Solaris- opinie
No tak, ale drzwi z drugiej strony mogły by się pojawić wyłącznie po środku pojazdu (na przodzie jest kabina, a z tyłu wieża). A jedne drzwi to jednak za mało. No i nie wiadomo jaki wpływ miałby dodatkowy otwór drzwiowy na kratownicę (obciążenia)plocmaster pisze:w ogóle przydałyby się jeszcze z drugiej strony.
Wg. mnie taka ilość drzwi i ich umiejscowienie nie stanowią większego problemu w tym lotniskowym SU15III. W końcu na płycie lotniska jest duużo miejsca, wystaczy, by autobus mógł wykręcić i podjechać "drzwiami" pod samolot.
Natomiast pod terminalem autobusy zachowują się niczym miejskie autobusy, tzn. zawsze podjeżdżają pod ten sam krawężnik, otwierając prawe drzwi
Jest jeszcze tymczasowa organizacja transportu ludzi - oczywiście na Okęciu - tzn. zdarza się, że pasażerowie przechodzą po rękawie, do specjalnej klatki schodowej, nieco oddalonej od budynku terminala. I tam czeka na nich autobus, który może podjechać dowolną stroną - ale do tego celu WAS oraz LGS wykorzystują już typowo lotniskowe Cobusy
W Bratysławie znów staną w ogniu Solaris
Link do artykułu
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=15107
Link do artykułu
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=15107
To prawda - Solaris postawił od początku do promocję, w tym także dobre, wpadające w ucho nazwy modeli, i okazała się to być dobra strategia. Urbino, trollino, vacanza to słowa wyrażnie stylizowane na jęz. włoski, no ale chyba póki co prodkty noszące polskie nazwy typu ( jak słynne: frania, syrenka czy polsport) furory na świecie nie robią...wokie pisze:Solarisy mają fajne nazewnictwo Urbino 18 itp
W sumie ogólnie rzecz biorąc MAN-y niewiele ustępują Solarisom. Solarisy też mogą się znudzić, jeśli jest ich za dużo.wokie pisze:Moim zdaniem Solarisy to fajne autobusy szkoda, że ich w Toruniu nie ma
Mnie się w Solarisach jednak podoba pojemność. Te autobusy potrafią być naprawdę pojemne (jak np. SUrbineto 10 "Mobilis"), jak na autobusy niskopodłogowe.
To zdjęcie publikuję ku radości fanów Solarisa, i ku przestrodze dla tych z Was, którzy nie cierpią Solarisa. Zgodnie z tym co napisano na stronie Klubu Solarisa, Warszawa stała się "solarisowym zagłębiem". Taki widok na pętli Metro Wilanowska jest już normą...
Czyli Solaris na Solarisie w słoneczne popołudnie... a następne Solarisy już się produkują
Czyli Solaris na Solarisie w słoneczne popołudnie... a następne Solarisy już się produkują
Chciałbym coś dodać od siebie w kwestii Solarisów. Mianowicie, w Poznaniu(gdzie mieszkam i gdzie poruszam się środkami komunikacji miejskiej) jeździ grubo ponad 60 Solarisów, głównie przegubowych. Rocznie wychodzi mi około 300 przejazdów samymi Solarisami. Jakie wnioski? Solarisy lubię, nawet bardzo, głównie za to że są komfortowe, w miarę ciche i pojemne, są też ładniejsze(kwestia gustu) od MANów. Niestety psują się. Psują się nie bardzo poważnie, ale za to parę razy w roku(wiem norma pokonują b.dużo kilometrów). Chodzi mi o co innego. Ich niezdolność do jazdy wynika po części z faktu, iż ludzie/pasażerowie nie dbają o autobusy. Jak wytłumaczyć próbę otwarcia okna, przy pracującej klimatyzacji(napis na szybie "Przy pracującej klimatyzacji okna są zablokowane")? Nie da się... Jak wytłumaczyć podciąganie się na rurach? Trzymanie non stop wciśniętego przycisku "Drzwi", co w efekcie prowadzi do podwieszenia systemu i 50% przypadków drzwi w danym segmencie są nie do zamknięcia.(Czyli ludzie z autobusu, kierowca na zajezdnię i miękki reset oprogramowania[1/2h w plecy]). Poza tym oczywiści trzymanie otwierających się drzwi "na chama". Reszta leży głównie po stronie mechanicznej - psująca się skrzynia begów itd. No, ale cóż bywa. Mam nadzieję, że kiedyś do ludzi dojdzie, że jeździmy autobusami w takim stanie na jaki sobie sami zasłużyliśmy swoją ignorancją i egoizmem.
Tak, to jest niestety głupota pasażera, ale wydaje mi się, że producent - na życzenie przewoźnika, w tym momencie np. MPK Poznań - powinien tak przygotować oprogramowanie autobusu, aby nie można było zawiesić system przez dłuższe naciśnięcie przycisku STOP.Tukan pisze:Trzymanie non stop wciśniętego przycisku "Drzwi", co w efekcie prowadzi do podwieszenia systemu i 50% przypadków drzwi w danym segmencie są nie do zamknięcia
Jeśli ktoś chciałby zobaczyć zagłębie Solarisów to polecam wybrać się do złotych tarasów i popatrzeć sobie w godzinach 16-18, jeśli uda się wam wypatrzeć na sieci ZTM jakikolwiek autobus innej marki to jesteście naprawdę dobrzy...no dobra od czasu do czasu jest MAN LC na 510 ale takto non-stop solniczki.
W przypadku podciągania się na poręczach wynika to zapewne w faktu, że zastosowano modułowy system poręczy (taki sam mają Volvo 7k). MAN stosuje poręcze klasyczne.KKS pisze:dlaczego, przynajmniej wg Ciebie, problem ten występuje w Solarisach
J-31 pisze:wydaje mi się, że producent - na życzenie przewoźnika, w tym momencie np. MPK Poznań - powinien tak przygotować oprogramowanie autobusu, aby nie można było zawiesić system przez dłuższe naciśnięcie przycisku STOP
Projektanci nie są jasnowidzami. ¯eby coś poprawić, trzeba się oprzeć na opiniach - a te muszą dotrzeć do producenta.timtheenchanter pisze:Odpowiedzialność za "idiotoodporność" systemu ponoszą ludzie, którzy go projektowali.