Solaris- opinie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-14, 11:37

J-31 pisze: I naprawdę Warszawa - choć dzieje się już coraz lepiej, coraz więcej remontuje - to nadal jest w tyle. Np. za Poznaniem, a za chwilę również za Krakowem
Ja będąc w Warszawie odnoszę podobne wrażenie, ale odwrotnie - czuję, że to Kraków jest mocno w tyle. Nie można jednak odkładać wg mnie wymiany taboru na lepszy ale bardziej wrażliwy do czasu aż wyremontujemy wszystkie drogi :)
J-31 pisze:A jeśli muszą coś wymienić (mam na myśli elementy podwozia, silnika) to pewnie kupują części u producenta.
Chyba nie mają żadnej innej możliwości.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-14, 14:43

Lopez pisze:Ja będąc w Warszawie odnoszę podobne wrażenie, ale odwrotnie - czuję, że to Kraków jest mocno w tyle.
Twoje miasto jest cudowne, nie mogłem się nadziwić jak tam jest cudnie, czyściutko, tabor KM zadbany- to mówi człowiek, który na codzień mieszka w brudnych Katowicach ;)
Lopez pisze:J-31 napisał:
A jeśli muszą coś wymienić (mam na myśli elementy podwozia, silnika) to pewnie kupują części u producenta.

Chyba nie mają żadnej innej możliwości.
Jest jeszcze coś takiego jak zamienniki ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-14, 15:06

MKM Shadow pisze: zamienniki
No właśnie - czy są zamienniki do solarisa?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-14, 15:12

Lopez pisze:No właśnie - czy są zamienniki do solarisa?
Chyba nie. Firma raczej stara się dbać o markę, więc żadnych takich. :mruga:
Obrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-14, 15:16

J-31 pisze:Chyba nie. Firma raczej stara się dbać o markę, więc żadnych takich.
No, ale może są tacy, że nie stać ich na oryginalne części do Solarisa- chociaż wątpię, bo zwykle podpisuje się przy zamówieniu 3 czy 4-letni serwis ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-05-14, 16:43

Jeśli kogoś niestać na części do Solarisa to chyba tym bardziej nie ma pieniędzy na zakup autobusu.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-27, 22:41

Solaris wprowadza nowy rodzaj napędu - dostarczy 10 sztuk SU12LE napędzanych biogazem dla szwedzkiego miasta Skelleftea.
No i brawo! :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-27, 22:46

Solaris wprowadza nowy rodzaj napędu - dostarczy 10 sztuk SU12LE napędzanych biogazem dla szwedzkiego miasta Skelleftea.
Widzę, że Solaris eksperymentuje z nowym źródłem napędu ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-29, 14:38

Lopez pisze:Solaris wprowadza nowy rodzaj napędu - dostarczy 10 sztuk SU12LE napędzanych biogazem dla szwedzkiego miasta Skelleftea.
No i brawo! :D
Rzeczywiście wielkie brawa dla Solarisa. Zapewne ten nowy rodzaj napędu na stałe wpisze się do polityki marketingowej firmy, czyli będą mogli w pełni się chwalić, że ich autobusy są ekologiczne, czyste etc. :cool:
Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-05-30, 19:34

Pomysł wydaje się na pierwszy rzut oka świetny. Niestety nic nie wiadomo ile taki pojazd jest droższy od standardowego, ile zużywa owego super-odnawialnego paliwa i jakie są szczegóły konstrukcji.
Instalacja do pozyskiwania biogazu kosztuje około 6 mln złotych. Tak czy inaczej dla polskich (i nie tylko) przewoźników może być to świetna sprawa :D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-05-30, 22:17

Lopez pisze:Solaris wprowadza nowy rodzaj napędu - dostarczy 10 sztuk SU12LE napędzanych biogazem dla szwedzkiego miasta Skelleftea.
No i brawo! :D
I to jeszcze wersja Low Entry, bardzo mądre posunięcie, może znajdzie się jeszcze kilku innych przewoźników co go kupią.

