Solaris Urbino electric
Ja myślę, że po prostu O530 złapał się na ładne efekty marketingowców. Jak widać chociażby po tym filmie, rzeczywiście się starali zrobić ciekawy "show"
Autobusik rzeczywiście ładnie wygląda, ale...
... teraz należałoby odpowiedzieć na szereg technicznych pytań, chociażby np. tych, które zadał Polsmol.
Autobusik rzeczywiście ładnie wygląda, ale...
... teraz należałoby odpowiedzieć na szereg technicznych pytań, chociażby np. tych, które zadał Polsmol.
http://moto.onet.pl/292371,10367787,2,z ... node=41770
Kilk zdjęć + informacje w podpisie. Mnie najbardziej zaciekawiło, to że baterie są polskiej produkcji, firmy Wamtechnik.
Kilk zdjęć + informacje w podpisie. Mnie najbardziej zaciekawiło, to że baterie są polskiej produkcji, firmy Wamtechnik.
To wersja robocza i rozwojowa tak więc:
100 km na jednym ładowaniu.polsmol pisze:Jaki jest jego zasięg?
4h ładowanie do pełna, na prezentacji wóz był ładowany z kabla wyglądającego na normalny sieciowy.polsmol pisze: Jak się go ładuje i ile to trwa?
Co prawda spalinowej nie widziałem, ale w tym z tyłu można zaryć głową w sufit, jednak wydaje mi się, że nie różni się za bardzo wielkością. Miejsce silnika, skrzyni biegów i zbiornika paliwa zajęły silnik trolejbusowy i dwie bateryjki.polsmol pisze:Czy wnętrze jest zmniejszone w stosunku do wersji spalinowej?
Solaris tego nie podawał, ponoć sami tego jeszcze nie oszacowali, raczej traktują to auto jako kolejny krok w swoim rozwoju a niżeli coś co od razu ma się nadawać do ruchu i mieć wyniki porównywalne do ropniaków, chcą udoskonalać konstrukcję i poprawiać parametry.polsmol pisze:Ile to kosztuje
Spalin niema, działa jak trolejbus, jedyną kwestią ekologii pozostaje pytanie co ze zużytymi akumulatorami i to jak dane państwo energie elektryczną wytwarza.polsmol pisze:czy jest ekologiczne?
Wnętrze podobno się nie różni znacząco od wersji spalinowej. Ostatni rząd siedzeń jest podobnie wysoko. http://www.phototrans.eu/14,513018,0,So ... _2362.html
Bardzo efektowanie wyglądały te podświetlane loga, ale to bardziej bajerancko.
Btw bardzo fajnym rozwiązaniem były dotykowe przyciski STOP, które w obojętnie jakim miejscu nie dotknęło się zawsze reagowały prawidłowo.
Ogólnie jestem ciekawy jak taki pulpit sprawdza się w codziennej eksploatacji, czy nie ma z nim problemu, jak działa na dotyk, itd.
Btw bardzo fajnym rozwiązaniem były dotykowe przyciski STOP, które w obojętnie jakim miejscu nie dotknęło się zawsze reagowały prawidłowo.
Coffee pisze:Z połowę możliwości tych baterii zabiera pulpit i głupie, świecące logo.
Ogólnie jestem ciekawy jak taki pulpit sprawdza się w codziennej eksploatacji, czy nie ma z nim problemu, jak działa na dotyk, itd.
Podejrzewam, że może być z nimi tak, jak z komórką... Czyli zależnie od szybkości procesora i czułości ekranu (np. w takim przypadku wyświetlacz pojemnościowy byłby idealny, ponieważ niczym innym, jak dotknięciem skóry ludzkiej się go nie uruchomi.)Shadow238 pisze:Ogólnie jestem ciekawy jak taki pulpit sprawdza się w codziennej eksploatacji, czy nie ma z nim problemu, jak działa na dotyk, itd.
Bardziej mnie zastanawia czy są te ekrany wykonane w technologii Amoled albo mają jakiś wbudowany filtr? Bo może być (dość głupia sytuacja), że przyświeci słońce i kierowca nie będzie wiedział, co ma nacisnąć.
