Solaris Urbino 13/18.75 - wydłużony jamnik
: 2012-08-06, 22:37
Solaris Urbino 18.75
Urbino 18 doczekało się kolejnej wersji po Urbino 18LE, Urbino 18 CNG i Hybrid. Tym razem jest to wydłużona wersja Urbino 18.75.
Dimensions
Length 18 750 mm
Width 2 550 mm
Height 3 050 mm
Interior height 2 370 mm
Wheelbase 5 880 mm / 6 770 mm
Front overhang 2 700 mm
Rear overhang 3 400 mm
Angle of approach 7°
Angle of departure 7°
Maximum entrance step height (doors 1+2) 320 mm
Maximum entrance step height (doors 3+4) 340 mm
Axles
Number of axles 3
Front axle ZF RL 75 EC (independent suspension)
Central axle ZF AVN 132
Drive axle ZF AVN 132
Body
Bodyframe Stainless steel
External sheeting Stainless steel and aluminium panels
Door layout 2-2-2-2
Number of seats 44+4+1
Drivetrain
Diesel engine DAF PR 265
Gear box Voith Diwa 5
Fuel tanks
Fuel tanks 2 x 175 l
AdBlue tank 40 l
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 77&secid=7
---------------------------------------------------
Solaris Urbino 13
Solaris zdobywa Tampere dzięki Urbino 13 Hybrid
Zgodnie z oczekiwaniami –krótko po otwarciu przedstawicielstwa w Finlandii firma Solaris Bus &Coach odnotowała tutaj pierwszy sukces. W przetargu ogłoszonym przez Tampereen Kaupinkiliikenne najkorzystniejszą ofertę złożył właśnie polski producent. 29 marca podpisano umowę przewidującą dostawę dwóch Urbino z napędem hybrydowym. A wszystko zaczęło się ... w lutym, kiedy firma Solaris informowała o rozpoczęciu sprzedaży swoich produktów na rynku fińskim. Działalność ta odbywa się we współpracy z tamtejszą firmą Valmet Automotive. Zgodnie z umową, Valmet wspiera polskiego producenta i doradza w kluczowych kwestiach związanych z wejściem na nowy rynek. Współpraca ta jak widać już przyniosła pierwsze efekty. Zgodnie z umową pomiędzy Solarisem a miejskim przewoźnikiem z miasta Tampere, Tampereen Kaupinkiliikenne (TKL), dwa autobusy hybrydowe zostaną dostarczone do końca listopada tego roku. Będą to Solarisy Urbino z systemem hybrydowym firmy Eaton. Nowością jest długość pojazdów wynosząca 12,9-metra. To nowy model, który tym samym poszerza paletę produktów ze znakiem zielonego jamnika.
- „Finlandia była ostatnim nordyckim krajem, w którym nie było jeszcze Solarisów. Bardzo cieszymy się, że udało nam się to zmienić. Mamy nadzieję, że to dobry prognostyk na przyszłość i że fińscy pasażerowie komunikacji miejskiej polubią Solarisy tak samo jak Szwedzi, Norwegowie i Duńczycy”–mówi Małgorzata Olszewska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu firmy Solaris.
Tampere położone w południowej Finlandii jest jednym z największych ośrodków przemysłowych tego kraju, będąc z tego powodu nazywanym „Manchesterem Finlandii”. Komunikacja miejska w aglomeracji, która liczy ponad 300 tysiecy mieszkańców, jest obsługiwana przez firmę TKL. Na 30 liniach autobusowych, wykorzystuje ona flotę 135 autobusów. Już wkrótce powiększy się ona o hybrydowe Solarisy Urbino z Polski. Finlandia jest 25 krajem, w którym jeździć będą autobusy marki Solaris.
Infobus