Solaris Urbino 18 MetroStyle
Bardziej projekt i kalibracja niż wdrożenie. Całość powinna pójść na kilku standardowych komputerach (nawet mocnych klasy x86, chociaż w przypadku trolejbusów mamy lepszą sytuację z energią, więc w autobusach może być konieczne opracowanie systemu na ARM) i oczywiście czujnikach (te kamery i laserowe czujniki odległości, trochę tego potrzeba, ale koszt nie powinien być zaporowy).Amalio pisze:a jeszcze należy sobie odpowiedzieć ile taka aparatura musi kosztować.
Tylko pytanie czy taki system jest znacząco lepszy od stosowanych obecnie systemów z rolkami (bardzo stara koncepcja do wygodnej jazdy autobusem w tunelu tramwajowym) czy czujkami w podłożu (czy jakimiś tam innymi ustrojstwami, może nawet działającymi na zasadzie RFID), które wymagają przygotowania szlaku, ale powinny być stosunkowo niezawodne i odporne na błędy (ale bez kierowcy bym tego nie puścił).
Każdy z tych trzech systemów ma swoje wady i zalety.ppln pisze: Tylko pytanie czy taki system jest znacząco lepszy od stosowanych obecnie systemów z rolkami (bardzo stara koncepcja do wygodnej jazdy autobusem w tunelu tramwajowym) czy czujkami w podłożu (czy jakimiś tam innymi ustrojstwami, może nawet działającymi na zasadzie RFID), które wymagają przygotowania szlaku, ale powinny być stosunkowo niezawodne i odporne na błędy (ale bez kierowcy bym tego nie puścił).
Kolejny artykuł który przeczy wszystkim spekulacjom jakoby Solaris miał jechać całkowicie bez kierowcy
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=38529
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=38529
No i chyba jest tam jedno słuszne podsumowanie:
[ Dodano: 02 Kwi 2011 18:58 ]
Kilka kolejnych i większych zdjęć nowego Solarisa:
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 6946309778
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 6803874514
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 8264434162
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 9915217026
Zwróćcie uwagę na estetykę i umiejscowienie LCDków.
Tapicerka też jest fajna.
Taka prawda i tak jak mówiłem - jedynie optyczne prowadzenie. A dziennikarze jak zwykle napisali bzdury.Dlatego wszelkie artykuły z chwytliwymi tytułami „Solaris pojedzie bez kierowcy”możemy schować między bajki.
[ Dodano: 02 Kwi 2011 18:58 ]
Kilka kolejnych i większych zdjęć nowego Solarisa:
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 6946309778
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 6803874514
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 8264434162
https://picasaweb.google.com/Touringcar ... 9915217026
Zwróćcie uwagę na estetykę i umiejscowienie LCDków.
Tapicerka też jest fajna.
Solaris jak widać nas olewa, a na zachodzie lansuje się z nowym BHNSem:
https://picasaweb.google.com/1089518392 ... 1168263458
https://lh4.googleusercontent.com/-dWae ... G_1347.jpg
https://picasaweb.google.com/1089518392 ... 1168263458
https://lh4.googleusercontent.com/-dWae ... G_1347.jpg
Ostatnio zmieniony 2011-10-23, 00:22 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wyrażam tu swojej opinii, ale mi się wydaje, że zwykły szary pasażer, czy ktoś inny przechodzący obok, to jak zobaczy w Polsce taki pojazd, to bardziej się przejmie czy zachwyci, niż gdyby miał zobaczyć kolejne Urbino nawet z niewiadomo jakimi tam gadżetami.
Ciekawe, co będzie dalej z BHNS-em i czy wypróbują go na polskich drogach.
Btw Będą BHNS-y w wersji niehybrydowej?
Ciekawe, co będzie dalej z BHNS-em i czy wypróbują go na polskich drogach.
Btw Będą BHNS-y w wersji niehybrydowej?
http://infobus.pl/text.php?id=43221
Przejście przy środkowej osi rzeczywiście wydaje się być szersze dzięki zastosowaniu Super Singli.
Przejście przy środkowej osi rzeczywiście wydaje się być szersze dzięki zastosowaniu Super Singli.
Potwierdzam, dla przykładu SUrbinetto 10, warszawskiego oddziału "Mobilisa" mają supersingle i rzeczywiście przejście jest naprawdę szerokie (mały autobus mega pojemny). Co ciekawe MZA - kupując swoje SU10 w 2010 r. - zrezygnowało z supersingli na rzecz podwójnego ogumienia. I autobus mocno stracił na pojemności. Tak więc dobrze, że w BHNS zastosowano supersingle w środkowej osi.ep40 pisze:Przejście przy środkowej osi rzeczywiście wydaje się być szersze dzięki zastosowaniu Super Singli
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 81&secid=7
Zastanawia mnie jedno, dlaczego przy środkowej osi jest trapez mimo, że nie jest ona napędowa?
Zastanawia mnie jedno, dlaczego przy środkowej osi jest trapez mimo, że nie jest ona napędowa?
http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,725.html
solaris będzie w Finlandii
proszę zobaczyć na ikonkę pojazdu. wydaje mi się że ten pojazd będzie jako urbinio IV generacji tylko szkoda że w Polsce o nim tak cicho.
solaris będzie w Finlandii
proszę zobaczyć na ikonkę pojazdu. wydaje mi się że ten pojazd będzie jako urbinio IV generacji tylko szkoda że w Polsce o nim tak cicho.