[Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
MZK faktycznie wprowadziło linię 131. Bilety będą tańsze niż u busiarza (3,80 zł - 131, 6,00 zł - R-BUS), więc ludzie z centrum Jastrzębia zapewne będą wybierali 131. Jednak nie wszystko jest tak "super-hiper". Jak to w MZK bywa są stada, np.:
E-3: 6:20, 131: 6:35, E-3: 7:35, 131: 7:45.
_____________________________________Stary post_____________________________________
Ostatnio widziałem kamery w którymś ex-bytomskim MANie SL223 z PKMu. W nówkach póki co ich nie dostrzegłem. Albo jeszcze czekają na swoją kolej, albo - z racji tego, że PKM nie jest ich właścicielem zamontują cały system za jednym zamachem. Bardziej prawdopodobna jest opcja nr 1.
_____________________________________Stary post z 2014-05-17, 13:11_____________________________________
Zgadza się, tylko można by wprowadzić małe przystanki jako n/ż i przede wszystkim urealnić czas przejazdu.
E-3: 6:20, 131: 6:35, E-3: 7:35, 131: 7:45.
_____________________________________Stary post_____________________________________
Ostatnio widziałem kamery w którymś ex-bytomskim MANie SL223 z PKMu. W nówkach póki co ich nie dostrzegłem. Albo jeszcze czekają na swoją kolej, albo - z racji tego, że PKM nie jest ich właścicielem zamontują cały system za jednym zamachem. Bardziej prawdopodobna jest opcja nr 1.
_____________________________________Stary post z 2014-05-17, 13:11_____________________________________
Zgadza się, tylko można by wprowadzić małe przystanki jako n/ż i przede wszystkim urealnić czas przejazdu.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
No będą stada, bo to dość logiczne. Ludzie chcą dojechać na konkretną godzinę. Trudno by któraś linia kursowała w godzinach uniemożliwiających dostanie się do celu na czas.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Dla zainteresowanych szczegółami technicznymi "projektu": Kasowniki to jak widać KRG-6 (ktoś wie jak za ich pomocą można będzie doładować e-kartę w pojeździe?), sterownik - SRG-5000P a kamery - v-cam 450.
________________________________Stary post z 2014-06-11, 21:00________________________________
E-karta jest coraz bliżej - MAN EL283 #234 z PKM Jastrzębie ma już zamontowane czytniki. Zdjęcia (nie z ELi, ale z innych pojazdów) na stronie MZK (najlepszy jest knefel przy sterowniku ).
________________________________Stary post z 2014-06-01, 20:56________________________________
________________________________Stary post z 2014-06-11, 21:00________________________________
E-karta jest coraz bliżej - MAN EL283 #234 z PKM Jastrzębie ma już zamontowane czytniki. Zdjęcia (nie z ELi, ale z innych pojazdów) na stronie MZK (najlepszy jest knefel przy sterowniku ).
________________________________Stary post z 2014-06-01, 20:56________________________________
I tak studenci tacy jak ja, mający często na 8:15 albo 8:30 będą według rozkładu w Rybniku o 7:37 albo 8:26. Do tej pory byłem w Rybniku ok. 7:55 - 8:10 (rozkładowo 7:52, wyjazd z Jastrzębia - 6:55 [jeszcze wcześniej 7:05], autobus był zwykle dość zapchany). Nie jestem jakimś wyjątkiem, jedynym pasażerem który będzie miał z tym problemy.Amalio pisze:No będą stada, bo to dość logiczne. Ludzie chcą dojechać na konkretną godzinę. Trudno by któraś linia kursowała w godzinach uniemożliwiających dostanie się do celu na czas.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Ad.kasowniki - aktywacja karty odbywa się poprzez wsunięcie tejże do kieszeni w czytniku. Widać nawet na jednym ze zdjęć na stronie MZK.oolek15 pisze:(...)Kasowniki to jak widać KRG-6 (ktoś wie jak za ich pomocą można będzie doładować e-kartę w pojeździe?), sterownik - SRG-5000P(...)
Ad.sterownik - ło, będziecie mieć fajnie. Im wyższy numer tym podobno wyższa awaryjność.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Dzięki, już zerknąłem jak to jest w Poznaniu, pewnie będzie podobnie.TranslatorPS pisze:Ad.kasowniki - aktywacja karty odbywa się poprzez wsunięcie tejże do kieszeni w czytniku. Widać nawet na jednym ze zdjęć na stronie MZK.
