Jakie MANy jeżdzą u was - ulubiony MAN ?
MAN-y w PKS-ie Przemyśl
Jak już powszechnie wiadomo coraz więcej firm komunikacyjnych, dotychczas kupujących Jelcze zaczyna przerzucać się na MAN-y sprowadzane z Niemiec. Tak też jest w przypadku PKS-u Przemyśl, choć tutaj przyszłość wiązana jest z MAN-em. Firma ta posiada: 1 MAN-y SL263, 3 MAN-y NU263, 2 MAN-y NL202, 1 MAN-a EL202, MAN-a SL222, 5 MAN-ów FRH 422, 1 MAN-a FRH 353, 1 MAN-a FRH 362, 1 MAN-a Lion's Coacha. Ostatnimi czasy do tej gromadki dołączył kolejny MAN EL202 sprowadzony z Niemiec przez firmę Alga. Autobus ten stoi obecnie na zajezdni PKS w Przemyślu i ma jeszcze niemiecką rejestrację. Jest to już 16-ty MAN w PKS-ie Przemyśl i całkiem prawdopodobne, że liczba ta będzie stale się powiększać ze względu na to, iż te MAN-y sprawdzają się w Przemyślu. Obydwa MAN-y EL202 wyglądają mniej więcej tak:
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
http://www.alga.de/db/detail.cfm?IntNum ... he=D&fzg=1
PKS Przemyśl obsługuje od 3 latch 4 linie przejęte od MZK, wiec praca się dla nich znajdzie. A jeśli nie to mogą jeździć na trasie do Dynowa (46km), tudzież do Rzeszowa (ok. 70km). Kiedyś nawet do Sanoka (72km) wysłali MAN-a SL263, więc co do ich obiegów to nie jest jeszcze pewna sprawa. W sumie patrząc pod kątem zalet tych MAN-ów to tylko PKS je kupuje, gdyż przemyskie MZK nie ma pieniędzy i wolą traczej wysokopodłogowe SL202 .J-31 pisze:Bardzo sympatyczne autobusy, jeśli zakupił je PKS, to myślę, że znakomicie będą się nadawały na lokalne linie typu PKS.
Ostatnimi czasy radomski oddział ITS-u sprowadził sobie kolejne 2 używane MAN-y NL202. Autobusy są 3-drzwiowe, mają 14 lat (rocznik 1992) i wcześniej jeździły w GVB Vera. ITS pozyskał już wcześniej od tego przewoźnika 2 tego typu MAN-y, wiec łącznie z tą dostawą ITS odkupił od GVB Vera 4 MAN-y NL202. Nowe nabytki otrzymały nr. taborowe 55 i 56 i od razu otrzymały na swych tyłach reklamy okryte folią typu One Way Vision. W porównaniu z 2-ma wcześniej sprowadzonymi MAN-ami z Very 55 i 56 posiadają wyświetlacze i inną tapicerkę siedzeń. Jak zapowiedział ITS jeszcze do końca tego roku wszystkie 4 MAN-y z Very otrzymają wyświetlacze. Od początku roku ITS sprowadził 9 MAN-ów ( w tym kilka odkupionych z SAV Augsburg), co pozwoliło w marcu tego roku definitywnie wycofać Ikarusy 260.04 z ITS-u (Ikarus 280.26 #46 oraz 260.04 #24 zostały przerobione na szkoleniówki i do dziś jeżdżą jako wozy szkoleniowe w Warszawie). Opróćz tego do Warszawy na wóz szkoleniowy przeznaczono MAN-a NL202, dwudrzwiowego o nr. taborowym 61 oraz 2 MAN-u UL242 .
Wiesz do zajezdni firmy ITS A Michalczewski Oddz. W-wa, mam dosyć daleko. Dla mnie to jest dosłownie druga strona miasta. I w tym rejonie Warszawy jest raz/dwa razy do roku. Stąd mogłem po prostu nie wiedzieć i nie widziećAdrian_ pisze:Może cię nieco zaskoczę, ale MAN-y przesłane do Warszawy już jeżdżą po stolicy w roli autobusów szkoleniowych
Nie ma sprawy. Co do malowania (TWB nie działa, wiec nie mogę zobrazować ich wyglądu linkami do zdjęć) dodam, iż obydwa MAN-y UL242 są pomalowane na biało, a dwudrzwiowy MAN NL202 posiada malowanie radomskiego ITS-u. Nie wiem, czy warszawski ITS je przemaluje, ale na razie się na to nie zapowiada .J-31 pisze:Stąd mogłem po prostu nie wiedzieć i nie widzieć
^ Trzeba było poszukać w najbardziej oczywistym miejscu, czyli na stronie ITSowego Ośrodka
HeheAdrian_ pisze: Co do malowania (TWB nie działa, wiec nie mogę zobrazować ich wyglądu linkami do zdjęć) dodam, iż obydwa MAN-y UL242 są pomalowane na biało[ciach] Nie wiem, czy warszawski ITS je przemaluje, ale na razie się na to nie zapowiada .
