NL 2x2
Tarnów posiada 4 sztuki NL222, przejechałem się nimi i wydawały się dosyć nowe. Z autobusów II generacji MAN jest chyba najlepszym autobusem. Wygląd wnętrza, wszystkie panele itp. jest nowoczesny, wykraczający nawet poza poziom II generacji. Fotele takie, jakie można spotkać w Neoplanach N40xx. Autobus nie trzaska drzwiami tak, jak Mercedes O405N2, jest także od niego sporo lepszy. Jakość autobusu jest na najwyższym poziomie, absolutnie nic nie skrzypi. MANem NL222 jeździ się przyjemnie. Zgrzytem w autobusie było zastosowanie tylko dwóch uchylnych okienek, przez co w pojeździe było zbyt gorąco. Silnik mógłby być cichszy, ale w zasadzie żaden autobus II generacji niskopodłogowy nie ma zbyt cichego silnika.
Ogólnie mówiąc MAN NL222 spodobał mi się bardzo, te tarnowskie sztuki są porządne. Zastanawiam się, czy nie lepiej, jakby takie jeździły po Rzeszowie niż O405N2.
Ogólnie mówiąc MAN NL222 spodobał mi się bardzo, te tarnowskie sztuki są porządne. Zastanawiam się, czy nie lepiej, jakby takie jeździły po Rzeszowie niż O405N2.
No trudno to ocenić, bo MB O405N2 to też nie jest zły autobus. Ja bardzo lubię oba autobusy. Natomiast NL222 rzeczywiście i mnie się baaardzo spodobał. Ja się z nimi spotkałem w Poznaniu. Tam też jeżdżą i to w dużych ilościach. Naprawdę piękne, ciche, przyjemne autobusy. Szkoda, że nie ma ich w KM w Warszawie...voy pisze:(...) Ogólnie mówiąc MAN NL222 spodobał mi się bardzo, te tarnowskie sztuki są porządne. Zastanawiam się, czy nie lepiej, jakby takie jeździły po Rzeszowie niż O405N2.
MAN NL202 MZK Gorzów Wlkp.
Dzisiaj do Gorzowa przyjechały 3 MANy NL202 na pierwszy rzut oka takie same ale po dokładnym obejrzeniu okazuje się że każdy inny.
Zaczne od podziękowań dla MZK za zostowanie luki w numeracji dla Solarek.
Pierwszym wozem jest 557 przyjechał on... właśnie niewiadomo skąd najlepszy z całej trójki ładne siedzenia ładna aranżacja wnętrza, niebieskie obicie siedzeń po prostu miło patrzeć. Wyświetlacze Brose a skrzynia biegów Voitha. (niestety fotek nie mam bo nie te co trzeba skasowałem)
http://img88.imageshack.us/img88/5688/przody9gt.jpg
Kolejnym wozem jest 558 pochodzi w München i znacznie różni się od reszty. Ze strony bez drzwiowej sybe idzie w miarę ostro do góry i nie ma załamiania po połowie długości wozu. Z drugiej stroby za to dwa poziomy okien: niski w częsci międzydrzwiowej i wysokiej za 2 drzwiami. Wyświetlacze również Brose i skrzynia również Voitha.
Drzwi odskokowe czyli wóz typowy na podmiejskie linie utwierdza to też układ siedzeń wewnątrz wozu. Chyba z całej trójki najgorzej zadbany.
http://img153.imageshack.us/img153/4648 ... rze8tc.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/601/ ... ze26ad.jpg
Ostatnim wozem jest 559 przyjechał z Zweibrücke. Posiada jakiś dziwny Piksel jakiś dwukolorowy ale dobrze czytelny. Posiada w odróżnieniu skrzynię biegów ZF. Wyróżnia się również dzieloną szybą. Jest bardzo podobny do 557 ale wewnątrz ma inną tapicerkę siedzeniową.
http://images1.fotosik.pl/36/63pyf4n3r3ge0o8q.jpg
http://images1.fotosik.pl/36/g8nl08ru7axvfsda.jpg
Te trzy pojazdy mają identyczny pulpit jak w naszych MANach SL200 i SÜ240 więc nie posiadają deski rozdzielczej obecnie standardowej w Niemczech czyli VDO od Siemensa. (na fotce troche mnie widać )
http://images3.fotosik.pl/36/qnnz5111evavnrd7.jpg
Do tego programator tablic i wewnętrzny wyświetlach firmy Pixel Bydgoszcz taki jak w Lionsie co jest w Gorzowie.
http://images2.fotosik.pl/36/8i005et6414ncjvi.jpg
Na końcu zdjęcie tylnej części MANów:
http://images2.fotosik.pl/36/lapskyu0cncsafr5.jpg
Autobusy ogólnie sprawiają bardzo pozytywne wrażenie tylko ciekawe jak na mieście będą się sprawować.
