Międzymiastowy Solaris - InterUrbino
Międzymiastowy Solaris - InterUrbino
W miesięczniku "Ciężarówki" pojawił się projekt nowego autobusu międzymiastowego marki Solaris. Nie ma on jeszcze nazwy, ale producent ma zamiar wprowadzić go na rynek już w 2009 roku.
http://www.trucks.com.pl/dzialy/0903/foto/solaris2.jpg
Solaris ten ma być może w sobie trochę IV generacji Urbino. Co sądzicie o tym pojeździe? Warto również dodać, że pojazd ten zaprojektował polski konstruktor z Solarisa.
[quote="Miesięcznik "Ciężarówki""]Autobusem międzymiastowym Solaris zamierza wjechać w segment polskiego rynku zdominowany dotąd przez innych krajowych producentów. Tu dla użytkowników liczy się przede wszystkim cena, ale coraz częściej nie musi to być cena najniższa, ale najkorzystniejsza pod względem relacji do oferowanych nowoczesności, jakości i trwałości pojazdu. Projekt stylizacji nadwozia to dzieło jednego z młodych, polskich konstruktorów zatrudnionych w Solarisie. Nie ma co ukrywać, że na tle potencjalnych krajowych rywali projekt wygląda ultranowocześnie. Jeśli dodamy do tego nowoczesną technikę i takież technologie wytwarzania, które Solaris juz dobrze opanował, konkurencja w tym sektorze ma się czego obawiać.[/quote]
Osobiście spodobał mi się. Jest o wiele lepszy od Valetty 11. Nowoczesny design, ciekawy wygląd. Ciekawe, jak będzie wyglądał w rzeczywistości
http://www.trucks.com.pl/dzialy/0903/foto/solaris2.jpg
Solaris ten ma być może w sobie trochę IV generacji Urbino. Co sądzicie o tym pojeździe? Warto również dodać, że pojazd ten zaprojektował polski konstruktor z Solarisa.
[quote="Miesięcznik "Ciężarówki""]Autobusem międzymiastowym Solaris zamierza wjechać w segment polskiego rynku zdominowany dotąd przez innych krajowych producentów. Tu dla użytkowników liczy się przede wszystkim cena, ale coraz częściej nie musi to być cena najniższa, ale najkorzystniejsza pod względem relacji do oferowanych nowoczesności, jakości i trwałości pojazdu. Projekt stylizacji nadwozia to dzieło jednego z młodych, polskich konstruktorów zatrudnionych w Solarisie. Nie ma co ukrywać, że na tle potencjalnych krajowych rywali projekt wygląda ultranowocześnie. Jeśli dodamy do tego nowoczesną technikę i takież technologie wytwarzania, które Solaris juz dobrze opanował, konkurencja w tym sektorze ma się czego obawiać.[/quote]
Osobiście spodobał mi się. Jest o wiele lepszy od Valetty 11. Nowoczesny design, ciekawy wygląd. Ciekawe, jak będzie wyglądał w rzeczywistości
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- MADE IN HUNGARY
- Kierowca
- Posty: 166
- Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Bardzo ładnie się prezentuje ten Solaris i byłoby miło gdyby Urbino v4.0 przejęło stylistykę z tego modelu. Jednak sukcesu jakoś nie wróżę temu modelowi. To nie jest rynek miejskich autobusów na którym trzeba było zastąpić czymś Ikarusa i Jelcza. Tu mamy silną obsadę w postaci Autosana, Irisbusa, Solbusa i SORa - trudno będzie przebić się przez tych producentów.
Choć z drugiej strony niski popyt daje nadzieję na spokojną pracę na linii montażowej tego modelu i może doczekamy się staranniej wykonanych pojazdów
Choć z drugiej strony niski popyt daje nadzieję na spokojną pracę na linii montażowej tego modelu i może doczekamy się staranniej wykonanych pojazdów
Na razie niech zaczną montować seryjnie takie oświetlenie jak w tym pokazowym U12 z targów. Bo obecnie to odrobinę obciachowe że autobus z 2008 roku nie ma zamaskowanych obudów od świetlówek, podczas gdy nawet tandetne wysokopodłogowe conecto ma.
