Solaris Urbino III

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-10, 12:14

J-31 pisze:Różnica polega na zmianie pewnych detali nadwozia. Wystarczy dokładnie obejrzeć zdjęcia...
Chodzi zapewne o zabudowe tyłu... Nie powiedziałbym, że "wysoka" zabudowa może znacząco podnieśćcenę. Nie zapomnij, że taka zabudowa zazwyczaj jest tańsza od niskiej podłogi ;) Wydaje mi się, że różnica na pewno nie będzia taka kolosalna ;P
ppln pisze:I co rozumiesz przez przeróbkę pudła? Solarisy są identyczne chyba na całym świecie
Tak jak napisałem powyżej, chodzi o wnętrze :devil:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-10, 14:09

B.A. Baracus pisze:
J-31 pisze:Różnica polega na zmianie pewnych detali nadwozia. Wystarczy dokładnie obejrzeć zdjęcia...
Chodzi zapewne o zabudowe tyłu...
Chryste, Baracus - nie Mylmy pojęć. :o:

Pudło a wnętrze pojazdu to dwie różne sprawy. Pudło, tzn zewnętrzne poszycie konstrukcji pojazdu - czyli to, co widać z zewnątrz, a nie od środka :mruga:

A wnętrze - tzw. scenografia wnętrza, to zupełnie inna sprawa - i oczywiście ważna. ;)

[ Dodano: 2006-02-10, 14:11 ]
Mnie chodziło o pudło, czyli zewnętrzne poszycie konstrukcji. Są pewne drobne różnice. Jakie ? Ano Popatrz na ten rysunek w moim podpisie - bez trudu je znajdziesz... :D
Obrazek

_Tomasz

Post autor: _Tomasz » 2006-02-10, 16:21

tyl<font color=blue><b>nie</b></font> koło?

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-10, 17:04

Ilość drzwi? Może rzeczywiście drugie są nieco przesunięte do tyłu, ale to dobre jest,a w którymśniemieckim MANie LC drzwi były jeszcze bardziej przesunięte.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-02-10, 21:07

Drzwi, dziwne coś po lewej stronie wyświetlacze, drobnostki w stylu wlewu paliwa.
ObrazekObrazek

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-10, 21:08

On coś chyba nie tak ma z tym wlewem bo nie sądzę, żę kierowcom chce się iść całą długość busa by otworzyć drzwi kierowcy.

OZZY

Post autor: OZZY » 2006-02-10, 22:43

A skąd wiesz że w tym Solarku przycisk otwierania jest przy wlewie paliwa? Np. w SU18 III z W-wy przycisk jest w otwieranej części frontu (w.g. fot z TWB)

W LC drzwi są przesunięte ze względu na jego projektowe przystosowanie do układu 2-2-0 (co ma ułatwiać wymianę pasażerów z tylnej cześci pojazdu), natomiast solaris, mówiąc dość obrazowo, to 2-2-2 z zapełnionym jednym otworem drzwiowym przez co środkowe drzwi są tam gdzie są drzwi w standartowych polskich solówkach.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-02-10, 23:00

Mówisz chyba o I i II generacji, która istotnie jest jakby „formą pośrednią” i otwór drzwi drugich jest w 3d za blisko tyłu, a w 2d za daleko. W III-kach chyba już jest zróżnicowanie.
ObrazekObrazek

OZZY

Post autor: OZZY » 2006-02-10, 23:11

No własnie też nie jestem tego pewien ale patrząc naTO wydaje mi się że drzwi są w tym samym miejscu co w 2-2-2

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-10, 23:32

Swoją drogą to ciekawe kiedy ten Solariek trafi do Polski ;) Jako używany oczywiście. A LC jest projektowany dla Niemiec, nie oszukujmy się MAN nie liczy na naprawdę duże zamówienia w Polsce. A ciekawe czy jest możliwość zrobienia Solarki z drzwiami jak w LC (drugie przesunięte o 1,5 okna do tyłu )

OZZY

Post autor: OZZY » 2006-02-11, 01:22

Solaris jak większość nowoczesnych autobusowych konstrukcji ma budowe modułową.
Oznacza to że można "dowolnie ustawiać" poszczególne moduły w celu utworzenia pojazdu o oczekiwanych właściwościach (bardzo dobrze jest to widoczne w rodzinie SU gdzie mamy od SU9 do SU18). Dlatego uważam że gdyby jakieś przedsiębiorstwo KM wyraźnie zażyczyło sobe dostarczenia pojazdu z przesuniętymi o 0,5 okna drzwiami (1,5 to by już na kole było ;) ) to by dostało właśnie taki pojazd. Parząc na te niemieckie solarki wydaje mi się że nie padło takie życzenie, ot po prostu- miały być 2-2-0 to są. A że można to osiągnąć bez większych zmian w konstrukcji standartowego SU 12 III to jest tak jak jest.

