Strona 8 z 9
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2015-06-29, 20:20
autor: J-31
No dobrze, ale to chyba zamawiający decyduje jak chce mieć rozplanowane wnętrze pojazdu, a nie że producent coś narzuca. Jest SIWZ
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2015-06-30, 07:44
autor: TLG
O rozplanowaniu zdecydowały względy techniczne, zamawiający może co najwyżej powiedzieć, ile wóz ma mieć miejsc siedzących.
Jechałem tym: fajna zabawka, z chińszczyzną bez porównania pod każdym względem (poza - podobno - zasięgiem, ale dla pasażera to kwestia wtórna). Niemniej jednak nadal uważam, że napęd z baterii to ślepa uliczka.
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2015-09-08, 18:44
autor: J-31
MZA podają pierwsze informacje na temat kosztów eksploatacji swoich SU12 Electric
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50323.html
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2015-10-23, 22:50
autor: J-31
Tak sobie z ciekawości przeglądałem różne strony i przez przypadek trafiłem na zdjęcia SU12 Electric #718 STOAG Stadtwerke Oberhausen GmbH. Pojazd, jak pojazd - znany, ale to co mnie szczególnie zainteresowało, to jego możliwość ładowania na pętli.
https://www.flickr.com/photos/vestischer/21141675235/
https://www.flickr.com/photos/vestische ... 085913672/
A tu ciekawostka....
https://www.flickr.com/photos/vestische ... 085913672/
... stanowisko ładowania zaopatrzone jest w dodatkowo lusterko dla kierowcy - zastanawia mnie tylko jego funkcja, chyba ułatwia dołączanie się do ruchu.
Aż normalnie mnie wkurza, czemu nie zrobiono tego w Warszawie - nasze "elektryki" muszą każdorazowo zjeżdżać do zajezdni na ładowanie, a przecież takie stanowisko można by postawić na ul. Bielańskiej
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2015-10-23, 23:21
autor: Auper
Lusterko ułatwia podstawienie się pod punkt, widać w nim pantograf i "stacje dokowania"...
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2015-10-24, 13:18
autor: J-31
Też tak się nad tym zastanawiałem jaka może być jego rzeczywista funkcja, ale to najlepszy przykład z Niemiec - jeśli można coś ułatwić, to należy to zrobić. Ciekawy jestem, czy Jaworzno też wejdzie w taką "stację dokowania". Słyszałem, że mieli taki zamiar
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2015-10-24, 14:24
autor: Auper
Coś tam budowali... Mogli zrobić tak jak w trolejbusach, lusterko na stałe skierowane na patyki i spokój...
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2016-02-19, 16:02
autor: Marcin_558
Hinduski JBM Ecolife wystawił jako swoje na targach Solaris Urbino 8.9LE Electric pod marką JBM:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6591
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2016-02-19, 18:19
autor: J-31
A czy przypadkiem to nie jest jakiś joint ventures... czyli celowy zabieg SB&C by dostać się na rynki azjatyckie ?
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2016-02-20, 00:36
autor: Auper
Miałem kiedyś słuchawki z JBM, ciekawe czy to ta sama firma...
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2016-02-20, 00:37
autor: Marcin_558
J-31 pisze:A czy przypadkiem to nie jest jakiś joint ventures... czyli celowy zabieg SB&C by dostać się na rynki azjatyckie ?
Video:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... a7LygTPlvY
Re: Elektrobus Solarisa.
: 2016-02-20, 21:23
autor: J-31
No i wszystko jasne "partnership", to jest po prostu układ biznesowy - celowy, Solaris szuka nowych rynków zbytu i słusznie
Re: Urbino Electric
: 2016-02-21, 09:30
autor: TLG
Kolejny przykład, że siłą Solarisa jest elastyczność. A jak jest z Izraelem? Nie dało rady: wymagania tego państwa są takie, a nie inne i - by zdobyć ten rynek - trzeba było wejść we współpracę z lokalnym producentem.
Re: Urbino Electric
: 2016-02-21, 19:53
autor: pmaster
To Solaris zdobył Izrael?
Re: Urbino Electric
: 2016-02-21, 21:30
autor: J-31
Re: Urbino Electric
: 2016-04-03, 20:58
autor: J-31
Re: Urbino Electric
: 2016-04-03, 23:29
autor: Auper
Genialnie wygląda z tym przodem z zamaskowanym efektem opadającej krawędzi przedniej szyby
Re: Urbino Electric
: 2016-04-04, 13:57
autor: shakkie
Za to z tyłu ma plakietkę "hybrid", ewidentna klapkę wlewu paliwa za ostatnimi drzwiami i końcówkę rury wydechowej tuż nad kamerą cofania
Re: Urbino Electric
: 2016-06-16, 10:30
autor: KB
Re:
: 2017-03-06, 11:18
autor: tequilado13
Coffee pisze:Shadow238 pisze:aha tradycyjne przyciski na pulpicie zostały zasępione ekranami z dotykowymi wyświetlaczami.
A później się dziwić, iż bateria wytrzymuje tylko 100km... Z połowę możliwości tych baterii zabiera pulpit i głupie, świecące logo.
Może niech tradycyjne ekrany zastąpią technologią e-ink
... ciekawie by to wyglądało zwłaszcza że teraz robią nawet kolorowe wyświetlacze.