NL 2x2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

maciek88 pisze:Jakie macie własne opinie co to tego niskopodłogowego MANA NL202.
Spoko wozy, ale mają wadę w postaci sauny w środku i wąskiego przejścia, oraz, że są 2 drzwiowe, ale przecież w końcu to są ex Niemcy ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MKM Shadow pisze:ale mają wadę w postaci sauny w środku
Na pewno któreś mają więcej okien, poza tym można jej zaradzić poprzez znalezienie wozów na sprzedaż z klimą bądź wymianę niektórych okien
MKM Shadow pisze:wąskiego przejścia, oraz, że są 2 drzwiowe
No cóż, mniejsze potoki…

Lukas

Post autor: Lukas »

Sądze że to dobra decyzja. co z tego że używane... Firma Man nie produkuje byle syfu. :razz:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wreszcie mogłem obejrzeć zdjęcia tych MAN-ów. Rzeczywiście to była dobra decyzja. One naprawdę jeszcze długo będą służyć mieszkańcom i turystom. ;)

Swoją drogą - MAN i tak jest piękny - mają ładny makijaż. Niebieskie fale. Doskonale pasuje do Świnoujścia :)

Maciek88 - jak przebiega ich eksploatacja w Świnoujściu ? ;)

dj_rychu

Post autor: dj_rychu »

Odświeżę temat. MANideł w Świnoujściu jest 8 z czego 2 to wersja EL202 w tyn jeden z manualem. 7 jest białych w niebieskie fale a ostatni i zarazem najmłodszy [95r] jest koloru kremowego. Wstawili mu właśnie nowe... filmy. MAny puszczane są zawsze na linię 9 [europejską]10 do Międzyzdrojów i 200 (Przedłuzenie z niemieckiego Anklam - jeździ zawsze pusta] Niemal wszystkie prócz dwóch maja problemy z wyświetlaczami a nawet ich nie mają. W planach jest zakup 6 - 8 nowych autobusów ale to w przyszłym roku :)

Mercury

Post autor: Mercury »

To ja coś napiszę.

MZK Słupsk w 2007r zakupiło dużo MANów. Oprócz NG272 z MVG Munchen (1364-1366, 1368, 1374, 1375) zakupiły 2 MANy NL202 3 drzwiowe - pierwszy z nich (1376) to MAN, pochodzenie niemieckie 1994, drugi (1377)to Graf&Stift NL202, pochodzenie Austria, także 1994. Poza nimi mają przyjechać do nas jeszcze 2 NL202.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

W KM Szczecinek jeździ 6 Manów NL222, jest to wersja 2+2+0, 2 zakupiono w 1997 roku i 4 w 1998. Podobno były to jedyne fabrycznie nowe Many tego typu wyprodukowane na polski rynek :) Obecnie 2 z nich będą miały odświeżaną podłoge i tapicerke. Jeździ się nimi super, min dzięki fotelom lotniczym :D
Jak twierdzi znajmoy mechanik są to pojazdy bezawarryjne, najstarsze mają 700.000 tys na liczkiu bez żadnych remontów.

2 takie pojazdy ma też PKS Bydgoszcz, obsługują one linie 301 wspólnie z EL2x2 i Volvo B10Ble oraz linie pozamiejskie, planuje się zakup także następnych ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Nie wiem czy to pytanie już było, ale:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-197125.html

Co to jest to takie jakby "komin" w przedniej części dachu :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tzw. przyrodzenie męskie (często używa się synonimów). Służy do komunikacji z centralą i włączania sobie zielonego światła.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Malowanie identyczne jak sprowadzony w zeszłym roku Katowicki 2 drzwiowy NL222 #232.
plocmaster pisze:i włączania sobie zielonego światła.
Ciekawe :chytry:

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Shadow238 pisze:Malowanie identyczne jak sprowadzony w zeszłym roku Katowicki 2 drzwiowy NL222 #232.
Jeszcze 2 są w Kielcach, wygodne siedzenia ma :)
plocmaster pisze:Służy do komunikacji z centralą i włączania sobie zielonego światła.
Serio :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Służy do komunikacji z centralą i włączania sobie zielonego światła.
Chyba nie do końca. Z tego co wiem - ten element służy wyłącznie do łączności (bądź nawet namierzania go na mieście).

Natomiast do wzbudzania sygnalizacji, od lat (już od ponad kilkudzisięciu lat :chytry: - niech ten wzrok spocznie na naszych specjalistach od komunikacji miejskiej), służą niewielkie urządzenia, które zazwyczaj są umiejscowione na pasie nad okiennym, z boku autobusu. Zazwyczaj tuż za bocznym wyświetlaczem ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

