NG xx2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
b¯USG@

MANy NG272 u Nowaka !

Post autor: b¯USG@ »

Ostatnio Pan Nowak bardzo nas zaskakuje :) Tu MB Citaro na testach, tu nowa turystyczna Setra Top Class i MANy NG272. Pan Benedykt sprawił sobie 4 many takiego typu , jeżdżą one na 121 - linii w spadku po PKM Bytom :) Zostały sprowadzone z Niemiec , są bardzo zadbane i ładnie się prezentują :)
Ostatnio zmieniony 2006-07-11, 21:01 przez b¯USG@, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Pierwszy tydzień lipca był dla pasażerów linii 121 udręką - firma Henryka Zagozdy, której zlecono w trybie awaryjnym obsługę tej linii (po upadku PKM Bytom) nie dawała rady wysyłać na trasę wszystkich wymaganych pięciu autobusów, a nawet te które jeździły (czasami tylko jeden!) nie wykonywały wszystkich kursów. Od 5 lipca obsługę linii wspomagała firma Nowak Transport, jednak kursowały wyłącznie krótkie autobusy (jelcze 120M i M11). Dopiero po weekendzie nastała nowa jakość - bowiem od 10 lipca firma Benedykta Nowaka skierowała do obsługi tej linii (już w całości, bez dzielenia się z Zagozdą) pięć niskopodłogowych MAN-ów - cztery przegubowe NG272/312 i jednego NL202. Solówka NL202 to wóz, który jeździł już od pewnego czasu po regionie, natomiast przegubowce to zupełna nowość. Ściągnięte zostały z Gryfu Kartuzy, a ich wcześniejsi właściciele to m.in. BVG Berlin. Wszystkie autobusy są trzydrzwiowe, otrzymały numery boczne od 020 do 023, a NL202 - 024.

http://www.wpk.katowice.pl/?what=news/t

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

Wczoraj miałem okazję przejechać się #022 i #020. Bardzo ładne wozy :mruga:

galeria/details.php?image_id=2398

galeria/details.php?image_id=2394

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Widzę, że Pan Nowak stara się ulepszać swój i tabor i nawet mu to wychodzi. Szkoda tylko, że inni śląscy prywaciarze nie zmeiniają nic w swoim taborze. Czy te wozy są wysyłane na 121, czy też są lub będą wysyłane także na inne linie?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bżusga, popraw NL272 na NG272, bo już myślałem, że jakąś supermocną solówkę 2. generacji wyrwali.

[ Komentarz dodany przez: u2w: 2006-07-11, 21:02 ]
Tytuł poprawiony i przeniesiony

b¯USG@

Post autor: b¯USG@ »

Ano fakt :) Ostatni za duzo pisałem o MANach NL :D
@Filip_2691: 024 To MAN EL202 :)

david82

Post autor: david82 »

Adrian_ pisze: Czy te wozy są wysyłane na 121, czy też są lub będą wysyłane także na inne linie?
Zostałyt sprowadzone specjalnie na linię 121. Na innych raczej nie będą jeździć, ponieważ Mr Nowak, poza 121, nie obsluguje zadnej linii na ktorej są wymagane autobusy przegubowe.

Damhan

Post autor: Damhan »

Hehe, nie dalej jak w niedzielę podróżowałem w Gdańsku na ul Marynarki Polskiej (linia T4 za tramwaj) gryfowskim Manem w barwach BVG Berlin, a dziś jeździł on już w Bytomiu z numerem 020. Co za zbieżność losu...

A autobus rzeczywiście w świetnym stanie- tylko pozazdrościć. :P

Peter

Post autor: Peter »

Ja wczoraj spotkałem z kolei MAN-a #021 na przystanku na Chebziu. Patrząc na tablice rejestracyjne nieźle byłem w szoku, skąd oni potrafią sprowadzić autobusy po zmieceniu PKM Bytom z mapy komunikacyjnej. Fajne ma te odskokowe drzwi. :mruga:

Mercury

Post autor: Mercury »

Z racji, ze pochodza z Berlina i przez Gryf dostaly sie do was, to powiedzcie, jaki to rocznik, jakie to mialo numery w Berlinie? Pytam, bo do Słupska taka sama droga trafily 3 szt. NG272.

Damhan

Post autor: Damhan »

Dzisiejszy #020, który był wcześniej w Gdańsku został wyprodukowany w 1993r. dla zakładu moBiel w niemieckim mieście Bielefeld gdzie miał numer #730. W 2001r. trafił do Berlina gdzie nosił nr taborowy #2811. A od marca 2006r. należał do firmy Gryf z Kartuz i tam jeździł z numerem #7233 m.in. na linii T4 . Jedynie szkoda, że wewnątrz ma ciemne, brązowe obicia siedzeń. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No proszę, że firma p. Nowaka, postarała się i widzę, że eksploatuje bardzo ładne autobusy. Nic tylko pozazdrościć ;)

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

#023 w BVG nosił numer #2814.

Damhan

Post autor: Damhan »

Ups, a ja chyba się pomyliłem, bo dziś wychodząc z Zajezdni Wrzeszcz ujrzałem na linii T6 #7233. A więc to nie ten pojechał do GOPu. Swoją drogą myślałem, ze GRYF ma tylko jednego NG272 w barwach BVG, a tu widać był jeszcze drugi. Jeszcze raz sorry za pomyłkę, ale myślałem, ze skoro skończyła się T4 to GRYF opchnął parę swoich autobusów. ;)

wocash

Post autor: wocash »

muszyx pisze:MPK Olsztyn kolejny raz stawia na używańce i na Many NG272. Wczoraj (24.05.2006) przyjechały dwie sztuki z pięciu. Są z Niemiec, na razie bez wyświetlaczy.
Także SPPK po raz kolejny zainwestowało w zmianę taboru. Tyle tylko że są to Many NG262, tym razem od przewoźnika z Norwegii. Przyjechały w liczbie sztuk 4. Również na razie nie mają wyświetlaczy. Są to autobusy 3 drzwiowe, przez co doskonale nadają się na Linię Samorządową (Police-Trzebież)

Fotki:
Prawy bok, przód
Tył
Lewy bok, przód
Komplet

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Za ile mniej więcej SPPK odkupiło te MAN-y od Norwegów? :).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Pewnie ok. 150-200 tys. zł.
Te MAN-y to prędzej NG272, ale może być inaczej.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Zależy, z jakiego regionu Norwegii zostały sprowadzone te MAN-y. Poza tym tam jest chyba trochę mniej NG272, niż w Niemczech.

Milenium

Post autor: Milenium »

plocmaster pisze:Te MAN-y to prędzej NG272, ale może być inaczej.
Norwegia, czy nie Norwegia wersja silnika mogła być inna. Bardzo ładnie wygląda w tym "czerwonym". Może go nie przemalują...

wocash

Post autor: wocash »

Z pewnością jeszcze długo zostaną w swoich starych barwach. Nawet przegubowce z BVG jeszcze nie zostały pomalowane.

ODPOWIEDZ