NL 2x2
Filipie2691 podejrzewam, że te Świerklanckie Many nie różnią się we wnątrz od tych Katowickich
Więc to samo mogę powiedzieć, że wnętrze jest zadbane no i wygodne siedzenia
Jednak ta otwarta kabina kierowcy, nie wygląda bezpiecznie ale jak znam naszych "speców" z odziału zajezdni PKM K-ce wstawią piękną kabinę z skasowanej M11 lub jakiegoś Jelczydła 120MM/1
Więc to samo mogę powiedzieć, że wnętrze jest zadbane no i wygodne siedzenia
Jednak ta otwarta kabina kierowcy, nie wygląda bezpiecznie ale jak znam naszych "speców" z odziału zajezdni PKM K-ce wstawią piękną kabinę z skasowanej M11 lub jakiegoś Jelczydła 120MM/1
"KA" Świnoujście zakupuje użwane Niemieckie MANY N
Witam wszystkich
Chciałbym napisać o Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu,która zakupiła od Niemców 3 używane MANY NL202.
Pierwsza partia 3 sztuk autobusów już jest w Świnoujściu, teraz czekamy na kolejne 5 używek,bo cała partia NL202 ma wynieść 8 sztuk.
Wszystkie używane MANY mają zastąpić wysłużone Jelcze M11 oraz wzmocnić park taborowy, w którym znajdują się trzy Autosany A1010M.
Jakie macie własne opinie co to tego niskopodłogowego MANA NL202.
Ja uważam,że w miarę są to normalne autobusy a firma MAN jest uważana za dobrą i produkuje dość dobrej jakości sprzęt transportowy.
Wszystkie zdjęcia tych używek można zobaczyć na stronie mojego stowarzyszenia: www.ssmkz.dl.pl
Chciałbym napisać o Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu,która zakupiła od Niemców 3 używane MANY NL202.
Pierwsza partia 3 sztuk autobusów już jest w Świnoujściu, teraz czekamy na kolejne 5 używek,bo cała partia NL202 ma wynieść 8 sztuk.
Wszystkie używane MANY mają zastąpić wysłużone Jelcze M11 oraz wzmocnić park taborowy, w którym znajdują się trzy Autosany A1010M.
Jakie macie własne opinie co to tego niskopodłogowego MANA NL202.
Ja uważam,że w miarę są to normalne autobusy a firma MAN jest uważana za dobrą i produkuje dość dobrej jakości sprzęt transportowy.
Wszystkie zdjęcia tych używek można zobaczyć na stronie mojego stowarzyszenia: www.ssmkz.dl.pl
Wreszcie mogłem obejrzeć zdjęcia tych MAN-ów. Rzeczywiście to była dobra decyzja. One naprawdę jeszcze długo będą służyć mieszkańcom i turystom.
Swoją drogą - MAN i tak jest piękny - mają ładny makijaż. Niebieskie fale. Doskonale pasuje do Świnoujścia
Maciek88 - jak przebiega ich eksploatacja w Świnoujściu ?
Swoją drogą - MAN i tak jest piękny - mają ładny makijaż. Niebieskie fale. Doskonale pasuje do Świnoujścia
Maciek88 - jak przebiega ich eksploatacja w Świnoujściu ?
Odświeżę temat. MANideł w Świnoujściu jest 8 z czego 2 to wersja EL202 w tyn jeden z manualem. 7 jest białych w niebieskie fale a ostatni i zarazem najmłodszy [95r] jest koloru kremowego. Wstawili mu właśnie nowe... filmy. MAny puszczane są zawsze na linię 9 [europejską]10 do Międzyzdrojów i 200 (Przedłuzenie z niemieckiego Anklam - jeździ zawsze pusta] Niemal wszystkie prócz dwóch maja problemy z wyświetlaczami a nawet ich nie mają. W planach jest zakup 6 - 8 nowych autobusów ale to w przyszłym roku
To ja coś napiszę.
MZK Słupsk w 2007r zakupiło dużo MANów. Oprócz NG272 z MVG Munchen (1364-1366, 1368, 1374, 1375) zakupiły 2 MANy NL202 3 drzwiowe - pierwszy z nich (1376) to MAN, pochodzenie niemieckie 1994, drugi (1377)to Graf&Stift NL202, pochodzenie Austria, także 1994. Poza nimi mają przyjechać do nas jeszcze 2 NL202.
