Jakie MANy jeżdzą u was - ulubiony MAN ?

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
plati

Post autor: plati »

Pożyjemy to zobaczymy :smile:

ppln

Post autor: ppln »

Ten najnowszy to z dn. 15.11.05 (260/05)? Na IGKM nie ma nic nowszego. Bo ja w nim nie widzę żadnego zapisu o czymś takim. I czy przez sprzedaż tych 15 pojazdów (jak jest przetarg nowszy) rozumie sięsprzedaż dowolnych pojazdów, czy tylko na CNG? Bo Solaris sprzedał w ostatnim rokukrocie zwykłych (na pewno ponad 300) autobusów, ale tylko 11 na CNG (10 dla Rezszowa + prototyp do Czech)

plati

Post autor: plati »

Przetarg jest tylko na 15 autobusów CNG :!: żadnych innych, a tego błędu z seryjną produkcją pojazdów z CNG w Solarisie, dopatrzył się MAN, bo to on złożył do UZP zażalenie na wynik ostatniego przetargu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak więc na razie MPK Radom chce kupić 15 autobusów 12 metrowych w wersji CNG. Jeżeli chcą kupić używane MANy 18 metrowe, to może pokuszą się na fabrycznie nowe 18 metrowe autobusy z instalacją CNG ;)

plati

Post autor: plati »

J-31 pisze:może pokuszą się na fabrycznie nowe 18 metrowe autobusy z instalacją CNG
hmm... wątpię :wink: oni są z deczka uparci :P Jezeli używańce to tylko z Niemiec :!:
A nowe 12 metrowce z przetargu!! Za pare latek przyjdzie czas na nowiutkie 18 metrowce CNG... teraz to tylko marzenia :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo. Plati. A czy ITS w Radomiu nie zamierza kupić trochę nowych MAN-ów ? ;)

plati

Post autor: plati »

Ano... zamierza zamierza :smile:
Jeżeli wygra przetrag :!: Teraz w Radomiu ITS obsługuje linie 5, 26, 8, 3, 13. Na linie 5 i 26 ITS wszedł w drodze przetargu. Umowa była podpisana na 3 lata-więc nie było wymogu kupna nowych wozów (brak opłacalności). Ale za to wszystkie brygady są niskie (MANy NL222 i NG272). Umowa kończy sie w połowie b.r. A UZP wydał własnie dłuuugo czekiwane pozwolenie na organizacje przetargów na 10 lat :!: Więc wymóg na nowe autobusy, bedzie postawiony :biggrin: Jeżeli więc ITS wygra go (a zapewne tak będzie - patrz ostatni przykład z Warszawy-cena, no i cała zajezdnia też już jest) to wtedy wyjadą na ulice nowiutkie Lionki City (takie jak będą w Warszawie), długie i krótkie mmmm...... ambrozja :rotfl:
ITS i tak sie dobrze spisał-skasował prawie wszystkie Ikary (zostawił tylko 3 krótkie i 2 długie na rezerwy) Tak to same MANy solówki i wielkopojemne jeżdżą. Na wcześniejsze nowości nie ma szans.... :confused:

Kozik

Post autor: Kozik »

A jak tam Ikarusy u Michalczewskiego? Słyszałem że rok temu już miał wszystkie wycofać i mieś 100% niskiego taboru. Ale tam oni się nienawidzą MPK z ITS.. Jak byłem na kawce z kierownikiem zajezni MPK to się takich rzeczy nasłuchałem o ITS, że nie tylko odeszła mi ochota na zwiedzanie ich zajezdni, ale bałem się wsiadać do autobusów należących do ITS ;)

plati

Post autor: plati »

Kozik:> To jak pójdziesz na kawkę do ITS to znienawidzisz z kolei MPK :biggrin: Chyba jeszcze MPK ma żale za to, że ITS podebrał im te 5 linii parę lat temu :confused: ... parę postów wyżej napisałem, że w ITSie zostały jeszcze tylko 3 Ikarusy 260 i 2 Ikarusy 280. Wszystki 5 wozów wyjeżdża tylko jako rezerwy za średnio i niskopodłogowce :smile:
Zresztą, rychło szykuje się sprowadzenie 3 używanych krótkich MANów z Niemiec, i wtedy wszystkie krótkie Ikarki mają iść na żyletki :twisted: Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam nadzieję, że radomski ITS wstrzyma się trochę z kupnem tych "używek", przynajmniej do czasu podpisania kontraktu 10 letniego - szczególnie, że w takim przypadku jest szansa na fabrycznie nowe Lion'sy ;)

voy

Post autor: voy »

Co się stanie z Dennisami, czy po zakupie nowych MANów zostaną sprzedane bądź skasowane?

plati

Post autor: plati »

