SL 2x3 / Lion's Classic
Tak posiada - są to autobusy z 2001 roku. Wg. moich obserwacji jest ich około 5 szt. Te autobusy nie obsługują KM, tylko darmowe linie do Centrum Handlowego "Janki". Obsługują głównie linie do Warszawy (Ursus, WKD al. Jerozolimskie oraz Ursynów). Ostatnio zmieniły swój makijaż na wściekły czerwony. Często można je zobaczyć na parkingu przed Supermarketem Geant w Jankach..voy pisze:Mobilis ma MANy? W jakiej ilości? Jakie linie obsługuje?
Ooops. Dziękuję. Nawet nie zauważyłem. Spoko już niedługo zrobię sobie przerwę...voy pisze: P.S. Gratuluje 5000 postu
I nie polecam tego autobus - SL223 - do komunikacji miejskiej. Duży-mały autobus. Niezwykle ciasny, z dziwnym ustawienie foteli (tak wiem, to zależy od zamówienia). Bardzo głośny w środku.muszyna pisze:Man z Turcji powiem ładnie się prezentuje a jak w środku jest to nie wiem. Napisałbym teraz, że takie bym chciał do Olsztyna (choć nie chcę ), ale "MPK" przerzuciło się na niskopodłogowce, więc...
album_page.php?pic_id=1303
Na dodatek ta wysoka podłoga. Naprawdę wysoka, prawie jak w Ikarusie, choć jest pochyła i z przodu jest niższa. Na szczęście stopnie w drzwiach są tak zaprojektowane, że wejście do pojazdu jest proste.
Poza tym - nie wiem jak w GOPie - ale w Warszawskich MANAS-ach SL223 ("Mobilis" Izabelin") wstawiono po środku wejść barierki. Skutek tego jest taki, że pomimo, iż autobus ma dość sporą rzeźnię, nie Wejdziesz z wózkiem dziecięcym.
Ostatnio zmieniony 2006-02-28, 15:43 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Wybacz, ale nie przyjmuję tego argumentu:) Podłoga w środkowych i przednich drzwiach jest niska, bardzo niska jak na autobus wysoko-/średniopodłogowy. Nieraz byłem świadkiem jak mohery zachwycały się jak to łatwo się do tego autobusu wchodzi i wychodzi z niego.J-31 pisze: Na dodatek ta wysoka podłoga. Naprawdę wysoka, prawie jak w Ikarusie, choć jest pochyła i z przodu jest niższa.
Chciales moze napisac, ze nie jest trudne?Na szczęście stopnie w drzwiach są tak zaprojektowane, że wejście do pojazdu jest trudne.
No może nie jest aż tak bardzo niska, ale rzeczywiście te niewysokie stopnie powodują, że wejście jest łatwe i przyjemne.david82 pisze:Wybacz, ale nie przyjmuję tego argumentu:) Podłoga w środkowych i przednich drzwiach jest niska, bardzo niska jak na autobus wysoko-/średniopodłogowy. Nieraz byłem świadkiem jak mohery zachwycały się jak to łatwo się do tego autobusu wchodzi i wychodzi z niego.
Sorry, rzeczywiście nie jest trudne. Tak właśnie to miałem na myśli i już poprawiłem.david82 pisze:Chciales moze napisac, ze nie jest trudne?
[ Dodano: 2006-02-28, 15:47 ]
Na razie nic im nie zagraża i wiele wskazuje na to, że do lata jeszcze będą jeździć. Tak więc zapraszamy...muszyna pisze:Jak będą w te wakacje jeszcze jeździć MANASY w Warszawie, to może się przejadę, ale mogę mieć inne plany, no i...
Jeśli chodzi o wysokość podłogi to oba autobusy są pewnie podobne.voy pisze:A wg mnie ciężej się wchodzi do tego MANa niż chociażby do 120M. Ten autobus zresztą prezentuje poziom 120M.
Natomiast jeśli chodzi o ... jakość, poziom wykonania - to ja naprawdę byłbym w wielkim kłopocie.
Wracając do tematu. Jeśli się nieco rozejrzymy po kraju, to przewoźnicy chętniej wybierają inne pojazdy z tego segmentu. Inne niż turecki MAN. MANAS SL 223 pojawia się tutaj dosyć rzadko.
Co więcej nawet bułgarscy przewoźnicy komunikacji miejskiej jeśli kupują tureckie autobusy, to bardziej preferują MB Conecto. Natomiast w ogóle nie zobaczy się (np.) w Sofii, czy w Warnie MANAS-a SL 223.
O czym to świadczy ?
Na Podkarpaciu 2 sztuki tego typu MAN-ów eksploatuje PKS Przemyśl. Jeżdżą one dosyć częesto na podmiejskich liniach PKS-u, a także do okolicznych wiosek (chociaż zdarzają się też na kursach do Rzeszowa, czy nawet Sanoka). Są to wysokopodłogowce posiadające lewara i zostały zbudowane w Turcji, wiec raczej nie można spodziewać sie po nich "szczytu nowoczesności", ale ja jednak je lubię. MAN-y te są idealną alternatywą dla PKS-ów, które na podmiejskie trasy puszczają Autosany H9-21. Przemyskie MAN-y zostały zakupione od tureckich bojówek, skąd nabyto także MAN-a SL222. Od strony pasażera rażą mnie wysokie stopnie w tym wozie, ale rekompensują to dosyć wygodne siedzenia (przynajmniej w przemyskich MAN-ach takie są, nie wiem, jak w innych). Tak więc autobusy te jak najbardziej pasują do linii podmiejskich, niż miejskich ze względu na manualna skrzynię biegów i przełożenia, a także wysokie stopnie. Na linie miejskie przydają sie za to niskopodłogowe autobusy pokrewnego typu.
I tak już zapewne wszyscy o tym wiedzą, ale dla przypomnienia dodam, iż ostatnio DLA zakupiło sobie 2 MAN-y SL223. Autobusy te wcześniej jeździły w PKM-ie Bytom. Jeden z rzeczonych MAN-ów posiada nr taborowy 904 (w Bytomiu miał nr 7502) i jest na stałe przypisany na linię 115, choć podobno jeździł już także na 608. Drugi z MAN-ów SL223 najprawdopodobniej nie wyjechał jeszcze na miasto. Obydwa MAN-y są jeszcze w leasingu, zaś w środku mają jeszcze pozostałości po służbie w PKM Bytom .