MZK Słupsk w 2007r zakupiło dużo MANów. Oprócz NG272 z MVG Munchen (1364-1366, 1368, 1374, 1375) zakupiły 2 MANy NL202 3 drzwiowe - pierwszy z nich (1376) to MAN, pochodzenie niemieckie 1994, drugi (1377)to Graf&Stift NL202, pochodzenie Austria, także 1994. Poza nimi mają przyjechać do nas jeszcze 2 NL202.
W KM Szczecinek jeździ 6 Manów NL222, jest to wersja 2+2+0, 2 zakupiono w 1997 roku i 4 w 1998. Podobno były to jedyne fabrycznie nowe Many tego typu wyprodukowane na polski rynek Obecnie 2 z nich będą miały odświeżaną podłoge i tapicerke. Jeździ się nimi super, min dzięki fotelom lotniczym
Jak twierdzi znajmoy mechanik są to pojazdy bezawarryjne, najstarsze mają 700.000 tys na liczkiu bez żadnych remontów.
2 takie pojazdy ma też PKS Bydgoszcz, obsługują one linie 301 wspólnie z EL2x2 i Volvo B10Ble oraz linie pozamiejskie, planuje się zakup także następnych
Jak twierdzi znajmoy mechanik są to pojazdy bezawarryjne, najstarsze mają 700.000 tys na liczkiu bez żadnych remontów.
2 takie pojazdy ma też PKS Bydgoszcz, obsługują one linie 301 wspólnie z EL2x2 i Volvo B10Ble oraz linie pozamiejskie, planuje się zakup także następnych
Nie wiem czy to pytanie już było, ale:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-197125.html
Co to jest to takie jakby "komin" w przedniej części dachu
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-197125.html
Co to jest to takie jakby "komin" w przedniej części dachu
Chyba nie do końca. Z tego co wiem - ten element służy wyłącznie do łączności (bądź nawet namierzania go na mieście).plocmaster pisze:Służy do komunikacji z centralą i włączania sobie zielonego światła.
Natomiast do wzbudzania sygnalizacji, od lat (już od ponad kilkudzisięciu lat - niech ten wzrok spocznie na naszych specjalistach od komunikacji miejskiej), służą niewielkie urządzenia, które zazwyczaj są umiejscowione na pasie nad okiennym, z boku autobusu. Zazwyczaj tuż za bocznym wyświetlaczem
Tak, jak najzupełniej serio. Chociażsm48 pisze:Serio
możliwe, że się pomyliłem i to jest do GPS-u (chociaż kiedyś był zdecydowanie mniej popularny, o ile w ogóle był), nie do świateł — i oczywiście do łączności.J-31 pisze:ten element służy wyłącznie do łączności (bądź nawet namierzania go na mieście).
Ba, kiedy u nas niedasię, bo blachosmrody będą stać w korkach… Choć z drugiej strony, nigdy nie byłem specjalnym zwolennikiem włączania sobie zielonego przez autobusy.J-31 pisze:niech ten wzrok spocznie na naszych specjalistach od komunikacji miejskiej
Widzę że wszyscy chwalą tutaj Many, mnie też się one podobają ale słyszałem że mają dość wątłą kratownicę która lubi czasem pęknąć. Czy ktoś słyszał o takim przypadku, a jeśli tak to w którym miejscu kratownica pękła? Poza tym porównując ceny używanych Manów, to widać że są one tańsze niż np. MB czy produkty skandynawskie, więc coś w tym jest. Podejrzewam że na niemieckich drogach z kratownicą nie będzie problemów ale u nas już tak.
Z tego co ja słyszałem problem z kratownicami dotyczy głównie autobusów III-ciej generacji, czyli MAN NL2x3 i NL3x3.siekierowy pisze:Widzę że wszyscy chwalą tutaj Many, mnie też się one podobają ale słyszałem że mają dość wątłą kratownicę która lubi czasem pęknąć. Czy ktoś słyszał o takim przypadku, a jeśli tak to w którym miejscu kratownica pękła?
Wiem, że toruńskie MAN-y NL223 mają poważne problemy z łamaniem się kratownic. Zdaje się, że warszawskie NG313 też chyba mają takie problemy, ponieważ w wielu pojazdach (rocznik 2001 i 2002) pojawiły się wzmocnienia na tylnym zwisie tuż za trzecią osią, po lewej stronie pudła pojazdu
Natomiast najmniej złego słyszałem o autobusach starszych - np. NL202, czy tym podobne