CHociaż przyznam że bardzo intryguje mnie amfiteatr w SU. Czy jest to własna koncepcja ludzi z Bolechowa czy po prostu rozwiazanie wzięte żywcem z N402X (mam na myśli oczywiście układ wszystkich podzespołów a nie samą koncepcję układu siedzeń z tyłu :D ) i czy w razie potrzeby mógłby powstać amfiteatralny SU z niską podłogą we wszystkich drzwiach?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-11, 02:47

J-31 pisze:Chryste, Baracus - nie Mylmy pojęć.

Pudło a wnętrze pojazdu to dwie różne sprawy. Pudło, tzn zewnętrzne poszycie konstrukcji pojazdu - czyli to, co widać z zewnątrz, a nie od środka

A wnętrze - tzw. scenografia wnętrza, to zupełnie inna sprawa - i oczywiście ważna.
Spokojnie, wiem o czym mówie :P Dobra wytłumacze to na spokojnie.

Chodzi mi o to, że zmany zarówno konstrukcji pojazdu, poszycia, wyposażenia wnętrza a także zawieszenia itp. nie uległa zmianą, które mogłyby diametralnie wpłynąć na cenę pojazdu. A dokłądnie jeżeli chodzi o wnętrze, łatwiej jest zbudować kratownice średniopodłogową, a niżeli niskopodłogową (tył pojazdu), jeżeli chodzi o pojazd z zewnątrz, to brak trzecich drzwi tylko obniża cene pojazdu, a te czarne dodatki na szybach (nie wiem jak to się nazywa) nie są aż tak kosztowne... Co do wnętrzato tak jak mówiłęm podłoga i układ siedzeń nie wypływa znacząco na cene, a monitory LCD i ich sterowniki to także niewielki koszt. Niemcy po prostu potrafią dopasować autobus do własnych potrzeb za niewielką dopłatą :!: A np. monitory i sterowniki można kupić zamiast 3 drzwi, tyle, że w Polsce jest to nie możliwe :P Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy :)

[ Dodano: 2006-02-11, 00:50 ]
OZZY pisze:i czy w razie potrzeby mógłby powstać amfiteatralny SU z niską podłogą we wszystkich drzwiach?
Oczywiście, widziałem nawet zdjęcia takiego pojazdu... Był to chyba autobus dla jakiegoś francuzkiego przewoźnika, choć nie jestem do końca pewien ;)

Robson

Post autor: Robson » 2006-02-11, 13:45

Ja jutro wyjeżdżam do Duesseldorfu więc wszelkie uwagi jakie mam fotki porobić to proszę do mnie a wasze życzenia w razie możliwości zrealizuję.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-11, 21:22

Robson pisze:Ja jutro wyjeżdżam do Duesseldorfu więc wszelkie uwagi jakie mam fotki porobić to proszę do mnie a wasze życzenia w razie możliwości zrealizuję.
Nie ma chyba co mówić ;) Oczywiście najważniejsze są Solarisy III generacji :) Jeżeli chodzi o nie to ja bym prosił o dokladne zdjęcia wnętrza, wszystkie szczegóły wykończenia mile widziane ;)

Robson

Post autor: Robson » 2006-02-14, 16:47

Mam zdjecia wnetrza SU12 III dla Düsseldorfu ale teraz nie dodam bo nie mam czytnika pod reka i nie moge zgrac foty na kompa. Aha dodatkowo dodam dzwieki z jazdy tym busem. Jutro sproboje pryedniej czesci wozu porobic foty bo dzis nie chcialem bo nie wiadomo jak by zareagowal kierowca a ja niemiecki srednio znam.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-14, 21:15

