NL 2x2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Filipie2691 podejrzewam, że te Świerklanckie Many nie różnią się we wnątrz od tych Katowickich ;)

Więc to samo mogę powiedzieć, że wnętrze jest zadbane no i wygodne siedzenia :mruga:
Jednak ta otwarta kabina kierowcy, nie wygląda bezpiecznie :/ ale jak znam naszych "speców" z odziału zajezdni PKM K-ce wstawią piękną kabinę z skasowanej M11 lub jakiegoś Jelczydła 120MM/1 :P

maciek88

"KA" Świnoujście zakupuje użwane Niemieckie MANY N

Post autor: maciek88 »

Witam wszystkich

Chciałbym napisać o Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu,która zakupiła od Niemców 3 używane MANY NL202.
Pierwsza partia 3 sztuk autobusów już jest w Świnoujściu, teraz czekamy na kolejne 5 używek,bo cała partia NL202 ma wynieść 8 sztuk.
Wszystkie używane MANY mają zastąpić wysłużone Jelcze M11 oraz wzmocnić park taborowy, w którym znajdują się trzy Autosany A1010M.

Jakie macie własne opinie co to tego niskopodłogowego MANA NL202.

Ja uważam,że w miarę są to normalne autobusy a firma MAN jest uważana za dobrą i produkuje dość dobrej jakości sprzęt transportowy.

Wszystkie zdjęcia tych używek można zobaczyć na stronie mojego stowarzyszenia: www.ssmkz.dl.pl

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

maciek88 pisze:Jakie macie własne opinie co to tego niskopodłogowego MANA NL202.
W pytę wóz, dobrze trafiliście. Tylko używka, ale wiadomo…

maciek88

Post autor: maciek88 »

ja tam bym wolał nowe Jelcze albo Solbusy ale "KA" nie ma tyle kasy na nowe wozy polskiej produkcji :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

ja tam bym wolał nowe Jelcze albo Solbusy ale "KA" nie ma tyle kasy na nowe wozy polskiej produkcji

No ja bym chyba wolał MANy, mimo, że są używane, ale dobre, niż Jelcz, które są nowe, ale słabe.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

maciek88 pisze:Jakie macie własne opinie co to tego niskopodłogowego MANA NL202.
Spoko wozy, ale mają wadę w postaci sauny w środku i wąskiego przejścia, oraz, że są 2 drzwiowe, ale przecież w końcu to są ex Niemcy ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MKM Shadow pisze:ale mają wadę w postaci sauny w środku
Na pewno któreś mają więcej okien, poza tym można jej zaradzić poprzez znalezienie wozów na sprzedaż z klimą bądź wymianę niektórych okien
MKM Shadow pisze:wąskiego przejścia, oraz, że są 2 drzwiowe
No cóż, mniejsze potoki…

Lukas

Post autor: Lukas »

Sądze że to dobra decyzja. co z tego że używane... Firma Man nie produkuje byle syfu. :razz:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wreszcie mogłem obejrzeć zdjęcia tych MAN-ów. Rzeczywiście to była dobra decyzja. One naprawdę jeszcze długo będą służyć mieszkańcom i turystom. ;)

Swoją drogą - MAN i tak jest piękny - mają ładny makijaż. Niebieskie fale. Doskonale pasuje do Świnoujścia :)

Maciek88 - jak przebiega ich eksploatacja w Świnoujściu ? ;)

dj_rychu

Post autor: dj_rychu »

Odświeżę temat. MANideł w Świnoujściu jest 8 z czego 2 to wersja EL202 w tyn jeden z manualem. 7 jest białych w niebieskie fale a ostatni i zarazem najmłodszy [95r] jest koloru kremowego. Wstawili mu właśnie nowe... filmy. MAny puszczane są zawsze na linię 9 [europejską]10 do Międzyzdrojów i 200 (Przedłuzenie z niemieckiego Anklam - jeździ zawsze pusta] Niemal wszystkie prócz dwóch maja problemy z wyświetlaczami a nawet ich nie mają. W planach jest zakup 6 - 8 nowych autobusów ale to w przyszłym roku :)

Mercury

Post autor: Mercury »

To ja coś napiszę.

