SL 2x3 / Lion's Classic

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-28, 15:46

david82 pisze:Wybacz, ale nie przyjmuję tego argumentu:) Podłoga w środkowych i przednich drzwiach jest niska, bardzo niska jak na autobus wysoko-/średniopodłogowy. Nieraz byłem świadkiem jak mohery zachwycały się jak to łatwo się do tego autobusu wchodzi i wychodzi z niego.
No może nie jest aż tak bardzo niska, ale rzeczywiście te niewysokie stopnie powodują, że wejście jest łatwe i przyjemne. :)
david82 pisze:Chciales moze napisac, ze nie jest trudne? :)
Sorry, rzeczywiście nie jest trudne. Tak właśnie to miałem na myśli i już poprawiłem. ;)

[ Dodano: 2006-02-28, 15:47 ]
muszyna pisze:Jak będą w te wakacje jeszcze jeździć MANASY w Warszawie, to może się przejadę, ale mogę mieć inne plany, no i...
Na razie nic im nie zagraża i wiele wskazuje na to, że do lata jeszcze będą jeździć. Tak więc zapraszamy... :D
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2006-02-28, 16:16

A wg mnie ciężej się wchodzi do tego MANa niż chociażby do 120M. Ten autobus zresztą prezentuje poziom 120M.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-01, 12:11

voy pisze:A wg mnie ciężej się wchodzi do tego MANa niż chociażby do 120M. Ten autobus zresztą prezentuje poziom 120M.
Jeśli chodzi o wysokość podłogi to oba autobusy są pewnie podobne.

Natomiast jeśli chodzi o ... jakość, poziom wykonania - to ja naprawdę byłbym w wielkim kłopocie.

Wracając do tematu. Jeśli się nieco rozejrzymy po kraju, to przewoźnicy chętniej wybierają inne pojazdy z tego segmentu. Inne niż turecki MAN. MANAS SL 223 pojawia się tutaj dosyć rzadko.

Co więcej nawet bułgarscy przewoźnicy komunikacji miejskiej jeśli kupują tureckie autobusy, to bardziej preferują MB Conecto. Natomiast w ogóle nie zobaczy się (np.) w Sofii, czy w Warnie MANAS-a SL 223. :mruga:

O czym to świadczy ?
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-03-01, 17:25

Conecto jest chyba niższe (zawsze 1 stopień), poza tym ja się nie dziwię — też kupiłbym 120M. ;-)
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-09, 16:48

Na Podkarpaciu 2 sztuki tego typu MAN-ów eksploatuje PKS Przemyśl. Jeżdżą one dosyć częesto na podmiejskich liniach PKS-u, a także do okolicznych wiosek (chociaż zdarzają się też na kursach do Rzeszowa, czy nawet Sanoka). Są to wysokopodłogowce posiadające lewara i zostały zbudowane w Turcji, wiec raczej nie można spodziewać sie po nich "szczytu nowoczesności", ale ja jednak je lubię. MAN-y te są idealną alternatywą dla PKS-ów, które na podmiejskie trasy puszczają Autosany H9-21. Przemyskie MAN-y zostały zakupione od tureckich bojówek, skąd nabyto także MAN-a SL222. Od strony pasażera rażą mnie wysokie stopnie w tym wozie, ale rekompensują to dosyć wygodne siedzenia (przynajmniej w przemyskich MAN-ach takie są, nie wiem, jak w innych). Tak więc autobusy te jak najbardziej pasują do linii podmiejskich, niż miejskich ze względu na manualna skrzynię biegów i przełożenia, a także wysokie stopnie. Na linie miejskie przydają sie za to niskopodłogowe autobusy pokrewnego typu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-07-09, 20:00

Adrian_ pisze:Przemyskie MAN-y zostały zakupione od tureckich bojówek
Masz na myśli takie spodnie, czy jakieś zorganizowane grupy walczące? :wow:
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-09, 20:05

Raczej to drugie ;). A konkretnie MAN-y SL223 i MAN SL222 z PKS-u Przemyśl zostały zakupione od tureckiego wojska ;).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-07-09, 22:49

Aaa, o to chodzi. Trzeba było od razu tak.
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-11, 01:53

I tak już zapewne wszyscy o tym wiedzą, ale dla przypomnienia dodam, iż ostatnio DLA zakupiło sobie 2 MAN-y SL223. Autobusy te wcześniej jeździły w PKM-ie Bytom. Jeden z rzeczonych MAN-ów posiada nr taborowy 904 (w Bytomiu miał nr 7502) i jest na stałe przypisany na linię 115, choć podobno jeździł już także na 608. Drugi z MAN-ów SL223 najprawdopodobniej nie wyjechał jeszcze na miasto. Obydwa MAN-y są jeszcze w leasingu, zaś w środku mają jeszcze pozostałości po służbie w PKM Bytom :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-20, 09:35

I kolejna fotka z Poznania. Nawet nie wiedziałem, że TP-Bus eksploatuje MANAS-a SL 223. Autobus jest biały. To zdjęcie zrobiłem z przystanku tramwajowego na Rondzie Kaponiery w Śródmieściu Poznania:
Obrazek
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-20, 15:52

J-31 pisze:Nawet nie wiedziałem, że TP-Bus eksploatuje MANAS-a SL 223
To nie jest MANAS (notabene produkowany w Turcji), tylko zwykły MAN SL223. Do TP-BUS'a przyszedł w tym roku jako używany :). Jego wcześniejszy nr rejestracyjny to WI 37950 i jest to jedyny SL223 TP-Busie :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-20, 16:02

Adrian_ pisze:To nie jest MANAS (notabene produkowany w Turcji),
To jest MANAS, MAN już od dawna nie produkuje miejskich autobusów wysokopodłogowych. Robi to tylko turecki MANAS, wchodzący w skład konsorcjum MAN-a, a dzisiaj NEOMAN :mruga:
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-20, 16:04

J-31 pisze:To jest MANAS, MAN już od dawna nie produkuje miejskich autobusów wysokopodłogowych. Robi to tylko turecki MANAS, wchodzący w skład konsorcjum MAN-a, a dzisiaj NEOMAN
Może i masz rację, ale skąd pewność, że to nie używka? wszak używane autobusy też dosyć często bierze się w leasing (a ten na nowego nie wygląda) ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-20, 16:06

Adrian_ pisze:Może i masz rację, ale skąd pewność, że to nie używka?
A gdzie ja napisałem, że to jest fabrycznie nowy autobus ? :rotfl:

Przecież TP-Bus mogło kupić MANAS-a SL223 z "drugiej ręki", czyli używanego :chytry:
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4097
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-11-29, 03:26

Ja mam następujące pytanie co do SL223, kiedyś eksploatowanych w PKM Bytom. Niektóre źródła mówią mi, że posiadają one silnik analogiczny jak w gniocie i automat Voitha.

Moje pytanie jest następujące: czy owe egzemplarze nie miały czasem silników: MAN D0826 LUH 03 sprzężonych ze skrzynią biegów: Voith D851.3 ?
Bardzo proszę o odpowiedź.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2009-11-29, 18:58

ppln pisze:I czy gdzieś w Polsce jeździ SG 3X3?
Po 3 latach odpowiem ci że tak: TWB (jest też foto wnętrza takiego wehikułu: TWB)
PS: Ponoć są też na świecie MANY SG263, więc mające tylko 260 KM. TWB

ODPOWIEDZ