NL 2x2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: NL 2x2

Post autor: pmaster »

A co z nimi było? :)
Gdańsk robił przetarg i pewien syn swojego ojca znalazł na placu w MANie autobusy z gdańskim wzorem malowania i opisał to w gazecie, MAN stwierdził że to przypadek, a przetarg wygrał Solaris. Potem te MANy zostały sprzedane m. in. do Warszawy.
kolejne egzemplarze miały różne wyświetlacze, więc tak jakby nie z jednego rzutu
To nie ma nic do rzeczy. Przecież na Zachodzie nie kupiliby wozu z polskimi wyświetlaczami.
Ktoś ma pomysł, gdzie na świecie jest takie malowanie?
Jastrzębie-Zdrój, Kędzierzyn-Koźle, Opole-Opolskie
A swoją drogą to 2000 rok to trochę późno jak na tą generację, zwłaszcza że przed 3. były jeszcze przejściówki

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: NL 2x2

Post autor: Auper »

Wyświetlacze to się na sam koniec wrzuca więc na to bym aż tak nie patrzył, a te MANy to mogą być też jakieś ex. demo

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: NL 2x2

Post autor: J-31 »

Pmaster pisze:Gdańsk robił przetarg i pewien syn swojego ojca znalazł na placu w MANie autobusy z gdańskim wzorem malowania i opisał to w gazecie, MAN stwierdził że to przypadek, a przetarg wygrał Solaris. Potem te MANy zostały sprzedane m. in. do Warszawy.
Oj, to chyba trochę nie tak. Ponieważ wśród pojazdów, nie sprzedanych do ZKM-u, solówki trafiły do Poznania i MPK natychmiast ujednoliciło ich schemat malowania - od samego początku zewnętrznie nie wyróżniają się od swoich pobratymców. Natomiast warszawskie "gdańszczaki" w tym schemacie malowania przypadły wszystkim do gustu, więc postanowiono je pozostawić. Nie wykluczone, że może kiedyś MZA je przelakieruje. Dla nich to nie problem - tak jak nie problem pozostawić je w takim malowaniu, szczególnie, że w Warszawie nikomu za bardzo nie zależy na jednolitości malowania pojazdów - co widzimy na codzień. ;)

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: NL 2x2

Post autor: oolek15 »

Szymon pisze:SL to wciąż MAN, a zderzaki to jest wyróżnik, uznałem jednak, że wrzucę to w jeden temat.
Jeżeli chodzi o sam kolor wcześniej w Jastrzębiu były biało-czerwone Kapeny i biały gniot z czerwonymi napisami, więc MANy nie spowodowały jakiegoś nagłego odejścia od ówczesnych kolorów a sporą ewolucję samego malowania.
W tamtych latach w Jastrzębiu powoli odchodzono od kremowo-czerwonego malowania. Musiało pojawić się coś nowego. Widocznie biel i czerwień się spodobała. Poszczególne etapy jej wprowadzania wyglądały tak:
1. Jelcz M121M #282 - biały, czerwone napisy, rok 1998 lub 1999: TWB
2. Kapeny #200 - #205 - białe, czerwony pasek, białe i czerwone napisy, lata 2000 - 2001: TWB
3. SL263 #209, rok 2002: TWB
4. NL222 #210 - #211, rok 2002: TWB
Zarówno SL jak i NLe zostały wyprodukowane jakiś czas przed ich przybyciem do Jastrzębia. Nie wiem dlaczego. Podobnie było w przypadku ostatnich Solarisów #301 - #315, ale tam chodziło o normy EURO. W przypadku MANów powód musiał być inny.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: NL 2x2

Post autor: Szymon »

Dzięki Panowie za pomoc. Zdaje się, że JZ nie ma z tym związku w ogóle, ale KK może mieć, szukam dalej :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: NL 2x2

Post autor: pmaster »

Może w MANie spytaj.

ODPOWIEDZ