[Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Marcin_558 pisze:Domówili do tego przetargu na 24 sztuki kolejne 3 sztuki Solarisów Urbino 8.6 lub 8.9LE?
Nie mogli tego zrobić.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Planowane cięcia o których pisałem strone wcześniej nie wejdą w życie:
Komunikacyjna rewolucja drogowców nie wejdzie w życie

Według planów ZDMiKP linia 59 miała być zlikwidowana 2 stycznia

Ratusz odrzucił propozycje zaplanowanych przez Zarząd Dróg zmian w komunikacji miejskiej. - Są nie do przyjęcia - mówi "Gazecie" Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy
Koncepcja Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, którą opisaliśmy w poniedziałek trafiła od razu na biurko odpowiedzialnego za komunikację wiceprezydenta. Drogowcy zapowiedzieli m.in. likwidację linii autobusowych nr 59, 71G, 72, ostre cięcia na linii nr 71n, skrócenie trasy części kursów na linii nr 56 oraz ograniczenie częstotliwości linii nr 69 i 79. Zmiany miałyby zacząć obowiązywać od 2 stycznia i zostali o nich poinformowani już przewoźnicy.

Pomysły drogowców nie spodobały się w ratuszu. Drogowcy na dopięcie swojego przyszłorocznego budżetu potrzebowali dodatkowo 28 mln zł.

- Niestety, w opracowaniu, które zostało przygotowane, nie znalazłem słowa o oszczędnościach u siebie. A pod propozycją, aby koszty przerzucić całkowicie na bydgoszczan, nie podpiszę się. Jest to koncepcja nie do zaakceptowania - mówi Niedźwiecki.

Dlatego zastępca prezydenta zapowiada, że proponowane przez ZDMiKP zmiany "najpewniej nie wejdą w życie". Choć do 1 stycznia czasu jest coraz mniej, a MZK, Mobilis i PKS coraz częściej dopominają się o ostateczne decyzje, bo muszą planować harmonogram pracy swoich pracowników.

Nie oznacza to jednak, że komfort podróży pasażerów się nie pogorszy, bo drogowcy już oficjalnie zapowiedzieli, że od soboty w godzinach międzyszczytowych i wieczorem rzadziej będą jeździły tramwaje. Po godz. 20 pojawiać się będą na przystankach zaledwie co pół godziny, a wyjątkiem będzie jedynie "trójka" jeżdżąca co kwadrans. Przewoźnicy otrzymali też już informację, że w Wigilię i sylwestra większość linii będzie kursowała tylko do godz. 19. Po tym czasie realizowane będą tylko pojedyncze kursy kilku linii dziennych: co mniej więcej godzinę będą jeździły linie nr 2, 3, 5, 54 (tylko na odc. Błonie -Rycerska), 56, 67, 68 i 71, a po jedynym kursie wykonają linie nr 6, 53, 76 i 79. Natomiast już o godz. 19 na trasy wyjadą linie nocne (z wyjątkiem 35N), które będą kursowały średnio co pół godziny.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2Ejl25mO6
-------------------------------------

Studium transportu publicznego miasta Bydgoszczy:
Tramwaje zdominują transport w Bydgoszczy. Autobusy przejdą do lamusa?


Za kilkadziesiąt lat tramwaje mają przejąć dominującą rolę w bydgoskim transporcie publicznym. Nie oznacza to jednak, że komunikacja autobusowa przejdzie do lamusa. Przeciwnie, naukowcy z UTP zalecają rewolucyjną zmianę jej charakteru.

Chodzi o projekt nowego "Studium transportowego dla miasta Bydgoszczy”. Dokument ocenia wszystkie aspekty związane z rozwojem poszczególnych systemów transportowych - od tramwajowych, po kolejowe. Jego wagę podkreśla fakt, że wskazuje również optymalne kierunki ich rozwoju, a jeśli zyska akceptacje drogowców i ratusza, będzie głównym wyznacznikiem polityki inwestycyjnej naszego miasta w najbliższych latach.

W ubiegłym tygodniu przedstawiliśmy zalecenia dotyczące rozwoju układu tramwajowego. Dzisiejszy raport poświęcamy komunikacji autobusowej. Co w jej przypadku zakłada Studium?.

Bydgoszczy daleko do optymalnego układu
W modelowym rozwiązaniu bezkolizyjny system transportowy, np. tramwaje to podstawa układu, w którym linie autobusowe są tylko uzupełnieniem. Te ostatnie łączą wtedy peryferyjne osiedla z największymi węzłami przesiadkowymi.

- Takie rozwiązanie zapewnia optymalną sprawność i wysoką dostępność transportu publicznego w każdym zakątku miasta - tłumaczy dr inż. Jacek Chmielewski z Katedry Budownictwa Drogowego na UTP współautor Studium. - Niestety, obecnie w Bydgoszczy transport tramwajowy nie stanowi rozbudowanej i spójnej sieci, a podstawową rolę pełnią linie autobusowe.

