Solaris Urbino 13/18.75 - wydłużony jamnik

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Solaris Urbino 13/18.75 - wydłużony jamnik

Post autor: Marcin_558 »


Solaris Urbino 18.75


Urbino 18 doczekało się kolejnej wersji po Urbino 18LE, Urbino 18 CNG i Hybrid. Tym razem jest to wydłużona wersja Urbino 18.75.


Dimensions

Length 18 750 mm
Width 2 550 mm
Height 3 050 mm
Interior height 2 370 mm
Wheelbase 5 880 mm / 6 770 mm
Front overhang 2 700 mm
Rear overhang 3 400 mm
Angle of approach 7°
Angle of departure 7°
Maximum entrance step height (doors 1+2) 320 mm
Maximum entrance step height (doors 3+4) 340 mm

Axles

Number of axles 3
Front axle ZF RL 75 EC (independent suspension)
Central axle ZF AVN 132
Drive axle ZF AVN 132

Body

Bodyframe Stainless steel
External sheeting Stainless steel and aluminium panels
Door layout 2-2-2-2
Number of seats 44+4+1

Drivetrain

Diesel engine DAF PR 265
Gear box Voith Diwa 5

Fuel tanks

Fuel tanks 2 x 175 l
AdBlue tank 40 l

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 77&secid=7

---------------------------------------------------

Solaris Urbino 13
Solaris zdobywa Tampere dzięki Urbino 13 Hybrid

Zgodnie z oczekiwaniami –krótko po otwarciu przedstawicielstwa w Finlandii firma Solaris Bus &Coach odnotowała tutaj pierwszy sukces. W przetargu ogłoszonym przez Tampereen Kaupinkiliikenne najkorzystniejszą ofertę złożył właśnie polski producent. 29 marca podpisano umowę przewidującą dostawę dwóch Urbino z napędem hybrydowym. A wszystko zaczęło się ... w lutym, kiedy firma Solaris informowała o rozpoczęciu sprzedaży swoich produktów na rynku fińskim. Działalność ta odbywa się we współpracy z tamtejszą firmą Valmet Automotive. Zgodnie z umową, Valmet wspiera polskiego producenta i doradza w kluczowych kwestiach związanych z wejściem na nowy rynek. Współpraca ta jak widać już przyniosła pierwsze efekty. Zgodnie z umową pomiędzy Solarisem a miejskim przewoźnikiem z miasta Tampere, Tampereen Kaupinkiliikenne (TKL), dwa autobusy hybrydowe zostaną dostarczone do końca listopada tego roku. Będą to Solarisy Urbino z systemem hybrydowym firmy Eaton. Nowością jest długość pojazdów wynosząca 12,9-metra. To nowy model, który tym samym poszerza paletę produktów ze znakiem zielonego jamnika.

- „Finlandia była ostatnim nordyckim krajem, w którym nie było jeszcze Solarisów. Bardzo cieszymy się, że udało nam się to zmienić. Mamy nadzieję, że to dobry prognostyk na przyszłość i że fińscy pasażerowie komunikacji miejskiej polubią Solarisy tak samo jak Szwedzi, Norwegowie i Duńczycy”–mówi Małgorzata Olszewska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu firmy Solaris.
Tampere położone w południowej Finlandii jest jednym z największych ośrodków przemysłowych tego kraju, będąc z tego powodu nazywanym „Manchesterem Finlandii”. Komunikacja miejska w aglomeracji, która liczy ponad 300 tysiecy mieszkańców, jest obsługiwana przez firmę TKL. Na 30 liniach autobusowych, wykorzystuje ona flotę 135 autobusów. Już wkrótce powiększy się ona o hybrydowe Solarisy Urbino z Polski. Finlandia jest 25 krajem, w którym jeździć będą autobusy marki Solaris.

