: 2011-02-14, 20:46
Ale mi nie o sam system chodzi, co o design, choć znając nasze realia to do końca świata (czyt. 2012) i dłużej się takich nie doczekamy...
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
To jest tylko dodatkowe wyposażenie. Nikt Ci nie każe kupować takich bajerów.KB pisze:Pewnie by było trochę problemów z nim gdyż pojazd ma optyczne sterowanie no i niestety trzeba by pewnie drogi utrzymywać w idealnym stanie, żeby kamery mogły czytać białą linię pasów, a nie np. szarą czy czarną
No co Ty. Paręnaście lat i ktoś to sobie sprowadzi. Też będziemy mieliAuper pisze:choć znając nasze realia to do końca świata (czyt. 2012) i dłużej się takich nie doczekamy...
Ale Francuzi muszą takie mieć, z resztą nie tylko oni w takie bajery się wyposażająAmalio pisze:To jest tylko dodatkowe wyposażenie. Nikt Ci nie każe kupować takich bajerów.
Co Ty rozumiesz przez sformułowanie "normalny Solaris" Jeżeli podobny design by się pojawił w czwórce, to oczywiście, że pojazd by nie był droższy. Ale to co widzimy na obrazku jako pojazd bazujący na trójce (a przynajmniej domyślam się, że tak jest), to z pewnością jest droższy.polsmol pisze:Czy normalny Solaris z takim designem byłby dużo droższy od zwykłego. Nie sadzę.
Tzn niby kto jeszcze Chyba tylko Francuzi się na to rzucili, a sama koncepcja jest stosunkowo niepraktyczna i do zastosowania w zasadzie tylko w takich krajach jak Francja, Hiszpania czy Portugalia.KB pisze:z resztą nie tylko oni w takie bajery się wyposażają
Koncepcja przyjęła się właśnie bodajże jeszcze w Hiszpanii (m.in. w Castellón de la Plana) i PortugaliiAmalio pisze:Chyba tylko Francuzi się na to rzucili(...)
No to może. Ale tylko tam ma to rację bytu. W innych krajach z racji na klimat lepiej już inwestować w inne systemy automatycznego kierowania.KB pisze:Koncepcja przyjęła się właśnie bodajże jeszcze w Hiszpanii (m.in. w Castellón de la Plana) i Portugalii
No i tak zasadniczo zapytam - co z tegoLopez pisze:A o tym słyszałeś:
http://news.techworld.com/personal-tech ... e-and-asia
No tak. Tylko zasadniczo po co?Coffee pisze:Na takich odcinkach jest możliwe wyłączenie tego systemu i samodzielne prowadzenie pojazdu?
Jeżeli uważasz, ze maszyna z definicji popełnia mniej błędów niż człowiek, to czeka nas jeszcze bardzo daleka droga żeby osiągnąć cokolwiek. Bo żeby stworzyć taki system który sobie poradzi w każdych warunkach trzeba naprawdę dużo. I dlatego nie ma co się rajcować kilkoma Piaggio które przejechały z Włoch do Chin. To na razie tylko projekt który ma co najmniej kilka ułomności, a jeszcze należy sobie odpowiedzieć ile taka aparatura musi kosztować.Lopez pisze:Myślę, że rozwój bezzałogowych pojazdów KM, który już widać w przypadku automatycznego metra w wielu krajach, dotknie w końcu także autobusy. Komputer (dobrze zaprogramowany) popełnia z definicji mniej błędów niż człowiek.