[Kuj-Pom] Wojewódzki Związek Komunikacyjny

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Integracja miast regionu — bardzo pięknie, ale myślę, że na przeszkodzie w sprawnym funkcjonowaniu połączenia kolejowego stoi przede wszystkim stan techniczny torów między Bydgoszczą a Toruniem (w dodatku mimo tego niekwalifikujących się do remontu na już) i rozmieszczenie infrastruktury kolejowej w Toruniu — w Bydgoszczy jest/będzie tramwaj pod dworzec (jakąś dziwną trasą, ale pewnie tak i tak jest najlepiej), w Toruniu pociągi musiałyby jeździć na Toruń Wschód. I o co chodzi z linią kolejową do Solca? Przecież jest.
No i oczywiście zostaje jeszcze kwestia lokalnych patriotów w nieco skrzywionym tego określenia znaczeniu, którzy najchętniej odgrodziliby się od tych wrednych krzyżaków/tyfusów murem i wpuszczali tylko za okazaniem przepustki. A mogłoby być tak pięknie, integracja wszystkiego co w województwie jeździ, ale przecież trzeba krzyczeć że tamci mają lepiej.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

pmaster pisze: I o co chodzi z linią kolejową do Solca? Przecież jest.
Przez Solec Kujawski będzie śmigać szybka kolei BiT City. Remont tej trasy sie zaczyna. W Solcu Kujawskim pojawi się tunel dla samochodów obok dworca.

Marszałek chce tramwaje dać przez przez Fordon do Torunia.
pmaster pisze:No i oczywiście zostaje jeszcze kwestia lokalnych patriotów w nieco skrzywionym tego określenia znaczeniu, którzy najchętniej odgrodziliby się od tych wrednych krzyżaków/tyfusów murem i wpuszczali tylko za okazaniem przepustki. A mogłoby być tak pięknie, integracja wszystkiego co w województwie jeździ, ale przecież trzeba krzyczeć że tamci mają lepiej.
Spcyfika miast które ze sobą konkurują w danym regionie. To jest raczej normalne. Jest troche takich miast: Gdynia - Gdańsk, Zielona Góra - Gorzów Wielkopolski, Bydgoszcz - Toruń i jeszcze pare się znajdzie.
J-31 pisze:Najpierw wspólny bilet, teraz wspólny tramwaj...
"Aglomeracyjny Związek Komunikacyjny" będzie takim nadorganizatorem dla ZDMiKP Bydgoszcz i WGK Toruń.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_558 pisze:
"Aglomeracyjny Związek Komunikacyjny" będzie takim nadorganizatorem dla ZDMiKP Bydgoszcz i WGK Toruń.
Super. Czyli zrobią to co w Polsce potrafi się robić najlepiej - zwiększą ilość biurokracji i powiększą pulę stołów do obsadzenia.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marcin_558 pisze:Spcyfika miast które ze sobą konkurują w danym regionie. To jest raczej normalne
Nie, to nie jest normalne. Normalna jest raczej współpraca, aby wszyscy mogli czerpać korzyści z dogodnych połączeń między miastami, a nie nadymanie się bo to przecież nasi odwieczni wrogowie. Z tego nic nie ma.
Marcin_558 pisze:Jest troche takich miast
Twoje przykłady są raczej nietrafione, bo Gdańsk zbytnio się na Gdynię nie nadyma (i vice versa), a Gorzów jest 90 km od Zielonej Góry i to właściwie takie same miasta.