Mam nadzieję że to się nie potwierdzi. Pożyjemy, zobaczymy.TranslatorPS pisze:Ad.sterownik - ło, będziecie mieć fajnie. Im wyższy numer tym podobno wyższa awaryjność.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Wiedziałem, że w Jastrzębiu politycy będą chcieli wcisnąć podczas kampanii mieszkańcom "bezpłatną" komunikację. Nie myślałem, że tak szybko: tuJastrzebie.pl.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Ciekawe ilu ludzi łyknie bajki o darmowej komunikacji. Takie obietnice to są kłamstwa wypowiedziane prosto w twarz. W dzisiejszych czasach nie ma nic za darmo...
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Jakbyś nie zauważył wszyscy dookoła wprowadzili komunikację za darmo lub prawie darmo, więc Jastrzębie nie chce być gorsze.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Co wcale nie znaczy, że dołożenie do darmowej komunikacji nie może się w dłuższej perspektywie opłacać.W dzisiejszych czasach nie ma nic za darmo...
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Właśnie opublikowano serwis informacyjny e-karty LINK. Kilka niedoróbek jest, ale może zdążą poprawić.
_______________________________________Stary post z 2014-09-30, 23:21_______________________________________
Jeżeli ma to wyglądać jak w Żorach to dziękuję. Moim zdaniem lepiej wydać kasę na poprawę jakości niż na zastąpienie autobusów busami. Lepiej żeby bilety kosztowały tyle co kosztują, ale jakość wzrosła. Wywalić stada i linie "zewsząd dowsząd", zmienić cały układ linii, dostosować wielkość taboru do potrzeb a później można myśleć o "darmowej" komunikacji pod warunkiem, że miasto na to stać. I na miłość boską używać czegoś znajdującego się między uszami, bo niektóre posunięcia Żor były idiotyczne - chyba że chodziło tylko o propagandę.
_______________________________________Stary post z 2014-09-30, 23:21_______________________________________
Jeżeli ma to wyglądać jak w Żorach to dziękuję. Moim zdaniem lepiej wydać kasę na poprawę jakości niż na zastąpienie autobusów busami. Lepiej żeby bilety kosztowały tyle co kosztują, ale jakość wzrosła. Wywalić stada i linie "zewsząd dowsząd", zmienić cały układ linii, dostosować wielkość taboru do potrzeb a później można myśleć o "darmowej" komunikacji pod warunkiem, że miasto na to stać. I na miłość boską używać czegoś znajdującego się między uszami, bo niektóre posunięcia Żor były idiotyczne - chyba że chodziło tylko o propagandę.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Całkiem nieźle, no ale rozkład jazdy jest super. Jak Ci ucieknie autobus np. linii 121 z pętli przy Jegiełły - a chciałbyś dojechać do kopalni (KWK Borynia) - na ten przykład o godz. 6:30, to ... do widzenia. Następny kurs 7:55
Cóż pewnie takie są potrzeby, ale z tego co widzę to chyba większość z tych linii ma taką częstotliwość, nie sprawdzałem wszystkiego
Cóż pewnie takie są potrzeby, ale z tego co widzę to chyba większość z tych linii ma taką częstotliwość, nie sprawdzałem wszystkiego
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
tuJastrzebie.pl poinformowało, że jastrzębscy radni zbiorą się na sesji nadzwyczajnej w sprawie PKM i MZK. Wczas się obudzili. Sytuacja finansowa PKM jest zła, PKM przegrywa przetarg, którego prawdopodobnie nie musiało być - a w którym wymaga się wymiany sporej większości dotychczasowego taboru (co nie poprawi sytuacji finansowej spółki). Większość linii nie zmieniła się znacząco od czasów WPK, przesiadek na biletach czasowych brak, dopłaty z gmin rosną. Największe miasto MZK - Rybnik odłączyło się od nich 20 lat temu.
________________________________________Stary post z 2014-12-22, 15:24________________________________________
Jeżeli mamy linie zewsząd dowsząd jeżdżące w stadach to miasta musiałyby zasypać MZK kasą, żeby było inaczej. U nas przesiadają się tylko desperaci. Bo kto normalny będzie korzystał z przesiadek, skoro skomunikowań praktycznie nie ma a i tak trzeba kasować dwa bilety jednorazowe?
Za to mamy stada. Chcesz dojechać z Arki Bożka na Moszczenicę WORD? Masz niby 106, 107, 108, 115, 124, 132 ale co z tego, skoro zwykle jadą w stadzie? MZK potrafi puścić w soboty 107 i 117 o 17:20, przez 15 minut (Arki Bożka - Szpital Wojewódzki) jadą zderzak w zderzak, chyba że wciśnie się pomiędzy nie jakaś osobówka. Wcześniejsze 117 odjechało o 15:45 a 107 - 14:20. To powszechne zjawisko, zawsze i wszędzie a nie tylko w soboty.