Witam :!: ale się uzbierało pytań :biggrin: Już odpowiadam:
J-31 pisze:Ja mam nadzieję, że radomski ITS wstrzyma się trochę z kupnem tych "używek"...
Raczej się nie wstrzyma... Informuję że został właśnie wprowadzony do ruchu jeden z "uzywańców" prosto od naszych zachodnich sąsiadów: MAN NL202 #62 :biggrin:
J-31 pisze:...przynajmniej do czasu podpisania kontraktu 10 letniego - szczególnie, że w takim przypadku jest szansa na fabrycznie nowe Lion'sy
Szansa jest, z tym ze te Lion'sy będą jeździć tylko na tych liniach z przetargu (5 i 26). A przecież są jeszcze linie 3, 8 i 13 które też muszą mieć jako taką obsługę, i to na nie będą kierowane te używane autobusy (szczególnie 3 i 8, bo na 13 jeżdżą tylko przegubowce)
voy pisze:...Co się stanie z Dennisami, czy po zakupie nowych MANów zostaną sprzedane bądź skasowane?
Jeden już powinien być skasowany (mowa tu o #29, ponieważ jeździł na komercyjnej podmiejskiej linii A i został zastąpiony przez jednego z 4 "nowych" MANów, dwudrzwiowego NL202 #61), natomiast #28 powinien jeszcze pojeździć na mieście :smile:
Pozdrawiam. Plati

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

plati pisze:Jeden już powinien być skasowany
Zamiast tracić kasę na kasacje mogliby przekazać go do kmkm na zabytek... wkońcu takie autobusy są tylko 3 na świecie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Plati - po pierwsze wielkie dzięki za odpowiedzi :) - a czy MPK Radom patrząc na piękne MAN-y ITS-u nie zamierza , np. w przypływie zazdrości :mruga: , kupić czegoś od MAN-a ? Może chociaż jakieś używane MAN-y :)

plati

Post autor: plati »

Piotrek_2274 pisze:Zamiast tracić kasę na kasacje mogliby przekazać go do kmkm na zabytek... wkońcu takie autobusy są tylko 3 na świecie.
Jestem podobnego zdania. Może nasi MKM-owcy zbiorą się do kupy, i coś da sie załatwić. ITS jest bardzo elastyczny we wszelkich rozmowach :biggrin:
@J-31 pisze:Plati - po pierwsze wielkie dzięki za odpowiedzi - a czy MPK Radom patrząc na piękne MAN-y ITS-u nie zamierza , np. w przypływie zazdrości , kupić czegoś od MAN-a ? Może chociaż jakieś używane MAN-y.
Co do moich odpowiedzi- cała przyjemność po mojej stronie :!: w końcu jakoś się trzeba pokazać na tym forum nie? :biggrin:
Co do pytania, nasze MPK tak bardzo za MANami nie jest. Sprowadzili wprawdzie z Norwegii :mruga: 3 MANy NG272, ale na tym sie skończyło. W zeszłym roku przybyły już tradycyjne 4 Neoplany (używane) N4021 z Niemiec, a teraz to MPK gazowce będzie ściągać. Jakiej marki? Nie wiem. Jak trafią na okazję, to kupią to co będzie :lol: Na pewno będą to jednak autobusy wielkopojemne :smile:

voy

Post autor: voy »

No bo te norweskie były wadliwe. Przejechał się na nich Słupsk i Radom. Pojazdy miały usuwane wady w 1998 roku w zamian za dostawę do Oslo kolejnych przegubowców. Ale co z napraw wyszło, każdy widzi. MANy z Oslo dalej się psują na potęge.

plati

Post autor: plati »

Fakt faktem, zawsze wiecej niż jeden stoją zajezdni... :frown: (czyli zazwyczaj 2 :biggrin: 2/3 wszystkich :] )

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Plati a czy Masz może zdjęcie tych NG272 z Norwegii ? ;)

[ Dodano: 2006-01-31, 13:29 ]
plati pisze:Fakt faktem, zawsze wiecej niż jeden stoją zajezdni... :frown: (czyli zazwyczaj 2 :biggrin: 2/3 wszystkich :] )
Rozumiem, że akurat te autobusy nie są "ulubionymi" MAN-ami, ani przez Ciebie ani przez ludzi z MPK :mruga:

voy

Post autor: voy »

Tak samo było w Słupsku, że większość stała na zajezdni. Ale jakoś się z nimi uporano i teraz już jest lepiej. Mogłem to zaobserwować, gdy byłem w Śłupsku - wówczas wszystkie trzy jeździły po mieście.

plati

Post autor: plati »

J-31 pisze:Rozumiem, że akurat te autobusy nie są "ulubionymi" MAN-ami, ani przez Ciebie ani przez ludzi z MPK
Co do zdjęć to jeszcze muszę pogrzebać u siebie na kompie...
Jeżeli chodzi o moje zamiłowanie do tych MANów to lubię je (mają dobrego kopa) ale tylko w zimę (ponieważ w lato jest w nich bardzo duszno. No cóż, jak żadne okno się nie otwiera :nuts: ) A na zajezdni stoją ponieważ są ciągle w naprawie, lub jeżdżą na komercyjnych liniach podmiejskich MPKu (a my się na mieście w Ikarach tłoczymy :frown: ) Częsciej juz można spotkać w trasie Neoplana N4021 (zdjęcie pod postem). pozdro.

ODPOWIEDZ