sm48 pisze:Serio
Tak, jak najzupełniej serio. Chociaż
J-31 pisze:ten element służy wyłącznie do łączności (bądź nawet namierzania go na mieście).
możliwe, że się pomyliłem i to jest do GPS-u (chociaż kiedyś był zdecydowanie mniej popularny, o ile w ogóle był), nie do świateł — i oczywiście do łączności.
J-31 pisze:niech ten wzrok spocznie na naszych specjalistach od komunikacji miejskiej
Ba, kiedy u nas niedasię, bo blachosmrody będą stać w korkach… Choć z drugiej strony, nigdy nie byłem specjalnym zwolennikiem włączania sobie zielonego przez autobusy.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Widzę że wszyscy chwalą tutaj Many, mnie też się one podobają ale słyszałem że mają dość wątłą kratownicę która lubi czasem pęknąć. Czy ktoś słyszał o takim przypadku, a jeśli tak to w którym miejscu kratownica pękła? Poza tym porównując ceny używanych Manów, to widać że są one tańsze niż np. MB czy produkty skandynawskie, więc coś w tym jest. Podejrzewam że na niemieckich drogach z kratownicą nie będzie problemów ale u nas już tak.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

siekierowy pisze:Widzę że wszyscy chwalą tutaj Many, mnie też się one podobają ale słyszałem że mają dość wątłą kratownicę która lubi czasem pęknąć. Czy ktoś słyszał o takim przypadku, a jeśli tak to w którym miejscu kratownica pękła?
Z tego co ja słyszałem problem z kratownicami dotyczy głównie autobusów III-ciej generacji, czyli MAN NL2x3 i NL3x3.

Wiem, że toruńskie MAN-y NL223 mają poważne problemy z łamaniem się kratownic. Zdaje się, że warszawskie NG313 też chyba mają takie problemy, ponieważ w wielu pojazdach (rocznik 2001 i 2002) pojawiły się wzmocnienia na tylnym zwisie tuż za trzecią osią, po lewej stronie pudła pojazdu ;)

Natomiast najmniej złego słyszałem o autobusach starszych - np. NL202, czy tym podobne ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie tylko tam, kratownice łamały się także w m. in. Ostrowie Wlkp. i Płocku, większość MAN-ów 3. generacji była w serwisie na spawaniu i montażu tych wzmocnień. Te pękanie jest spowodowane niedostosowaniem konstrukcji do polskich warunków. Dotyczy to tylko 3. generacji, wszystkie inne MAN-y nie mają takich problemów.
J-31 pisze:Natomiast najmniej złego słyszałem o autobusach starszych - np. NL202, czy tym podobne
Niewątpliwie, aczkolwiek ja od pewnego czasu zacząłem zauważać pewne nieprzyjemne odgłosy w płockich MAN-ach 2. generacji, zwłaszcza przegubowych (krótkimi jeżdżę bardzo rzadko). Chodzi mianowicie o wykończenie wnętrza, które wydaje odgłosy walenia o siebie (zwłaszcza na nierównościach drogi) i czasem skrzypienie przegubu. Cóż, Niemcy nie dbali bo i tak wóz miał niedługo pojechać na Wschód, w Polsce nikt o niego nie zadbał, ulice w Płocku są, jakie są i taki jest efekt. I tak lepsze to od Jelcza 120M.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Chodzi mianowicie o wykończenie wnętrza, które wydaje odgłosy walenia o siebie (zwłaszcza na nierównościach drogi)
To fakt, już parę lat temu, wiele dróg w Płocku była naprawdę dziurawa. Zatem, może to zawieszenie głośno pracuje, albo łączenia płyt w środku autobusu :roll:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Czy montaż tych wzmocnień definitywnie załatwia sprawę czy to jest dobre na chwilę?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

siekierowy pisze:Czy montaż tych wzmocnień definitywnie załatwia sprawę czy to jest dobre na chwilę?
Oczywiście rozumiem, że masz na myśli warszawskie NG313 - z ich wzocnieniami. Te autobusy jeżdżą już z takimi wzmocnieniami parę lat, zatem należy się domyślać, że jest to jakieś "załatwienie sprawy". ;)

Jednakże warunki pracy tych autobusów są naprawdę ciężkie - one jeżdżą często przepełnione i poruszają się po nierównych drogach, zatem należy się domyślać, że nie jest to "definitywne załatwienie sprawy" - ale na pewno przedłuża im życie i oddala problem na dalszą perspektywę czasową. Ważne jest to, iż nie wszystkie warszawskie NG313 z rocznika 2001/2002 otrzymały takie wzmocnienia, a jedynie kilka pojazdów ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Ważne jest to, iż nie wszystkie warszawskie NG313 z rocznika 2001/2002 otrzymały takie wzmocnienia, a jedynie kilka pojazdów
Tak, we wszystkim tego nie montują.
J-31 pisze:To fakt, już parę lat temu, wiele dróg w Płocku była naprawdę dziurawa.
Na dobrych też następuje emisja dźwięku.
J-31 pisze:Zatem, może to zawieszenie głośno pracuje, albo łączenia płyt w środku autobusu
Raczej to drugie, i przegub też wydaje różne odgłosy
siekierowy pisze:Czy montaż tych wzmocnień definitywnie załatwia sprawę czy to jest dobre na chwilę?
Jakoś nie słychać o problemach z MANami po ich montażu

ODPOWIEDZ