Robson pisze:Mam zdjecia wnetrza SU12 III dla Düsseldorfu ale teraz nie dodam bo nie mam czytnika pod reka i nie moge zgrac foty na kompa. Aha dodatkowo dodam dzwieki z jazdy tym busem. Jutro sproboje pryedniej czesci wozu porobic foty bo dzis nie chcialem bo nie wiadomo jak by zareagowal kierowca a ja niemiecki srednio znam.
Hehe, niemieccy kierowcy są na ogół spokojnie ;) Dobrze im płacą więc nie są nerwowi, tak jak większość polskich kierowców ;) Co do dzwięku to jak tylko będziesz miał możliwość to go gdzieś zamieść lub prześlij na e-mail :D

Robson

Post autor: Robson » 2006-02-14, 22:04

Jak juz to tu umieszcze by wszyscy posluchali :)
Moja opinia nt. tych Solarisow:

Jak na tak duze miasto znalezieniu tych "kilku" Solarisow to bylo jak szukanie igly w stogu siana. Zasugerowalem sie zdjeciami i pojechalem tramwajem na petle Vennhauser Allee lecz po drodze smignal mi na linii 722 wiec wysiadlem z tramwaju i zaczelem czekac na Solarke. Jako ze linia ta jedzi z 20 minutowa czestotliwoscia. Musialem niezle sie naczekac. I sie udalo! Przyjechala.

Jak to w Düsseldorfie wsiadanie pierwszymi drzwiami i tu pierwsze zdziwienie drzwi od kabiny w odroznieniu od polskich sa nie oszklone i jest bezposredni kontakt z pasazerem. Kolejne zdziwienie to poltorak zamiast dwojki tuz za pierwszymi drzwiami a za kabina obecnie standardowe podwojne siedzenie. Zamiast diodowego wyswietlacza wewnetrznego monitor LCD ktory pokazuje od gory: nr linii z krancowka a ponizej kolejne 5 przystankow.
Na wozie jest 6 glosnikow do zapowiedzi przystankow. Drzwi sa jakies inne Hübnera ale nie pneumatyczne tylko jakies inne. Za srodkowymi drzwiami podloga podwyzsza sie i zweza sie i po dwoch rzedach siedzen w kierunku jazdy po jednej jak i po drugiej jest rzad do tylu a nastepnie potrojne siedzenie ustawione bokiem po jednej jak i po drugiej stronie. Z tylu znajduje sie zamiast 3 siedzen to 4 i komora chlodnicy jest wezsza niz w standardowym Solarisie.

Siedzac na tyle mozna dostac oczoplasu od koloru zoltego a to z powodu duzej ilosci poreczy krore sa przykrecone do prawie kazdego siedzenia(troszke przesadzilem ale jest wiele).

Autobus sprawia dobre wrazenie gdyby nie glosna praca silnika co znacznie pogarsza walory jazdy. Ale siedzenia miekkie(takie jak w pierwszych solarkach) pokryte niebieskim materialem w jakies jasnozolte i (chyba) czerwone kreseczki(musze sprawdzic) sa bardzo fajne i jadac 34 minuty jedna Solarka to tylek mnie wogole nie bolal.

Przepraszam za brak polskich znakow ale nie mam tu ani polskiej klawiatury ani polskiego Windowsa.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-02-14, 22:17

^^ Dzięki za tak obszerną relację :) Teraz czekam na zdjęcia :D Zastanawia mnie tylko ten głosny silnik... Nie wiem dlaczego jest głośniejszy niż w standardowych Solniczkach :( Mam nadzieję, że jeszcze nie raz uda Ci się upolować Solarisa ;)

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-14, 22:17

To te Solarki są LE (mają stopień w tylnych drzwiach) ? Bo podłoga rzeczywiście nieco (20cm chyba) podnosi się, ale jest to gwałtowny przeskok, o ile taka mała zmiana może być gwałtowna. I ostateczne pytanie: Czy chcialbyś takie Solarki w Gorzowie? Ja w Łodzi bym chciał, ale mam gust stępiony zakupami mpk (chcę wszystko co jest LF i nie ma znaczka Jelcza, ani Mercedesa (kierowca prowadzący Citaro na szczytówce 55(A) (1112, najnowsza dostawa (2001)) stwierdził, że to kompletny niewypał jest).

Robson

Post autor: Robson » 2006-02-14, 22:22

Na szybko odpowiadam
B.A. Baracus pisze:Zastanawia mnie tylko ten głosny silnik...
W innej spotkalem juz cichszy.
ppln pisze:To te Solarki są LE (mają stopień w tylnych drzwiach) ?
Nie, przejscie sie podwyzsza, jedynie pieterko jest do siedzen bokiem i na tyle.

Jutro odpowiem na reszte.

ODPOWIEDZ