NM 2x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-04-02, 16:45

No to muszę przyznać, że Przemyśl testuje bardzo ciekawy autobus ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-05-06, 23:03

Te testy rzeczywiście były świetne. Autobus był 2 dni. W jeden dzień stał na zajezdni, w drugi pojechał na rynek, każdy mógł go pooglądać i wrócił z powrotem. Kilka dni to według autora tekstu, aż 2, albo nie miał informacji.
Co ciekawe, MZK prawdopodobnie zainwestuje w krótkie MAN-y i ciekawi mnie co to może być.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-05-07, 09:26

ŁK-MZK, a czy Myślisz, że MZK w Przemyślu zainteresowałoby się używanymi MAN-ami III-ciej generacji, czy starszymi. Jak Sądzisz ? ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-05-10, 17:09

J-31 pisze:ŁK-MZK, a czy Myślisz, że MZK w Przemyślu zainteresowałoby się używanymi MAN-ami III-ciej generacji, czy starszymi. Jak Sądzisz ? ;)
Używanami raczej nie. Jeśli chodzi o warunki, które musi spełnić MAN to autobus ok.9m (8.5-10). Właśnie wpadł im w oko NM223 i teraz skoro go nie produkują to ciekaw jestem co MAN może zaoferować. Dofinansowanie, które dostali obejmuje 12 sztuk nowych autobusów, a więc będą to nówki.
Natomiast jeżeli trafiłyby się pieniądze bez dotacji to myślę, że takowe autobusy byłyby w orbicie zainteresowań MZK
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 22:38 przez ŁK-MZK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29134
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-05-11, 07:57

Tak naprawdę, to zdaje się, że nie ma zbyt wielu używanych MAN-ów NM223 - jeśli uwzględnić brak dotacji i zainteresowanie MZK właśnie tym typem ;)

A jeśli pokusili by się na nowe pojazdy - to chyba raczej nie byłby to MAN-a. Ponieważ MAN - z tego co pamiętam - nie oferuje tak krótkich autobusów ;)

Sprawa może być ciekawa, ale z tego widzę, to chyba niepotrzebnie gdybamy. MZK nie ogłosiło przetargu :mruga:

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-05-11, 14:04

Jak to MAN nie oferuje krótkich pojazdów? W swojej ofercie ma pojazdy o długości 10,5 m.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-05-11, 14:31

Maciek007 pisze:Jak to MAN nie oferuje krótkich pojazdów? W swojej ofercie ma pojazdy o długości 10,5 m.
Nie ma :chytry: Ileż można wałkować w kółko to samo na jednym i tym samym forum. Nie ma już w ofercie LC M

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2010-05-11, 14:36

O to zwracam honor przepraszam. W prospektach jeszcze go miałem to myślałem że jeszcze jednak go produkują.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2011-05-01, 22:22

http://www.phototrans.eu/14,483896,0,MA ... _7851.html
http://www.phototrans.eu/14,485550,0,MA ... _7851.html
Ostatnio Gryf kupił Mana NM223 do obsługi linii autobusowych w Gdyni (jest to pierwszy NM223 w ZKM Gdynia). Jak widać, ta sztuka pochodzi z wczesnej produkcji, zawiera jeszcze wiele cech z Manów NM222.

Przy okazji chcę zapytać znawców, czy późniejsze Many z podwoziem typu A66 i A76 mają rozwiązanie napędu skopiowane z NM222 i wczesnych NM223 czy pewne podobieństwa są przypadkowe?

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2011-05-02, 09:17

Znaczy nie zwiera wiele części NM222 tylko to Goeppel więc stąd to zbliżenie. Naturalnie jest to wczesny MAN IIIG. Rama (podwozie) a co za tym idzie napęd jest niemal identyczny jak w tym egzemplarzu. Fakt tylko faszerowania elektroniką występuje.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-07-09, 09:50

Patrząc na zdjęcie tego Lion'sa który został pokazany na konferencji można chyba oficjalnie uznać powrót Lion's City M do oferty MANa:
https://lh5.googleusercontent.com/-gJ7Q ... MG6762.jpg

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 860
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu » 2011-07-10, 13:20

I bardzo dobrze. Jest popyt na tego typu wozy. MAN wycofując swój 10-metrowy produkt strzelił sobie w stopę. Widocznie stopa wyzdrowiała.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-07-10, 18:26

stachu pisze:MAN wycofując swój 10-metrowy produkt strzelił sobie w stopę. Widocznie stopa wyzdrowiała.
Raczek konkurencja w postaci Citaro K i Urbino 10 jej pomogła...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-07-10, 19:03

Ja raczej bym powiedział, że w złym momencie MAN się wycofał, bo niedługo po tym w Polsce i nie tylko posypało się zamówień na krótsze wozy i pewnie sobie pluli w brodę, że trochę jeszcze nie poczekali. No ale LC M znów jest w grze i bardzo dobrze.

romek

Post autor: romek » 2011-12-14, 15:26

W Ostródzie są dwie sztuki:

134 / NOS 1L31
135/ NOS 1L32

Obie są z 1999 i do 2005 jeździły w LVG Lübeck. Nie sprawiają większych problemów poza tym że są małe :D Można je spotkać na wszystkich liniach a przeważnie w dni wolne od pracy.

Wozy zazwyczaj dobrze postrzegane przez kierowców. Wóz 134 ma wadę polegającą na straszliwym szarpaniu gdy skrzynia zarzuca 4 bieg oraz jego drzwi nie otwierają sie do końca uniemożliwiając wjechanie wózkiem (chociaż możliwe że to zrobiono celowo). Wóz 135 z kolei przeżył małe zatopienie.. ale niedługo potem wrócił do ruchu.

ODPOWIEDZ