To jednak nie koniec. Z projektu nowego Studium transportowego dla miasta Bydgoszczy wynika, że obecny układ transportu publicznego posiada też wiele innych niedoskonałości.

Część wynika m.in. profil zagospodarowania przestrzennego miasta. Sporo linii autobusowych przejeżdża bowiem przez tereny, które nie wymagają obsługi, np. las pomiędzy centrum a Osową Górą. A to prowadzi do wzrostu kosztów utrzymania i eksploatacji całego transportu miejskiego.

Potrzeba więcej połączeń z sąsiednimi gminami
Do wad zaliczono też niską liczbę połączeń z gminami ościennymi. Aktualnie tylko autobusy nr 92 łączą Murowaniec w Białych Błotach z węzłem przesiadkowym na Błoniu. Dlatego autorzy Studium zdecydowanie zalecają rozważenie uruchomienia kolejnych tego typu połączeń autobusowych.

- Biorąc pod uwagę odległość oraz charakter Osielska i Solca Kujawskiego, wydaje się rozsądne uwzględnienie właśnie tych miejscowości - tłumaczy dr Jacek Chmielewski.

Natomiast analizując siatkę połączeń w samej Bydgoszczy wyliczono, że 25,2 procent jej powierzchni jest obsługiwana w sposób niedostateczny. I choć dotyczy to głównie terenów rekreacyjnych, np. ogródków działkowych, czy obszarów o niskiej intensywności zabudowy, to wskazano miejsca, gdzie należy skrócić odległość do przystanków autobusowych. W pierwszej kolejności zaliczono do nich:
- północny fragment Osowej Góry,
- południową część Miedzynia,
- fragment Starego Fordonu,
- rozbudowujące się osiedle Eskulapa,
- przemysłowe tereny wzdłuż Kamiennej,
- rejon Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.


Studium wykazuje również konieczność lepszego skomunikowania bardzo ważnych osiedli peryferyjnych: Fordonu oraz Osowej Góry ze Śródmieściem. W drugiej kolejności drogowcy powinni także rozważyć możliwość bezpośredniego połączenia Osowej Góry ze Szwederowem i Kapuściskami, a potem jeszcze Fordonu i Kapuściska z rozwijającą się strefą biznesowo-przemysłową na terenie Łęgnowa, Zimnych Wodach oraz z Brdyujściem.

Do takich ogólnych założeń sprowadzają się wnioski płynące z nowego Studium. Naukowcy z UTP, po uwzględnieniu m.in. aktualnych planów inwestycyjnych ratusza, zdecydowanie zalecają bowiem dalszą rozbudowę sieci tramwajowej. I to mimo, że wysokie koszty infrastruktury, zakupu taboru, czy późniejszej eksploatacji, nie równoważą ich głównych zalet: wysokiej zdolności przewozowej, czy braku emisji spalin.

- Skoro podjęto decyzje o budowie linii tramwajowej do Dworca Głównego, pozyskano fundusze na budowę linii do Fordonu, niezbędne są dalsze działania mające na celu zagwarantowanie sprawnego funkcjonowania tego środka transportu - wyjaśnia dr Jacek Chmielewski.

W przypadku tego rodzaju transportu do podstawowych inwestycji zaliczono:
- budowę linii do Fordonu, czyli ponad 10-kilometrowego torowiska od pętli przy Wyścigowej do osiedla Mariampol - realizacja do 2020 roku,
- budowę kolejnej linii tramwajowej w ulicy Kujawskiej, która połączy pętlę przy rondzie Kujawskim z rondem Bernardyńskim - również do 2020 roku,
- przedłużenie torowiska z ulicy Perłowej na odcinku od Toruńskiej do Fordońskiej z budową nowego mostu dostosowanego także do jazdy autobusów komunikacji miejskiej - do 2025 roku,
- budowę linii tramwajowej w ciągu ulicy Solskiego na odcinku od ronda Kujawskiego do pętli w rejonie Bielickiej - do 2030 roku,
- oraz kontynuację inwestycji przy Solskiego, czyli budowę linii tramwajowej w ciągu: Pięknej, Szubińskiej i dalej Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego - do 2035 roku
.

Wspominamy o nich, bo podstawowym wnioskiem zawartym w Studium jest konieczność utworzenia w Bydgoszczy modelowego układu transportu publicznego. A jak już pisaliśmy na wstępie, tworzy go właśnie pełna, zamknięta sieć tramwajowa, dla której komunikacja autobusowa ma charakter podrzędny i jest jej uzupełnieniem.

