Solaris, Man - rozejm ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Ziarek

Post autor: Ziarek » 2011-11-07, 21:00

Solcity pisze:Tak się składa że wieże w Mercedesach są większe niżeli w Solarisie (chodzi o modele przegubowe). Zauważ że Citaro G oraz Conecto G nie mają z tyłu nawet 3 siedzeń...
Jeśli nawet, to i tak solówki maja mniejsza zabudowę wieży i tak. A to że przeguby maja większą wieżę można tłumaczyć tym że mają mocniejszą jednostkę, a jeśli mocniejszy silnik, to większy. Po za tym nie pojęte jest to że U15 ma największą wieżę z całej rodziny Urbino.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-11-07, 21:27

ep40 pisze:To przy takim rozmiarze wieży jednak wychodzi na to, że przyszłe warszawskie U12 Mana mieć nie będę: http://www.phototrans.eu/14,513407,0,So ... o_12_.html
Nie wiem jak U12 (PR183 czy PR228), ale U18 będą miały PR265S2. Tak wskazuje punktacja.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2011-11-07, 21:31

Ziarek pisze:Po za tym nie pojęte jest to że U15 ma największą wieżę z całej rodziny Urbino.
W temacie o Urbino 15 była nawet o tym dyskusja, nie padła definitywna odpowiedź co silniki, skrzynie biegów i reszta osprzętu piętnastek mają w sobie charakterystycznego, że przyczyniają się do tak wielkiej wieży. Moc nie jest odpowiedzią, bo wieże osiemnastek zazwyczaj mających mocniejsze silniki nie wybijają się od solarisowego standardu. A w solowych citaro wieża jest o tyle mniejsza, że nie ma bryły prostopadłościanu, lecz jej szerokość się pośrodku zmniejsza dzięki skosowi. W przegubach nie ma 3 siedzeń gdyż mimo, że większość wymiarów wieży jest taka jak w solówkach, to na wysokości siedzeń wystaje coś w rodzaju garbu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-11-07, 22:24

Może w osiemnastce część osprzętu jest w podestach, a w deskorolce się nie mieści? Ale wątpię
ObrazekObrazek

Robert_529

Post autor: Robert_529 » 2011-11-12, 17:33

Jack the Ripper pisze:
ep40 pisze:To przy takim rozmiarze wieży jednak wychodzi na to, że przyszłe warszawskie U12 Mana mieć nie będę: http://www.phototrans.eu/14,513407,0,So ... o_12_.html
Nie wiem jak U12 (PR183 czy PR228), ale U18 będą miały PR265S2. Tak wskazuje punktacja.
Informacja prasowa jaką Solaris dawał na Transexpo mówi wyraźnie, że SU12 dla MZA (m. in. wystawione na targach) ma silnik DAF PR228 [EEV] o mocy 314KM. Więc to chyba jednoznacznie ucina wszelkie spekulacje...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-11-12, 21:28

A dokładniej PR228S2 ;) Już teraz życzę im miłego "sikania" :diabeł:
Warszawie (znaczy się MZA) zaś życzę szybkiego pójścia po rozum do głowy i jeszcze lepszych umiejętności w wykorzystywaniu "luźnego jak guma w gaciach" Solarisa (znaczy nie bycia DNZ) :diabeł:

sphinx

Post autor: sphinx » 2011-11-13, 01:05

ponad 300 KM w solówce? Szykują się niezłe rakiety :D

Ziarek

Post autor: Ziarek » 2011-11-13, 01:35

Kwestia jak przekładnia jeszcze, EcoLife czy Diwa. Mam nadzieję, że nie mają EcoLife, bo to by było jak strzelenie sobie w stopę, ta skrzynia z tak mocnym silnikiem, wtedy to nie ma najmniejszego sensu.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-11-13, 02:46

Obyś się nie zdziwił ;)
Co do skrzyni- standard w MZA, czyli Divabus.

Robert_529

Post autor: Robert_529 » 2011-11-13, 03:32

sphinx pisze:ponad 300 KM w solówce? Szykują się niezłe rakiety :D
A to nowość jakaś? Włocławek od 2007r. regularnie miał w 12m. 310KM, Transkom Czerwonak w solówce ma 310KM (rocznik 2004)... Więc to nic nowego. EOT.

Ziarek

Post autor: Ziarek » 2011-11-13, 13:05

Jack the Ripper pisze:Obyś się nie zdziwił ;)
Co do skrzyni- standard w MZA, czyli Divabus.
Bardzo bym chciał się mylić :)
Ale nasze, kieleckie U12 - te zakupione przez ZTM mają PR228, jeśli się nie mylę. W połączeniu z EcoLife nie czuć tej mocy. Co innego w Solarisach MPK z PR183 z Ecomatem - ty to czuć moc, chociaż to słabszy silnik.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-11-13, 14:39

A nie utożsamiasz przypadkiem mocy z dźwiękami, jakie wydaje silnik ;) ? To mocno mylące ;)

Robert_529

Post autor: Robert_529 » 2011-11-13, 19:03

Sam bym się tym musiał przejechać. Albo; Ziarek, powiedz tak - które się lepiej zbierają... (nie patrz na obroty) Zatkaj sobie uszy i powiedz, które są dynamiczniejsze... To jest miarodajne.

Co nie zmienia faktu, że Divabus-y dają większe poczucie dynamiki...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-11-13, 22:08

Ale co najwyżej w małych jednostkach. A taką właśnie jest rzeczony MAN D0836. Wracamy do tematu :P ?

Ziarek

Post autor: Ziarek » 2011-11-13, 22:09

Wiem o co Wam chodzi ;) Nie sugeruje się dźwiękiem, czyli obrotami. Według mnie tak czy siak PR183 z Ecomatem jest dynamiczniejszy od PR228 z EcoLife, czuć tą moc w Solarisach MPK.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-11-13, 22:15

Dobrze ustawiony Ecolife potrafi na prawdę czynić cuda. Niestety producenci (za wyjątkiem Merca) oraz użytkownicy muszą zawsze go jakoś okaleczyć...

ODPOWIEDZ