Solaris- opinie
Solaris- opinie
Z pewnych zrodel dowiedzialem się , że. Solaris dostał kontrakt na dostawe 260 SU18 dla BVG Berlin. W przyszłym roku mają dostarczyć 130 sztuk, za rok 70 a za dwa lata 60. Jeśli dobrze zrozumiałem to końcowe składanie ma się odbywać w Berlinie. Widać że rośnie nam niezła firma. Jak do tego dodamy jeszcze 50 autobusów dla Estonii, które mają być składane w Krakowie i inne mniejsze kontrakty, to firma zasługuje na uznanie. i oby tak dalej
No tak ta informacja jest znana już od ok 1,5 miesiąca. A we wrocławiu nie jeździ ani jeden. Volvo nie dopusciło do tego Ale żeby wam nie było za słodko to Wrocławska fabryka( największa fabryka autobusów w Europie Większa jest tylko w Brazylii) tez produkuje spore ilosci autobusów i nie tylko. Volvo tez dostarcza autobusy dla Berlina do Austrii, Szwajcari oraz ostatnio przekazano pierwszy z 90 nowy autobusow dla Wilna. ALe szczerze życze jak najlepiej Solarisowi
Tylko porównaj wiek obu firm :mrgreen:Wilchelm pisze:Ale żeby wam nie było za słodko to Wrocławska fabryka( największa fabryka autobusów w Europie Większa jest tylko w Brazylii) tez produkuje spore ilosci autobusów i nie tylko. Volvo tez dostarcza autobusy dla Berlina do Austrii, Szwajcari oraz ostatnio przekazano pierwszy z 90 nowy autobusow dla Wilna.
Volvo to firma z długą tradycją, a Solaris powstał raptem kilka lat temu.
A zamówienia z innych krajów pokazują, że produkuje dobre wozy.
Pewne jest jedno, Solaris Bus & Couch, rozwija się we właściwą stronę, a także, co najważniejsze, zdobywa kolejne rynki zagraniczne.
Zbudowali swoją pozycję na rynku produkcji autobusów, a gdy W-wskie MZA ogłosiło przetarg na 80 autobusów, ale postawiło wygórowane warunki - dyrekcja Solarisa stwierdziła, że nie są zainteresowani - nic dziwniego 260 szt. autobusów dla BVG Berlin. Mogą sobie pogrymasić
Zbudowali swoją pozycję na rynku produkcji autobusów, a gdy W-wskie MZA ogłosiło przetarg na 80 autobusów, ale postawiło wygórowane warunki - dyrekcja Solarisa stwierdziła, że nie są zainteresowani - nic dziwniego 260 szt. autobusów dla BVG Berlin. Mogą sobie pogrymasić
Z tego co słyszałem i czytałem, Niemcy bardzo chwalą sobie autobusy z Bolechowa. Przede wszystkim ich trwałość. Nijak się to nie ma do tego co słyszałem od jednego z kierowców Mobilisa (Solaris Urbinetto 10). Pan kierowca nie tylko narzekał ale wręcz przeklinał. Powiedział mi, że mają poważne problemy z eksploatacją Urbinetto, w kółko się sypią...
Bo Urbinetto to podobno uboższa wersja U10.J-31 pisze:Z tego co słyszałem i czytałem, Niemcy bardzo chwalą sobie autobusy z Bolechowa. Przede wszystkim ich trwałość. Nijak się to nie ma do tego co słyszałem od jednego z kierowców Mobilisa (Solaris Urbinetto 10). Pan kierowca nie tylko narzekał ale wręcz przeklinał. Powiedział mi, że mają poważne problemy z eksploatacją Urbinetto, w kółko się sypią...
Myślę, że Solaris, pomijając szerokość konstrukcji pojazdu, chyba wyznacza nowe trendy wśród autobusów niskopodłogowych. Chciaż z tego co wiem MAN wcale nie odstaje. Tutaj niezłą rewolucją mogą być szersze, pojedyncze opony tylne. Takie mają 'warszawskie" SUrbinetto 10, a także 12-metrowe MAN-y NL 283 (można jednego spotkać w Płocku).
Mam nadzieję, że "ciasnota", tak charakterystyczna dla autobusów niskopodłogowych, powoli przestaje być problemem. Dobrym przykładem może być wspomniany SUrbinetto 10, który dzięki pojedyczym oponom tylnym ma również szerokie przejścia między fotelami.
Istną "rewolucją" można chyba określić poszerzone przejścia pomiędzy I-szymi a II-mi drzwiami w Solarisach dla BVG Berlin. Jest to oczywiście związane z obowiązkiem wchodzenia zawsze I-szymi drzwiami, również osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mają taki obowiązek... Kiedy w Polsce coś takiego spotkamy ?
Jak myślicie
Mam nadzieję, że "ciasnota", tak charakterystyczna dla autobusów niskopodłogowych, powoli przestaje być problemem. Dobrym przykładem może być wspomniany SUrbinetto 10, który dzięki pojedyczym oponom tylnym ma również szerokie przejścia między fotelami.
Istną "rewolucją" można chyba określić poszerzone przejścia pomiędzy I-szymi a II-mi drzwiami w Solarisach dla BVG Berlin. Jest to oczywiście związane z obowiązkiem wchodzenia zawsze I-szymi drzwiami, również osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mają taki obowiązek... Kiedy w Polsce coś takiego spotkamy ?
Jak myślicie