BTW. Co się dzieje z tym białym Urbino co był w Gdyni? Kiedy wróci?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-31, 15:31

Lopez pisze:Pomysł wydaje się na pierwszy rzut oka świetny. Niestety nic nie wiadomo ile taki pojazd jest droższy od standardowego, ile zużywa owego super-odnawialnego paliwa i jakie są szczegóły konstrukcji.
Instalacja do pozyskiwania biogazu kosztuje około 6 mln złotych. Tak czy inaczej dla polskich (i nie tylko) przewoźników może być to świetna sprawa
Fakt na taki autobus zasilany biogazem będzie stać tylko nieliczne przedsiębiorstwa i podejrzewam, że głównie te zagraniczne...
ep40 pisze:BTW. Co się dzieje z tym białym Urbino co był w Gdyni? Kiedy wróci?
Jak to ? To on nie jest jeszcze na testach w Gdyni ? :shocked:
Myślałem, że PKA zakupi go.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-05-31, 15:43

MKM Shadow pisze:Myślałem, że PKA zakupi go.
On chyba jest już zakupiony tyle że coś dziwnie długo grzebią się z nim w fabryce Solarisa (coś, choć nie wiem co chyba musieli pozmieniać no i oczywiście trzeba go pomalować).
MKM Shadow pisze:Fakt na taki autobus zasilany biogazem będzie stać tylko nieliczne przedsiębiorstwa i podejrzewam, że głównie te zagraniczne...
Nawet Gdyni nie stać więc tylko marzyć lub do Szwecji jeździć ;).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-31, 15:55

On chyba jest już zakupiony tyle że coś dziwnie długo grzebią się z nim w fabryce Solarisa (coś, choć nie wiem co chyba musieli pozmieniać no i oczywiście trzeba go pomalować).
A dokładnie to w którym dniu pojechał z Gdyni do fabryki w Bolechowie ?
ep40 pisze:Nawet Gdyni nie stać więc tylko marzyć lub do Szwecji jeździć .
Myślę, że nie tylko Szwecja może być posiadaczem takich autobusów zasilanych biogazem ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-05-31, 16:16

MKM Shadow pisze:A dokładnie to w którym dniu pojechał z Gdyni do fabryki w Bolechowie ?
Pod koniec kwietnia, chyba.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-05-31, 16:24

ep40 pisze:Pod koniec kwietnia, chyba.
Do fabryki trafił pod koniec marca a nie kwietnia... a dokładnie to już 29 był w Poznaniu.
Do Gdyni wróci w czerwcu, już w nowym malowaniu i z nową tapicerką... ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-31, 16:28

B.A. Baracus pisze:Do Gdyni wróci w czerwcu, już w nowym malowaniu i z nową tapicerką...
A będzie wyposażony jeszcze w jakieś dodatki typu klima ?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-05-31, 16:44

MKM Shadow pisze:A będzie wyposażony jeszcze w jakieś dodatki typu klima ?
Myślę, że nie... PKA do tej pory nie zamawiało wozów z klimą... Zastanawiam się tylko, czy będzie on już w nowym malowaniu gdyńskich Solarisów. Na odpowiedz będzie pewnie trzeba trochę poczekać ;)

MolibdenFSO

Post autor: MolibdenFSO » 2007-06-03, 22:42

Podobno na Słowacji mają jakies problemy z tym napędem gazowym. Prawda to,że Słowacy, w tych autobusach, które sie spaliły nie mieli jakichś aktualnych przeglądów??

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-06-04, 22:01

Podobno na Słowacji mają jakies problemy z tym napędem gazowym. Prawda to,że Słowacy, w tych autobusach, które sie spaliły nie mieli jakichś aktualnych przeglądów??
Słowacy to w ogóle mają problem ze sobą... Sprawa nabrała szumu medialnego pewnie dzięki KAROSIE, która nie może się pogodzić z tym, że Słowacja to już nie jest dla nich raj, tylko zaczyna się pojawiać konkurencja z wozami zaawansowanymi technicznie.

ODPOWIEDZ