[ Dodano: 26 Sie 2012 20:00 ]
Amalio pisze:Super. Czyli zrobią to co w Polsce potrafi się robić najlepiej - zwiększą ilość biurokracji i powiększą pulę stołów do obsadzenia.
Ale jakieś dobre strony mogą być, a w sumie nie ma jak tego zrobić inaczej.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

pmaster pisze:Twoje przykłady są raczej nietrafione, bo Gdańsk zbytnio się na Gdynię nie nadyma (i vice versa), a Gorzów jest 90 km od Zielonej Góry i to właściwie takie same miasta.
Są trafione. Gdańsk i Gdynia sie nie mogą dogadać w tej samej sprawie co Bydgoszcz z Toruniem czyli metropolii. Poza tym konflikt bydgosko-toruński trwa od dawien wieków. Zielona Góra z Gorzowem ma podobne animozje na poziomie tej samej co Bydgoszcz z Toruniem mimo odległości. Rewalizacja co do inwestycji miejskich, drużyn sportowych i infrastruktury drogowej, kto dostaje wiecej kasy z UE itp... I to wszystko w jednym województwie.
Amalio pisze:Super. Czyli zrobią to co w Polsce potrafi się robić najlepiej - zwiększą ilość biurokracji i powiększą pulę stołów do obsadzenia.
Z tym to idź do marszałka województwa Kujawsko-Pomorskiego, czy nie dało się inaczej. Poza tym "AZK" moze być ratunkiem dla gmin ościennych i tych w granicach Metropolii Bydgoskiej/Bydgosko-Toruńskiej co do komunikacji publicznej. Mam nadzieje ze nie będzie to odpowiednik ukochanego śląskiego KZK GOP.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Marcin_558 pisze:Z tym to idź do marszałka województwa Kujawsko-Pomorskiego, czy nie dało się inaczej. Poza tym "AZK" moze być ratunkiem dla gmin ościennych i tych w granicach Metropolii Bydgoskiej/Bydgosko-Toruńskiej co do komunikacji publicznej.
Może to jest bezcelowe, bo do Ciebie to nie dociera, ale skoro Ty piszesz takie rzeczy co chwilę to ja mogę co parę stron powtórzyć, dla tych, którzy nie śledzili tematu ;)

Marszałek może sobie chcieć i wymagać, ale to gminy organizują komunikację publiczną, marszałek jest odpowiedzialny jedynie za takie linie, które przebiegają przez granice trzech powiatów. Także jeśli gminy nie zawrą porozumienia, nie utworzą związku międzygminnego i nie przekażą kontroli nad tym związkiem marszałkowi, to wtedy będzie to niestety martwy twór nie mający realnego wpływu na to, co się z komunikacją publiczną w tych miastach dzieje.

Oczywiście, pewnie będą jakieś dotacje z UM, które będą uzależnione od uczestnictwa w projekcie BiT City, ale nie ma szans na oddanie pełni władzy marszałkowi tak jak to Marcin_558 sugeruje.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Są trafione. Gdańsk i Gdynia sie nie mogą dogadać w tej samej sprawie co Bydgoszcz z Toruniem czyli metropolii.
To skąd zatem Międzygminny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej? www.mzkzg.org

Lepszej integracji taryfowej niż takowa, w kraju nie widziałem i chyba długo nie będzie.

ppln

Post autor: ppln »

Kędzior pisze: Lepszej integracji taryfowej niż takowa, w kraju nie widziałem i chyba długo nie będzie.
ZTM Warszawa. Taniej, wygodniej i z koleją też na normalnym bilecie

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

KKS pisze:Marszałek może sobie chcieć i wymagać, ale to gminy organizują komunikację publiczną, marszałek jest odpowiedzialny jedynie za takie linie, które przebiegają przez granice trzech powiatów. Także jeśli gminy nie zawrą porozumienia, nie utworzą związku międzygminnego i nie przekażą kontroli nad tym związkiem marszałkowi, to wtedy będzie to niestety martwy twór nie mający realnego wpływu na to, co się z komunikacją publiczną w tych miastach dzieje.
Prezydenci Bydgoszczy i Torunia juz podpisali utworzenia tego związku. Gminy też są zaproszone do tego projektu. Ja nie mówię że na pstryk gminy dostaną komunikacje publiczną, ale jako tako to powinno zaprowadzić porządek w 2 powiatach (bydgoski i toruński) który ma tworzyć Metropolie Bydgoską/Bydgosko-Toruńską. Z tego co wiadomo to marszałek zachęca gminy z obu powiatów do wzięcia udziału w tym związku, jeśli mamy tworzyć jedno ciało.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

ppln pisze:ZTM Warszawa. Taniej, wygodniej i z koleją też na normalnym bilecie
I na terenie takiej ilości miast jak Gdańsk, Gdynia, Sopot, Wejherowo, Rumia, Reda oraz gmin przyległych... ;)

