Solaris Urbino 12 CNG

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

To dobrze :) Może będą lepsze, niż te dla Rzeszowa.

ppln

Post autor: ppln »

Solaris się uczy na błędach więc prawdopodobnie ewentualne Solarki CNG dla Warszawy byłyby miodzio i malinka. A może Łódź zainwestuje w CNG za kilka lat...

Podi

Post autor: Podi »

Taki może mały off-top..
Przeglądam tematy i cały czas się dowiaduję o nowych wygranych Solarisa...Więc niech mi nikt nie mówi,że musi walczyć o zamówienia,bo inaczej padnie(coś nad wyraz podobnego było prezentowane na tym forum...).

ppln

Post autor: ppln »

Paśc, nie padnie, ale firma jest polska i dobra to się musi rozwijać ;) Swoją drogą to MAN dostał kasę za zapowiedź miejsc pracy, a Solaris nie, mimo, ze jest największym polskim eksporterem i że też musi mieć trochę pracowników.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Podi pisze:Przeglądam tematy i cały czas się dowiaduję o nowych wygranych Solarisa...Więc niech mi nikt nie mówi,że musi walczyć o zamówienia,bo inaczej padnie(coś nad wyraz podobnego było prezentowane na tym forum...).
Tak, tylko on potrzebuje robić wieele drogich autobusów dla dużych przewoźników, a nie jedno U10 dla Transkomu Czerwonak czy kilka U12 CNG dla Rzeszowa.

Robson

Post autor: Robson »

Takie pojedyncze są właśnienajgorsze dla fabryki bo każdy autobus inaczej musi pomalować wyposażyć itp. Co nie sprzyja zbytnio.

voy

Post autor: voy »

743 wrócił niedawno z Bolechowa, bo dziś jeździ. Złapałem go na 13. Oprócz drzwi (które tym razem w ogóle nie trzaskają) niczym się nie różni. Dziś w południe było dość gorąco i sprawdziłem czy w gazowych Solarisach da się wytrzymać. Okazuje się że co prawda za dobrze nie jest, to jednak przyciemniane szyby mają wpływ na temperaturę i nagrzanie autobusu, dzięki czemu jest lepiej - przynajmniej tyle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo Voy, czy Wasze Solarisy też mają taką instrukcję "jak zaparkować wózek inwalidzki" ?
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A właśnie, do czego ten przycisk? ¯eby kierowca wiedział, że niepełnosprawny jedzie?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Nie, że chce opuscić pojazd

ppln

Post autor: ppln »

A co się tak właściwie potem dzieje? Na wyświetlaczu kierowcy pojawia się symbow wózka, kierowca otwiera drzwi i... ? Jest może jakiś przycisk do wysuwania klapy czy się może sama otwiera? W łódzkich 405N-kach jest automatyczna klapa otwierana czerwonym przyciskiem w prawym górnym rogu pulpitu. Czy może kierowca w nowych autobusach musi sam się pofatygować i otworzyć klapę?

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Zależy od wyposażenia. Są 2 typy klap. Np. w Warszawskich Neoplanach są automatyczne, natomiast np. w Jelczach są takie na łom ;). W Manach bodajże też jest to jakoś tak ręcznie, a w Solarisach nie dopatrzyłem się niczego wystającego pod drzwiami, w sensie automatycznego.
Ostatnio zmieniony 2006-03-30, 13:27 przez _Tomasz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

No dokładnie. Są podesty otwierane ręcznie przez kierowcę ( :rotfl: ), są i rampy wysuwane spod drzwi. A jeśli nie ma żadnego z tych udogodnień, pozostaje przyklęk.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

u2w pisze:Nie, że chce opuscić pojazd
Dziwne… W końcu wjechać bez rampy jest mu trudniej, a zjechać można metodą „alleluja i do przodu”. Najwyżej potem ktoś podniesie z chodnika :devil:

ppln

Post autor: ppln »

Ale jak inwalida wjeżda to też naciska specjalny przycisk (przy czym w wielu wozach są zaklejone i prawdopodobnie odłączone ;) ) A przycisk jest z reguły koloru niebieskiego.

drentwy

Post autor: drentwy »

Wy tu gadu gadu o przyciskach ;) a na Busforum Infobusa pojawiła się informacja, że przetarg na cztery 12 metrowe wozy CNG dla Zamościa wygrał Solaris. Tu więcej informacji -> http://www.kronikatygodnia.pl/tekst.php ... eio=4&dz=1

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:A co się tak właściwie potem dzieje?
Tomaszekkk pisze: a w Solarisach nie dopatrzyłem się niczego wystającego pod drzwiami, w sensie automatycznego
Bo faktycznie w najnowszych warszawskich SU 18 III, a podejrzewam (a wręcz nawet jestem pewny), że również rzeszowskich SU 12 III nie ma automatycznie wysuwanej rampy.

Zatem skoncentrujmy się na SU 12 III CNG MPK Rzeszów:

Naciśnięciu tego przycisku przez pasażera siedzącego na wózku, kierowca robi napierw przyklęk pojazdu, potem otwiera drzwi autobusu. Następnie wstaje, wychodzi z kabiny. Podchodzi do II-gich drzwi i ręcznie otwiera rampę - ładnie uśmiechając się do pasażera na wózku inwalidzkim, życząc mu miłego dnia. I jednocześnie zapraszając do ponownego skorzystania z usług MPK Rzeszów wypuszcza pasażera na zewnątrz pojazdu. :devil:

Tak robi również w odwrotnym kierunku :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:I jednocześnie zapraszając do ponownego skorzystania z usług MPK Rzeszów wypuszcza pasażera na zewnątrz pojazdu. :devil:
Kopiąc go w tył wózka, tak że wpada na stojącą na chodniku latarnię i się przewraca, a kierowca, śmiejąc się tak: :devil: — wraca z powrotem do kabiny :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Kopiąc go w tył wózka, tak że wpada na stojącą na chodniku latarnię i się przewraca, a kierowca, śmiejąc się tak: :devil: — wraca z powrotem do kabiny :D
:chytry: Zatem, dobrze, że w Płocku nie ma SU 12 III CNG - przy takich kierowcach :retard:

ppln

Post autor: ppln »

Przecież Solaris dostosowuje się do klienta i za drobną opłatą może zamontować rampę elektroniczną (jak w Berlinie) albo... wcale nie montować rampy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”