Solaris - dostawy
Mimo wszystko i tak z R-7 znikną Many,bo wszystkie będą ulokowane na Stalowej.voy pisze:Szkoda, że na R7, bo za zajezdnia nie potrafi zadbać o tabor a po drugie z 175 znikną MANy
Na plus dla ciebie jest to że z 2 brygady 175 od Września czy Października obsługuje R-13 Stalowa.
Wiem że ciężko trafić na akurat te brygady, ale zawsze coś.
Tak to fakt, R13 obsługuje kilka kursów na linii 175. Ja kilka razy widziałem na tej linii MAN-a NG 313 z R13 i się mocno zdziwiłem.Krzysiek pisze:Mimo wszystko i tak z R-7 znikną Many,bo wszystkie będą ulokowane na Stalowej.voy pisze:Szkoda, że na R7, bo za zajezdnia nie potrafi zadbać o tabor a po drugie z 175 znikną MANy
Na plus dla ciebie jest to że z 2 brygady 175 od Września czy Października obsługuje R-13 Stalowa.
Wiem że ciężko trafić na akurat te brygady, ale zawsze coś.
No to teraz czekamy na ciąg dalszy Solarisomanii w Warszawie . Jest bardzo ciekaw, gdzie te następne sztuki trafią...
No, cóż, dostaję ciarek na plecach na myśl, że niedługo na mojej ukochanej 192(15:23 na przyst. WORONICZA -> Wyczółki - wtedy wracam ze szkoły, zawsze jeździ Man) pojawią się SU18III
Ogólnie, jak tylko pojawią się na R-7 (a raczej PP-1) to chyba skoczę na zajezdnię, bo mam ją blisko szkoły (z aparatem, oczywiście), albo przejdę minutkę z domu na skrzyżowanie Cybernetyki - Rzymowskiego, gdzie będą się pojawiać na mediolanie...
P.S. Widziałem dziś na mieście #8431 na 525
Ogólnie, jak tylko pojawią się na R-7 (a raczej PP-1) to chyba skoczę na zajezdnię, bo mam ją blisko szkoły (z aparatem, oczywiście), albo przejdę minutkę z domu na skrzyżowanie Cybernetyki - Rzymowskiego, gdzie będą się pojawiać na mediolanie...
P.S. Widziałem dziś na mieście #8431 na 525
Ja wolałbym R-6 niż R-7, najbardziej R-5, ale to niemożliwe . R-6 jakoś (swoją drogą nie wiem czemu, może dlatego, że jest najstarsza i ma najwięcej "lewarów" serii 280) jest mi bliższa niż R-7. A co do R-7, to mam nadzieję, że nie spieprzą tych pięknych Solarek. A czy ktoś wie, jakie "szroty" pocięli na R-7?
Pozdrawiam,
Juliusz Kublik
Pozdrawiam,
Juliusz Kublik
Julku, pocięli 409, 2060, 2099, 2140 (to ostatnio). Mam nadzieję, że niedługo pójdzie w ich ślad 2083, a 2077 dostanie NG na Włościańskiej
Na R-6 stoją już odkurzacze, więc bez sensu byłoby umieszczenie tam SU18 III
Panewniczanin: ja jestem zwolennikiem R-7, Marecki nienawidzi tej zajezdni, więc nasze relacje nie są obiektywne. Uważam, że na R-7 rzeczywiście troszkę gruchotów stoi, ale pracowicy próbują dbać o ten tabor. Czytając wypowiedź Mareckiego możesz wywnioskować, że każdy SU15 z tej zajezdni ma rurki z Ikarusa, ale to nieprawda. Uważam, że zdecydowanie gorszy stan od SU15 z R-7 prezentują nasze odkurzacze...
Na R-6 stoją już odkurzacze, więc bez sensu byłoby umieszczenie tam SU18 III
Panewniczanin: ja jestem zwolennikiem R-7, Marecki nienawidzi tej zajezdni, więc nasze relacje nie są obiektywne. Uważam, że na R-7 rzeczywiście troszkę gruchotów stoi, ale pracowicy próbują dbać o ten tabor. Czytając wypowiedź Mareckiego możesz wywnioskować, że każdy SU15 z tej zajezdni ma rurki z Ikarusa, ale to nieprawda. Uważam, że zdecydowanie gorszy stan od SU15 z R-7 prezentują nasze odkurzacze...
