[Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
[glow=red][/glow]
Chciałbym z forumowiczem Mati15 napisac parę zdań na temat MZK Bydgoszcz. Zapraszam także wszystkie osoby, które chciałyby coś dodac.
[ Dodano: 2006-02-14, 10:16 ]
Zacznę może od taboru jaki możemy napotkać będąc w Bydgoszczy:
- Ikarus 280.70B
- Ikarus 280.70E
- Ikarus 280.26
- Ikarus 280.33
- Jelcz LO90M
- Jelcz M121MB
- Jelcz M181M
- Man NG313
- Man NL223
- Volvo B10L
- Volvo B10BLE
- Volvo B10BLE6x2
- Volvo B10MA
- Volvo B10LA
- Volvo 7000A
- Mercedes-Benz O345G Conecto
[ Dodano: 2006-02-14, 10:47 ]
1 seria Mercedesów trafiła do Bydgoszczy 10.12.2005 r. i składała się z 10 szt.. 2 seria trafi w polowie 03.2006 r.. Jedna sztuka kosztowała ok. 1 mln zł. Łącznie w Bydgoszcz będzie jeździło ok. 23 szt.. W czasie, gdy do Bydgoszczy trafi 2 seria Mercedesów, Ikarusy 280.33 i 280.26 będą stopniowo kasowane.
[ Dodano: 2006-02-14, 10:56 ]
Numery taborowe Mercedesów to:
3550, 3551, 3552, 3553, 3554, 3555, 3556, 3557, 3558, 3559, 3560, 3561, 3562, 3563, 3564, 3565, 3566, 3567, 3568, 3569, 3570, 3571, 3572
Chciałbym z forumowiczem Mati15 napisac parę zdań na temat MZK Bydgoszcz. Zapraszam także wszystkie osoby, które chciałyby coś dodac.
[ Dodano: 2006-02-14, 10:16 ]
Zacznę może od taboru jaki możemy napotkać będąc w Bydgoszczy:
- Ikarus 280.70B
- Ikarus 280.70E
- Ikarus 280.26
- Ikarus 280.33
- Jelcz LO90M
- Jelcz M121MB
- Jelcz M181M
- Man NG313
- Man NL223
- Volvo B10L
- Volvo B10BLE
- Volvo B10BLE6x2
- Volvo B10MA
- Volvo B10LA
- Volvo 7000A
- Mercedes-Benz O345G Conecto
[ Dodano: 2006-02-14, 10:47 ]
1 seria Mercedesów trafiła do Bydgoszczy 10.12.2005 r. i składała się z 10 szt.. 2 seria trafi w polowie 03.2006 r.. Jedna sztuka kosztowała ok. 1 mln zł. Łącznie w Bydgoszcz będzie jeździło ok. 23 szt.. W czasie, gdy do Bydgoszczy trafi 2 seria Mercedesów, Ikarusy 280.33 i 280.26 będą stopniowo kasowane.
[ Dodano: 2006-02-14, 10:56 ]
Numery taborowe Mercedesów to:
3550, 3551, 3552, 3553, 3554, 3555, 3556, 3557, 3558, 3559, 3560, 3561, 3562, 3563, 3564, 3565, 3566, 3567, 3568, 3569, 3570, 3571, 3572
Gdyby nie ostatnia pozycja, to by było świetnie. Tak jest tylko tak sobie.
Gdybym był bydgoskim szefem MZK, zrobiłbym przegrupowania na zajezdniach tak, żeby na 1 były same Volvo, a na 2 MANy (Jelczy i Ikarów tak po równo, żeby było mniej więcej tyle samo taboru w każdej) i ujednolicał pod te marki.
Gdybym był bydgoskim szefem MZK, zrobiłbym przegrupowania na zajezdniach tak, żeby na 1 były same Volvo, a na 2 MANy (Jelczy i Ikarów tak po równo, żeby było mniej więcej tyle samo taboru w każdej) i ujednolicał pod te marki.
No właśnie i to jest cały problem... ¯e czasami szefowie przedsiębiorstw nie myslą racjonalnie, ani ekonomicznie... Kto kupuje pojazd średniopodłogowy za blisko 1 mln zł ¯ycze powodzenia dla MPK Łódźplocmaster pisze:No, ale lepiej jest wziąć w łapę, kupić Merce MF i zostawić tak następnemu szefowi…
No i bardzo dobrze Mam tylko nadzieję, że później będa dążyli do ujednolicenia taboruMati15 pisze:Oni właśnie do tegodązą tylko, że bedzie troszkę inaczej.
Volvo i Ikarusy 280.70B i 280.70E Na Szajnochy.
