Solaris Urbino 12 CNG
Tak, tylko on potrzebuje robić wieele drogich autobusów dla dużych przewoźników, a nie jedno U10 dla Transkomu Czerwonak czy kilka U12 CNG dla Rzeszowa.Podi pisze:Przeglądam tematy i cały czas się dowiaduję o nowych wygranych Solarisa...Więc niech mi nikt nie mówi,że musi walczyć o zamówienia,bo inaczej padnie(coś nad wyraz podobnego było prezentowane na tym forum...).
743 wrócił niedawno z Bolechowa, bo dziś jeździ. Złapałem go na 13. Oprócz drzwi (które tym razem w ogóle nie trzaskają) niczym się nie różni. Dziś w południe było dość gorąco i sprawdziłem czy w gazowych Solarisach da się wytrzymać. Okazuje się że co prawda za dobrze nie jest, to jednak przyciemniane szyby mają wpływ na temperaturę i nagrzanie autobusu, dzięki czemu jest lepiej - przynajmniej tyle.
A co się tak właściwie potem dzieje? Na wyświetlaczu kierowcy pojawia się symbow wózka, kierowca otwiera drzwi i... ? Jest może jakiś przycisk do wysuwania klapy czy się może sama otwiera? W łódzkich 405N-kach jest automatyczna klapa otwierana czerwonym przyciskiem w prawym górnym rogu pulpitu. Czy może kierowca w nowych autobusach musi sam się pofatygować i otworzyć klapę?
Zależy od wyposażenia. Są 2 typy klap. Np. w Warszawskich Neoplanach są automatyczne, natomiast np. w Jelczach są takie na łom . W Manach bodajże też jest to jakoś tak ręcznie, a w Solarisach nie dopatrzyłem się niczego wystającego pod drzwiami, w sensie automatycznego.
Ostatnio zmieniony 2006-03-30, 13:27 przez _Tomasz, łącznie zmieniany 3 razy.
Wy tu gadu gadu o przyciskach a na Busforum Infobusa pojawiła się informacja, że przetarg na cztery 12 metrowe wozy CNG dla Zamościa wygrał Solaris. Tu więcej informacji -> http://www.kronikatygodnia.pl/tekst.php ... eio=4&dz=1
ppln pisze:A co się tak właściwie potem dzieje?
Bo faktycznie w najnowszych warszawskich SU 18 III, a podejrzewam (a wręcz nawet jestem pewny), że również rzeszowskich SU 12 III nie ma automatycznie wysuwanej rampy.Tomaszekkk pisze: a w Solarisach nie dopatrzyłem się niczego wystającego pod drzwiami, w sensie automatycznego
Zatem skoncentrujmy się na SU 12 III CNG MPK Rzeszów:
Naciśnięciu tego przycisku przez pasażera siedzącego na wózku, kierowca robi napierw przyklęk pojazdu, potem otwiera drzwi autobusu. Następnie wstaje, wychodzi z kabiny. Podchodzi do II-gich drzwi i ręcznie otwiera rampę - ładnie uśmiechając się do pasażera na wózku inwalidzkim, życząc mu miłego dnia. I jednocześnie zapraszając do ponownego skorzystania z usług MPK Rzeszów wypuszcza pasażera na zewnątrz pojazdu.
Tak robi również w odwrotnym kierunku