________________________________________Stary post z 2014-12-22, 15:24________________________________________
Jeżeli mamy linie zewsząd dowsząd jeżdżące w stadach to miasta musiałyby zasypać MZK kasą, żeby było inaczej. U nas przesiadają się tylko desperaci. Bo kto normalny będzie korzystał z przesiadek, skoro skomunikowań praktycznie nie ma a i tak trzeba kasować dwa bilety jednorazowe?
Za to mamy stada. Chcesz dojechać z Arki Bożka na Moszczenicę WORD? Masz niby 106, 107, 108, 115, 124, 132 ale co z tego, skoro zwykle jadą w stadzie? MZK potrafi puścić w soboty 107 i 117 o 17:20, przez 15 minut (Arki Bożka - Szpital Wojewódzki) jadą zderzak w zderzak, chyba że wciśnie się pomiędzy nie jakaś osobówka. Wcześniejsze 117 odjechało o 15:45 a 107 - 14:20. To powszechne zjawisko, zawsze i wszędzie a nie tylko w soboty.
Re: Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju
Aż ciekawy jestem co uradzą jastrzębscy radni - czy uda się uratować PKM ?
Re: [Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
Jak już wspominałem jakiś czas temu zebrała się sesja nadzwyczajna Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój odnośnie MZK i PKM. Trochę zaspali, bo jeżeli KIO nie przychyli się do odwołań odnośnie przetargu MZK na obsługę Jastrzębia sytuacja PKM będzie nieciekawa. Podmiot wewnętrzny z PKMu trzeba było robić najpóźniej rok temu, gdy było wiadomo, że przetargi są łakomym kąskiem dla prywaciarzy z całego kraju. Chociaż patrząc na ostatnie kilka lat coraz więcej osób ma odczucie, że MZK i UM nie chcą wygranej PKMu.
JasNet, jastrzebieonline.pl, youtube.
_____________________________________________________________Stary post z 2015-01-14, 21:02_____________________________________________________________
Dużo zależy od decyzji KIO w sprawie jastrzębskiego przetargu. Wygrana Warbusa oznaczałaby koniec PKM w obecnym kształcie od maja tego roku. Jeżeli wygrają przetarg albo uzyskają kolejną umowę pozwalającą im obsługę linii przez np. rok (w związku z ewentualnym nierozstrzygnięciem przetargu) zyskają trochę na czasie. Tylko skoro MZK nie chce powierzyć linii PKM może się okazać, że nic się nie zmieni i za jakiś czas sytuacja się powtórzy. W przypadku wygranej Warbusa ciężko będzie cokolwiek zrobić. UM i radni powinni zainteresować się tematem najpóźniej krótko po (nie)rozstrzygnięciu przetargu na początku zeszłego roku. A najlepiej być na bieżąco cały czas i nie ufać bezgranicznie MZK.
JasNet, jastrzebieonline.pl, youtube.
_____________________________________________________________Stary post z 2015-01-14, 21:02_____________________________________________________________
Dużo zależy od decyzji KIO w sprawie jastrzębskiego przetargu. Wygrana Warbusa oznaczałaby koniec PKM w obecnym kształcie od maja tego roku. Jeżeli wygrają przetarg albo uzyskają kolejną umowę pozwalającą im obsługę linii przez np. rok (w związku z ewentualnym nierozstrzygnięciem przetargu) zyskają trochę na czasie. Tylko skoro MZK nie chce powierzyć linii PKM może się okazać, że nic się nie zmieni i za jakiś czas sytuacja się powtórzy. W przypadku wygranej Warbusa ciężko będzie cokolwiek zrobić. UM i radni powinni zainteresować się tematem najpóźniej krótko po (nie)rozstrzygnięciu przetargu na początku zeszłego roku. A najlepiej być na bieżąco cały czas i nie ufać bezgranicznie MZK.