- Pamiętajmy też, że podstawowym celem naszych analiz było wskazanie optymalnego kierunku rozwoju transportu publicznego, a nie optymalizacja układu poszczególnych linii. Nie zmienia to jednak faktu, że w przyszłości konieczna będzie ich reorganizacja - dodaje dr Chmielewski. I zaraz tłumaczy, że chodzi o tak zwaną marszrutyzację (wyznaczeniu optymalnych tras przewozowych dla pewnej ściśle określonej liczby środków transportu). W przypadku komunikacji autobusowej będzie ona związana z:
- dostosowaniem siatki połączeń do wspomnianych planów rozbudowy układu torowego,
- rozbudową układu drogowego - temu tematowi poświecimy kolejną część naszego raportu, w następny piątek, 11 stycznia,
- potrzebą obsługi nowych terenów, m.in. Górnego Tarasu Fordonu,
- potrzebą eliminacji pokrywania się tras autobusowych z tramwajowymi.
Jednym z nielicznych, konkretnych rozwiązań, jakie proponuje Studium, jest m.in. przywrócenie linii nr 60 łączącej pętlę przy Rycerskiej z "rozbudowanym węzłem przesiadkowym Bydgoszcz Wschód”.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /130109727

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Skończy się tak jak we Wrocławiu, vide 139 ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Inteligentny system ułatwi poruszanie się po Bydgoszczy


Siedem nowych sygnalizacji świetlnych, 90 kamer monitorujących ruch, tablice elektroniczne z informacjami dla kierowców przy drogach - tak będzie wyglądał bydgoski Inteligentny System Transportowy. Miasto podpisało wartą 54 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji, dzięki której jazda samochodem przez centrum będzie bardziej płynna.
Trzy bydgoskie ronda: Jagiellonów, Kujawskie i Wielkopolskie, a także skrzyżowania ul. Solskiego z Leszczyńskiego i Solskiego z ks. Skorupki oraz przejścia dla pieszych na al. Wyszyńskiego (między rondami Fordońskim a Skrzetuskim) i na ul. Jagiellońskiej przy Wyczółkowskiego zyskają w ciągu najbliższych dwóch lat nowe sygnalizacje świetlne. To efekt wdrożenia Inteligentnych Systemów Transportowych, na realizację których Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podpisał umowę z firmą Sprint.

Aż 85 proc. wartości tej inwestycji sfinansuje Unia Europejska. Przedstawiciele wykonawcy przekonują, że będzie to najnowocześniejszy IST w Polsce.

- To będzie supernowoczesny system zarządzania ruchem. Wszystko przez to, że zastosujemy rozwiązania aktualnie stosowane na świecie - zapowiada Waldemar Matukiewicz, zastępca prezesa Sprintu. - Wdrożymy IST, opierając się na systemie SCATS, który zastosowano m.in. w Sydney, Hongkongu czy Dublinie.

Jak będzie funkcjonował system w naszym mieście? Obejmie obszar centrum Bydgoszczy ograniczony ulicami: od północy Artyleryjską i Kamienną, od zachodu Zygmunta Augusta, Królowej Jadwigi, Kruszwicką i Szubińską, od południa ul. Piękną, Solskiego i Wojska Polskiego, od wschodu ul. Ujejskiego i Wyszyńskiego. Do systemu wejdzie też ul. Fordońska od Wiaduktów Warszawskich do ronda Fordońskiego. Na tym obszarze zainstalowanych zostanie 50 kamer rejestrujących przejeżdżające samochody oraz 40 kamer nadzoru wizyjnego. Bazując na nich, będą wyliczane czas przejazdu pojazdów i natężenie ruchu. System będzie analizował sytuację na drogach i tak sterował sygnalizacją świetlną, aby przejazd był jak najbardziej płynny.

- Na głównych węzłach pojawią się 32 elektroniczne tablice naprowadzające kierowców na drogi alternatywne. Będą na nich wyświetlane informacje o korkach, utrudnieniach, wypadkach. Kierowcy otrzymają wskazówkę, którędy jechać, aby ominąć przeszkodę - zapowiada Wojciech Nalazek, naczelnik wydziału inżynierii ruchu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Kolejnych 26 tablic znajdzie się w strefie płatnego parkowania. Będą wskazywać zapełnienie miejsc parkingowych. W mieście pojawi się też 101 nowych parkomatów.

Bardzo ważnym aspektem ITS będzie usprawnienie ruchu komunikacji miejskiej. Dzięki niemu na skrzyżowaniach priorytetowo będą traktowane tramwaje, co pozwoli na szybsze przemieszczanie się po Bydgoszczy. Pasażerowie zyskają też 20 infokiosków ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi funkcjonowania komunikacji miejskiej i możliwością zakupów biletów. Na przystankach pojawi się też 180 tablic z elektronicznym rozkładem jazdy autobusów i tramwajów.

