Solaris- opinie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-04-17, 17:57

ep40 pisze:
plocmaster pisze:No, ale tam to chyba raczej coś w stylu ogórka by się nadawało…
A może to będzie właśnie coś takiego. :diabeł:
W końcu ma to być całkiem nowy model ;)
btw może doczekamy się pierwszego HF od Solarisa :)

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol » 2007-04-17, 18:05

Może nie na temat ale można zobaczyć jak wyglądają indyjskie autobusy u innego producenta - firmy TATA: buses.tatamotors.com

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-04-17, 18:18

drentwy w cytacie pisze:Hindusi nie kupią wartego ponad milion złotych Solarisa. Dlatego na tamtejszym rynku chce montować całkiem nowy autobus
Czyżby primaaprilisowy żart o Impecuno miał się ziścić?? :D

ppln

Post autor: ppln » 2007-04-17, 19:50

Ciekawe czy mądre polskie przedsiębiorstwa będą sobie ten nowoczesny przyszły wytwór techniki sprowadzać?

I ciekawe czy to chociaż niskowejściowe będzie.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-04-17, 20:07

W zasadzie SB&C ma już gotowy produkt z założenia prostszy i tańszy a do tego przystosowany już do ruchu lewostronnego... Valettę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-18, 08:40

Dziennik pisze:Podpoznańska firma Solaris Bus & Coach - należąca do rodziny Olszewskich - zamierza wybudować fabrykę autobusów w Indiach. Niewykluczone, że inwestycja wystartuje jeszcze w tym roku.
Wow :shocked: Jestem miło zaskoczony decyzją Zarządu SB&C. Faktem jest, że Azja to naprawdę potężny rynek zbytu (nie tylko Indie) :razz:

Imperator

Post autor: Imperator » 2007-04-18, 16:57

No, no ciekawe jak brzmi po Chińsku niskopodłogowy :retard:
*$@#^%#$ <-- może tak

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-18, 17:02

ppln pisze:Ciekawe czy mądre polskie przedsiębiorstwa będą sobie ten nowoczesny przyszły wytwór techniki sprowadzać?
Mogą być problemy z umiejscowieniem drzwi i kierownicy :retard:
IMO to będzie jakiś potworek z wyglądem typu ogórka po kompleksowej NG, ale może coś z niską podłogą też opracują. I pewnie to nie będzie sprzedawane pod nazwą Solaris, tylko inną.

Imperator

Post autor: Imperator » 2007-04-18, 17:07

Dlaczego sądzisz że będzie sprzedawany pod innym szyldem. Toż to nie siara że kraj który wcześniej produkował tylko zacofane Jelcze teraz produkuje autobusy na cały świat. A jamnikowi dorobią skośne oczy i będzie gites

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-18, 17:51

Imperator pisze:Toż to nie siara że kraj który wcześniej produkował tylko zacofane Jelcze teraz produkuje autobusy na cały świat.
Ale siara, jak ktoś zobaczy podrasowanego ogóra z napisem Solaris i sobie skojarzy — oni tak myślą.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-04-18, 18:43

plocmaster pisze:Indie? No, ale tam to chyba raczej coś w stylu ogórka by się nadawało…
Nie przesadzajmy. Hindusów na prawdę na wiele stać. A że siła robocza jest tam tania to sądzę, że jakiś LE w przyzwoitej cenie da się zmontować.

BTW: Może następne będą Chiny? :)

Imperator

Post autor: Imperator » 2007-04-18, 21:05

Tam to trza SU 32 ale w Hybrydzie bo oni mają świoła na punkcie ekologi

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-04-18, 23:05

Imperator pisze:Tam to trza SU 32 ale w Hybrydzie bo oni mają świoła na punkcie ekologi
W takich Indiach są też różne sektory rynku. Solaris oczywiście i w Europie mógłby iść na bój z MAZem, ale interesują go autobusy wyższej klasy. I ja myślę, że w Indiach zaczepi się właśnie w wyższym segmencie tamtejszego rynku. Może to nie jest nawet europejska średnia, ale Indie mają na prawdę różna oblicza - i biedne i porażająco bogate.

Imperator

Post autor: Imperator » 2007-04-19, 16:26

Sądze że dzieki Solarisowi wkońcu Indie przestaną być zacofane pod względem komuniacji miejskiej. Ciekawe co Solaris zrobi potem... Ameryka?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-04-19, 16:40

Imperator pisze:Ciekawe co Solaris zrobi potem... Ameryka?
A czemu nie :?: Np. Łacińska - Meksyk :mruga: W końcu w Solarisach jest przynajmniej jeden element produkowany właśnie w Meksyku, to można i w drugą stronę :retard:

Imperator

Post autor: Imperator » 2007-04-19, 19:12

A propos AMeryki kiedyś oglądałem fotki i widziałem Ikara 280 na Kubie bodajże był pełen pachany ludzmi, tak bardzo ze aż śmiesznie to wyglądało. Wiec może SU 18 nie jest zły na ten rynek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-04-19, 19:34

Imperator pisze:Wiec może SU 18 nie jest zły na ten rynek
SU18 na Kubie? Zapomnij :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-20, 08:43

Ciekawe co Solaris zrobi potem... Ameryka?
Wątpię aby Solaris pchał się za Ocean. W Ameryce Płn są producenci, którzy skutecznie uniemożliwiliby Solarisowi wejście na rynek. Natomiast w Ameryce Płd jest wielu producentów i (wbrew pozorom) chyba nie zaduży rynek zbytu. :P

Aczkolwiek patrzę trochę poprzez pryzmat Polski. Wydawać by się mogło, że taki duży kraj, z tak popularną komunikacją autobusową miejską, publiczną - powiniem być ogromnym rynkiem zbytu. I co ? Nic bardziej błędniejszego. :mruga:

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2007-04-20, 17:43

Myślę, że do Ameryki trochę za daleko...
A w jakich krajach Europy jeżdżą już Solarisy?

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-04-20, 17:50

A w jakich krajach Europy jeżdżą już Solarisy?
To wszystko masz na stronie http://www.solarisbus.pl/referencje.html do pobrania.

Myślę, że Solaris będzie walczył dalej przede wszystkim o rynki europejskie, bo w końcu konstruuje swoje pojazdy głównie pod odbiorców z UE. Inwestycje w Indiach i Turcji są też bardzo perspektywiczne i mogą przyczynić się do obniżenie kosztów produkcji również dla krajów europejskich. Nie sądzę jednak żeby sięgali gdzieś dalej. Może za kilka-kilkanaście lat, ale nie teraz. Perspektywy widzę w Chinach i na dalekim wschodzie. Może jeszcze RPA i kraje północniej Afryki. W ostatniej kolejności Australia, obie Ameryki i reszta Afryka (bo i kto tam kupi solarisa?)

ODPOWIEDZ