Solaris, Man - rozejm ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Solcity pisze:Caterpillar
Szczerze, ale jeszcze nie spotkałem autobusu z Caterpillarem :P
Jack the Ripper pisze:Nie zapominaj, że jak Berlin zamawiał te 290 przegubów to działem sprzedaży autobusów MAN'a kierował wtedy Laszlo Rakasz. To chyba była największa porażka, jaką poniósł w trakcie swojej kariery u Bawarczyków
A to jest dla mnie co najmniej dziwne... Wcześniej pod szyldem Ikarusa czy później pod szyldem Mercedesa (notabene w obu firmach odpowiadał za wozy dla Krakowa) nie zdarzyła mu się taka sytuacja.
DAF'y (obojętnie czy archaiczne GS'y czy nowe PR'y) szybko zaczynają mulić (szczególnie te z Voith'ami). To z kolei przekłada się na spadek sprawności silnika, zaczyna się z czasem dymienie i dochodzi to, co już wspomniałeś Krzysiek.
To też prawda. Dziwi mnie ogólnie fakt, że firma produkująca od dziesiątków lat silniki (prawie takie same) nie może sobie poradzić z jedną, tą samą usterką...

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

J-31 pisze:Na razie trudno cokolwiek potwierdzić i opieramy się na niepewnych informacja odnośnie silników MAN-a w najnowszych warszawskich Solarisach... te ostatnie mają znów jakąś obsuwę i chwilowo jeszcze nie dotarły do Warszawy.
Przecież Solaris zapowiadał, że silnik MAN będzie dostępny od początku 2012 roku. :chytry:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Coffee pisze:A to jest dla mnie co najmniej dziwne... Wcześniej pod szyldem Ikarusa czy później pod szyldem Mercedesa (notabene w obu firmach odpowiadał za wozy dla Krakowa) nie zdarzyła mu się taka sytuacja.

Solaris miał lepszych prawników i lepsze wyczucie sytuacji ;) MAN i EvoBus poczuły się panami sytuacji (bo kto by u nich pomyślał, że przyjdzie jakaś firemka z Polszy i od razu wejdzie w iście przebojowym stylu na ten rynek). To ich zgubiło.
Potem to "embargo" silnikowe, które było wyrazem histerii, która jak widać żadnych wymiernych efektów nie dała.
A Laszlo Rakasz cóż... Patrząc na wzrost sprzedaży Merców w Polsce też nie nazywałbym tego cudem. Po Wrocławiu nie wiadomo jakiego szału EvoBus nie zrobił.
Coffee pisze:To też prawda. Dziwi mnie ogólnie fakt, że firma produkująca od dziesiątków lat silniki (prawie takie same) nie może sobie poradzić z jedną, tą samą usterką...
A ja się bardziej dziwię, że Solaris jest tak mało elastyczny w zakresie oferty silników.
DAF'y są jakie są i chyba tylko wprawny warsztat jest w stanie ratować te motory (mam tu na myśli GS'y, zobaczymy jak PE/PR będą chodzić za te 2-4 lata) przed utratą połowy mocy (bo inaczej się tego nazwać nie da).
Jedyną ich zaletą jest chyba tylko to, że ładnie buczą :D

Co do tego U12 z Bus World- jest jego więcej zdjęć ? Zależy mi głównie na okolicach szafy i tym nowym VDO.

polsmol

Post autor: polsmol »

Zmiana postawy MAN-a może wiązać się ze zmianami właścicielskimi w tej firmie. Nowy właściciel może nie być zainteresowany wojowaniem bo to drogo kosztuje.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

To to akurat drugie dno ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Jack the Ripper pisze:DAF'y (obojętnie czy archaiczne GS'y czy nowe PR'y) szybko zaczynają mulić (szczególnie te z Voith'ami). To z kolei przekłada się na spadek sprawności silnika, zaczyna się z czasem dymienie i dochodzi to, co już wspomniałeś Krzysiek.
Mulić z Voithem? Przecież to ZF muli na niskich obrotach...
Jack the Ripper pisze: DAF'y są jakie są i chyba tylko wprawny warsztat jest w stanie ratować te motory (mam tu na myśli GS'y, zobaczymy jak PE/PR będą chodzić za te 2-4 lata) przed utratą połowy mocy (bo inaczej się tego nazwać nie da).
Jedyną ich zaletą jest chyba tylko to, że ładnie buczą :D
Problemem serii PR są też wycieki oleju - sika każdą szczeliną, w rocznym Urbino zaglądając od spodu można się przerazić widokiem takiego pobojowiska. Mniej więcej co drugi dzień któryś ląduje w serwisie DAFa :nuts: I wcale tak ładnie nie buczą - mają nieprzyjemny klekot starego diesela i głośno dudnią...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze: Szczerze, ale jeszcze nie spotkałem autobusu z Caterpillarem :P