Polecam zakładkę bilety metropolitalne - 24-godzinne i dłuższe terminowo.
http://imageshack.us/photo/my-images/715/wee2l.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/528/wee1.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/802/weeu.png/
Ostatnio zmieniony 2012-08-26, 23:04 przez Przemek, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Kędzior pisze:To skąd zatem Międzygminny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej? www.mzkzg.org
Zapomniałem dopisać że chodzi w sporze w Gdańsku i Gdyni o nazwę metropolii. Upierają się nad Gdańską lub Trójmiejską i oczywiście o kase.

Co do taryfy to my mamy tylko mały początek jednolitej taryfy na biletach BiT City. Przejazd pociągfiem + 1 godzina jazdy na tym bilecie komunikacją miejską w Bydgoszczy lub Toruniu.


@KKS: Co do marszałka to on jest nazywany w województwie Kuj-Pom nadprezydentem Torunia. To co zrobi marszałek od razu przyklaskuje prezydent Torunia. Miasto Bydgoszcz z rezerwą podchodzi do tego.

Marszałek chce mieć podległy "AZK" Urzędowi Marszałkowskiemu. Z tym problemu raczej tez nie będzie bo sejmik przyklaskuje marszałkowi, wiec z kontrolą związku problemu nie będzie. Choć można sie bać, "AZK" może być bublem jak "Kujawsko Pomorski Transport Samochodowy" który nie ma kasy na nowy tabor i jest podobno bliski upadku.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Marcin_558 pisze:Gminy też są zaproszone do tego projektu. Ja nie mówię że na pstryk gminy dostaną komunikacje publiczną, ale jako tako to powinno zaprowadzić porządek w 2 powiatach (bydgoski i toruński) który ma tworzyć Metropolie Bydgoską/Bydgosko-Toruńską.
Tak, tyle że w niektórych gminach taka komunikacja funkcjonuje na zasadach publicznych, więc nietrudno stwierdzić, że część gmin takie "zaproszenie" zleje a jak już wiadomo, że wszyscy do projektu nie przystąpią to pozostałe gminy nie będą się czuły do tego zmuszone i będą miały spore wymagania.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

KKS pisze:Tak, tyle że w niektórych gminach taka komunikacja funkcjonuje na zasadach publicznych, więc nietrudno stwierdzić, że część gmin takie "zaproszenie" zleje a jak już wiadomo, że wszyscy do projektu nie przystąpią to pozostałe gminy nie będą się czuły do tego zmuszone i będą miały spore wymagania.
Oj chyba nie zleją, bo same sobie zakładać pewnie nie będą chciały. Muszą bo prawo nakazuje do 2016 takie związki zakładać przez nową ustawę o transporcie publicznym:

Nowa ustawa nakłada obowiązek na gminę, związek międzygminny, powiat, województwo opracowanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marcin_558 pisze: Poza tym konflikt bydgosko-toruński trwa od dawien wieków. Zielona Góra z Gorzowem ma podobne animozje na poziomie tej samej co Bydgoszcz z Toruniem mimo odległości. Rewalizacja co do inwestycji miejskich, drużyn sportowych i infrastruktury drogowej, kto dostaje wiecej kasy z UE itp... I to wszystko w jednym województwie.
Czyli uważasz, że zamiast współpracować w celu polepszenia warunków tu i tam lepiej jest licytować się o długość i średnicę kuśki, bo tak było od wieków? No tak, a później ludzie narzekają, że w Polsce bida.
Kędzior pisze:I na terenie takiej ilości miast jak Gdańsk, Gdynia, Sopot, Wejherowo, Rumia, Reda oraz gmin przyległych...
Warszawa, Piastów, Pruszków, Raszyn, Marki, Ząbki, Piaseczno, Konstancin-Jeziorna, Góra Kalwaria, Radzymin, Legionowo... A to nie wszystko.
Coś Kędzior ostatnio nie jest w formie :D
Marcin_558 pisze:Zapomniałem dopisać że chodzi w sporze w Gdańsku i Gdyni o nazwę metropolii. Upierają się nad Gdańską lub Trójmiejską i oczywiście o kase.
Ale jakoś to działa.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Marcin_558 pisze: Oj chyba nie zleją, bo same sobie zakładać pewnie nie będą chciały. Muszą bo prawo nakazuje do 2016 takie związki zakładać przez nową ustawę o transporcie publicznym:

Nowa ustawa nakłada obowiązek na gminę, związek międzygminny, powiat, województwo opracowanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego.
W odróżnieniu od Ciebie czytałem tę ustawę. Dotyczy to o ile dobrze pamiętam miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Czyli uważasz, że zamiast współpracować w celu polepszenia warunków tu i tam lepiej jest licytować się o długość i średnicę kuśki, bo tak było od wieków? No tak, a później ludzie narzekają, że w Polsce bida.
Zapraszam do Kuj-Pom to zrozumiesz o co kaman :P Teraz to Toruń gra na nerwach Bydgoszczanom tym że nam podbierają kase z UE i pakują w Toruń. Lotnisko dostało dotacje 100 mln zł z UE ,ledwo z tej kwoty wydali 20 mln zł. Co jeszcze ciekawsze prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz jest z Torunia. Teraz czekamy na ruch marszałka czy przerzuci kase z lotniska znowu na inwestycje w Toruniu. Następny problem to prośba marszałka o pomoc w lobbingu co do obwodnicy Bydgoszczy i trasy S5(Nowe Marzy - Białe Błota - Gniezno). Zamiast tego mamy podjazdy w stylu przerobienie DK15 na S15. Zamiast z Gniezna do Bydgoszczy to wszystkie drogi do Torunia. A trase S5 spychają na poczekalnie inwestycyjną. Takie są nasze bydgosko-toruńskie animozje. Też chciałbym żeby było wszystko fajnie, żeby współpraca między Bydgoszczą a Toruniem się układała ale sie chyba nie da.

Sorry. Mały OT.

Moim zdaniem "Aglomercyjny Związek Komunikacyjny" może być dobrym wzorem współpracy co do poprawienia relacji bydgosko-toruńskich i na odwrót.

------------------------------------------------------

Już się coś ruszyło:
Docelowo Integracją taryfową będzie objęty cały obszar B-TOM, który obejmuje:
dwa powiaty: bydgoski i toruński,
pięć miast: Bydgoszcz, Toruń, Koronowo, Chełmża, Solec Kujawski,
dziewiętnaście gmin: Bydgoszcz, Toruń, miasto Koronowo, Białe Błota, Dąbrowa Chełmińska, Dobrcz, Nowa Wieś Wielka, Osielsko, Sicienko, Solec Kujawski, gmina miejska Chełmża, gmina wiejska Chełmża, Czernikowo, Lubicz, Łubianka, Łysomice, Obrowo, Wielka Nieszawka, Zawieś Wielka.

http://www.rynek-kolejowy.pl/34893/Jest ... T_City.htm

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marcin_558 pisze:cały obszar B-TOM
Zastanawiam się, czy to bardziej przypomina mi ,,beton" czy ,,Bytom"