MZK Słupsk w 2007r zakupiło dużo MANów. Oprócz NG272 z MVG Munchen (1364-1366, 1368, 1374, 1375) zakupiły 2 MANy NL202 3 drzwiowe - pierwszy z nich (1376) to MAN, pochodzenie niemieckie 1994, drugi (1377)to Graf&Stift NL202, pochodzenie Austria, także 1994. Poza nimi mają przyjechać do nas jeszcze 2 NL202.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

W KM Szczecinek jeździ 6 Manów NL222, jest to wersja 2+2+0, 2 zakupiono w 1997 roku i 4 w 1998. Podobno były to jedyne fabrycznie nowe Many tego typu wyprodukowane na polski rynek :) Obecnie 2 z nich będą miały odświeżaną podłoge i tapicerke. Jeździ się nimi super, min dzięki fotelom lotniczym :D
Jak twierdzi znajmoy mechanik są to pojazdy bezawarryjne, najstarsze mają 700.000 tys na liczkiu bez żadnych remontów.

2 takie pojazdy ma też PKS Bydgoszcz, obsługują one linie 301 wspólnie z EL2x2 i Volvo B10Ble oraz linie pozamiejskie, planuje się zakup także następnych ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Nie wiem czy to pytanie już było, ale:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-197125.html

Co to jest to takie jakby "komin" w przedniej części dachu :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tzw. przyrodzenie męskie (często używa się synonimów). Służy do komunikacji z centralą i włączania sobie zielonego światła.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Malowanie identyczne jak sprowadzony w zeszłym roku Katowicki 2 drzwiowy NL222 #232.
plocmaster pisze:i włączania sobie zielonego światła.
Ciekawe :chytry:

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Shadow238 pisze:Malowanie identyczne jak sprowadzony w zeszłym roku Katowicki 2 drzwiowy NL222 #232.
Jeszcze 2 są w Kielcach, wygodne siedzenia ma :)
plocmaster pisze:Służy do komunikacji z centralą i włączania sobie zielonego światła.
Serio :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Służy do komunikacji z centralą i włączania sobie zielonego światła.
Chyba nie do końca. Z tego co wiem - ten element służy wyłącznie do łączności (bądź nawet namierzania go na mieście).

Natomiast do wzbudzania sygnalizacji, od lat (już od ponad kilkudzisięciu lat :chytry: - niech ten wzrok spocznie na naszych specjalistach od komunikacji miejskiej), służą niewielkie urządzenia, które zazwyczaj są umiejscowione na pasie nad okiennym, z boku autobusu. Zazwyczaj tuż za bocznym wyświetlaczem ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

sm48 pisze:Serio
Tak, jak najzupełniej serio. Chociaż
J-31 pisze:ten element służy wyłącznie do łączności (bądź nawet namierzania go na mieście).
możliwe, że się pomyliłem i to jest do GPS-u (chociaż kiedyś był zdecydowanie mniej popularny, o ile w ogóle był), nie do świateł — i oczywiście do łączności.
J-31 pisze:niech ten wzrok spocznie na naszych specjalistach od komunikacji miejskiej
Ba, kiedy u nas niedasię, bo blachosmrody będą stać w korkach… Choć z drugiej strony, nigdy nie byłem specjalnym zwolennikiem włączania sobie zielonego przez autobusy.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Widzę że wszyscy chwalą tutaj Many, mnie też się one podobają ale słyszałem że mają dość wątłą kratownicę która lubi czasem pęknąć. Czy ktoś słyszał o takim przypadku, a jeśli tak to w którym miejscu kratownica pękła? Poza tym porównując ceny używanych Manów, to widać że są one tańsze niż np. MB czy produkty skandynawskie, więc coś w tym jest. Podejrzewam że na niemieckich drogach z kratownicą nie będzie problemów ale u nas już tak.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

siekierowy pisze:Widzę że wszyscy chwalą tutaj Many, mnie też się one podobają ale słyszałem że mają dość wątłą kratownicę która lubi czasem pęknąć. Czy ktoś słyszał o takim przypadku, a jeśli tak to w którym miejscu kratownica pękła?
Z tego co ja słyszałem problem z kratownicami dotyczy głównie autobusów III-ciej generacji, czyli MAN NL2x3 i NL3x3.

Wiem, że toruńskie MAN-y NL223 mają poważne problemy z łamaniem się kratownic. Zdaje się, że warszawskie NG313 też chyba mają takie problemy, ponieważ w wielu pojazdach (rocznik 2001 i 2002) pojawiły się wzmocnienia na tylnym zwisie tuż za trzecią osią, po lewej stronie pudła pojazdu ;)

Natomiast najmniej złego słyszałem o autobusach starszych - np. NL202, czy tym podobne ;)

ODPOWIEDZ