Solaris Urbino electric

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W nowej wersji jest klimatyzacja, która z tego co słyszałem działała wydajnie, więc z ogrzewaniem takich problemów też nie powinno być ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Tak, tylko że ogrzewanie musi być elektryczne i brać gigantyczne ilości prądu, ale o tym pewnie się nie mówi wciskając komuś nowy autobus.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Widać, że Solaris bardzo poważnie myśli o rozwoju sieci modelu Electric.

Obrazek

źródło: busportal.cz

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Właśnie sie produkuje w Bolechowie :P

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

A to nie jest ten co ma elektrykę oraz napęd Skody?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

NEO pisze:A to nie jest ten co ma elektryke oraz naped Skody?
Wersja z osprzętem Skody to hybryda.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Nie, ale jakiś czas temu w internecie czytałem, że Skoda jest na etapie produkcji 1 w pełni elektrycznego autobusu na podwoziu Solarisa

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Kolejne zapowiedzi Urbino 12 electric:
infobus.pl pisze:Oczywiście najważniejszym elementem hanowerskiej prezentacji Solarisa będzie nowatorski i bardzo ambitny projekt –Urbino 12 electric. Standardowej wielkości autobus ma posiadać w pełni elektryczny napęd. Projekt jest już w fazie realizacji, a szkielet autobusu znajduje się na hali produkcyjnej. Z przedstawionego na prezentacji schematu wynika, iż autobus będzie posiadał w tylnej części nadwozia znacznej objętości zabudowę na baterie trakcyjne, podobną do tej z gdyńskich Solarisów Trollino 12 z napędem firmy Medcom. Pojazd z klasycznym układem drzwi 2-2-2 ma mieć komponenty umiejscowione na dachu. Zostaną one zgrupowane w jego przedniej części, ze względu na tylne usytuowanie ciężkich baterii. Docelowo Solaris opracuje dwie wersje gabarytowe „elektrobusów”:12-metrową solo i 18-metrową przegubową. Jak tylko otrzymamy więcej szczegółów o tych rewolucyjnych pojazdach na pewno napiszemy o tym w InfoBusie.

Obrazek

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Czekam na testy elektrobusa w zimie, bo na razie wszystkie są w lecie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

siekierowy pisze:Czekam na testy elektrobusa w zimie, bo na razie wszystkie są w lecie.
Ale to też jest dość miarodajne pod warunkiem, że uruchamia się klimę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze: Ale to też jest dość miarodajne pod warunkiem, że uruchamia się klimę.
Która chłodzi baterie?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Która chłodzi baterie?
Która działa :]

Klimatyzacja znacząco ogranicza zasięg.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Tak będzie się prezentował Urbino 12 Electric:

http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=4971

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Poświęcili siedzenia za ostatnimi drzwiami na rzecz baterii.
To może nawet i lepsze rozwiązanie niż to z Hybrid. A już w ogóle znacznie lepiej się sprawdzi w wersjach dwudrzwiowych.

[ Dodano: 23 Wrz 2012 11:01 ]
Wnętrze U12 electric:
https://lh5.googleusercontent.com/-LuLJ ... is_005.jpg

Pulpit:
https://lh5.googleusercontent.com/-5EVp ... is_004.jpg

Tył:
https://lh5.googleusercontent.com/-9nyw ... is_006.jpg

Przód:
https://lh4.googleusercontent.com/-iWk0 ... is_008.jpg

ppln

Post autor: ppln »

Ciekawe czy ten pulpit już jest wielodotykowy

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Te fotele to Ultra Light'y przerobione pod Solarisa ?

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol »

Tak, to jest model 8MU (w pewnym sensie następca 6MN). http://www.ster.com.pl/index.php/pl/pro ... 7-8mu.html

nevander13

Post autor: nevander13 »

chyba zasługuje na pochwale z tą nowina.
Solaris zdobył pierwsze zamówienie na elektrobus
http://samochodyelektryczne.org/solaris ... trobus.htm
Ostatnio zmieniony 2012-09-26, 15:03 przez nevander13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

nevander13 pisze:chyba załuguje na pochwale z tą nowina.
¯e tak zapytam - a za co konkretnie :?:

Ciekawe jest to, że również ma być ładowany "bezstykowo" tak jak nowy autobus Viseona. Ciekawe jednak jak będzie wyglądał system. Podejrzewam, że ładowanie będzie odbywać się na pętlach.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

IAA 2012: Solaris po stronie elektryczności

Solaris pokazał na targach w Hanowerze swój najnowszy autobus elektryczny Urbino 12 electric, który …został już sprzedany. O tym projekcie, a także o planach na przyszłość rozmawiamy z Małgorzatą Olszewską, Członkiem Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Solaris Bus &Coach.