Sprint ma teraz dwa lata na przygotowanie, instalację i wdrożenie całego systemu.

autor: Krzysztof Aładowicz http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2HZH82lKj
------------------

ZDMiKP zaczyna cięcia u siebie:
Zarząd wytnie kilku naczelników. ZDMiKP musi oszczędzać
Krzysztof Aładowicz

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2KDBIfTgH
-------------

Studium transportu publicznego w Bydgoszczy na kolejne lata:
Ekspert z UTP radzi: Postawmy w mieście na tramwaje

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2KDDOgQaC

------------------
Miłośnicy z "SnrRTP w Bydgoszczy" chcą całkiem nowego systemu komunikacji miejskiej ZDMiKP:
Komunikacja rodem z przeszłości. Zbudujmy ją od postaw
Krzysztof Aładowicz

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2OpgnKMWe
--------------------
Zarząd i miłośnicy kończą prace nad nową siecią komunikacyjną w Bydgoszczy:
Tańsza jazda w weekend?

Jechaliśmy wczoraj w godzinach szczytu prawie pustym tramwajem ulicą Dworcową. Ucieszyło nas, że niektórzy pasażerowie czytali naszą gazetę

W soboty i niedziele autobusy oraz tramwaje - chociaż kursują co 20-30 minut - wożą powietrze. Czy da się to zmienić?

- W weekendy w całej Bydgoszczy z komunikacji miejskiej korzysta niewiele osób - mówi pan Artur. - W soboty do godziny 14 jest jeszcze jakiś ruch, ale potem już zamiera. Moim zdaniem, powinno się coś z tym zrobić. Przecież w ten sposób miasto traci pieniądze. Zamiast kolejnych cięć w rozkładach dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie tańszych biletów w weekendy. Jestem też ciekawy, czy robi się cokolwiek, by dostosować kursowanie komunikacji do potrzeb bydgoszczan. O pustych tramwajach w kierunku dworca mówi się już od roku, ale nic się nie zmienia.

Taryfa na koniec

Z analiz prowadzonych przez ZDMiKP wynika, że w dni powszednie autobusy i tramwaje przewożą najwięcej pasażerów w godzinach od 6 do 8 oraz od 14.30 do 17.30. Po godzinie 18 zaczynają się już pustki. Najgorzej jest jednak w niedzielę i święta w godzinach porannych. Drogowcy zaznaczają, że w przypadku linii na dworzec wprowadzili wiosną korekty polegające na kierowaniu na linię nr 5 składów jednowagonowych. Jednocześnie od razu pojawiły się sygnały od części pasażerów, że w szczycie pomiędzy rondem Jagiellonów a węzłem przy Szarych Szeregów tramwaje są przepełnione.

Testujmy nowe

Na weekendowe tańsze bilety zdecydował się, między innymi, Elbląg. Tam osoby dorosłe podróżujące choćby z jednym dzieckiem w dni wolne płacą 1,6 zł zamiast 3 zł. O podobne rozwiązania zabiega również część radnych z Katowic. Co na to bydgoscy samorządowcy z komisji gospodarki komunalnej? - W Bydgoszczy największym problemem jest sieć niedostosowana do potrzeb mieszkańców. Przez to tracimy pasażerów. Brakuje przede wszystkim tramwaju pomiędzy Zbożowym Rynkiem a rondem Kujawskim. Wątpię, by zmiany w taryfie przyciągnęły w weekendy większą liczbę pasażerów. Jeśli ktoś jeździ samochodem, raczej już z niego nie zrezygnuje - twierdzi radny Stefan Pastuszewski.

- Byłabym skłonna poprzeć rozwiązanie zakładające powiązanie biletów MZK z większymi imprezami kulturalnymi w mieście. Przydałby się jakiś pilotażowy program, na przykład osoba okazująca skasowany bilet mogłaby otrzymać jakiś rabat przy wejściu na koncert lub do muzeum. Powinniśmy to przetestować w praktyce. Zbyt często rezygnujemy z sensownych pomysłów, nie sprawdzając ich - mówi radna Bogna Wojciechowska-Blachowska. W podobnym tonie wypowiada się radny Rafał Piasecki.

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... dTag=11576

ppln

Post autor: ppln »

Niemcy lubią stosować tego typu zniżki ale w innej formie - rozszerzania istniejących typów biletów. Np. na jednym miesięcznym w weekend/po szczycie mogą jechać 2-3 osoby albo dobówka skasowana w piątek jest ważna przez cały weekend.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Gazela:
Bydgoska oferta na dofinansowanie 10 hybryd elektryczno-gazowych w programie "Gazela" przeszła do kolejnej części. Jeśli przejdzie kolejną część miasto będzie mogło ogłosić przetarg. Autobusy przywitamy koło 2015 roku.