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

B-TOM --> Bydgosko-Toruński Obszar Metropolitarny

Jeszcze jeden artykuł co do organizatora:
Podróż z jednym biletem w aglomeracji

Wspólne bilety komunikacji miejskiej w Toruniu i Bydgoszczy oraz integracja kolei i podmiejskich linii autobusowych w całej aglomeracji - to propozycje Urzędu Marszałkowskiego.
Zarząd województwa przyjął właśnie dokument "Zintegrowany Program Rozwoju Transportu Publicznego dla aglomeracji bydgosko-toruńskiej". Na kilkuset stronach autorzy analizują kierunki, w jakim powinna podążać komunikacja miejska w Bydgoszczy i Toruniu oraz podmiejska na terenie ościennych gmin i powiatów. Cel proponowanych zmian jest jeden: usprawnić komunikację w miastach, ograniczyć w nich ruch samochodów indywidualnych poprzez uatrakcyjnienie zbiorowego transportu podmiejskiego i stworzenie szybkich połączeń pomiędzy dwiema stolicami regionu. "Można to osiągnąć poprzez kilkuletnią systematyczną pracę. Jej celem ma być stworzenie systemu: jeden rozkład, jednej bilet, jedna taryfa" - piszą autorzy opracowania.

W miastach i aglomeracji obowiązywałby jeden system taryfowy dla autobusów, tramwajów, pociągów i linii podmiejskich. Dzięki temu pasażer jadący w danym kierunku, mógłby wsiąść do każdego z przyjeżdżających na przystanek pojazdu. ¯eby system był bardziej opłacalny, przewoźnicy kursowaliby w oparciu o stworzony centralnie rozkład jazdy atrakcyjny dla pasażerów.

Podróżni dojeżdżający do miast pociągami lub podmiejskimi autobusami przesiadaliby się do miejskich linii bez konieczności kasowania dodatkowych biletów. A nad wszystkim czuwałby Metropolitarny Zarząd Transportu Publicznego.

- Takie rozwiązania stosowane są w całej zachodniej Europie, ale także w Warszawie. Pasażer otrzymuje bogatą ofertę za niższą cenę biletu - komentuje Adrian Furgalski, dyrektor Railway Business Forum. - Jednak w Warszawie sukces okazał się tak wielki, że w autobusach, tramwajach i pociągach zaczęło brakować miejsc, bo liczba pasażerów transportu publicznego po wdrożeniu wspólnego biletu w mieście i okolicznych gminach, znacznie wzrosła.

Tomasz Sobieszczański z firmy Frbus obsługującej podmiejskie linie autobusowe wokół Bydgoszczy ma jednak obawy. - Idea jest słuszna. Jednak boję się, że może doprowadzić do zabicia konkurencji w przewozach. A tam, gdzie jej brakuje, pogarsza się jakość usług, przy jednoczesnym podwyższeniu cen - komentuje. - Poza tym obawiam się, że urzędnik nie jest w stanie skonstruować dobrej oferty czy rozkładu jazdy, który zaspokoiłby oczekiwania i potrzeby klientów.

Zdaniem Agnieszki Gołębiowskiej, pełnomocnika marszałka ds. BiT City, bez zgody władz samorządowych miast, gmin i powiatów integracja nie będzie możliwa do wprowadzenia: - Tu konieczna jest wola polityczna. Jednak nawet jeśli miasta nie wyrażą takiej chęci, to możliwe, że zdecydujemy się na budowę tylko komunikacji podmiejskiej dobrej jakości.

A Furgalski potwierdza, że o porozumienia pomiędzy poszczególnymi samorządami mogą być trudne: - Wiadomo, że miasta, gminy, powiaty będą musiały do transportu publicznego dokładać. To, ile trzeba będzie dopłacić do pasażera, może budzić nieporozumienia, bo od razu pojawią się zarzuty, dlaczego właśnie tyle. Ale przy dobrej woli, są to problemy do przejścia.


