Solarisy nad Oceanem Indyjskim

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Solarisy nad Oceanem Indyjskim

Post autor: Marcin_558 »

Nowy Przemysł podaje informację o zakupie i eksploatacji autobusów solaris na wyspie Reunion.

Do tej pory najodleglejszym miejscem gdzie jeździły autobusy Solaris z podpoznańskiego Bolechowa, był Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ubiegłym miesiącu zaszła zmiana. Sześć Urbino zasiliło flotę przewoźnika autobusowego z wyspy Reunion położonej na Oceanie Indyjskim.
Właścicielem sześciu Solarisów Urbino 12 (w tym jednego z napędem hybrydowym) jest francuski koncern Transdev, który świadczy usługi transportowe w całej Europie, a także na odległej wyspie Reunion. Transdev już wcześniej kupował autobusy marki Solaris; m.in. firma ta, począwszy w ub.roku kupiła sześć autobusów hybrydowych, które jeżdżą w regionie Paryża oraz w Strasburgu.

Solarisy Urbino na Reunion obsługują ruch głównie w stolicy wyspy Saint-Denis. Wśród nowinek technicznych, w które wyposażone są pojazdy znalazły się: klimatyzacja przystosowana do warunków tropikalnych oraz system CAPSIS, który uruchamia tzw. zieloną falę sygnalizacji ulicznej (autobusy wysyłają sygnał, który zmienia światło na zielone, dzięki czemu autobusy nie czekają w korkach).

Pojazdy z fabryki w Bolechowie, zostały najpierw przetransportowane do francuskiego portu w Le Havre, a następnie drogą morską w ciągu 4 tygodni dotarły na wyspę położoną około 700 km na wschód od Madagaskaru i 200 km na południowy zachód od Mauritiusa.

Reunion zajmuje powierzchnię 2512 km2. Zamieszkuje ją 802 000 osób. Wyspa stanowi region administracyjny i jednocześnie departament Francji o statusie departamentu zamorskiego.

http://motoryzacja.wnp.pl/solarisy-nad- ... 1_0_0.html
No to ładnie :) Kolejny ciekawy rynek kupuje polskie autobusy marki Solaris.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Solarisy nad Oceanem Indyjskim

Post autor: Amalio »

Wśród nowinek technicznych, w które wyposażone są pojazdy znalazły się: klimatyzacja przystosowana do warunków tropikalnych oraz system CAPSIS, który uruchamia tzw. zieloną falę sygnalizacji ulicznej (autobusy wysyłają sygnał, który zmienia światło na zielone, dzięki czemu autobusy nie czekają w korkach).
Naprawdę brawa. Skupiają na rzeczach wcale nie nowych zamiast choćby postawić akcent na tym co najważniejsze - na hybrydowym napędzie który w tym wypadku jest naprawdę nowinką...
Marcin_558 pisze:No to ładnie :) Kolejny ciekawy rynek kupuje polskie autobusy marki Solaris.
Jaki zaś "kolejny ciekawy rynek" :?: To jest Francja...


Poniżej zdjęcia tychże Solarisów:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p68390814.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p68390813.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p68390812.html

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Skoro autobusy promem płyną 4 tygodnie, to ciekawe ile czasu będą docierać tam części zamienne :cool:

A tak poza tym, to wreszcie widzę autobusy z przesuwnymi oknami w kraju spoza środkowo-wschodniej Europy.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Zauważył ktoś, że na wspólnym zdjęciu ten pierwszy z lewej Solaris wygląda tak jakby miał dziurę koło wyświetlacza :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Gdzie ta dziura? Przyglądam się i nic nie widzę.

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Amalio pisze:Zauważył ktoś, że na wspólnym zdjęciu ten pierwszy z lewej Solaris wygląda tak jakby miał dziurę koło wyświetlacza :?:
Wygląda jak dziura, ale to się coś odbiło z przeciwka, jakiś budynek ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze:Gdzie ta dziura? Przyglądam się i nic nie widzę.
Prawy górny róg (z naszej perspektywy).

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Zbyt sztucznie to wygląda, pewnie coś się odbiło.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Fajnie wygląda ta francuska hybryda z zasłoniętymi tylnymi kołami. Ciekawy tylko jestem co im to daje - prócz estetyki ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Czyli cztery autobusy są normalne, dieslowskie, a jeden hybrydowy? Całkiem sympatyczne te autobusy, nawet ładnie im w tych barwach.
J-31 pisze:Ciekawy tylko jestem co im to daje - prócz estetyki
Podejrzewam, że tylko właśnie estetyka, bo co innego? Ewentualnie może to, że zanieczyszczenia spod kół nie brudzą karoserii lub coś w tym stylu, ale wątpię, że to aż tak dla nich istotne. :]

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Gadzie pisze:Czyli cztery autobusy są normalne, dieslowskie, a jeden hybrydowy?
5 diselowskich i 1 hybryd.

Moim zdaniem śmiesznie wyglądają te zasłonięte koła. Czy to jakaś francuska moda? :mruga:

B@rteK

Post autor: B@rteK »

I co ciekawe, tylko hybryda zasłonięte tylne koła.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To pewnie taka francuska moda, kiedyś ich samochody często miewały takie koła.

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Coś w tym musi być, że zasłonięte są tylne koła, bo coś podobnego widziałem w programie "Na osi", gdy pokazywali test ciągnika siodłowego, Actros, wszystkie osie, w tym też w naczepie miały zasłonięte koła, a więc może względy ekologiczne jakiś niewielki procent mniej zużywanego paliwa?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeśli wspominamy o ciągnikach siodłowych czy naczepach, to z tego co słyszałem idea zakrywania kół ma ponoć jeden cel. Ciężarówka nie "rozsiewa" wody" w czasie jazdy po mokrej nawierzchni. Można ją łatwo wyprzedzić - taką opinię słyszałem.

No, ale w przypadku autobusu miejskiego to wyjaśnienie nie trzyma się kupy ;)

Może francuzi po prostu chcieli jakoś "ozdobić" tą Hybrydę ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Co do osłon to mogą być inne powody niż woda. Chodzi o to iż poprawia to dynamikę - zmniejsza opór aerodynamiczny obracających się kół. Z tym że współczesny autobus jako zwarta konstrukcja ma minimalne problemy związane z oporem. Także dlatego że porusza się ze względnie niską prędkością do powiedzmy 70-80km/h. Inna sprawa że w takiej Polsce to nie ma racji bytu np w zimę.

szymonm

Post autor: szymonm »

Inna sprawa że w takiej Polsce to nie ma racji bytu np w zimę.
W takim razie dlaczego takie rozwiązania stosuje się np. w Szwajcarii? Większość ich produktów od lat 80 ma łonięte koła. Takie pojazdy poruszają się często po ośnieżonych górskich trasach. Oprócz tego Francuzi upodobali sobie zakrywanie kół, np. w nowych manach NG dla Paryża :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A może mają problemy z odróżnianiem kół przednich od tylnych, więc zasłaniają tylne?

szymonm

Post autor: szymonm »

A może mają problemy z odróżnianiem kół przednich od tylnych, więc zasłaniają tylne?
To chyba nie to. Czasami zasłaniają też przednie:
http://www.phototrans.eu/14,329065,0,Ir ... s_M09.html :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale widać że ten jest robiony na futurystyczny, poza tym to Las Vegas, a nie Francja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”