Nowa komunikacja w Bydgoszczy - liczenie pięniędzy:
Trwa liczenie pięniędzy czy starczy pięniędzy na wprowadzenie całkowicie nowej sieci autobusowo-tramwajowej wypracowanej przez miłośników komunikacji, ekspertów od komunikacji, UM Bydgoszcz i ZDMiKP

kolejny artykuł na temat nowej sieci:
Całkiem nowa komunikacja? ZDMiKP zlecił opracowanie tras
Krzysztof Aładowicz


Zarząd Dróg Miejskich rozważa ułożenie od podstaw sieci bydgoskiej komunikacji miejskiej. Powołany właśnie zespół ma opracować nowe trasy dla linii autobusowych i tramwajowych

Przepełnione autobusy i tramwaje, coraz rzadziej kursujące zwłaszcza poza godzinami szczytu, a do tego źle skoordynowane przesiadki - to tylko niektóre z bolączek pasażerów komunikacji miejskiej. Drogowcy często odbierają sygnały od mieszkańców, żeby coś w końcu z tym zrobić.

Do tej pory - jeśli już reagowali - to zazwyczaj ograniczali się do niewielkich korekt. Teraz ma to się zmienić.

Drogowcy będą pracować nad zupełnie nową organizacją transportu publicznego w mieście.

- Do pracy zespołu przyjmujemy założenie, że w Bydgoszczy w ogóle nie kursują autobusy i tramwaje. I w takiej sytuacji staramy się zupełnie od podstaw zaplanować komunikację miejską - mówi Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy, p.o. dyrektora ZDMiKP. - To swego rodzaju eksperyment, który z jednej strony zweryfikuje obecny układ, z drugiej ma szanse dać podstawy do wdrożenia zupełnie nowego układu komunikacyjnego. W wyniku pracy zespołu mogą też powstać rozwiązania, które odświeżą ofertę dla pasażerów.

Do pracy w zespole zaproszeni zostali specjaliści na co dzień zajmujący się komunikacją publiczną w innych miastach w Polsce - m.in. przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, Przewozów Regionalnych, toruńskiego MZK. Na jego czele stoi Rafał Malewski z wydziału transportu publicznego ZDMiKP. Wszyscy będą pracowali społecznie.

- Naszym podstawowym celem jest usprawnienie komunikacji i stworzenie korzystniejszej oferty - mówi Malewski. - Podam przykład - czas podróży pomiędzy skrajnymi dzielnicami miasta jest bardzo niekorzystny i to jest jeden z punktów do poprawienia. Będziemy próbowali stworzyć system od podstaw, ale bazując na dotychczasowych doświadczeniach i w dużej mierze na zgłaszanych od mieszkańców sygnałach. Od lat ich się nazbierało i przyszedł czas, aby je zebrać i wykorzystać.

Malewski dodaje, że idealnym systemem, do którego należy dojść, jest stworzenie siatki połączeń umożliwiającej przejazd z większości dzielnic do miejsc docelowych maksymalnie z jedną przesiadką.

Krzysztofowi Ziętarze z bydgoskiego Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu podoba się nowa inicjatywa drogowców. Uważa, że to realna szansa na poprawienie jakości usług komunikacyjnych w naszym mieście. - Do poprawy jest bardzo wiele, ale miasto musi mieć też świadomość, że do idealnie działającej komunikacji trzeba dołożyć więcej pieniędzy - mówi. - Jeśli okaże się, że musimy się zmieścić w obecnym budżecie, to może być problem ze stworzeniem czegoś spektakularnego - uważa. - Natomiast koniecznie trzeba iść w kierunku tworzenia linii magistralnych przecinających miasto i linii uzupełniających. W Bydgoszczy całkowicie brakuje linii kursujących po osiedlach obsługiwanych małymi autobusami.

Czy wynik prac zespołu zostanie wdrożony w życie? Niedźwiecki nie chce jednoznacznie odpowiedzieć. - Jeżeli wynikiem prac zespołu będzie projekt zupełnie nowego układu komunikacyjnego, który w lepszy sposób zabezpiecza potrzeby miasta, a także daje lepszą ofertę pasażerom, prawdopodobnie zlecimy weryfikację go audytorowi zewnętrznemu, profesjonalnie zajmującemu się organizacją transportu publicznego - mówi. - Jeśli okaże się, że rozwiązania zostaną dobrze przyjęte przez specjalistów i mieszkańców, i będą możliwe do wprowadzenia, to będziemy chcieli je zaproponować bydgoszczanom.

Zarząd Dróg Miejskich bardzo liczy na udział mieszkańców w przygotowaniach nowego projektu. Zachęca, aby zgłaszali swoje oczekiwania.

Uwagi można przesyłać za pośrednictwem "Gazety" na e-mail: krzysztof.aladowicz@bydgoszcz.agora.pl.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2XFoNLIhB

Tramwaj Fordon:
Za około miesiąc rozpoczną się prace na trasie tramwajowej do Fordonu. UM Bydgoszcz podpisze umowę z wykonawcą który ma czas by do 2015 roku wybudować trasę.

