Solaris- opinie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jeśli on ma nieodpowiednią ilość drzwi, to za małą. w ogóle przydałyby się jeszcze z drugiej strony.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:w ogóle przydałyby się jeszcze z drugiej strony.
No tak, ale drzwi z drugiej strony mogły by się pojawić wyłącznie po środku pojazdu (na przodzie jest kabina, a z tyłu wieża). A jedne drzwi to jednak za mało. No i nie wiadomo jaki wpływ miałby dodatkowy otwór drzwiowy na kratownicę (obciążenia) :mruga:

Wg. mnie taka ilość drzwi i ich umiejscowienie nie stanowią większego problemu w tym lotniskowym SU15III. W końcu na płycie lotniska jest duużo miejsca, wystaczy, by autobus mógł wykręcić i podjechać "drzwiami" pod samolot.

Natomiast pod terminalem autobusy zachowują się niczym miejskie autobusy, tzn. zawsze podjeżdżają pod ten sam krawężnik, otwierając prawe drzwi ;)

Jest jeszcze tymczasowa organizacja transportu ludzi - oczywiście na Okęciu - tzn. zdarza się, że pasażerowie przechodzą po rękawie, do specjalnej klatki schodowej, nieco oddalonej od budynku terminala. I tam czeka na nich autobus, który może podjechać dowolną stroną - ale do tego celu WAS oraz LGS wykorzystują już typowo lotniskowe Cobusy ;)

Haribo

Post autor: Haribo »

W Bratysławie znów staną w ogniu Solaris
Link do artykułu
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=15107

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To chyba raczej ciągle ten sam

wokie

Post autor: wokie »

Moim zdaniem Solarisy to fajne autobusy szkoda, że ich w Toruniu nie ma :(. Solarisy mają fajne nazewnictwo Urbino 18 itp. A nie to co many NL222 itp. Takie jest moje zdanie możecie się z nim nie zgadzać :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Takie jest moje zdanie możecie się z nim nie zgadzać
Co też czynimy.

Lopez

Post autor: Lopez »

wokie pisze:Solarisy mają fajne nazewnictwo Urbino 18 itp
To prawda - Solaris postawił od początku do promocję, w tym także dobre, wpadające w ucho nazwy modeli, i okazała się to być dobra strategia. Urbino, trollino, vacanza to słowa wyrażnie stylizowane na jęz. włoski, no ale chyba póki co prodkty noszące polskie nazwy typu ( jak słynne: frania, syrenka czy polsport) furory na świecie nie robią...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:no ale chyba póki co prodkty noszące polskie nazwy furory na świecie nie robią
A np. „Zubrowka Polish vodka”? :D
Lopez pisze:jak słynne: frania, syrenka czy polsport
Przecież Frania i Syrena w porównaniu z zachodnimi odpowiednikami to ekskrement, Polsport zapewne też…

dawid2508

solaris

Post autor: dawid2508 »

ja tam lubie solaris urbino 18 to sa troche starsze modele ale podobaja mi sie autobusy tej firmy :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

wokie pisze:Moim zdaniem Solarisy to fajne autobusy szkoda, że ich w Toruniu nie ma :(
W sumie ogólnie rzecz biorąc MAN-y niewiele ustępują Solarisom. Solarisy też mogą się znudzić, jeśli jest ich za dużo. :D

Mnie się w Solarisach jednak podoba pojemność. Te autobusy potrafią być naprawdę pojemne (jak np. SUrbineto 10 "Mobilis"), jak na autobusy niskopodłogowe. :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Mnie się w Solarisach jednak podoba pojemność. Te autobusy potrafią być naprawdę pojemne (jak np. SUrbineto 10 "Mobilis"), jak na autobusy niskopodłogowe.
Jest to możliwe dzięki sporej rzeźni z przodu autobusu, która jest naprawdę imponująca ;)

Robert_529

Post autor: Robert_529 »

J-31 pisze:W sumie ogólnie rzecz biorąc MAN-y niewiele ustępują Solarisom. Solarisy też mogą się znudzić, jeśli jest ich za dużo.
Widzę, że nie tylko ja tak uważam ;] :smile2:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To zdjęcie publikuję ku radości fanów Solarisa, i ku przestrodze dla tych z Was, którzy nie cierpią Solarisa. Zgodnie z tym co napisano na stronie Klubu Solarisa, Warszawa stała się "solarisowym zagłębiem". Taki widok na pętli Metro Wilanowska jest już normą...

