NM 2x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Jak to MAN nie oferuje krótkich pojazdów? W swojej ofercie ma pojazdy o długości 10,5 m.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Maciek007 pisze:Jak to MAN nie oferuje krótkich pojazdów? W swojej ofercie ma pojazdy o długości 10,5 m.
Nie ma :chytry: Ileż można wałkować w kółko to samo na jednym i tym samym forum. Nie ma już w ofercie LC M

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

O to zwracam honor przepraszam. W prospektach jeszcze go miałem to myślałem że jeszcze jednak go produkują.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.phototrans.eu/14,483896,0,MA ... _7851.html
http://www.phototrans.eu/14,485550,0,MA ... _7851.html
Ostatnio Gryf kupił Mana NM223 do obsługi linii autobusowych w Gdyni (jest to pierwszy NM223 w ZKM Gdynia). Jak widać, ta sztuka pochodzi z wczesnej produkcji, zawiera jeszcze wiele cech z Manów NM222.

Przy okazji chcę zapytać znawców, czy późniejsze Many z podwoziem typu A66 i A76 mają rozwiązanie napędu skopiowane z NM222 i wczesnych NM223 czy pewne podobieństwa są przypadkowe?

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Znaczy nie zwiera wiele części NM222 tylko to Goeppel więc stąd to zbliżenie. Naturalnie jest to wczesny MAN IIIG. Rama (podwozie) a co za tym idzie napęd jest niemal identyczny jak w tym egzemplarzu. Fakt tylko faszerowania elektroniką występuje.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Patrząc na zdjęcie tego Lion'sa który został pokazany na konferencji można chyba oficjalnie uznać powrót Lion's City M do oferty MANa:
https://lh5.googleusercontent.com/-gJ7Q ... MG6762.jpg

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

I bardzo dobrze. Jest popyt na tego typu wozy. MAN wycofując swój 10-metrowy produkt strzelił sobie w stopę. Widocznie stopa wyzdrowiała.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

stachu pisze:MAN wycofując swój 10-metrowy produkt strzelił sobie w stopę. Widocznie stopa wyzdrowiała.
Raczek konkurencja w postaci Citaro K i Urbino 10 jej pomogła...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ja raczej bym powiedział, że w złym momencie MAN się wycofał, bo niedługo po tym w Polsce i nie tylko posypało się zamówień na krótsze wozy i pewnie sobie pluli w brodę, że trochę jeszcze nie poczekali. No ale LC M znów jest w grze i bardzo dobrze.

romek

Post autor: romek »

W Ostródzie są dwie sztuki:

134 / NOS 1L31
135/ NOS 1L32

Obie są z 1999 i do 2005 jeździły w LVG Lübeck. Nie sprawiają większych problemów poza tym że są małe :D Można je spotkać na wszystkich liniach a przeważnie w dni wolne od pracy.

Wozy zazwyczaj dobrze postrzegane przez kierowców. Wóz 134 ma wadę polegającą na straszliwym szarpaniu gdy skrzynia zarzuca 4 bieg oraz jego drzwi nie otwierają sie do końca uniemożliwiając wjechanie wózkiem (chociaż możliwe że to zrobiono celowo). Wóz 135 z kolei przeżył małe zatopienie.. ale niedługo potem wrócił do ruchu.

ODPOWIEDZ