A oto co nam powiedziała:

InfoBus.pl: Stało się niepisaną tradycją, że co roku Solaris pokazuje na europejskich targach nowy autobus elektryczny. Podobniej jak wcześniej pojazdy hybrydowe. Co będzie za rok w Kortrijk?

Małgorzata Olszewska, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu: Z pewnością dołożymy wszelkich starań aby było to coś ciekawego... Rzeczywiście dzięki opracowaniu pierwszego w Polsce elektrobusu Urbino 8,9 electric i wyprodukowaniu dwóch egzemplarzy tego typu można powiedzieć, że staliśmy się europejskim potentatem w tym zakresie. Teraz dzięki zebranemu doświadczeniu powstała trzecia, większa konstrukcja, który naszym zdaniem ma największe szanse na szerszą sprzedaż. Dlaczego? Przede wszystkim oferuje standardowy rozmiar –najbardziej poszukiwany przez naszych klientów;a za tym idzie dużą pojemność, która wynosi 85 pasażerów. To w połączeniu ze sprawdzonym układem napędowym Vossloh Kiepe daje w efekcie pojazd, który nie jest już doświadczalnym poligonem, a autobusem, który może ruszyć na ulice do normalnej eksploatacji. Dzięki szerokiej dostępności komponentów, teraz teoretycznie każdy może wyprodukować elektrobus i podać jak doskonałe ma on parametry. Tyle tylko, że przewoźnicy nie dadzą się na to nabrać. Oni patrzą na doświadczanie, czyli w naszym wypadku prawie dwuletnie prace nad Urbino 8,9 electric. Jeden z nich, tylko w ramach testów Poznaniu, przejechał w regularnym ruchu miejskim ponad 3000 km, wożąc przez 22 dni kibiców oraz gości przybywających do Poznania podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. To są fakty i nimi trzeba się posługiwać sprzedając tak drogie pojazdy, jakimi są autobusy elektryczne.

InfoBus.pl: Rzadko się zdarza, żeby pionierski autobus od razu miał swojego klienta. Solarisowi to się udało…

Małgorzata Olszewska: Dokładnie. Te argumenty, o których wspomniałam wcześniej przekonały naszego niemieckiego klienta - Braunschweiger Verkehrs AG (dla którego m.in. dostarczymy w 2014 r. 15 tramwajów Tramino) do zakupu pierwszego egzemplarza Urbino 12 electric. To część dużego projektu o wartości ponad 2,9 mln EUR, który finansowo wsparło federalne Ministerstwo Transportu. Przewiduje on wprowadzenie na specjalnej, 12-kilometrowej trasie dwóch elektrobusów i to właśnie marki Solaris. Jeden z nich ma być 12-metrowy, a drugi –przegubowy. Start całej operacji to III kw. 2013 r. Dodatkowym wyzwaniem jest zastosowanie tutaj innowacyjnego systemu primove. Dzięki niemu baterie mogą być indukcyjnie ładowane na przystankach oraz na pętlach autobusowych, przyczyniając się do znaczącej poprawy funkcjonalności elektrycznych pojazdów. Wyeliminowane zostaną tym samym wszelkie problemy związane z ich zasięgiem. Brzmi to trochę jak historia z gatunku science fiction, ale to się za moment wydarzy.

InfoBus.pl: No właśnie –nie dość, że Brunszwik kupił Wasz autobus, który dopiero co miał swoją premierę to jeszcze także autobus, którego jeszcze nie ma…

Małgorzata Olszewska: Na pewno stworzenie elektrycznego pojazdu przegubowego nie jest łatwym zadaniem, ale dołożymy wszelkich starań aby spełniał on oczekiwania klienta. Wielokrotnie już jako Solaris udowadnialiśmy , że nie boimy się podejmować trudnych technicznie wyzwań i że potrafimy je realizować. Produkcja elektrycznego autobusu przegubowego, to dla nas także unikalna szansa, aby zostać jedynym na kontynencie producentem, która oferuje kompletną gamę elektrycznych autobusów –od klasy midi poprzez pojazdy standardowe po przegubowe. Tego jeszcze nikt nie ma i pewnie szybko mieć nie będzie. To jest nasza szansa i będziemy starali się ją wykorzystać.

www.infobus.pl/text.php?id=50415

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”