Solaris - dostawy
Zgadzam się z Tobą; kupno autobusów miejskich z klimatyzacją to strata pieniędzy.Peibe pisze:Genialne posunięcie, jak jego wszystkie.Klima nie potrzebna - są okna. Jest klima - zwiększone zużycie paliwa. Za jakiś czas klima się popsuje, a wtedy stwierdzą, że nie warto jej naprawiać, bo są okna. I w ten sposób znów zmarnowaliśmy kupę kasy.
Co do spalnia, no cóż. Odwieczny problem kierowców, czy spalimy więcej benzyny jadąc z otwartymi oknami czy włączoną klimatyzacją przy zamkniętych oknach. Otóż pojazd zużywa więcej paliwa, kiedy jedzie z otwartymi oknami, ponieważ pogarsza to jego aerodynamikę. Też zawsze myślałem, że jest odwrotnie
Nie wiem, czy zauważyłeś -albo czy trafiłeś. Niektóre warszawskie Solarki (szczególnie Connex Warszawa) mają uszkodzoną skrzynię biegów i autobus jeździ wyłącznie na niskich biegach. Co doskonale słychać. Ponieważ silnik wyje jak oszalały a autobus już się nie rozpędza....voy pisze:Interesujące są U15 w Warszawie - są wysokoobrotowe! W Rzeszowie silnik MAN chodzi normalnie, a tam nie dość że obroty są strasznie wysokie to biegi bardzo szybko się zmieniają, to mnie zdziwiło.
Ja też i widziałem i jechałemDamhan pisze:A ja i słyszałem i jechałem, ale nawet nie zwróciłem uwagi na takie coś.J-31 pisze:Trudno mi powiedzieć jakie są SU12 w Gdańsku, nigdy ich nie słyszałem (chociaż widziałem)
A propo. Damhan. Gratulacje Solarki SU 18 III również będą w Gdańsku.
PS. I po co ja rysowałem Lion's City G w barwach ZKM Gdańsk...
Ostatnio zmieniony 2005-09-07, 09:47 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuję. Cieszę się bardzo. Nie wiem czy rysowałeś Lion's City G w barwach ZKM Gdynia. Raczej Gdańsk. Niech to na razie pozostanie w sferze marzeń. A wprzyszłym roku następny przetarg. Już zaczęły się kasacje Ikarusów po dostawie Mercy, a po Solarkach to jużw ogłe zostanie ich mało. Jak ja się cieszę...J-31 pisze:A propo. Damhan. Gratulacje Solarki SU 18 III również będą w Gdańsku.
PS. I po co ja rysowałem Lion's City G w barwach ZKM Gdynia...
Konkretnie chodzi o "napęd" drzwi.Damhan pisze:O co konkretnie chodzi?J-31 pisze:Ciekawe, czy najnowsze gdańskie Solarisy też bedą miały zamykane elektrycznie drzwi ?
W warszawskich Solarisach, i w zasadzie w większości Solarisów w Polsce zastosowano napęd hydrauliczny. Charakteryzuje się on cyknięciem lub sykiem w trakcie ruchu skrzydeł (otwarcie/zamknięcie).
W gdańskim SU 12 (bodajże #1042, nie pamiętam już dokładnie) drzwi zamykają się zupełnie inaczej: po cichu, bezszelestnie oraz po woli. Dlatego, chociaż może się mylę, uważam, że jest to napęd elektryczny. I jestem tego prawie pewien, tak zachowują się drzwi posiadające napęd elektryczny, a nie hydrauliczne siłowniki...
Solaris to #2042 (autobusy mają numery zaczynające się od 2, a tramwaje od 1) Być może są elektroniczne. I rzeczywiście cicho się zamykają. Ale innymi Solarisami prócz gdańskich nie jechałem, więc nie mam z czym porównać.J-31 pisze:W gdańskim SU 12 (bodajże #1042, nie pamiętam już dokładnie) drzwi zamykają się zupełnie inaczej: po cichu, bezszelestnie oraz po woli. Dlatego, chociaż może się mylę, uważam, że jest to napęd elektryczny. I jestem tego prawie pewien, tak zachowują się drzwi posiadające napęd elektryczny, a nie hydrauliczne siłowniki...
PneumatycznyJ-31 pisze:...w większości Solarisów w Polsce zastosowano napęd hydrauliczny... tak zachowują się drzwi posiadające napęd elektryczny, a nie hydrauliczne siłowniki...
Elektryczne, nie elektroniczne . Chodzi o to, że tak jak napisał J-31 - zamiast siłowników pneumatycznych napęd stanowią silniki elektryczne. Tak jak np. w niektórych wersjach Mercedesów.Damhan pisze:Być może są elektroniczne.