Solaris Urbino 15

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Patrząc na KM w GOP ważne żeby było przegubowe i niskopodłogowe. No chyba że do końca świata chcesz jeździć Ikarusami po 10 NG i niezliczonych NB.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Wojtek-MKM pisze:Patrząc na KM w GOP ważne żeby było przegubowe i niskopodłogowe.
Patrząc na PKM Sosnowiec ważne jest jedno - by było tanie. Tańsze są deskorolki.
Wojtek-MKM pisze: No chyba że do końca świata chcesz jeździć Ikarusami po 10 NG i niezliczonych NB.
Ty chyba w ogóle nie masz pojęcia o KM w GOP. Spośród zakupów PKM S-c to te Ikarusy pozostałyby chyba jednak najlepszą opcją.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem jak się sprawdzi ta aranżacja w najnowszych SU15 PKM-u Sosnowiec. Prawdę powiedziawszy wcześniej czytałem o tej dodatkowej rzeźni za drugimi drzwiami, ale nie sądziłem, że aż tak to urządzą ;)

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Ja patrząc kiedyś na TWB zrozumiałem, ze rzeźnia ma być za PIERWSZYMI drzwiami, więc od razu mi przyszło do głowy , ze przez te podesty to niedorzeczny pomysł. Dopóki tego wczoraj nie zobaczyłem - to wygląda żenująco. Tak jakby mechanicy w Bolechowie zapomnieli o kilku parach siedzeń. :confused:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Poza tym, nie wydaje mi się, by były techniczne ograniczenia uniemożliwiające przerzucenie tej rzeźni na lewą stronę, tworząc w ten sposób jedną gigantyczną rzeźnię.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Niepraktyczne by to było, niby wydaje się lepsze, ale policz sobie ile miejsc siedzących by wyparowało. Co nie zmienia faktu, że jak ktoś napisał - odskokowo-przesuwne i pozbyć się tych cholernych barierek.

MÉCANICIEN

Post autor: MÉCANICIEN »

Mam takie (być może głupie) pytanie - dlaczego w Solarisie Urbino 15 szafa z silnikiem jest zdecydowanie większa niż w innych wersjach - nawet większych (Urbino 18)?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Wielkość szafy jest zależna nie od długości a od silnika i rocznika, i chyba te droższe też miały mniejszą szafę, ale pewności nie mam...

MÉCANICIEN

Post autor: MÉCANICIEN »

Ale weźmy dajmy na to dwa Solarisy z 2006 roku, sosnowiecki Urbino 15 i gdański Urbino 18 - szafa w tym pierwszym jest znacznie większa. W gdańskich Solarisach z końca 2008 roku szafy są nieco większe niż w tych z 2006, ale i tak znacząco mniejsze od tych w Urbino 15.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Wielkość szafy zależy między innymi normy emisji spalin jaką spełnia silnik. druga sprawa to sam silnik. Im mocniejszy im większy tym również większa przestrzeń jest potrzebna.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Skoro silnik decyduje o rozmiarze wieży to należy zadać pytanie jakie silniki Solaris najczęściej do piętnastek montuje oraz czy którykolwiek z nich znalazł zastosowanie również w innym wariancie długościowym?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Cummins, DAF, w gazie Iveco, chyba...

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol »


MÉCANICIEN

Post autor: MÉCANICIEN »

No i tu właśnie widać, że w Urbino 15 wieża jest największa, a sądzę że najczęściej stosuje się silniki DAF-a do tych wszystkich modeli. Sosnowieckie Urbino 15 z 2006 roku mają normę bodajże Euro IV i standardowe silniki DAF-a, a mimo to mają wielką szafę.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ja mam pytanie trochę innej natury, jakiego rodzaju są pierwsze drzwi w tym Solarisie:
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=3863 ?
Na pewno nie są to zwykłe drzwi, odskokowe też mi nie pasują, zatem czy słuszne myślę, że zastosowano taki mechanizm jak tutaj:
http://galeria.solaris-club.com/details ... ode=search
tyle, że skrzydło drzwiowe jest standardowej wielkości?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Tak tak... Takie same drzwi ma wypożyczone SU18 które aktualnie śmiga po Tychach... Drzwi otwierają się szybko, bezszelestnie, i nie koszą ani pasażerów wewnątrz (jak przy zwykłych) ani na zewnątrz (jak przy odskokowych). Są to drzwi uchylno-przesuwne, o ile mnie pamięć nie myli...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Auper pisze:Są to drzwi uchylno-przesuwne
Dziękuję za odpowiedź, takie zwyczajne drzwi odskokowo-przesuwne (jakimi są drugie drzwi Urbino Veolii) znam osobiście z gdyńskich ST12M, ale pierwsze drzwi ze względu na lokalizację na przednim zwisie pojazdu muszą mieć trochę inny mechanizm niż taki zwyczajny tego typu.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Irisbus ma na przednim zwisie drzwi odskokowe, co dziwne nie haczą o lusterko... I ten Tyski chyba też ma drzwi uchylno-przesuwne, mimo że są one podwójne...

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Mi na to wygląda ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”