To nie do końca jest prawda. Po prostu zdarza im się na R7 coś "zmodyfikować", ale ogólnie rzecz biorąc ten zakład nie odstaje zbytnio do pozostałych. I należy jednak dodać, że na R7 dba się o tabor...Panewniczanin pisze:Oooo, R7 to stołeczny odpowiednik PKM Katowice jak widać.Marecki pisze:Ja tam bym się nie cieszył gdyby trafiły na R-7, wolę zeby było 80/0 , ponieważ znam dbałość R-7 o tabor - folie, rurki z Ikarusa w SrU 15, etc. Wątpię w to żeby stosowali się do nietykania pojazdów, będą je naprawiac u siebie, i pewnie nie będzie wtedy fajnie...
Grzesiek : na 525 był też 8440/M5
A co do Su 18 III to przez najbliższe kilka lat żaden mechanik z MZA nie dotknie i nie ma prawa dotknąć ani jednego przegubowego Solarisa. Tymi autobusami zajmuje się serwis Solarisa. Proszę o tym pamiętać. I tak będzie przez najbliższe kilka lat...
Hym... tak się zastanawiam, czy to nie będzie po prostu kadra przeszkolonych mechaników z MZA. Nie mówie, że jest to złe rozwiązanie, ale efekty zobaczymy za 8 latvoy pisze:MZA znalazło sposób na to, o czym piszesz w poprzednim temacie o przerzutach autobusów. Pojazdy serwisuje Solaris, MZA ma wszystko gdzieś i na tym się kończy, wszyscy są zadowoleni, bo nie trzeba kombinować z serwisem tych pojazdów przez mechaników MZA.
Na razie - na dzień dzisiejszy wygląda to tak, że serwis SU 18 III, to nie są "przeszkoleni pracownicy MZA". To są faktycznie faceci od Solarisa.0405NE pisze:Hym... tak się zastanawiam, czy to nie będzie po prostu kadra przeszkolonych mechaników z MZA. Nie mówie, że jest to złe rozwiązanie, ale efekty zobaczymy za 8 lat
Co będzie za 8 lat ? Nie wiem.....
No to dobrze W sumie zobaczymy jak to będzie wychodziło im w praktyce. Zastanawiam się czy ci mechanicy już wcześniaj pracowali przy Solarisach, czy po prostu mają zwykłe przeszkolenieJ-31 pisze:Na razie - na dzień dzisiejszy wygląda to tak, że serwis SU 18 III, to nie są "przeszkoleni pracownicy MZA". To są faktycznie faceci od Solarisa.
SU 15 były serwisowane różnie - albo samodzielnie przez MZA (nie wiem czy mechanicy przeszli przeszkolenie, wg. mnie powinni, ale... jak znam życie... ), ale też zdarzało się bardzo często, że widziałem SU 15 w serwisie... MAN-a w Wolicy pod Warszawą. Pojawiały się tam bardzo często, na początku eksploatacji. Możliwe, że chodziło o serwis silnika i układu napędowego (prod. MAN).0405NE pisze: No to dobrze W sumie zobaczymy jak to będzie wychodziło im w praktyce. Zastanawiam się czy ci mechanicy już wcześniaj pracowali przy Solarisach, czy po prostu mają zwykłe przeszkolenie
Obecnie Solarisów już nie widuję w serwsie MAN-a, toteż domyślam się, że MZA "serwisuje" je samodzielnie...
Wydaje mi się, że jesli umowa przewidywała serwisowanie przez Solarisa, to oznacza jednak serwis niezależny. Przeszkolenie pracowników to nie jest to samo. Dla przykładu można podać PKA w Gdyni. Jest to ASO Solarisa a to jednak nie to samo. Podobnie PKT ma status ASO (dla trolejbusów). Jednakże obie te firmy nie są traktowane jako serwisy firmowe.