.
To na przykład ma Caterpillara:
http://fotobus.msk.ru/photo/64696/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czemu nie założyli krajowego?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

sphinx pisze: Mulić z Voithem? Przecież to ZF muli na niskich obrotach...
A co w tym dziwnego ? Divabusy mają długie przełożenia, ZF'y (Ecomat 4 i Ecolife) szybkie. W tym cały sęk.
sphinx pisze:Problemem serii PR są też wycieki oleju - sika każdą szczeliną, w rocznym Urbino zaglądając od spodu można się przerazić widokiem takiego pobojowiska. Mniej więcej co drugi dzień któryś ląduje w serwisie DAFa :nuts: I wcale tak ładnie nie buczą - mają nieprzyjemny klekot starego diesela i głośno dudnią...
A ja mówiłem, że ładnie buczą GS'y :P
Z PR'ami natomiast jak najbardziej masz rację.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Jeżeli chodzi o głośność GSów, to dużo daje wygłuszenie. Mam u siebie dobre porównanie: wewnątrz DABów serii 12 (z GS160M) jest zdecydowanie ciszej niż w Neo N4016 (z tym samym silnikiem). Na zewnątrz też słychać różnicę na korzyść Duńczyków. :)

Ale może wróćmy do właściwego tematu. :P

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Ależ jesteśmy w temacie :D Właśnie udowadniamy (a właściwie dochodzimy do tego), że D08 będzie lepszy niż DAF PR183 w U12 ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Jack the Ripper pisze:A co w tym dziwnego ? Divabusy mają długie przełożenia, ZF'y (Ecomat 4 i Ecolife) szybkie. W tym cały sęk.
Długość przełożeń zależy od przekładni głównej, nie skrzyni biegów samej w sobie. Ważne jest też ustawienie skrzyni (moment zmiany biegów), sama firma mniej (choć przy tej samej długości przekładni głównej lepiej zbiera się Voith dzięki innemu wykorzystaniu przekładni hydrokinetycznej).
mrozard pisze:Jeżeli chodzi o głośność GSów, to dużo daje wygłuszenie.
I właśnie ten element u Solarisa kuleje od zawsze, dlatego wykorzystanie cichych silników MANa wyjdzie in plus dla pasażerów.

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Można już mniej więcej zobaczyć o ile sie zmniejszyła szafa z silnikiem MANa.
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 81&secid=7 (ostatnie zdjęcie)
i jeden z naszych z Paccarem http://phototrans.eu/14,469429,0,Solari ... 3_366.html
Można powiedzieć że wieża zmniejszyła się o ok 25% dotychczasowej szerokości, bo jak widać wieże dla Paccarów kończą się na lewej krawędzi okna na wyświetlacz, a tu dużo wcześniej.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Można powiedzieć że wieża zmniejszyła się o ok 25% dotychczasowej szerokości, bo jak widać wieże dla Paccarów kończą się na lewej krawędzi okna na wyświetlacz, a tu dużo wcześniej.
Ale Solaris potrafił upchać Paccara do małej szafy (vide pierwsza dostawa Urbino 18 dla Krakowa). Nie wiem dlaczego do tego odstąpili...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No i kiedy to było :?: Lata temu. Im wyższa norma Euro tym komory są coraz to większe.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Amalio pisze:Lata temu. Im wyższa norma Euro tym komory są coraz to większe.
Jak widać po silniku MAN-a, nie jest to prawdą...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze: Jak widać po silniku MAN-a, nie jest to prawdą...
Bzdura. Jest prawdą, ponieważ nawet w Manach na przestrzeni lat delikatnie zwiększano jak również poprawiano wentylację komory. To co widać na zdjęciach to tylko dowód na to, że istnieje wyraźna różnica pomiędzy silnikami różnych producentów. Na niekorzyść DAFów(i Iveco chyba również) rzecz jasna.

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Coffee pisze:
Amalio pisze:Lata temu. Im wyższa norma Euro tym komory są coraz to większe.
Jak widać po silniku MAN-a, nie jest to prawdą...
MAN poprstu potrafi potrafi wykorzystać każdą lukę, tak by jak najmniejszym kosztem odbiło się na wielkości komory silnika. Po za tym co innego jak producentem autobusu jest także producentem silnika, dzięki temu wie jak ma być zbudowany silnik by zajmował jak najmniej miejsca. I MAN oraz MB są dobrym przykładem tego, ich silniki nie potrzebują dużo miejsca, przez co wieże, są znacznie mniejsze niż w Solarisie, chociaż w MANie ciężko stwierdzić to, bo bardziej popularne jest alpinarium w nich.

Solcity

Post autor: Solcity »

Tak się składa że wieże w Mercedesach są większe niżeli w Solarisie (chodzi o modele przegubowe). Zauważ że Citaro G oraz Conecto G nie mają z tyłu nawet 3 siedzeń...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

To przy takim rozmiarze wieży jednak wychodzi na to, że przyszłe warszawskie U12 Mana mieć nie będę: http://www.phototrans.eu/14,513407,0,So ... o_12_.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”