A taka stylistyka IMO średnio pasuje do autobusu miejskiego.
A taka stylistyka IMO średnio pasuje do autobusu miejskiego.
Mi się ten autobus kojarzy z jednej strony z crosswayem, z drugiej z, może nawet bardziej - z mercedesem intouro. Ogólnie widzę spore zapotrzebowanie na tego rodzaju pojazdy, gaszone póki co różnymi solbusami i używkami z Zachodu. Jednak sądzę, że na dłuższą metę nasze PKSy będą musiały uderzyć w tym kierunku, pod warunkiem poprawy ich sytuacji ekonomicznej. Dobrze, żeby Solaris był obecny także w tym segmencie rynku. Porażka veletty nic tu nie przesądza.
T może wyjaśnij co w tym modelu jest tak wyjątkowego, że trzeba je będzie kupić i niby nie ma tego na rynku Po raz kolejny odnoszę wrażenie, że twoje zdanie opiera się tylko na tym, że jest to polskie i sprzedać się koniecznie musi...Lopez pisze:Ogólnie widzę spore zapotrzebowanie na tego rodzaju pojazdyna dłuższą metę nasze PKSy będą musiały uderzyć w tym kierunku
Po raz kolejny odnoszę wrażenie, że Twoje zdanie jest zawsze na "nie".Amalio pisze:T może wyjaśnij co w tym modelu jest tak wyjątkowego, że trzeba je będzie kupić i niby nie ma tego na rynku Po raz kolejny odnoszę wrażenie, że twoje zdanie opiera się tylko na tym, że jest to polskie i sprzedać się koniecznie musi...
Nie napisałem, że ten model jest wyjątkowy Drogi Kolego, tylko że ta klasa autobusów będzie kiedyś stanowiła podstawę floty PKSów. I wśród modeli tej klasy nowy solaris może się odnaleźć. Alles klar?
Nie, nie jestem zawsze na nie, a już na pewnie nie w przypadku tego autobusu. Ale chciałbym zobaczyć Twój gorący doping przy czymkolwiek innym co nie jest z Polski.Lopez pisze: Po raz kolejny odnoszę wrażenie, że Twoje zdanie jest zawsze na "nie".
A czego w takim razie brakuje twoim zdaniem w takim Solway'u skoro twierdzisz, że gasi popyt na taki pojazd jak ten Solaris na wizualizacjiLopez pisze:Nie napisałem, że ten model jest wyjątkowy Drogi Kolego, tylko że ta klasa autobusów będzie kiedyś stanowiła podstawę floty PKSów. I wśród modeli tej klasy nowy solaris może się odnaleźć. Alles klar?
Valetta może nie wypaliła, ale to powinno. I mi to nie przypomina ani Solbusa, ani Autosana - przecież przód i tył to tylko i wyłącznie nowy desing w oparciu o wygląd dzisiejszych Urbino. Z tego co widzę, na prezentacji jest wersja z silnikiem ułożonym poziomo i od razu widać jakąś zmianę w wyglądzie tylnej ściany.
Według mnie, chyba lepiej prezentowałaby się ta Solarka z kołpaczkami.
Jeżeli uda im się z tym produktem, ciekawe, czy wdrążą do oferty inne wersję (chodzi o długość).
Zastanawiam się też, ile będzie wersji układu drzwi, bo zapewne na sam początek zaprezentują 1-2-0, albo 1-1-0.
Według mnie, chyba lepiej prezentowałaby się ta Solarka z kołpaczkami.
Jeżeli uda im się z tym produktem, ciekawe, czy wdrążą do oferty inne wersję (chodzi o długość).
Zastanawiam się też, ile będzie wersji układu drzwi, bo zapewne na sam początek zaprezentują 1-2-0, albo 1-1-0.
Widok na przód pojazdu:
http://infobus.pl/files/23517/front._pr ... cia_na.jpg
http://infobus.pl/files/23517/front._pr ... cia_na.jpg