Many Mercedesy Jelcze Ikarusy 280.26 i Ikarusy 280.33 Na Inowrocławską.
Wracając do tematu przeglądałem najnowsze zdjęcia Ikarusów 280 MZK Bydgoszcz, autorstwa Kuby_2837
album_page.php?pic_id=3140
album_page.php?pic_id=3139
album_page.php?pic_id=3138
I odnoszę wrażenie, że każdy jest inny. I stąd moje pytanie, czy np. kolor zderzaków tych pojazdów jest od czegoś uzależnione, czy to przypadek ?
album_page.php?pic_id=3140
album_page.php?pic_id=3139
album_page.php?pic_id=3138
I odnoszę wrażenie, że każdy jest inny. I stąd moje pytanie, czy np. kolor zderzaków tych pojazdów jest od czegoś uzależnione, czy to przypadek ?
Pytałem się Chuck-a, ma pewne domysły, ale o tym szaaa....Mati15 pisze:Nie... zależy jaką reklame miał poprzednio, i zależy od jakiego ikara ma zderzak. Nie pytaj gdzie się podziały gumy na zderzakach... tego nikt niewie nawet Chuck.
Natomiast co do kolorów zderzaków bydgoskich Ikarusów, to miałem tylko pewne przypuszczenia związane z historią Ikarusów w Warszawie, gdzie każda zajezdnia stosowała inną barwę tych elementów nadwozia. Toteż myślałem, że w Bydgoszczy też tak jest. A swoją drogą to trochę szkoda, że MZK nie przywraca ich oryginalnego ubarwienia.
Pozwolę sobie po raz kolejny odkurzyć temat, ale kiedyś w Bydgoszczy mieszkał mój tata, więc zżyłem się trochę z komunikacją w tamtym mieście. Tabor w bydgoskim MPK może jest dobry, ale strasznie zaniedbany. Szczególnie widać to po Ikarusach, które zazwyczaj jeżdżą na liniach niedomalowane, bądź też mają zaspawaną jakąś blachę z boku pojazdu, co moim zdaniem szpeci trochę bydgoskie Ikarusy. Oprócz tego w Bydgoszczy MZK nie przykłada się zbytnio do przeglądów autobusów, albo robi prowizoryczne remonty. Przykładem tego mógłby być fakt, ze w Bydgoszczy w tym roku spaliło się zarówno Volvo 7000A, jak i Ikarus 280.70E. Nie chcę nic spekulowac, ale wydaje mi się, ze to właśnie zaniedbanie ze strony mechaników zajezdni, w których stacjonują te pojazdy wywołało ich pożar. Kolejnym minusem MZK jest ich słaba kondycja finansowa wsparta zakupem 20 Conecto G, które było moim zdaniem zakupem dosyć desperackim, byleby tylko był nowy tabor. Tak wiec proponowałbym, by bydgoskie MZK zaczęło wreszcie dbać także o tabor autobusowy, aniżeli tylko o tramwaje. Poza tym MZK powinno postarać się o pozyskanie od władz miasta środków na zakup nowego taboru, który byłby w pełni niskopodłogowy, bądź był chociaz lepszą propozycją od Conecto. Mam nadzieję, że z czasem sytuacja bydgoskiego MZK sie polepszy .
Moze ich po prostu nie było stać na tego typu MAN-y? wszak zauważ, że MZK Bydgoszcz przeżywa obecnie dosyć ciężkie chwile, jeśli chodzi o finanse firmy, a te Conecta zostały zakupione zapewne po to, by w przedsiębiorstwie było kilka nowych autobusów. A poza tym bydgoskie Conecta nie są używkami, więc nie wdzę w wypowiedz prezesa tegoż MZK nic zdrożnego .plocmaster pisze:Co do Conecto, to podobno ichni prezes powiedział, że nigdy w życiu nie kupiłby używki.
Takich debili to przywiązałbym na tydzień do jednego z tylnych foteli w O345, żeby uświadomili sobie, że 10-letni NG272 mimo wszystko stoi na o wieele wyższym poziomie niż O345G.
Trzymajcie mnie ludzie, ino mocno. NG272 kosztuje góra 200 tysięcy, Conecto co najmniej 850. Czy ty w ogóle przeczytałeś uważnie, to co napisałem?Adrian_ pisze:Moze ich po prostu nie było stać na tego typu MAN-y? wszak zauważ, że MZK Bydgoszcz przeżywa obecnie dosyć ciężkie chwile, jeśli chodzi o finanse firmy, a te Conecta zostały zakupione zapewne po to, by w przedsiębiorstwie było kilka nowych autobusów. A poza tym bydgoskie Conecta nie są używkami, więc nie wdzę w wypowiedz prezesa tegoż MZK nic zdrożnego .