Obrazek

Czyli Solaris na Solarisie w słoneczne popołudnie... a następne Solarisy już się produkują :mruga:

Tukan

Post autor: Tukan »

Chciałbym coś dodać od siebie w kwestii Solarisów. Mianowicie, w Poznaniu(gdzie mieszkam i gdzie poruszam się środkami komunikacji miejskiej) jeździ grubo ponad 60 Solarisów, głównie przegubowych. Rocznie wychodzi mi około 300 przejazdów samymi Solarisami. Jakie wnioski? Solarisy lubię, nawet bardzo, głównie za to że są komfortowe, w miarę ciche i pojemne, są też ładniejsze(kwestia gustu) od MANów. Niestety psują się. Psują się nie bardzo poważnie, ale za to parę razy w roku(wiem norma pokonują b.dużo kilometrów). Chodzi mi o co innego. Ich niezdolność do jazdy wynika po części z faktu, iż ludzie/pasażerowie nie dbają o autobusy. Jak wytłumaczyć próbę otwarcia okna, przy pracującej klimatyzacji(napis na szybie "Przy pracującej klimatyzacji okna są zablokowane")? Nie da się... Jak wytłumaczyć podciąganie się na rurach? Trzymanie non stop wciśniętego przycisku "Drzwi", co w efekcie prowadzi do podwieszenia systemu i 50% przypadków drzwi w danym segmencie są nie do zamknięcia.(Czyli ludzie z autobusu, kierowca na zajezdnię i miękki reset oprogramowania[1/2h w plecy]). Poza tym oczywiści trzymanie otwierających się drzwi "na chama". Reszta leży głównie po stronie mechanicznej - psująca się skrzynia begów itd. No, ale cóż bywa. Mam nadzieję, że kiedyś do ludzi dojdzie, że jeździmy autobusami w takim stanie na jaki sobie sami zasłużyliśmy swoją ignorancją i egoizmem.

ppln

Post autor: ppln »

Tukan pisze:Czyli ludzie z autobusu, kierowca na zajezdnię i miękki reset oprogramowania[1/2h w plecy]).
To nie wystarczy heblem wyłączyć? Wtedy nawet ludzi nie trzeba wypraszać (tylko kierowca sam się musi wyprosić z kabiny bo hebel w Solarisach jest niefortunnie umieszczony pod klapą silnika.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tukan pisze:Ich niezdolność do jazdy wynika po części z faktu (...)
No OK. Ale dlaczego, przynajmniej wg Ciebie, problem ten występuje w Solarisach, a nie w MAN-ach?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tukan pisze:Trzymanie non stop wciśniętego przycisku "Drzwi", co w efekcie prowadzi do podwieszenia systemu i 50% przypadków drzwi w danym segmencie są nie do zamknięcia
Tak, to jest niestety głupota pasażera, ale wydaje mi się, że producent - na życzenie przewoźnika, w tym momencie np. MPK Poznań - powinien tak przygotować oprogramowanie autobusu, aby nie można było zawiesić system przez dłuższe naciśnięcie przycisku STOP. :roll:

timtheenchanter

Post autor: timtheenchanter »

To niekoniecznie musi być głupota pasażera, ktoś może się po prostu o taki przycisk oprzeć. Odpowiedzialność za "idiotoodporność" systemu ponoszą ludzie, którzy go projektowali.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Jeśli ktoś chciałby zobaczyć zagłębie Solarisów to polecam wybrać się do złotych tarasów i popatrzeć sobie w godzinach 16-18, jeśli uda się wam wypatrzeć na sieci ZTM jakikolwiek autobus innej marki to jesteście naprawdę dobrzy...no dobra od czasu do czasu jest MAN LC na 510 ale takto non-stop solniczki.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

KKS pisze:dlaczego, przynajmniej wg Ciebie, problem ten występuje w Solarisach
W przypadku podciągania się na poręczach wynika to zapewne w faktu, że zastosowano modułowy system poręczy (taki sam mają Volvo 7k). MAN stosuje poręcze klasyczne.
J-31 pisze:wydaje mi się, że producent - na życzenie przewoźnika, w tym momencie np. MPK Poznań - powinien tak przygotować oprogramowanie autobusu, aby nie można było zawiesić system przez dłuższe naciśnięcie przycisku STOP
timtheenchanter pisze:Odpowiedzialność za "idiotoodporność" systemu ponoszą ludzie, którzy go projektowali.
Projektanci nie są jasnowidzami. ¯eby coś poprawić, trzeba się oprzeć na opiniach - a te muszą dotrzeć do producenta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”