A propo MAN-ów. Nie wiem, czy koledzy z poza Warszawy wiedzą, ale od wielu lat po warszawskich ulicach jeżdżą trójdrzwiowe MAN-y NL 202 Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze.
Nie wiem ile ich jest. Możliwe, że tylko jeden. Te autobusy (bądź autobus) nie obsługują płyty lotniska a jedynie stanowią komunikację lokalną pomiędzy portem lotniczym na ¯wirki i Wigury a portem przy ul. 17 Stycznia i na takiej trasie sobie jeżdżą.
Od dawna próbuję zapolować na te (lub ten) autobusy i zawsze mam pecha. Aczkolwiek w tym roku w sierpniu udało mi się sfocić jego tyłek na ¯wirki i Wigury.
Nie wiem ile ich jest. Możliwe, że tylko jeden. Te autobusy (bądź autobus) nie obsługują płyty lotniska a jedynie stanowią komunikację lokalną pomiędzy portem lotniczym na ¯wirki i Wigury a portem przy ul. 17 Stycznia i na takiej trasie sobie jeżdżą.
Od dawna próbuję zapolować na te (lub ten) autobusy i zawsze mam pecha. Aczkolwiek w tym roku w sierpniu udało mi się sfocić jego tyłek na ¯wirki i Wigury.
Tymczasem kilka dni temu kolejny przewoźnik wzbogacił się o używanego MAN-a. Jest to MAN NL202 należący do przewoźnika o nazwie Ornowski Travel z Rumii. W służbie liniowej zadebiutował 1-szego listopada na linii 386. Autobus ten pomalowany jest w kolorze czerwonym i posiada nr. taborowy 7009. Jest z 1993 roku. Oto jego zdjęcia:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120415.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120560.html
Pod jednym ze zdjęć ktoś napisał, iż może to być MAN NL222 i musze przyznać, ze i ja mam co do tego pewne przesłanki, choć nie jestem tego w 100% pewien .
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120415.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120560.html
Pod jednym ze zdjęć ktoś napisał, iż może to być MAN NL222 i musze przyznać, ze i ja mam co do tego pewne przesłanki, choć nie jestem tego w 100% pewien .
To na 99,99% jest MAN NL202 Niech świadczy o tym przynajmniej niedzielona szyba z przodu MANy NL202 i NL222 jeżdzą u nas w Radomiu w ITSie więc co nieco o nich wiem i mam porównanie obu typówAdrian_ pisze:Pod jednym ze zdjęć ktoś napisał, iż może to być MAN NL222 i musze przyznać, ze i ja mam co do tego pewne przesłanki, choć nie jestem tego w 100% pewien .
Owszem masz rację... Ale jeżeli chodzi o używane MANy NL202, które jeździły wcześniej najczęściej w Niemczech, to wersje miejske 3 drzwiowe, były w różnych przedsiębiorstwach KM bardzo do siebie podobne. ITS Michalczewski sprowadził już 12 MANów NL202, z różnych niemieckich miast i muszę Ci powiedzieć że jeżeli chodzi o silnik, jak i detale zewnętrzne (w tym niedzielona szyba), to wszystkie autobusy są identyczne. Po prostu w latach 90' tych, kiedy wychodziły te autobusy, ta prezentowana na zdjęciach z Rumii wersja, była jakby wersją standardową tego autobusu. Dlatego mam pewność że jest to NL202
I znów odświeżam temat, by napisać o tym, iż Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne po raz kolejny powiększyło swą flotę używanymi MAN-ami NL202. MAN-y te zostały sprowadzone z Niemiec. 4 z nich o nr. taborowych 344-347 zostało sprowadzonych z miasta Essen, a konkretnie z firmy Evag. Natomiast autobusy o nr. taborowych 340-343 zostały sprowadzone z przedsiębiorstwo Stadtwerke Munster. Łącznie zostało sprowadzonych 8 tego typu autobusów, dzięki czemu kieleckie MPK posiada już 17 używanych MAN-ów NL202 . Oto zdjęcie jednego z nich o nr. taborowym 344:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-122292.html
Autobus ten posiada jeszcze malowanie poprzedniego przewoźnika, ale już wkrótce ten, jak i inne MAN-y zostaną pomalowane w nowy wzór malowania w tamtejszym MPK .
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-122292.html
Autobus ten posiada jeszcze malowanie poprzedniego przewoźnika, ale już wkrótce ten, jak i inne MAN-y zostaną pomalowane w nowy wzór malowania w tamtejszym MPK .