ZDMiKP stawia na nowe standardy w komunikacji:
ZDMiKP w nowych wymagania będzie wymagać od przewożników startujących w przetargach: całopojazdowej klimatyzacji pasażerskiej, wi-fi, nowe autobusy.

MZK Bydgoszcz - plany zakupów:
MZK Bydgoszcz przygotowuje 2 projekty do konkursów na unijne pięniądze:
Autobusy: 30 autobusy CNG + remont zajezdni Inowrocławska
Tramwaje: 15-25 tramwajów + remont zajezdni Toruńska + jedna z nowych tras tramwajowych

Miasto chce rozdzielić tramwaje od MZK:
Miasto planuje by wraz z odnowieniem sieci autobusowo-tramwajowej wyodrębnić tramwaje jako samodzielną spółke. Spółka miałaby powstać ze spółki Tramwaj Fordon a jej nazwa to Tramwaje Bydgoskie.

->"Awantura o bydgoskie tramwaje. Będzie nowa spółka?":
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... olka_.html



Inne artykuły:

->"Dziesięcz rzeczy których nie wiesz o komunikacji miejskiej":
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/56 ... skiej.html

->"Bydgoszczanie zaragowali szybko. Chcą lepszej komunikacji": http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... kacji.html

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Te Gazele to będą nówki? Ciekawe, czy możnaby zamienić się z SB&C/Solbusem na tradycyjny silnik, MZK miałoby nadający się do czegokolwiek autobus a producent następny ultra-overkill-ekologiczny sprzęt

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jakbyś zamienił w tych autobusach silniki na zwykły ON, to musiałbyś oddać pieniądze które dostałeś w ramach dofinansowania.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ciekawe, czy to by gdzieś w papierach wyszło.

[ Dodano: 13 Paź 2013 18:40 ]
I tak pewnie po paru latach możnaby założyć do nich zwykłe silniki bez żadnych zwrotów dopłaty, gdy te hybrydy rozpierniczą się tak, że naprawa będzie nieopłacalna. Może jakiś awtomobilnyj zawod sprzedałby jakiś po taniości?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Nowa komunikacja miejska w Bydgoszczy [PROJEKT]

Nowa sieć autobusowo-tramwajowa wypracowana przez ekspertów, ZDMiKP i miłośników komunikacji:

Linie zwykłe:

51 Garbary - Grunwaldzka - Nad Torem - Deszczowa - Czyżkówko - Grunwaldzka* - Srebrna* - Niklowa*(nowa trasa)
52 Os.Błonie - Dworzec Leśny - Myślecinek* - Podkowa*(bez zmian)
53 Kapuściska - Wojska Polskiego - Solkiego - Piękna - Szubińska - Os.Błonie(nowa trasa)
54 Os.Błonie - Dworzec Główny - Os Piaski(bez zmian)
55 ks.I.Skorupki - Morska(bez zmian)
56 Belma - Nakielska - Kruszwicka - Wały Jagielońskie - Wojska Polskiego - Magnuszewska - Glinki - Glinki BFM - Park Przemysłowy Biurowiec*(nowa trasa)
57 Os.Błonie - Schulza - Stawowa - Połtyna - Piękna - Solskiego - Wojska Polskiego - Trasa Uniwersytecka - Ogińskiego - Sułkowskiego - Czerkaska - Zaświat - Rycerska - Dworzec Główny(nowa linia)
58 Plac Kościeleckich - Smukała(bez zmian)
59 Os.Błonie - Przemysłowa UKW(bez zmian)
60 Wyścigowa - Fordońska - Rejewskiego - Centrum Onkologii - Akademicka - Andersa - Bora-Komorowskiego - Mariampol
61 Rekinowa - Wielorybia - Kormoranów - Grunwaldzka - Kruszwicka - Stroma - Solskiego - Wojska Polskiego - Kapusciska - Mokra*(nowa linia)
62 Dworzec Leśny - Sułkowskiego - Ogińskiego - Trasa Uniwersytecka - Wojska Polskiego - Ujejskiego - Glinki - Rupienica(nowa linia)
63 Rondo Jagiellonów - Kujawska - Wojska Polskiego - Ujejskiego - Glinki - Magnuszewska - Wojska Polskiego - Wyżyny(nowa linia)
64 Barwna - Morska(bez zmian)
65 Dworzec Leśny - Sułkowskiego - Ogińskiego - Powstańców Wielkopolskich - Wyszyńskiego - Fordońska - Bydgoska - Wyzwolenia - Andersa - Piłsudzkiego - Nad Wisłą(nowa trasa)
66 Belma - Łochowska - Nakielska - Garbary(nowa linia/szczyt)
67 Rycerska - Kijowska(nowa końcówka/skrócenie trasy)
68 Dworzec Leśny - Glinki BFM(bez zmian)
69 Os.Tatrzańskie - Os.Błonie(bez zmian)
70 Nad Wisłą - Wyścigowa(bez zmian)
71 Rekinowa - Morska(bez zmian)
72 Wyścigowa - Fordońska - Rejewskiego - Akademicka - Korfantego - Pod Skarpą - Jaśniecka(nowa linia)
73 Wyścigowa - Fordońska - Sporna - Stomil - Toruńska - Plątnowska - Nowotoruńska - Spółdzielcza - (Świetlicowa) - Chemiczna - Kapuściska(nowa końcówka)
74 Wyścigowa - Os.Tatrzańskiego(bez zmian)
75 Wyścigowa - Przemysłowa UKW - Witebska - Frosta* - Łowicka - Rejewskiego - Centrum Onkologii - Akademicka - Kleeberga - Twardzickiego - Skarżyńskiego - Brzechwy - Fordońska - Bydgoska - Wyzwolenia - Mariampol(nowa linia)
76 Rondo Toruńskie - Zimne Wody* - Łęgnowo
78 Garbary - Grunwaldzka - Nad Torem - Karolewska - Siedlecka - Chmurna(nowa linia/szczyt)
79 Rycerska - Dworzec Główny - Królowej Jadwigi - Garbary - Rondo Grunwaldzkie - Kruszwicka - Szubińska - Piękna - Wojska Polskiego - Wyżyny
80 Dworzec Głowny - Rycerska - Dworzec Autobusowy - Port Lotniczy(bez zmian)
81 Morska* - Głowackiego* - Gajowa* - Powstańców Wielkopolskich* - Mickiewicza* - Hetmańska*(Mazowiecka*) - Królowej Jadwigi* - Garbary - Grunwaldzka - Mińska - Podmiejska - Srebrna - Niklowa(nowa linia)
86 Os.Błonie - Szubińska - Broniewskiego - Władysława IV - Czerwonego Krzyża - Nasypowa - Nakielska - Widok - Leszczyna - Pagórek - Maciaszka - Górny Miedzyń(nowa linia)
89 Dworzec Błonie* - Os.Błonie - Szubińska - ¯wirki i Wigury - Inowrocławska - Brzozowa - Al.Jana Pawła II - (Ujejskiego) - Most Pomorski - Wyszyńskiego - Łęczycka - Fordońska - Kaliskiego UTP - Korfantego - Twardzickiego - Pelplińska - Os.Tatrzańskie(nowa linia)

Linie pośpieszne:

101Os.Tatrzańskie - Kaliskiego UTP - Fordońska - Kamienna - Artyleryjska - Pileckiego - Grunwaldzka - Rekinowa(nowa linia)
102 Os.Tatrzańskie - Kaliskiego UTP - Fordońska - Wyścigowa(stara 72)
103 Os.Tatrzańskie - Akademicka - Lewińskiego - Inwalidów - Kamienna - Sułkowskiego - Gdańska - Myślecinek(nowa linia/wydłużona stara 81)
104 Os.Tatrzańskie - Brzechwy - Fordońska - Wyścigowa(stara 74)
105 Wyścigowa - Fordońska - Rejewskiego - Akademicka - Andersa - Wyzwolenia - Bydgoska - Most Fordoński - Ostromecko(stara 91)
106 Os.Tatrzańskie - Mariampol - Bora-Komorowskiego - Piłsudzkiego - Andersa - Akademicka - Kaliskiego UTP - Fordońska - Kamienna - Artyleryjska - Pileckiego - Flisacka - Mińska - Bronikowskiego - Nakielska - Prądy - Belma*(nowa linia)

Trasy mogą ulec zmianie, iż projekt będzie konsultowany z mieszkańcami miasta Bydgoszczy.
info: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz, Gazeta Pomorska, Express Bydgoski
Ostatnio zmieniony 2013-12-08, 19:06 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Pospieszne lepiej byłoby oznaczyć literami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo linii pospiesznych - a jaka będzie taryfa biletowa na te linie ? ;)

Solcity

Post autor: Solcity »

Linie pospieszne będą w standardowej taryfie.

Widzę że nie pojawiły się tu linie tramwajowe :) :
1. Las Gdański - Wilczak
2. Bielawy - Rondo Kujawskie (p. Dworzec Autobusowy)
3. Rycerska - Wyścigowa (p. Dworzec Autobusowy)
4. Las Gdański - Glinki (p. Dworzec Autobusowy)
5. Rycerska - Glinki (p. Babią Wieś)
6. Bielawy - Łęgnowo (p. Babią Wieś)
7. Wyścigowa - Kapuściska
8. Rycerska - Kapuściska (p. Dworzec Autobusowy)
9. Rondo Kujawskie - Łęgnowo
10. Las Gdański - Wyścigowa (p. Dworzec Autobusowy)
11. Wilcza - Wyścigowa (p. Dworzec Autobusowy)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK gryzie sie z miastem o stawke wzkm na "duży pakiet":
Przewoźnik MZK chce więcej pieniędzy. A co z jakością usług?

