Strona 1 z 2

Solarisy nad Oceanem Indyjskim

: 2010-12-12, 00:57
autor: Marcin_558
Nowy Przemysł podaje informację o zakupie i eksploatacji autobusów solaris na wyspie Reunion.

Do tej pory najodleglejszym miejscem gdzie jeździły autobusy Solaris z podpoznańskiego Bolechowa, był Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ubiegłym miesiącu zaszła zmiana. Sześć Urbino zasiliło flotę przewoźnika autobusowego z wyspy Reunion położonej na Oceanie Indyjskim.
Właścicielem sześciu Solarisów Urbino 12 (w tym jednego z napędem hybrydowym) jest francuski koncern Transdev, który świadczy usługi transportowe w całej Europie, a także na odległej wyspie Reunion. Transdev już wcześniej kupował autobusy marki Solaris; m.in. firma ta, począwszy w ub.roku kupiła sześć autobusów hybrydowych, które jeżdżą w regionie Paryża oraz w Strasburgu.

Solarisy Urbino na Reunion obsługują ruch głównie w stolicy wyspy Saint-Denis. Wśród nowinek technicznych, w które wyposażone są pojazdy znalazły się: klimatyzacja przystosowana do warunków tropikalnych oraz system CAPSIS, który uruchamia tzw. zieloną falę sygnalizacji ulicznej (autobusy wysyłają sygnał, który zmienia światło na zielone, dzięki czemu autobusy nie czekają w korkach).

Pojazdy z fabryki w Bolechowie, zostały najpierw przetransportowane do francuskiego portu w Le Havre, a następnie drogą morską w ciągu 4 tygodni dotarły na wyspę położoną około 700 km na wschód od Madagaskaru i 200 km na południowy zachód od Mauritiusa.

Reunion zajmuje powierzchnię 2512 km2. Zamieszkuje ją 802 000 osób. Wyspa stanowi region administracyjny i jednocześnie departament Francji o statusie departamentu zamorskiego.

http://motoryzacja.wnp.pl/solarisy-nad- ... 1_0_0.html
No to ładnie :) Kolejny ciekawy rynek kupuje polskie autobusy marki Solaris.

Re: Solarisy nad Oceanem Indyjskim

: 2010-12-12, 02:10
autor: Amalio
Wśród nowinek technicznych, w które wyposażone są pojazdy znalazły się: klimatyzacja przystosowana do warunków tropikalnych oraz system CAPSIS, który uruchamia tzw. zieloną falę sygnalizacji ulicznej (autobusy wysyłają sygnał, który zmienia światło na zielone, dzięki czemu autobusy nie czekają w korkach).
Naprawdę brawa. Skupiają na rzeczach wcale nie nowych zamiast choćby postawić akcent na tym co najważniejsze - na hybrydowym napędzie który w tym wypadku jest naprawdę nowinką...
Marcin_558 pisze:No to ładnie :) Kolejny ciekawy rynek kupuje polskie autobusy marki Solaris.
Jaki zaś "kolejny ciekawy rynek" :?: To jest Francja...


Poniżej zdjęcia tychże Solarisów:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p68390814.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p68390813.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p68390812.html

: 2010-12-12, 04:01
autor: B@rteK
Skoro autobusy promem płyną 4 tygodnie, to ciekawe ile czasu będą docierać tam części zamienne :cool:

A tak poza tym, to wreszcie widzę autobusy z przesuwnymi oknami w kraju spoza środkowo-wschodniej Europy.

: 2010-12-12, 11:08
autor: Amalio
Zauważył ktoś, że na wspólnym zdjęciu ten pierwszy z lewej Solaris wygląda tak jakby miał dziurę koło wyświetlacza :?:

: 2010-12-12, 11:57
autor: faja_k
Gdzie ta dziura? Przyglądam się i nic nie widzę.

: 2010-12-12, 12:16
autor: stachu
Amalio pisze:Zauważył ktoś, że na wspólnym zdjęciu ten pierwszy z lewej Solaris wygląda tak jakby miał dziurę koło wyświetlacza :?:
Wygląda jak dziura, ale to się coś odbiło z przeciwka, jakiś budynek ;)

: 2010-12-12, 12:20
autor: Amalio
KKS pisze:Gdzie ta dziura? Przyglądam się i nic nie widzę.
Prawy górny róg (z naszej perspektywy).