Post edytowany. Posty wydzielone z tematu: "Man NL 222" - J-31
Zaczne od podziękowań dla MZK za zostowanie luki w numeracji dla Solarek.
Pierwszym wozem jest 557 przyjechał on... właśnie niewiadomo skąd najlepszy z całej trójki ładne siedzenia ładna aranżacja wnętrza, niebieskie obicie siedzeń po prostu miło patrzeć. Wyświetlacze Brose a skrzynia biegów Voitha. (niestety fotek nie mam bo nie te co trzeba skasowałem)
http://img88.imageshack.us/img88/5688/przody9gt.jpg
Kolejnym wozem jest 558 pochodzi w München i znacznie różni się od reszty. Ze strony bez drzwiowej sybe idzie w miarę ostro do góry i nie ma załamiania po połowie długości wozu. Z drugiej stroby za to dwa poziomy okien: niski w częsci międzydrzwiowej i wysokiej za 2 drzwiami. Wyświetlacze również Brose i skrzynia również Voitha.
Drzwi odskokowe czyli wóz typowy na podmiejskie linie utwierdza to też układ siedzeń wewnątrz wozu. Chyba z całej trójki najgorzej zadbany.
http://img153.imageshack.us/img153/4648 ... rze8tc.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/601/ ... ze26ad.jpg
Ostatnim wozem jest 559 przyjechał z Zweibrücke. Posiada jakiś dziwny Piksel jakiś dwukolorowy ale dobrze czytelny. Posiada w odróżnieniu skrzynię biegów ZF. Wyróżnia się również dzieloną szybą. Jest bardzo podobny do 557 ale wewnątrz ma inną tapicerkę siedzeniową.
http://images1.fotosik.pl/36/63pyf4n3r3ge0o8q.jpg
http://images1.fotosik.pl/36/g8nl08ru7axvfsda.jpg
Te trzy pojazdy mają identyczny pulpit jak w naszych MANach SL200 i SÜ240 więc nie posiadają deski rozdzielczej obecnie standardowej w Niemczech czyli VDO od Siemensa. (na fotce troche mnie widać )
http://images3.fotosik.pl/36/qnnz5111evavnrd7.jpg
Do tego programator tablic i wewnętrzny wyświetlach firmy Pixel Bydgoszcz taki jak w Lionsie co jest w Gorzowie.
http://images2.fotosik.pl/36/8i005et6414ncjvi.jpg
Na końcu zdjęcie tylnej części MANów:
http://images2.fotosik.pl/36/lapskyu0cncsafr5.jpg
Autobusy ogólnie sprawiają bardzo pozytywne wrażenie tylko ciekawe jak na mieście będą się sprawować.
Post edytowany. Posty wydzielone z tematu: "Man NL 222" - J-31
Ostatnio zmieniony 2006-03-17, 13:04 przez Robson, łącznie zmieniany 2 razy.
Zamiast pulpitu jest 2x programator.
Ogólnie — woziki trochę dziwne jakieś i mało pojemne chyba, ale ogólnie mogą być (teraz będziemy mieli podobne kasowniki ). Tylko w tym z Monachium mogliby zmienić fotele — wyglądają jak Astromale I i zapewne są tak samo wygodne.
Tak ku informacji: BOSE chyba (bądź Bose), nie Brose i Monachium, nie Munchen.
Ogólnie — woziki trochę dziwne jakieś i mało pojemne chyba, ale ogólnie mogą być (teraz będziemy mieli podobne kasowniki ). Tylko w tym z Monachium mogliby zmienić fotele — wyglądają jak Astromale I i zapewne są tak samo wygodne.
Tak ku informacji: BOSE chyba (bądź Bose), nie Brose i Monachium, nie Munchen.
Ja wozy widziałem ok 3 godzin od przyjazdu więc sądze że to ciśnienie zeszło.ppln pisze:A ten #558 to naturalnie niższy jest czy obniżony pneumatyką?
One są już po "remoncie" i nic więcej nie będzie robione.ppln pisze:I czy #558 nie ma za dużej rzeźni (którą trzeba będzie chyba oddzielić od drzwi),? Czy zostanie zmniejszona?
Mała pomyłka Już poprawioneppln pisze:I wrzuć ten pulpit (w jego miejscu jest sterownik)
W tym roku nic bo w MZK jest deficyt taborowy. Być może szybciej coś się posypie (najstarsze M11)ppln pisze:I co pójdzie na złom za te MANy?