Więcej... http://torun.gazeta.pl/torun/1,79568,10 ... z24mYVuSLE

marekJG

Post autor: marekJG »

Marcin_558 pisze:Nowa ustawa nakłada obowiązek na gminę, związek międzygminny, powiat, województwo opracowanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego.
I co z tego, że nakłada. Identyczne rozwiązanie funkcjonuje w ustawach odpadowych. Gminy, powiaty i województwa musiały opracować plany ochrony środowiska oraz plany gospodarki odpadami a następnie je aktualizować i to robią. Tylko z nic tego nie wynika. Segregacja odpadów leży i kwiczy. Identycznie będzie z ze zbiorkomem. Gmina zrobi co będzie chciała i nikt jej nie zmusi do przystępowania do żadnych związków.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Kuj-Pom] Wojewódzki Związek Komunikacyjny

Post autor: Marcin_558 »

Kujawsko-Pomorskie szykuje mega przetarg na międzymiastowe linie
Autor: Aleksander Kierecki

Województwo Kujawsko-Pomorskie poinformowało o zamiarze ogłoszeniu przetargu na obsługę aż 30 wojewódzkich linii autobusowych i to przez okres 10 lat! Zwycięski przewoźnik ma rozpocząć obsługę wybranych połączeń od 1 listopada 2015 r. Warto dodać, że w tym regionie będzie to już drygi tak potężne zamówienie na obsługę autobusowych połączeń. W zeszłym roku przetarg na pakiet 14 tras ogłosiła Gmina Inowrocław i ten kontrakt wygrała firma Kujawy-Trans, Pakość z ceną 4 730 704,18 PLN brutto. Wówczas zakontraktowana liczba wzkm wyniosła 528 252,92. Teraz będzie ich zdecydowanie więcej, gdyż zakres zamówienia obejmuje najważniejsze relacje w regionie i to przez okres 10 lat (poniżej lista, numer linii i trasa):

1 100 Brodnica–Lipno
2 103 Bydgoszcz–Inowrocław
3 104 Bydgoszcz–Radziejów
4 107 Bydgoszcz–Żnin
5 110 Inowrocław–Żnin
6 111 Toruń–Radziejów
7 112 Toruń–Brodnica
8 113 Toruń–Golub Dobrzyń
9 114 Toruń–Inowrocław
10 115 Toruń–Dobrzyń N/wisłą
11 116 Toruń–Rypin
12 118 Wąbrzeźno–Brodnica
13 119 Włocławek–Lipno
14 121 Włocławek–Radziejów
15 200 Bydgoszcz–Barcin
16 202 Bydgoszcz–Mogilno
17 207 Bydgoszcz–Rypin
18 208 Inowrocław–Mogilno
19 209 Inowrocław–Strzelno
20 211 Mogilno–Barcin
21 212 Mogilno–Żnin
22 213 Piotrków Kujawski–Lubień Kujawski
23 215 Toruń–Ciechocinek
24 216 Włocławek–Aleksandrów Kujawski
25 217 Włocławek–Inowrocław
26 218 Bydgoszcz–Janowiec Wlkp
27 219 Włocławek–Rypin
28 220 Golub Dobrzyń–Rypin
29 221 Żnin–Kcynia
30 222 Włocławek–Piotrków Kujawski


Nadchodzący przetarg należy wiązać z planami marszałka województwa kujawsko-pomorskiego, Piotra Całbeckiego na zakup 100. nowoczesnych autobusów dla Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego (KPTS). Była o tym mowa przy okazji niedawnego uchwalenia planu transportowego dla całego województwa. Częściowo ta inwestycja miałby zostać dofinansowana z funduszy unijnych. Jeżeli przewoźnik zdążyłby się „uzbroić się”w nowoczesny tabor byłby niewątpliwie faworytem w postepowaniu na obsługę linii. Dla pasażerów tego typu przetarg to zapowiedź pojawienia się na międzymiastowych połączeniach komfortowego taboru oraz kontrolowanej jakości usług.

http://infobus.pl/text.php?from=main&id=67657

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”