Widzisz, to pojęcie jest szeroko rozumiane. Kilka lat temu MZK Bydgoszcz nie myslało by nawet o używkach. Przeciez parę lat temu stać ich było na niskopodłogowe Volva, które zakupywali w ogromnych ilościach. Zakupili także kilka niskich MAN-ów. Być może za jakiś czas zrozumią cenę swojego błędu (a stanie się to zapewne, kiedy zaczną się masowe awarie Conecto) i pewnie za pare lat zakupia sobie takie uzywki. Natomiast zastanawia mnie jedno. Podobno kierownictwo MZK zarzeka się, ze będzie stopniowo kasowac Ikarusy. Patrząc na obecny ilostan Ikarusów ostatniego Ikarusa usuną pewnie za pare lat. Zresztą teraz dmucha się na lewary, byle by tylko jeździły, a jak już nie dają rady to wciska się im potencjalnym kupcom za śmieszne pieniądze .
P.S Plocmaster: owszem, czytałem Twojego posta, ale genezy takiego postępowania kierownictwa MZK szukaj w Bydgoszczy. Zresztą to nie jedyny przypadek, gdy kupuje się bubel po zawyżonej cenie, zamiast coś w miarę porządnego i taniego.
P.S Plocmaster: owszem, czytałem Twojego posta, ale genezy takiego postępowania kierownictwa MZK szukaj w Bydgoszczy. Zresztą to nie jedyny przypadek, gdy kupuje się bubel po zawyżonej cenie, zamiast coś w miarę porządnego i taniego.
Masz na myśli czytanie ze zrozumieniem?Adrian_ pisze:Widzisz, to pojęcie jest szeroko rozumiane.
Jeśli się zaczną, bo jeśli te heble naprawdę są takie trwałe, to… niedobrze.Adrian_ pisze:(a stanie się to zapewne, kiedy zaczną się masowe awarie Conecto)
Bo zapewne będzie, ale taboru mają ograniczoną ilość, a ludzi wozić czymś trzeba.Adrian_ pisze:Podobno kierownictwo MZK zarzeka się, ze będzie stopniowo kasowac Ikarusy.
To logiczne, że 10 letni autobus kosztuje mniej niż fabrycznie nowy z logo Mercedesa (to nic, że produkowany w Turcji).plocmaster pisze:Trzymajcie mnie ludzie, ino mocno. NG272 kosztuje góra 200 tysięcy, Conecto co najmniej 850.
A mimo wszystko, lepiej kupić fabrycznie nowy autobus niż 10 letniego grata, który nie wiadomo jak długo pojeździ.
Dokładnie, na cenę ma wpływ tylko logo, nie jakość. Prawdopodobnie gdyby miał logo firmy "Otomarasmam" to jego cena by była o 50 000 niższa.J-31 pisze:to nic, że produkowany w Turcji
Wiesz, conecto ma pewnie jakość podobną do gniotów95 (te z PR-kowskim przodem) czyli rozpada się po ~10 latach (a na NG na pewno musi pójść), a taki 8-letni Mercedes 405N z Niemiec (zwłaszcza jeśli znajdzie się 3-drzwiowca z łamanymi oknami i może nawet deską VDO (ex-berlińskie 405GN takową miały) będzie na pewno lepiej wpływał na ocenę przedsiębiorstwa i pojeździ z 10 lat, potem jedno porządne NG (może nawet połączone z drobniutką zmianą w konstrukcji - dodaniem ostatnich drzwi jeśli pojazd ich nie ma) i dojdziemy do 25 lat. Jeśli się ma szczęście to można nawet wyrwać wóz z klimąJ-31 pisze: A mimo wszystko, lepiej kupić fabrycznie nowy autobus niż 10 letniego grata, który nie wiadomo jak długo pojeździ.
Poza tym używki z reguły mają jedną zasadniczą zaletę, której w conecto brakuje - ciepłe guziki. Po malutkiej przeróbce w desce rozdzielczej (dodanie osobnych przycisków od drzwi, rzecz absolutnie konieczna w Polsce z racji tego, że jakoś trzeba zbijać spóźnienie i jelczedesy posiadające komplet przycisków do drzwi na linii 55 mają znacznie mniejsze spóźnienie)
Podsumowując - lepsza niska używka za pół darmo niż złomiaste conecto.
PS. Nie masz nic wspólnego z markiemJG? Macie prawie identyczne poglądy na niektóre sprawy - podobają wam się te obrzydliwe citelisy i wolicie nówki niż używki.