Solaris Urbino electric
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Tak, to jest model 8MU (w pewnym sensie następca 6MN). http://www.ster.com.pl/index.php/pl/pro ... 7-8mu.html
chyba zasługuje na pochwale z tą nowina.
Solaris zdobył pierwsze zamówienie na elektrobus
http://samochodyelektryczne.org/solaris ... trobus.htm
Solaris zdobył pierwsze zamówienie na elektrobus
http://samochodyelektryczne.org/solaris ... trobus.htm
Ostatnio zmieniony 2012-09-26, 15:03 przez nevander13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
IAA 2012: Solaris po stronie elektryczności
Solaris pokazał na targach w Hanowerze swój najnowszy autobus elektryczny Urbino 12 electric, który …został już sprzedany. O tym projekcie, a także o planach na przyszłość rozmawiamy z Małgorzatą Olszewską, Członkiem Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Solaris Bus &Coach.
A oto co nam powiedziała:
InfoBus.pl: Stało się niepisaną tradycją, że co roku Solaris pokazuje na europejskich targach nowy autobus elektryczny. Podobniej jak wcześniej pojazdy hybrydowe. Co będzie za rok w Kortrijk?
Małgorzata Olszewska, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu: Z pewnością dołożymy wszelkich starań aby było to coś ciekawego... Rzeczywiście dzięki opracowaniu pierwszego w Polsce elektrobusu Urbino 8,9 electric i wyprodukowaniu dwóch egzemplarzy tego typu można powiedzieć, że staliśmy się europejskim potentatem w tym zakresie. Teraz dzięki zebranemu doświadczeniu powstała trzecia, większa konstrukcja, który naszym zdaniem ma największe szanse na szerszą sprzedaż. Dlaczego? Przede wszystkim oferuje standardowy rozmiar –najbardziej poszukiwany przez naszych klientów;a za tym idzie dużą pojemność, która wynosi 85 pasażerów. To w połączeniu ze sprawdzonym układem napędowym Vossloh Kiepe daje w efekcie pojazd, który nie jest już doświadczalnym poligonem, a autobusem, który może ruszyć na ulice do normalnej eksploatacji. Dzięki szerokiej dostępności komponentów, teraz teoretycznie każdy może wyprodukować elektrobus i podać jak doskonałe ma on parametry. Tyle tylko, że przewoźnicy nie dadzą się na to nabrać. Oni patrzą na doświadczanie, czyli w naszym wypadku prawie dwuletnie prace nad Urbino 8,9 electric. Jeden z nich, tylko w ramach testów Poznaniu, przejechał w regularnym ruchu miejskim ponad 3000 km, wożąc przez 22 dni kibiców oraz gości przybywających do Poznania podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. To są fakty i nimi trzeba się posługiwać sprzedając tak drogie pojazdy, jakimi są autobusy elektryczne.
InfoBus.pl: Rzadko się zdarza, żeby pionierski autobus od razu miał swojego klienta. Solarisowi to się udało…
Małgorzata Olszewska: Dokładnie. Te argumenty, o których wspomniałam wcześniej przekonały naszego niemieckiego klienta - Braunschweiger Verkehrs AG (dla którego m.in. dostarczymy w 2014 r. 15 tramwajów Tramino) do zakupu pierwszego egzemplarza Urbino 12 electric. To część dużego projektu o wartości ponad 2,9 mln EUR, który finansowo wsparło federalne Ministerstwo Transportu. Przewiduje on wprowadzenie na specjalnej, 12-kilometrowej trasie dwóch elektrobusów i to właśnie marki Solaris. Jeden z nich ma być 12-metrowy, a drugi –przegubowy. Start całej operacji to III kw. 2013 r. Dodatkowym wyzwaniem jest zastosowanie tutaj innowacyjnego systemu primove. Dzięki niemu baterie mogą być indukcyjnie ładowane na przystankach oraz na pętlach autobusowych, przyczyniając się do znaczącej poprawy funkcjonalności elektrycznych pojazdów. Wyeliminowane zostaną tym samym wszelkie problemy związane z ich zasięgiem. Brzmi to trochę jak historia z gatunku science fiction, ale to się za moment wydarzy.
InfoBus.pl: No właśnie –nie dość, że Brunszwik kupił Wasz autobus, który dopiero co miał swoją premierę to jeszcze także autobus, którego jeszcze nie ma…
Małgorzata Olszewska: Na pewno stworzenie elektrycznego pojazdu przegubowego nie jest łatwym zadaniem, ale dołożymy wszelkich starań aby spełniał on oczekiwania klienta. Wielokrotnie już jako Solaris udowadnialiśmy , że nie boimy się podejmować trudnych technicznie wyzwań i że potrafimy je realizować. Produkcja elektrycznego autobusu przegubowego, to dla nas także unikalna szansa, aby zostać jedynym na kontynencie producentem, która oferuje kompletną gamę elektrycznych autobusów –od klasy midi poprzez pojazdy standardowe po przegubowe. Tego jeszcze nikt nie ma i pewnie szybko mieć nie będzie. To jest nasza szansa i będziemy starali się ją wykorzystać.
www.infobus.pl/text.php?id=50415
No proszę, kolejny producent będzie tą technologię wprowadzał i testował.Marcin_558 pisze:Przewiduje on wprowadzenie na specjalnej, 12-kilometrowej trasie dwóch elektrobusów i to właśnie marki Solaris. Jeden z nich ma być 12-metrowy, a drugi –przegubowy. Start całej operacji to III kw. 2013 r. Dodatkowym wyzwaniem jest zastosowanie tutaj innowacyjnego systemu primove.
