NM 2x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

W KM Szczecinek jeżdżą 4 MANy NM223, roczniki 1998, 2 x 1999 i 2002 :)
Wszystkie mają układ drzwi 1+2+0 oraz leżące silniki.

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

Odświeżam temat ponieważ ZUK Komorniki (jeżdżę z nimi co najmniej raz na tydzień) kupił MAN'a NM223 z 1997 roku. Chyba jako pierwszy autobus miejski ZUK'u ma klimatyzację. Manik pochodzi z Rehm Oerlinghausen - otrzymał numer taborowy 09 i tablice rejestracyjną
PZ 7009S.

Fotka: http://www.phototrans.eu/14,375119,0,MAN_NM223_09.html

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Te Many są świetne, bynajmniej z tego co wnioskuje u nas. Nie psują się są w miarę pojemne i mają klimatyzację :)

A ja najbardziej lubię tego Manika za jego śmieszny numer :

http://www.phototrans.eu/14,337000,0,MAN_NM223_777.html

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

Miałem okazję jechać ZUK-owskim nm223 i muszę powiedzieć, że byłem pod wrażeniem. Przestronne, wygodne wnętrze, przyjemny terkot silnika, mógłbym nim jechać trasę rzędu 1000km.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

MZK Przemyśl testuje MANa NM 223 : http://transinfo.pl/express24_text.php?id=31884
Wydaje mi się że jest to jeden z Manów For - Busowskich tylko po co jest sens testować używańca? Jak pieniądze które otrzymał przewoźnik z Przemyśla są na nowe autobusy?

Gustawek

Post autor: Gustawek »

Maciek007 pisze:tylko po co jest sens testować używańca? Jak pieniądze które otrzymał przewoźnik z Przemyśla są na nowe autobusy?
Toż to Solaris testowany w MZK też był używany. Jak bedą chcieli kupic, to przecież kupią nowe, a nie używane.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

No tak ale zauważ że takich MANów już nie produkują.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Maciek007 pisze:MZK Przemyśl testuje MANa NM 223 : http://transinfo.pl/express24_text.php?id=31884

Heeh :) Testujecie naszego ex MANika który śmigał na 73, 81 i 302. One mają twarde siedzenia a na dziurach jazda nimi nie jest miła.

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

Jest to NM223.2, czy NM223.3?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

DominikR pisze:Jest to NM223.2, czy NM223.3?
.3

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

No to muszę przyznać, że Przemyśl testuje bardzo ciekawy autobus ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Te testy rzeczywiście były świetne. Autobus był 2 dni. W jeden dzień stał na zajezdni, w drugi pojechał na rynek, każdy mógł go pooglądać i wrócił z powrotem. Kilka dni to według autora tekstu, aż 2, albo nie miał informacji.
Co ciekawe, MZK prawdopodobnie zainwestuje w krótkie MAN-y i ciekawi mnie co to może być.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ŁK-MZK, a czy Myślisz, że MZK w Przemyślu zainteresowałoby się używanymi MAN-ami III-ciej generacji, czy starszymi. Jak Sądzisz ? ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

J-31 pisze:ŁK-MZK, a czy Myślisz, że MZK w Przemyślu zainteresowałoby się używanymi MAN-ami III-ciej generacji, czy starszymi. Jak Sądzisz ? ;)
Używanami raczej nie. Jeśli chodzi o warunki, które musi spełnić MAN to autobus ok.9m (8.5-10). Właśnie wpadł im w oko NM223 i teraz skoro go nie produkują to ciekaw jestem co MAN może zaoferować. Dofinansowanie, które dostali obejmuje 12 sztuk nowych autobusów, a więc będą to nówki.
Natomiast jeżeli trafiłyby się pieniądze bez dotacji to myślę, że takowe autobusy byłyby w orbicie zainteresowań MZK
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 22:38 przez ŁK-MZK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak naprawdę, to zdaje się, że nie ma zbyt wielu używanych MAN-ów NM223 - jeśli uwzględnić brak dotacji i zainteresowanie MZK właśnie tym typem ;)

A jeśli pokusili by się na nowe pojazdy - to chyba raczej nie byłby to MAN-a. Ponieważ MAN - z tego co pamiętam - nie oferuje tak krótkich autobusów ;)

Sprawa może być ciekawa, ale z tego widzę, to chyba niepotrzebnie gdybamy. MZK nie ogłosiło przetargu :mruga:

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Jak to MAN nie oferuje krótkich pojazdów? W swojej ofercie ma pojazdy o długości 10,5 m.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Maciek007 pisze:Jak to MAN nie oferuje krótkich pojazdów? W swojej ofercie ma pojazdy o długości 10,5 m.
Nie ma :chytry: Ileż można wałkować w kółko to samo na jednym i tym samym forum. Nie ma już w ofercie LC M

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

O to zwracam honor przepraszam. W prospektach jeszcze go miałem to myślałem że jeszcze jednak go produkują.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.phototrans.eu/14,483896,0,MA ... _7851.html
http://www.phototrans.eu/14,485550,0,MA ... _7851.html
Ostatnio Gryf kupił Mana NM223 do obsługi linii autobusowych w Gdyni (jest to pierwszy NM223 w ZKM Gdynia). Jak widać, ta sztuka pochodzi z wczesnej produkcji, zawiera jeszcze wiele cech z Manów NM222.

Przy okazji chcę zapytać znawców, czy późniejsze Many z podwoziem typu A66 i A76 mają rozwiązanie napędu skopiowane z NM222 i wczesnych NM223 czy pewne podobieństwa są przypadkowe?

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Znaczy nie zwiera wiele części NM222 tylko to Goeppel więc stąd to zbliżenie. Naturalnie jest to wczesny MAN IIIG. Rama (podwozie) a co za tym idzie napęd jest niemal identyczny jak w tym egzemplarzu. Fakt tylko faszerowania elektroniką występuje.

ODPOWIEDZ