Solarisy we Włoszech

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Solarisy we Włoszech

Post autor: Marcin_558 » 2012-09-06, 00:44

Jako że Solaris sobie ładnie radzi we Włoszech i zbiera troche zamówień zakładam temat ;)
Zwycięstwa Solarisa we [...] Włoszech

Solaris w szerszym gronie pojawi się nad Oceanem Indyjskim. Tym razem francuska wyspa Reunion zamówiła 12 niskopodłogowych autobusów polskiego producenta. Dodatkowo Solaris wygrał ważne zamówienie z Parmy.

To nie ostatnie prestiżowe zamówienie Solarisa wygrane w ostatnim czasie. W końcu doczekaliśmy się ogłoszenia wyników przetargu w Parmie, gdzie miejscowy przewoźnik TEP SpA chciał zakupić 6 podmiejskich autobusów niskopodłogowych spełniających nomę EEV. O to zamówienie ubiegało się aż 9 firm. Ostatecznie zwyciężył Solaris ofertą o wartości 1 083 378,00 EUR netto. Dodajmy, że to nie jedyne tegoroczne wzmocnienie floty TEP. Parmeński przewoźnik odebrał w tym roku 9 przegubowych, hybrydowych trolejbusów Van Hool Exqui.City o długości 17,55 m, które zostały wyposażone w pełną klimatyzację, drzwi w układzie 2-2-2-2, a przede wszystkim w elektryczny system napędowy Vossloh Kiepe o mocy 240 kW, w tym układ rekuperacji energii podczas hamowania i superkondensatory. Dodajmy, że zakup trolejbusów Van Hool AG300 T przez parmeńskiego przewoźnika był możliwy dzięki uczestnictwu TED w europejskim projekcie Trolley, którego cel to promowanie i rozpowszechnianie trolejbusów w Europie. Do tej grupy należy: Gdynia, Eberswalde, Lipsk, Salzburg, Brno i Szeged i właśnie Parma. M.in. ta inicjatywa pokazuje, że warto dostarczać nowy tabor komunikacyjny do tego miasta.

http://infobus.pl/text.php?from=main&id=49946
No to w Bolechowie mogą robić imprezy "Bunga bunga" ;)
Ostatnio zmieniony 2012-09-06, 12:47 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-09-06, 08:46

Możnaby zmienić nazwę tematu, bo mi się wydawało, że Italia to jakiś przewoźnik spod Bydgoszczy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-09-06, 11:12

Handlowcy Solarisa jak widać odwalają kawał niezłej roboty i oby tak dalej, oby więcej takich przetargów wygrywali ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2012-09-06, 16:29

Zdaje się, że Solaris już kiedyś do Reunion dostarczał Urbino, nie?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-09-06, 16:38

Gadzie pisze:Zdaje się, że Solaris już kiedyś do Reunion dostarczał Urbino, nie?
Tak.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-11-02, 01:21