Szykując całą gamę pojazdów elektrycznych od razu wyprzedzają konkurencję i przyszłość. Co, jak co, ale rozmach to Solaris ma niezły Z resztą nie raz to już pokazywali. Pozostaje czekać na kolejne nowinki spod znaku Solarisa.
Mają rozmach skur****ny, jakby to Siara powiedziałGadzie pisze:No proszę, kolejny producent będzie tą technologię wprowadzał i testował.Marcin_558 pisze:Przewiduje on wprowadzenie na specjalnej, 12-kilometrowej trasie dwóch elektrobusów i to właśnie marki Solaris. Jeden z nich ma być 12-metrowy, a drugi –przegubowy. Start całej operacji to III kw. 2013 r. Dodatkowym wyzwaniem jest zastosowanie tutaj innowacyjnego systemu primove.
Szykując całą gamę pojazdów elektrycznych od razu wyprzedzają konkurencję i przyszłość. Co, jak co, ale rozmach to Solaris ma niezły Z resztą nie raz to już pokazywali. Pozostaje czekać na kolejne nowinki spod znaku Solarisa.
Myślę że Solaris się rozwija no ale niestety kosztem obniżania jakości Całkowicie inaczej wygląda autobus poskładany dla Polski a inaczej dla Niemiec.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Znalazłem trochę danych o electric 12. Zasięg nie powala ale czas ładowania już sensowy tylko...
Dane techniczne
Zasięg na jednym ładowaniu: około 150 km w cyklu SORT2 (z pełnym obciążeniem i włączoną klimatyzacją)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 12 m, 2,55 m, 3,25 m
Liczba miejsc: 85
Liczba miejsc siedzących: 23-34 + 1 (w zależności od wersji)
Silnik elektryczny: trójfazowy, czterobiegunowy silnik indukcyjny
Moc maksymalna: około 218 KM (160 kW)
Maks. moment obrotowy: 1400 Nm
Akumulatory: litowo-jonowe
Czas ładowania 0-100%: około 1 h (mocą około 200 kW)
Energia zgromadzona w akumulatorach: około 210 kWh
Napięcie nominalne pakietu: około 600 V
Dane techniczne
Zasięg na jednym ładowaniu: około 150 km w cyklu SORT2 (z pełnym obciążeniem i włączoną klimatyzacją)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 12 m, 2,55 m, 3,25 m
Liczba miejsc: 85
Liczba miejsc siedzących: 23-34 + 1 (w zależności od wersji)
Silnik elektryczny: trójfazowy, czterobiegunowy silnik indukcyjny
Moc maksymalna: około 218 KM (160 kW)
Maks. moment obrotowy: 1400 Nm
Akumulatory: litowo-jonowe
Czas ładowania 0-100%: około 1 h (mocą około 200 kW)
Energia zgromadzona w akumulatorach: około 210 kWh
Napięcie nominalne pakietu: około 600 V
To jeszcze nie tak dobrze ale już też wynik niezły - ciekawiej jednak zapowiada się model ładowany indukcyjnie sprzedany dla Braunschweigu. Ten model ma mieć zdecydowanie mniejsze baterie, ma się ładować na poszczególnych przystankach a ładowanie baterii na 10km ma trwać ledwo 30 sekund - i to ten model ma być propozycją rozwojową głównie na zachód Europy.Zasięg na jednym ładowaniu: około 150 km w cyklu SORT2 (z pełnym obciążeniem i włączoną klimatyzacją)
Lotnisko Hamburg testuje elektrycznego Solarisa
http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,791.html
http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,791.html
Obecnie w Jaworznie: http://phototrans.pl/14,596203,0,Solari ... 778AU.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris stawia na autobusy elektryczne
Zwiększenie sprzedaży autobusów elektrycznych to plan podpoznańskiej firmy Solaris na ten rok. Choć obecnie zapotrzebowanie nie przekracza kilkudziesięciu sztuk rocznie, to zainteresowanie ze strony małych i dużych miast wyraźnie rośnie. Wraz ze wzrostem popytu będą spadać koszty produkcji, a co za tym idzie również cena pojazdów.
– Ponieważ plany dotyczące wsparcia zakupów autobusów ze środków unijnych będą dotyczyć zakupów właśnie autobusów elektrycznych i hybrydowych, to mam nadzieję, że pieniądze będą – podkreśla Wiesław Cieśla, pełnomocnik prezesa zarządu ds. kluczowych klientów w Solarisie.
Jak przyznaje Cieśla, autobusy elektryczne wciąż są znacznie, nawet dwukrotnie droższe od tradycyjnych. Jednak ich ceny będą spadać wraz ze wzrostem zainteresowania. Obecnie koszty produkcji takich pojazdów są większe z uwagi na to, że wiele części jest produkowanych w niewielkich ilościach. Jednak większy koszt zakupu bardzo szybko zwróci się potencjalnym nabywcom.
– Koszt energii potrzebnej do przejechania 100 km wynosi jedną trzecią tego, co koszt energii pozyskanej z tradycyjnego paliwa – mówi Wiesław Cieśla Agencji Informacyjnej Newseria.
Podkreśla, że wśród zainteresowanych zakupem autobusów elektrycznych są nie tylko największe metropolie. Obecnie wiele miast testuje takie pojazdy, a kolejne ustawiają się w kolejce.
http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... yczne.html