: 2010-12-12, 12:40
autor: faja_k
Zbyt sztucznie to wygląda, pewnie coś się odbiło.

: 2010-12-12, 18:15
autor: J-31
Fajnie wygląda ta francuska hybryda z zasłoniętymi tylnymi kołami. Ciekawy tylko jestem co im to daje - prócz estetyki ;)

: 2010-12-12, 18:42
autor: Gadzie
Czyli cztery autobusy są normalne, dieslowskie, a jeden hybrydowy? Całkiem sympatyczne te autobusy, nawet ładnie im w tych barwach.
J-31 pisze:Ciekawy tylko jestem co im to daje - prócz estetyki
Podejrzewam, że tylko właśnie estetyka, bo co innego? Ewentualnie może to, że zanieczyszczenia spod kół nie brudzą karoserii lub coś w tym stylu, ale wątpię, że to aż tak dla nich istotne. :]

: 2010-12-13, 09:49
autor: OPi
Gadzie pisze:Czyli cztery autobusy są normalne, dieslowskie, a jeden hybrydowy?
5 diselowskich i 1 hybryd.

Moim zdaniem śmiesznie wyglądają te zasłonięte koła. Czy to jakaś francuska moda? :mruga:

: 2010-12-13, 14:01
autor: B@rteK
I co ciekawe, tylko hybryda zasłonięte tylne koła.

: 2010-12-13, 17:35
autor: pmaster
To pewnie taka francuska moda, kiedyś ich samochody często miewały takie koła.

: 2010-12-14, 00:45
autor: Ziarek
Coś w tym musi być, że zasłonięte są tylne koła, bo coś podobnego widziałem w programie "Na osi", gdy pokazywali test ciągnika siodłowego, Actros, wszystkie osie, w tym też w naczepie miały zasłonięte koła, a więc może względy ekologiczne jakiś niewielki procent mniej zużywanego paliwa?

: 2010-12-14, 09:21
autor: J-31
Jeśli wspominamy o ciągnikach siodłowych czy naczepach, to z tego co słyszałem idea zakrywania kół ma ponoć jeden cel. Ciężarówka nie "rozsiewa" wody" w czasie jazdy po mokrej nawierzchni. Można ją łatwo wyprzedzić - taką opinię słyszałem.

No, ale w przypadku autobusu miejskiego to wyjaśnienie nie trzyma się kupy ;)

Może francuzi po prostu chcieli jakoś "ozdobić" tą Hybrydę ;)

: 2010-12-14, 17:13
autor: Filip7370
Co do osłon to mogą być inne powody niż woda. Chodzi o to iż poprawia to dynamikę - zmniejsza opór aerodynamiczny obracających się kół. Z tym że współczesny autobus jako zwarta konstrukcja ma minimalne problemy związane z oporem. Także dlatego że porusza się ze względnie niską prędkością do powiedzmy 70-80km/h. Inna sprawa że w takiej Polsce to nie ma racji bytu np w zimę.

: 2010-12-14, 17:27
autor: szymonm
Inna sprawa że w takiej Polsce to nie ma racji bytu np w zimę.
W takim razie dlaczego takie rozwiązania stosuje się np. w Szwajcarii? Większość ich produktów od lat 80 ma łonięte koła. Takie pojazdy poruszają się często po ośnieżonych górskich trasach. Oprócz tego Francuzi upodobali sobie zakrywanie kół, np. w nowych manach NG dla Paryża :)

: 2010-12-14, 18:18
autor: pmaster
A może mają problemy z odróżnianiem kół przednich od tylnych, więc zasłaniają tylne?

: 2010-12-14, 21:46
autor: szymonm
A może mają problemy z odróżnianiem kół przednich od tylnych, więc zasłaniają tylne?
To chyba nie to. Czasami zasłaniają też przednie:
http://www.phototrans.eu/14,329065,0,Ir ... s_M09.html :)

: 2010-12-14, 22:15
autor: pmaster
Ale widać że ten jest robiony na futurystyczny, poza tym to Las Vegas, a nie Francja