Re: [Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
Warbus wygrywa w Jastrzębiu przez KIO źródło Infobus
27 stycznia br. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła wszystkie odwołania złożone przez śląskich przewoźników w przetargu na obsługę kilkudziesięciu linii autobusowych w sieci MZK Jastrzębie-Zdrój. To zamyka drogę do kolejnych protestów. Tym samym warszawski Warbus wchodzi na Śląsk! Przewoźnik jako jedyny zmieścił się w kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia (tj. 200 mln PLN netto). Dodatkowo konsorcjum na czele z PKM Jastrzębie-Zdrój źle wniosło wadium i nie może już dalej uczestniczyć w postępowaniu odwoławczym. Tym samym w grze został Warbus z ofertą na kwotę 199,5 mln PLN netto oraz konsorcjum z Meteorem na czele z ceną 211 mln PLN netto. Taki werdykt oznacza wielki zwycięstwo Warbusa –pierwsze na Śląsku i jedno z największych w historii spółki. Firma przez najbliższe 10 lat (od 1.05.2015 r. do 31.05.2025 r.) będzie obsługiwała linie autobusowe w sieci MZK numerach 101-129, 130, 132 i 218. Smaku temu zwycięstwu dodaje fakt, że to już druga w krótkim odstępie czasu wygrana Warbusa z Meteorem w KIO. O ile w Tczewie miasto i tak podpisało umowę z śląskim konsorcjum (wybierając o 5 mln zł droższą ofertę), tak w Jastrzębiu porażka lokalnych przewoźników została już przesądzona. Największym przegranym w tym przetargu jest samorządowa spółka PKM Jastrzębie-Zdrój, która utraciła w ten sposób znakomitą część swojego rynku transportowego. I to w dość kuriozalnej sytuacji, gdyż firma teoretycznie mogła otrzymać ten pakiet linii z MZK na zasadzie bezpośredniego zawarcia umowy na świadczenie komunikacyjnych usług. Teraz przedsiębiorstwo będzie musiało walczyć o przetrwanie. Przypomnijmy, że wymagania MZK Jastrzębie-Zdrój dotyczące taboru, jaki musi 1 maja wystawić nowy przewoźnik, były następujące:
- 2 szt. autobusów przegubowych powyżej 14,5 m o pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor typu A),
- 55 szt. autobusów standardowych powyżej 11,5 m o pojemności powyżej 80 miejsc (tabor B)
- 4 szt. autobusów MIDI powyżej 7,5 m o pojemności co najmniej 35 miejsc (Tabor C)
Wszystkie przegubowce, które teoretycznie mają 1 maja stanąć do obsług jastrzębskich linii, mają być po raz pierwszy zarejestrowane nie wcześniej niż 2005 roku (z normą Euro 3), z kolei pojazdy standardowe i midibusy mają pochodzić przynajmniej z 2010 roku (Euro 5). Wszystkie autobusy realizujące zamówienie muszą mieć całkowicie niską podłogę (oprócz taboru C o co najmniej 35% niskim przebiegu podłogi), wywietrzniki dachowe oraz przesuwane lub uchylne okna, co najmniej dwa na każdej z bocznych ścian pojazdu, które pasażerowie mogą otwierać i zamykać samodzielnie, chyba że pojazd jest wyposażony w sprawnie działającą klimatyzację przedziału pasażerskiego. Wszystkie pojazdy powinny być wyposażone w zestaw głośników oraz wyświetlacz do fonicznego i wizualnego zapowiadania kolejnych przystanków. I co najważniejsze –od 1 stycznia 2016 rok aż 50% autobusów typu B i C przeznaczonych do realizacji zadań w sieci MZK ma być wyposażona w silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6, a pozostałe autobusy muszą mieć silniki spełniające normę czystości spalin minimum Euro 5 (wyjątkiem jest taboru typu A, który powinien spełniać normę co najmniej Euro 3).
