Solaris Urbino 18 MetroStyle
Solaris Urbino 18 MetroStyle
Czyżby zapowiedź Urbino IV generacji?
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 8&page=107
Jak oni to ukryli?
Przypomina wynalazki typu Crealis 3, albo Irisbus Crealis neo.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 8&page=107
Jak oni to ukryli?
Przypomina wynalazki typu Crealis 3, albo Irisbus Crealis neo.
Zrobili Metro Design, coś jak to:
http://transport131.webpark.pl/image1027.gif
Tylko na nieco większą skalę.
http://transport131.webpark.pl/image1027.gif
Tylko na nieco większą skalę.
To NIE JEST żadne Urbino IV. Była o tym autobusie dyskusja tu na forum tyle, że wtedy było tylko foto modelu w jakiejś tam skali.
Francuzi mają fioła na punkcie designu, więc niektóre miasta życzą sobie designerskich autobusów. Do tej pory Irisbus ze swoim Crealisem miał na to monopol w zasadzie, ale jak już wspomniałem jakiś czas temu Solaris zaprezentował swoje.
Tym niemniej teraz jak to zobaczyłem z skali 1:1 to nawet byłbym za żeby taki design zaimplementować w czwórce Przynajmniej tył, bo wygląda świetnie. Z przodem byłoby gorzej, bo wymusza mało praktyczny układ drzwi.
Francuzi mają fioła na punkcie designu, więc niektóre miasta życzą sobie designerskich autobusów. Do tej pory Irisbus ze swoim Crealisem miał na to monopol w zasadzie, ale jak już wspomniałem jakiś czas temu Solaris zaprezentował swoje.
Tym niemniej teraz jak to zobaczyłem z skali 1:1 to nawet byłbym za żeby taki design zaimplementować w czwórce Przynajmniej tył, bo wygląda świetnie. Z przodem byłoby gorzej, bo wymusza mało praktyczny układ drzwi.
Jeśli chodzi o przód, to w polskich warunkach przednia połówka przednich drzwi nie jest raczej używana, więc to nie byłoby przeciwskazanie. Kierowcy otwierają tylko połówkę i sam się zastanawiałem czemu np Katowice nie zamówią Solarisa z połówką przednich drzwi w ramach oszczędności A co do wyglądu mam mieszane uczucia Dość ciekawy ;]
Niekoniecznie, jeśli zastosuje się szybę odpowiednich gabarytów i brak możliwości wtargnięcia tam pasażera. A niektórzy kierowcy autobusów chcieliby chyba czołgiem jeździć, bo wszelkie zbyt duże przeszklenia lubią zaklejać ohydnymi foliami, raczej nikt by nie narzekał, a PKM Katowice zaoszczędziłby przy zakupie lub zażyczyłby sobie jedną połówkę na koniec autobusu i rachunek byłby ten samCoffee pisze:A nie zauważyłeś przypadkiem, że zmniejsza to radykalnie widoczność z prawej?B@rteK pisze:np Katowice nie zamówią Solarisa z połówką przednich drzwi w ramach oszczędności
Mogli go wyprodukować, potem zamaskować. A do Francji autobus mógł pojechać zakryty, na jakiejś lawecieAuper pisze:A mnie ciekawi jedno, gdzie go poskładali... Bo dziwi mnie, że nikt z okolic fabryki Solarisa tego nie zauważył, ani przy transporcie ani nic, stąd moje podejrzenia, że może go poskładali kajś na zajezdni właśnie we Francji... Choć pewnie się mylę...
Ale co, nie testowali by go u nas na ulicach poznania (takie jazdy, jakie sie każdym robi), przeca ktoś by go wypatrzył chyba, że jeździ zamaskowane 18 metrów po ulicach... Nie wiem zresztą, ale ogólnie to fajnie, że Solaris coś nowego ma, ciekawe, czy będzie go oferował również na naszym rynku.. I tak z innej strony, to w Las Vegas śmigają Irisbusy Civisy, a ten Solaris jest ich bezpośrednim konkurentem, więc jak by nam szczęście dopisało, można by z tego zrobić wejściówkę Solarisa na rynek Amerykański... Oczywiście, musiał by być tam składany, i mieć ich sprzęty na pokładzie...
Czemu miałoby być zamaskowane? I ile w ogóle pojawiło się przedpremierowych zdjęć np Interurbino Nie mamy chyba jeszcze na szczęście takich fanatyków marki którzy mieszkają w namiocie pod bramą zakładu i tylko czekają aż coś wyjedzie po za zakład Z Solarisa wyjeżdża sporo ciekawszych egzemplarzy i jakoś nie oznacza to od razu, że każdy ma przed premierą komplet zdjęć. Ten autobus mógł umknąć uwadze jak każdy inny, a przecież autobusu nie testuje się kontrolnie na trasie przez pół Polski tylko w okół fabryki.Auper pisze:Ale co, nie testowali by go u nas na ulicach poznania (takie jazdy, jakie sie każdym robi), przeca ktoś by go wypatrzył chyba, że jeździ zamaskowane 18 metrów po ulicach...
Czy uważasz to pytanie za właściwe Bo moim zdaniem bardziej odpowiednie pytanie by brzmiało - kto to w ogóle kupi To jest konstrukcja zbudowana na potrzeby raz francuzów, a dwa BRT. U nas nie ma ani jednego ani drugiego. Prędzej pojawi się drugie, ale mało prawdopodobne by ktoś z tego powodu chciał u nas jakieś wymyślate autobusy.Auper pisze:Nie wiem zresztą, ale ogólnie to fajnie, że Solaris coś nowego ma, ciekawe, czy będzie go oferował również na naszym rynku.
Jakoś nie uważam by sprzedaż autobusów do Las Vegas miałaby się przełożyć na jakiekolwiek wejście na rynek Amerykański po za to miasto. Irisbusy po LV jeżdżą, bo są tak samo niesamowite i nietuzinkowe jak całe miasto. Dla tego tam są. Nie zdziwiłbym się nawet jeżeli te autobusy by były tam bardziej z determinacji amerykanów niż chęci Irisbusa do zbicia majątku.Auper pisze: I tak z innej strony, to w Las Vegas śmigają Irisbusy Civisy, a ten Solaris jest ich bezpośrednim konkurentem, więc jak by nam szczęście dopisało, można by z tego zrobić wejściówkę Solarisa na rynek Amerykański...
Pewnie by było trochę problemów z nim gdyż pojazd ma optyczne sterowanie no i niestety trzeba by pewnie drogi utrzymywać w idealnym stanie, żeby kamery mogły czytać białą linię pasów, a nie np. szarą czy czarnąAuper pisze:Osobiście chętnie bym go zobaczył u nas, aczkolwiek co racja to racja, to nie dla nas...