Ja tam widziałem chyba BROSE a nie BOSE może się myle.plocmaster pisze:Tak ku informacji: BOSE chyba (bądź Bose), nie Brose
Monachium, München dla mnie to bez różnicy. A nawet wolę tą niemiecką nazwę.plocmaster pisze:i Monachium, nie Munchen.
A ucze się i to od 8 latppln pisze:Może się Robson niemieckiego uczy
Po co oddzielać rzeźnię, jeśli drzwi otwierają się na zewnątrz. Oddzielenia stosuje się wyłącznie jak drzwi się otwierają do środka bo wtedy brak oddzielenia powodowałby kolizję drzwi z pasażerami No i w miejsce takiej przegrody może ze dwóch pasażerów więcej wsiądzie, heheppln pisze:I czy #558 nie ma za dużej rzeźni (którą trzeba będzie chyba oddzielić od drzwi),?
Osobiście #558 mi się wcale nie podoba. Jest brzydki w środku, te fotele to już całkiem prawie jak w 105N. Fatalnie wynalazkowe jest to rozwiązanie, że przednie drzwi otwierają się na zewnątrz, wychodzą znacznie przed przód autobusu a lusterko jest przykręcone do skrzydła drzwi i się przesuwa razem z drzwiami. Zastanawiam się czy coś w ogóle widać w tym lusterku.. A #559 podoba mi się mimo nieco archaicznego wykończenia wnetrza. #557 to już całkiem miodzio w środku. Chyba miał jakiś remont wnętrza bo wygląda wyjątkowo współcześnie.
nie wiem czy to przejdzie przez cenzurę, ale nasi kierowcy śmieją się z #558 że ma "kutasa" na dachu
A slowem w temacie wyświetlaczy.. Mi też się wydaje, że Brose. Ta sama firma zresztą co produkowała systemy informacyjne do sprzętów klasy Man SL200, SU240, MB O-305 - czyli rolki z taśmami przewijane elektronicznie z miejsca kierowcy.
Ostatnio zmieniony 2006-03-16, 17:17 przez Kozik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pewnie teraz będą się z nimi pieścić i tylko najbardziej zasłużeni kierowcy (ci z najbardziej wytartymi nogawkami spodni ) będą je dostawać pod opiekę. Jak na razie wozy stoją jeszcze bez tablic rejestracyjnych, więc pewnie czekają je jeszcze formalności związane z przeglądami i rejestracją. Wydaje mi się, że w przyszłym tygodniu to już na pewno powinny wyjechać..
Odzyskaj odpowiednim programemRobson pisze:(niestety fotek nie mam bo nie te co trzeba skasowałem)
O rany ale chłam. Fotele są fatalne, nie ma gdzie się w rzeźni złapać...Kolejnym wozem jest 558 pochodzi w München i znacznie różni się od reszty.
A to klasyczny MAN, tylko spora ilość siedzeń. Powinien być puszczany na linie o mniejszym zapełnieniu.Ostatnim wozem jest 559 przyjechał z Zweibrücke.
Przypomnij jakie to roczniki i z jakim przebiegiem i jaki był koszt poszczególnych pojazdów
Analizując numer VIN to:voy pisze:Przypomnij jakie to roczniki i z jakim przebiegiem i jaki był koszt poszczególnych pojazdów
#557 typ to NL202 rocznik 1998 i na liczniku ok. 500 000km
#558 to typ hmm właśnie nie wiem może ktoś wie co oznaczają w numerze VIN liczby 889017 , rocznik 1997 i na liczniku ok 600 000km
#559 typ to NL202 rocznik 1997 i na liczniku 597 510km
Więc jak na swój wiek to malutko przejeździły.
Pierwszy raz w życiu widzę autobus z różnymi poziomami okien na obu bokach Orientuje się ktoś, czy to jest jakaś przeróbka czy taki wyjechał już z fabryki ?Robson pisze:Kolejnym wozem jest 558 pochodzi w München i znacznie różni się od reszty. Ze strony bez drzwiowej sybe idzie w miarę ostro do góry i nie ma załamiania po połowie długości wozu. Z drugiej stroby za to dwa poziomy okien: niski w częsci międzydrzwiowej i wysokiej za 2 drzwiami.
To chyba oryginał w numerze VIN jako oznaczenie typu ma "889 017" więc z tego wychodzi że to nie jest NL202 ( jako typ w numerze VIN mają A10 )może wie ktoś co to za typ?? Może NÜ202. Dziś już pojawiły się na mieście tylko 559 widziałem na zajezdni. Prezentują się bardzo ładnie a silnik wyje jak 120MM/2 czyli jak typowe MANowe serce.