Dobrze byłoby gdyby były zbudowane w technologii Amoled lub nawet Super Amoled- gwarantowałoby to lepszą widoczność w słoneczne dni.
Ogólnie póki co jestem zdania, że owszem taki pulpit pewnie kiedyś zastąpi tradycyjne przyciski itd, ale na dzień dzisiejszy w codziennej eksploatacji jest bezużyteczny.
Dokładnie, więc teraz pytanie czy jest to wyświetlacz wykonany w technologii pojemnościowej czy opornościowej- jeśli ten drugi to współczuje.Coffee pisze:Podejrzewam, że może być z nimi tak, jak z komórką... Czyli zależnie od szybkości procesora i czułości ekranu (np. w takim przypadku wyświetlacz pojemnościowy byłby idealny, ponieważ niczym innym, jak dotknięciem skóry ludzkiej się go nie uruchomi.)
Ogólnie póki co jestem zdania, że owszem taki pulpit pewnie kiedyś zastąpi tradycyjne przyciski itd, ale na dzień dzisiejszy w codziennej eksploatacji jest bezużyteczny.
No dobra. Oczywiście show w Urbino robi głównie napęd, bo na tym polega cała innowacja, ale oprócz tego Solaris dołożył sporo różnych bajerów z czego większość to nowości. Oczywiście jest znany już nam, ale wciąż zaskakujący pulpit. Oprócz tego są podświetlane loga. Tak prezentują się one z bliska:
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 23135.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/4/20110923146.jpg/
Kolejna ciekawostka, to dotykowy LCD przeznaczony dla najmłodszych:
http://www.phototrans.eu/14,513676,0,So ... 3664Y.html
Większość z Was pamięta zapewne montowane w Solarisach kierownice dzięki którym przede wszystkim chłopcy mogli zabawić się w kierowcę autobusu. No cóż - takie prymitywne rozwiązanie postanowiono zastąpić czymś co jest zarówno HighTech jak i przede wszystkim unisex. Na dotykowym LCDku dzieciaki mogą narysować co dusza zapragnie.
No i na koniec ciekawostka jaką są przyciski STOP. Zwykłe guziki zastąpiono dotykowymi panelami. Wystarczy przyłożyć palec i podświetlenie zmienia się z zielonego na czerwone.
http://www.phototrans.eu/14,513749,0,So ... 3664Y.html
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 23135.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/4/20110923146.jpg/
Kolejna ciekawostka, to dotykowy LCD przeznaczony dla najmłodszych:
http://www.phototrans.eu/14,513676,0,So ... 3664Y.html
Większość z Was pamięta zapewne montowane w Solarisach kierownice dzięki którym przede wszystkim chłopcy mogli zabawić się w kierowcę autobusu. No cóż - takie prymitywne rozwiązanie postanowiono zastąpić czymś co jest zarówno HighTech jak i przede wszystkim unisex. Na dotykowym LCDku dzieciaki mogą narysować co dusza zapragnie.
No i na koniec ciekawostka jaką są przyciski STOP. Zwykłe guziki zastąpiono dotykowymi panelami. Wystarczy przyłożyć palec i podświetlenie zmienia się z zielonego na czerwone.
http://www.phototrans.eu/14,513749,0,So ... 3664Y.html
Zmora naszych mercedesów... Przy większym tłoku niema szans, by ktoś nie oparł się o przycisk (notabene dziwi mnie fakt, iż da się taki przycisk uruchomić puchową kurtką czy bluzą polarową, a rękawiczką - w szczególności skórzaną - już nie).Amalio pisze:Zwykłe guziki zastąpiono dotykowymi panelami.
I one już są alternatywą, ale zapewne drożej kosztują ... Podejrzewam, że gdyby któreś z naszych przedsiębiorstw zażyczyło sobie takie przyciski do Solarisów Urbino - to SB&C jest w stanie to zamontować, do każdego, normalnego autobusuShadow238 pisze:Ale te przyciski jeśli faktycznie działałyby tylko na dotyk palca, mogłyby być ciekawą alternatywą dla zwykłych guzików.