Ważny sukces Solarisa we Włoszech

Włoska firma Ferrovie Appulo Lucane SRL z Bari zamówiła aż 20 sztuk międzymiastowych autobusów Solaris InterUrbino 12. Wszystkie egzemplarze mają być dostarczone jeszcze w 2012. Łączna wartość kontraktu to ponad 3,3 mln EUR, co daje jednostkową ceną dla tego międzymiastowego pojazdu na poziomie ponad 165 000 EUR. To doskonały „come back”zmodernizowanego modelu na rynek. Przypomnijmy, że pierwsze wejście InterUrbino też było całkiem obiecujące –w 2010 r. również 20 szt. tego modelu zakupiła francuska grupa transportowa Reunir. Solaris ma jednak ogromne nadzieje, że włoskie zamówienie tym razem pociągnie za sobą kolejne i InterUrbino stanie się drugim strategicznym filarem fabryki w Bolechowie.
Przypomnijmy, że nowe InterUrbino oferuje klientowi dość szeroką możliwość wyboru konfiguracji. Począwszy od długości autobusu, ponieważ teraz InterUrbino dostępny jest w dwóch wersjach: 12 i 12,8 metra. Następnie przewoźnik może wybrać jednostkę napędową: silniki od trzech dostawców to oferta dotychczas niespotykana w tej klasie autobusów. Paleta produktów o różnej mocy i odmiennych specyfikacjach firm DAF, Cummins oraz Iveco pozostaje do dyspozycji klienta. Jej uzupełnienie stanowi możliwość dobrania jednej z kilku dostępnych automatycznych lub manualnej skrzyni biegów. Również wnętrze InterUrbino z łatwością można dopasować do indywidualnych potrzeb korzystając z dwóch zestawów wyposażenia przestrzeni pasażerskiej - klasycznej oraz o podwyższonym standardzie. Pierwsza kryje w sobie typowe rozwiązania znane już z poprzedniej odsłony InterUrbino i przeznaczona jest z myślą np. o przewozach szkolnych. Druga zaś wprowadza m.in. sprawdzony już w modelach Urbino nowatorski system podświetlenia sufitu, zintegrowane, transparentne półki na bagaż podręczny czy też indywidualne zestawy oświetlenia i wentylacji. Bez względu na wybór niezmienne pozostają natomiast komfort i jakość wykończenia miejsca pracy kierowcy, osoby spędzającej w autobusie zdecydowanie najwięcej czasu. InterUrbino –w zależności od modelu –oferuje do 59 miejsc siedzących z układem drzwi 1-1 lub 1-2. W obu przypadkach możliwie jest dodatkowe zamontowanie rampy dla niepełnosprawnych pasażerów.

Zmodernizowany autobus zyskał nową linią stylistyczną autorstwa studioFT z Berlinia, wieloletniego partnera Solarisa. Nowy styl akcentuje lekkość konstrukcji i podkreśla jej sportowy, wręcz drapieżny charakter. Inne oblicze zyskał front pojazdu, jak i jego linie boczne, spójnie komponując się w dynamiczną sylwetkę. Za jej sprawą InterUrbino nie pozostanie niezauważony na drodze, a neutralność i obojętność to obce mu pojęcia. Nie ma jednak obaw by dynamiczny charakter pojazdu nadto udzielił się kierowcy. W pojeździe utrzymano znak rozpoznawczy polskiego producenta: charakterystyczną, asymetryczną linię przedniej szyby. Jest to nie tylko element nowoczesnego designu. Poprawiono jest w ten sposób widoczność z fotela kierowcy, szczególnie kiedy autobus podjeżdża na przystanek. Estetyczne materiały wykończeniowe kokpitu oraz konsoli środkowej tworzą przyjazne otoczenie, które sprawia, że prowadzenie InterUrbino to czysta przyjemność.

Nad bezpieczeństwem jego oraz pasażerów czuwa szereg zaawansowanych technologicznie systemów z EBS oraz EPS dostępnych w standardzie. InterUrbino odsłania także swoje nowatorskie oblicze: walecznego ekologa. Zastosowane jednostki napędowe spełniają rygorystyczne normy emisji spalin EURO 5 oraz EEV. Z kolei oświetlenie pojazdu w możliwie szerokim zakresie przestawiono na technologię LED, oszczędną dla środowiska, ale i kieszeni przewoźnika. Światła dzienne ze zintegrowanymi światłami pozycyjnymi, światła przeciwmgielne (z opcją doświetlania zakrętów), cała tylna ściana świateł, oświetlenie drzwi, tablice kierunkowe, światła obrysowe i wewnętrzne listwy świetlne oraz podświetlany sufit –we wszystkich użyto oświetlenia typu LED.

Pescara bierze przegubowce

Kontrakt z Bari to nie ostatnia dobra wiadomość dla polskiego producenta z Włoch. Dotychczasowy klient Solarisa –firma GTM Pescara S.p.A zamówiła kolejne autobusy. Tym razem dwa egzemplarze Urbino 18 CNG o łącznej wartości 650 tys. EUR. Wcześniej, w 2010 r., do tego włoskiego miasta pojechało aż 35 szt. Urbino 12 CNG. Tym razem włoski przewoźnik złożył skromniejsze zamówienie, ale za to po raz pierwszy zdecydował się na autobusy przegubowe i to w wersji gazowej. To idealna rekomendacja dla Solarisa we Włoszech –klient, który wraca i kupuje kolejne autobusy.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50997

ODPOWIEDZ