Infobus
Ostatnio zmieniony 2012-08-07, 12:05 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

A jednak się doczekaliśmy. A następnym projektem będzie piętrowy Urbino :diabeł:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Skowron59 pisze:A następnym projektem będzie piętrowy Urbino
Ja bym nadal stawiał na Urbino 13/13LE i 20 (a na pewno prędzej, niż piętrusa). Solaris ostatnio zachłysnął się Mercedesem i będzie próbował się uprasować w ten rynek, zwłaszcza po falstarcie MAN-a. Notabene Urbino 18.75 też jest wzorowany na MAN-ie.

BTW: Zastanawiałem się który człon wydłużą. Jednak padło na człon A.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze: Ja bym nadal stawiał na Urbino 13
Przecież tak zasadniczo, to już istnieje taki autobus.

Coffee pisze: zwłaszcza po falstarcie MAN-a
Tzn?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Mogli w tej wersji zaoferować już jako opcje w SU18.75 układ drzwi 2-2-2-2-2 dla Czechów zakochanych w SORach.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Przecież tak zasadniczo, to już istnieje taki autobus.
Zasadniczo tak, ale chodziło mi o coś a'la Citaro MÜ.
Tzn?
MAN już kilka lata temu zarzekał się, że wejdzie na rynek autobusów przedłużanych. Udąło im się tylko z 18.75 metrowym Lion's G. GXL rynku nie zawojował (1 sztuka), a wersja 13 metrowa pozostała do dziś w fazie projektu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze: Zasadniczo tak, ale chodziło mi o coś a'la Citaro MÜ.
Dalej Cię nie rozumiem. A co takiego jest niby w MÜ? Solaris ma trzynastometrowe Urbino, a zrobienie z tego podmiejskiej wersji to kwestia zamówienia.
Coffee pisze:a wersja 13 metrowa pozostała do dziś w fazie projektu.
Ale w przeciwieństwie do innych mają wersję 13,5m.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Amalio pisze:Solaris ma trzynastometrowe Urbino, a zrobienie z tego podmiejskiej wersji to kwestia zamówienia.
Tylko jakoś tych zamówień nie widać (oczywiście pomijając Finlandię). No i brak wersji 13LE, ale to pewnie kwestia czasu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze: Tylko jakoś tych zamówień nie widać
Bo rynek nie jest duży. Mercedes też nie ma zbyt wielu zamówień na ten model. To jest nisza.
A Solaris może niekoniecznie chcieć w ogóle taki model produkować. Zauważ, że jedyne trzynastki to hybrydy, a że takiego modelu nie oferuje nikt, to Solaris wypatrzył tu swoją szansę na zgarnięcie zamówienia.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Są jakieś zdjęcia trzynastki?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Nadal trwa ich produkcja więc fotek w stanie skończonym nie ma.

Swoją drogą jestem trochę zdziwiony, że przeguba wydłużyli za II drzwiami zamiast przed nimi, wtedy zunifikowałoby to z Urbino 12 i 15.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Mogli w tej wersji zaoferować już jako opcje w SU18.75 układ drzwi 2-2-2-2-2 dla Czechów zakochanych w SORach.
Gdzie można kliknąć Lubię To ?

Właśnie o to chodzi, wtedy mieliby może zapewnione jakieś miejsce w CZ bo u nas wątpię żeby ktoś kupił takiego "kolosa"

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_FTŚ pisze: bo u nas wątpię żeby ktoś kupił takiego "kolosa"
W Warszawie chcieli.

Po za tym czemu od razu nastawiacie się na PL i CZ. Solaris to firma o znacznie większym zasięgu. Hybryda jakoś też nie ma u nas wzięcia, a dziwnym trafem to autobus który jest w ścisłej czołówce pod względem popularności w Europie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze: W Warszawie chcieli.
Ale nie ze względu na wielkość.

M11
Posty: 68
Rejestracja: 2011-09-01, 23:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: M11 »

BTW Jak to się dzieje, że na busprtal.cz mają info i zdjęcia, których próżno szukać na stronie producenta? :retard:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Niestety, ale chyba jednak nie mają - Nie można odnaleźć serwera :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”