Krzysztof Aładowicz

Konflikt między ratuszem a MZK. Przewoźnik nie chce przyjąć proponowanych przez prezydenta stawek za usługi komunikacyjne. Umowa została podpisana, ale na dwa miesiące
Miejskim Zakładom Komunikacyjnym skończyła się umowa z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na obsługę większości linii autobusowych.

Ratusz zdecydował, że nie będzie rozpisywał przetargu, a zgodnie z prawem powierzy miejskiemu przewoźnikowi zlecenie aż na dziewięć lat. Nie udało się jednak podpisać umowy nawet na rok 2014.

- Oczekiwania finansowe MZK przekroczyły nasze możliwości. Jeśli chcemy utrzymać jakość komunikacji miejskiej na dotychczasowym poziomie, nie mogliśmy się na nie zgodzić - przyznaje Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału organizacji transportu ZDMiKP.

Ratusz i ZDMiKP chciały, aby MZK świadczyło usługi dokładnie w takich samych cenach, jakie zaproponowało w ubiegłym roku w przetargu. Wówczas na wolnym rynku musiało walczyć o kontrakt na obsługę pięciu linii. Urzędnicy zrewaloryzowali tamte stawki o zmianę cen paliw i inflację i uznali, że w przypadku autobusu przegubowego są gotowi zapłacić miejskiej firmie 7,23 zł za każdy przejechany kilometr. Z kolei MZK, uznając, że teraz z nikim już walczyć o kontrakt nie musi, a miasto zostanie postawione pod ścianą, chciało aż 8,29 zł. W skali całej umowy różnica pomiędzy tymi propozycjami to aż 5 mln zł. Za taką kwotę można np. kupić pięć zupełnie nowych autobusów.

- Rozmowy były długie i, niestety, nie zakończyły się powodzeniem - przyznaje Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy. - Z tego powodu negocjacje się przedłużają. Udało się podpisać umowę tymczasową na dwa miesiące ze stawką 7,23 zł.

Paweł Czyrny, prezes Miejskich Zakładów Komunikacyjnych, nie chciał odpowiedzieć na nasze pytanie, skąd różnica w cenach między liniami obsługiwanymi w ramach przetargu, a tymi, o które nie musi walczyć.

- Do czasu zakończenia negocjacji i podpisania umowy wieloletniej nie będziemy udzielać informacji w tej sprawie - mówi krótko.

Wszystko wskazuje na to, że dalsze rozmowy będą trudne. 13 stycznia będzie wiadomo, ile drogowcy będą płacili nowemu przewoźnikowi, który przejmie obsługę linii autobusowych nr 55, 67 i 69. W tym dniu zostaną otwarte koperty z ofertami w przetargu ogłoszonym przez ZDMiKP. Prezydent Rafał Bruski zapowiada, że nowe stawki dla MZK w umowie powierzenia zostaną zaproponowane w oparciu o te, które zostaną zaproponowane w postępowaniu przetargowym na te trzy linie. Miejski przewoźnik też chce się starać o ten kontrakt i wówczas będzie wiadomo, za ile jest w stanie świadczyć usług.

- Miasto jako właściciel MZK oczekuje, że przewoźnik będzie oferował swoje usługi po stawkach rynkowych. I trudno nam sobie wyobrazić, że miejska firma nie zaakceptowała takich oczekiwań właściciela - mówi "Gazecie" współpracownik prezydenta.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... oscia.html
Jak tak dalej pójdzie to może miasto ogłosi przetarg na inne linie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Każdy chce jak najtaniej, a tymczasem MZK też ma swoje koszty i nie na wszystkim da się zaoszczędzić ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Niech rozpiszą przetarg, wejdzie Meteorex ze stawką 2,20 za wzkm...;)

Ignacy
Posty: 15
Rejestracja: 2010-01-14, 02:22
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy »

Czyżby jakiś nowy wariant :D
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

[Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej

Post autor: pmaster »

Przecież to fotoszopka jest.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: MZK Bydgoszcz

Post autor: Marcin_558 »

Ignacemu chodzi że linia 59 od sierpnia będzie kursowała na nowej trasie jak i z wariantem na Kapuściska:

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/T ... nii_59.png

Ignacy
Posty: 15
Rejestracja: 2010-01-14, 02:22
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy »

pmaster: tak, jest to fotoszopka przeze mnie zrobiona i jest to tak naprawdę wóz 865, nr. rej. CB 3688U
Marcin_588: dokładnie o to mi chodziło

http://www.phototrans.eu/14,521685,0,Me ... F_865.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”