I na koniec krótkie podsumowanie. O wadze śląskiego zamówienia świadczył fakt, że poza warszawskim Warbusem, wzięły w nim udział dwa potężne transportowe konsorcja. Z jednej strony mieliśmy dość egzotyczną grupę „pod dowództwem”PKM Jastrzębie Zdrój, które wraz z Mikrusem, PPUH Andrzej Kłosok, A21 i Krzysztofem Pawelcem, broniło linii aktualnie obsługiwanych przez PKM. Naprzeciwko nich stanęło drugie śląskie konsorcjum złożone już tylko z prywatnych firm –także w sile pięciu spółek: Meteor, Nowak Transport, FUH Tadeusz Rzemyk, IREX i PKS Południe. Składnia ofert miało miejsce 5 grudnia i po ich otwarciu okazało się, że obie grupy przebił cenowo Warbus, który uzyskał łącznie 100 pkt. za najniższe ceny wzkm i to zarówno w taborze A (5,34 PLN netto), jak i w B/C (5,34 PLN netto). Drugie miejsce pod względem punktacji zajęło „komunikacyjne partnerstwo publiczno-prywatne”z PKM-em na czele (95,46 pkt) z najwyższą ceną w taborze A (6,69 PLN netto) i jedną z niższych cen w taborze B/C 5,59 PLN netto. Z kolei stawkę z 94,35-punktami zamknęło konsorcjum prywatnych firm z ceną 5,66 PLN netto w taborze A i 5,66 PLN netto w taborze B/C. Jak łatwo można było przewidzieć po Nowym Roku runęła lawina odwołań od werdyktu komisji przetargowej MZK. Pierwszy protest do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) wniósł lider „prywatnej grupy”–Meteor, następnie pojawiła się skarga spółki ASKA, a na końcu swoje odwołanie złożył PKM Jastrzębie Zdrój. Do tych wniosków 5 stycznia br. przyłączyli się koalicjanci. O ile konsorcjum PKM-u zaskarżyło wybór najkorzystniejszej oferty, czyli wybór Warbusa, tak Meteor zażądał unieważnienia propozycji obu konkurentów, licząc, że w przypadki pomyślnego werdyktu KIO tylko jego oferta pozostanie „na placu boju”. Wszystkie zastrzeżenia dotyczyły uchybień proceduralnych (m.in. w zakresie wykazu floty i adresu zajezdni) oraz rażąco niskiej ceny. Warbus zgrabnie odbił wszystkie argumenty, a KIO przyznała mu rację. Teraz czekamy na podpisanie umowy z Międzygminnym Związkiem Komunikacyjnym z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju.
Re: [Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
Przez te 10 lat zajeżdżą tabor i tyle. Perspektywa 10-letnia, to w zasadzie brak inwestycji w tabor.
Re: [Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
O ile to będą same nówki. W SIWZ są zapisy, że wiek pojazdów w trakcie trwania umowy ma nie przekraczać 10 lat. Czyli pojazdy z 2009 roku (np. ukra... znaczy przejęte od PKM SU12 #243 i #244) będą mogli nimi pojeździć tylko do końca 2019 roku. Do tego zapisy o 50% EURO 6 (od 2016 roku), które nie cieszyło się wielką popularnością przed 2014 rokiem (to z kolei może wymusić wymianę niektórych używańców nawet zanim skończą 10 lat).
Re: [Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
Dziwne, że KIO nie zakwestionowała ceny za wzkm - takiej samej dla taboru MEGA, jak i MIDI. To nie jest podstawa do takiego toku postępowania?
Re: [Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
Ciekawą rzecz napisał na swojej stronie UM Jastrzębie-Zdrój:
_______________________________________________________Stary post z 2015-01-29, 20:57_______________________________________________________
I stało się! Jastrzębie-Zdrój wychodzi z MZK. Do końca roku komunikację obsłuży dalej PKM.
tuJastrzebie.pl
W tej sytuacji niewielkie znaczenie ma fakt wyboru nowego zarządu MZK.
tuJastrzebie.pl
Informacja staje się ciekawa w połączeniu z oświadczeniami majątkowymi osób z byłego zarządu MZK: Krzysztof Baradziej, Henryk Hajduk.jastrzebie.pl pisze:W związku z powtarzającymi się nieprawdziwymi wpisami, informujemy, że delegaci Zgromadzenia MZK nie pobierają za swoją pracę diet.
Przedstawiciele gmin i miast, którzy zasiadają w zarządzie MZK również nie otrzymują z tego tytułu wynagrodzenia. Samorządowcy w MZK wykonują wyłącznie swoje ustawowe obowiązki, a co za tym idzie nie dostają za to dodatkowego wynagrodzenia.
_______________________________________________________Stary post z 2015-01-29, 20:57_______________________________________________________
I stało się! Jastrzębie-Zdrój wychodzi z MZK. Do końca roku komunikację obsłuży dalej PKM.
tuJastrzebie.pl
W tej sytuacji niewielkie znaczenie ma fakt wyboru nowego zarządu MZK.
tuJastrzebie.pl
Re: [Jastrzębie-Zdrój] Międzygminny Związek Komunikacyjny
W Walentynki dwie zakochane osoby mogły podróżować na jednym płatnym bilecie + specjalnym bezpłatnym bilecie wydrukowanym ze strony MZK. Co roku MZK wymyśla jakąś promocję. Tym razem temat podchwyciła... fronda. Śmiać się czy płakać? W sumie to chyba się nadaje bardziej do Strefy 51, ale co tam.