Solaris Urbino 12/13 Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

maly_miki pisze:
Bo skonstruowanie hybrydy solowej jest trudniejsze niż zrobienie hybrydy przegubowej.
A z czego to wnosisz? Biorąc pod uwagę, że poza Solarisem większość producentów zaczyna od solówek, można by sądzić, że to właśnie one są łatwiejsze do adaptacji.
Tak jak napisali Lopez i spex - aparatura dość dużo waży i zajmuje dużo miejsca, a logiczne jest że więcej miejsca żeby ją umieścic jest w przegubowcu :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Solaris Urbino 12 Hybrid : artykuł :

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=26116

Mibars

Post autor: Mibars »

Infobus pisze:Maksymalna moc układu hybrydowego, potrzebna np. do ruszenia z przystanku to 44 kW, a w normalnym ruchu jest to poziom 28 kW. Silnik Diesla to Cummins ISB EEV o pojemności 6,7 l.
Uch... 40kW ma dla porównania Nissan Micra 1.0 i jest to auto w którym pozostanie na zderzaku jadącego z przodu autobusu nie jest takie oczywiste, jakby to się mogło wydawać... 44kW to dużo za mało, by rozpędzić autobus ruszający z przystanku, tak więc nawet o chwilowej jeździe "całkowicie EV" można będzie zapomnieć.

Samo rozpędzanie nie martwi mnie tak bardzo jak hamowanie - bo 28/44kW to w sam raz by wspomóc silnik spalinowy, ale za mało, by skutecznie i stosunkowo szybko wyhamować autobus - nie obejdzie się bez pomocy ze strony dodatkowych ukladów spowalniajacych, czy po prostu hamulców...A to spowoduje, że zysk z hybrydy będzie mniejszy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

W Polskim Traker Busie wspomniany został Urbino 12 Hybrid przy opisie nowej wersji klimatyzatora "Konvekta Ultra Light". "Klima UL500 i UL700 została zabudowana na nowych autobusach (...) i Hybrydzie H12 (kontrakty do Niemiec, Szwecji, Austrii, Francji)".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy na SU12 III dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego, został zabudowany nowy typ klimatyzatora. Bo one rzeczywiście - co widać po obudowie - mają inny typ klim, ale nie wiem czy to jest Konvekta ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy na SU12 III dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego, został zabudowany nowy typ klimatyzatora. Bo one rzeczywiście - co widać po obudowie - mają inny typ klim, ale nie wiem czy to jest Konvekta ;)
Nie wydaje mi się, ale jak będę jechał to sprawdzę dokładnie.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

SPA Dąbie wybrało Carrier Sutrak (dotyczy również poprzedniej dostawy). Na klonowickich nie ma oznaczeń producenta agregatów, ale mają taka samą obudowę jak nowe dąbskie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:SPA Dąbie wybrało Carrier Sutrak (dotyczy również poprzedniej dostawy). Na klonowickich nie ma oznaczeń producenta agregatów, ale mają taka samą obudowę jak nowe dąbskie.
Dzięki. No właśnie nie wiedziałem co zamówiło SPAD i SPAK do swoich Solarisów, ale te klimy od razu zwracają uwagę ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=31564
Najważniejszą zaletą nowej hybrydy jest możliwość zaoszczędzenia nawet do 30% zużycia paliwa
Bla, bla, bla...

spooney

Post autor: spooney »

Amalio pisze:Bla, bla, bla...
Nie ma to jak merytoryczna wypowiedź o wysokiej wartości intelektualnej...

(Ps > mod. > sorx za spam)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ostatnio też były takie "możliwości", a skończyło się tylko kilkoma egzemplarzami "do ozdoby"...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:ale mają taka samą obudowę jak nowe dąbskie.
Dziś się przyjrzałem i zauważyłem, że klonowickie są mniejsze. Niższe i nieco krótsze. Dąbie ma większe.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ubiegłoroczne mają większe. Tegoroczne mają takie same obudowy, jak klonowickie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czyli te agregaty różnią się od siebie również gabarytami ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Tego nie wiem.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

W końcu, pierwsze 3 SU12 Hybrid trafiły do francuskiego przewoźnika Coul'bus z miejscowości Coulommiers.
Fot. O. Meyer
http://www.transbus.org/construc/solari ... oolbus.jpg

Info:
http://www.coulommiers.fr/accueil/actua ... rives.html

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Trzeba przyznać że solarisy są super !

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

:roll: ... ciekawy jestem jak szybko ten autobus wróci do Polski... no dobra żartowałem :mruga: . Super autobus, oby byli z niego zadowoleni ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:ak szybko ten autobus wróci do Polski
Spoko... CB zabiera się za CLL'ki z Busslink Sztokholm, następne mają być OMNIe i Volva (również z BS), a następnie pewnie Solarisy. I "francuzów" też w Polsce sporo jeździ (choćby w Lublinie), tak pewnie wkrótce do nas wrócą :)

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Tym razem na testy skusiła się praska Veolia:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”