NG xx2
NG xx2
Co sądzicie o tych Manach, czy mieliscie okazje któryś z nich jechać, jak tak to jakie są waże wrazenia z jazdy?. Dodam tylko, że polskie NG272/312 mozna spotkać w Białymstoku, Koaszlinie, Poznaniu, Policach (jaki pominełem dodać), a niemieckie w wielu miastach polskich. Zapraszam do dyskusji !:)
Do jakiego przewoźnika?Wiśnia pisze:Niedawno taki przegubowiec przyjechał z Niemiec do GOPu, ale jeszcze nie wyjechal na linie.
Mi też te busy ogólnie lubie.Są bardzo wygodne, w miare ciche. Wady:
- poznańskie NG312 strasznie szarpią przy ruszaniu
- w poznańskich NG272 nie ma powaznych wad, oprócz często zacinających sie wyswietlaczy. Najlepszym, najbardziej zadbanym jest noumber 1099
Podsumowaujac; I tak nie ma lepszego do NG313
Tak i w dodaktu bardzo udana, ale koniec tego NG313, tu dyskutujemy o NG272/312J-31 pisze:Tak NG313, to w końcu następna generacja Mana.
,J-31 pisze:PS. 1099, <b>napewno</b> się ucieszy...
Oni to juz wiedża. jakbys zobaczył jaki czysciutki w srodku wszędzie, inne to maszakra, szczególnie 1098, 1097
Teraz wypracowanko na temat tego autobusika
Autobusy tego typu były pierwszymi pojazdami MANa eksploatowanymi w szczecińsko-polickiej komunikacji. Zastąpiły w SPPK najbardziej wysłużone Ikarusy 280. Zakupione w 1998 r. 5 sztuk otrzymało numery #749-753, natomiast rok później dołączył do nich #754. Ten ostatni posiada kilka cech, którymi różni się od pozostałych, a są to: inny układ siedzeń w przedniej części, dodatkowa poręcz na przegubie, kolor zielony poręczy - w pozostałych są żółte - oraz otwieranie trzecich i czwartych drzwi przez pasażera. Z własnych obserwacji autora wynika, że podobne cechy mają MANy kursujące w Koszalinie (nieoficjalna pogłoska mówi, że był to autobus przeznaczony dla innego miasta).
Wszystkie pojazdy mają elektroniczne tablice.
Miejsc siedzących jest nieco mniej niż podają to oficjalne dane techniczne. W każdym autobusie jest 38 siedzeń pojedynczych oraz 5 siedzeń "na 1,5 osoby". Wyjątkiem jest #754, w którym są tylko 4 siedzenia "na 1,5 osoby".
NIEKTÓRE DANE TECHNICZNE
Rodzaj - niskopodłogowy
Ilość drzwi - 4
Wymiary w metrach:
Długość 17
Szerokość 2,5
Wysokość 2,941
Pojemność w osobach:
Ilość miejsc 169
w tym siedzących 52
Lata zakupów do Szczecina - 1998-1999
Lata eksploatacji od 1998
Ilość zakupionych pojazdów - 6
Jeździ często na liniach 101, 107, LS i można go czasami zobaczyć na F.
Autobusy tego typu były pierwszymi pojazdami MANa eksploatowanymi w szczecińsko-polickiej komunikacji. Zastąpiły w SPPK najbardziej wysłużone Ikarusy 280. Zakupione w 1998 r. 5 sztuk otrzymało numery #749-753, natomiast rok później dołączył do nich #754. Ten ostatni posiada kilka cech, którymi różni się od pozostałych, a są to: inny układ siedzeń w przedniej części, dodatkowa poręcz na przegubie, kolor zielony poręczy - w pozostałych są żółte - oraz otwieranie trzecich i czwartych drzwi przez pasażera. Z własnych obserwacji autora wynika, że podobne cechy mają MANy kursujące w Koszalinie (nieoficjalna pogłoska mówi, że był to autobus przeznaczony dla innego miasta).
Wszystkie pojazdy mają elektroniczne tablice.
Miejsc siedzących jest nieco mniej niż podają to oficjalne dane techniczne. W każdym autobusie jest 38 siedzeń pojedynczych oraz 5 siedzeń "na 1,5 osoby". Wyjątkiem jest #754, w którym są tylko 4 siedzenia "na 1,5 osoby".
NIEKTÓRE DANE TECHNICZNE
Rodzaj - niskopodłogowy
Ilość drzwi - 4
Wymiary w metrach:
Długość 17
Szerokość 2,5
Wysokość 2,941
Pojemność w osobach:
Ilość miejsc 169
w tym siedzących 52
Lata zakupów do Szczecina - 1998-1999
Lata eksploatacji od 1998
Ilość zakupionych pojazdów - 6
Jeździ często na liniach 101, 107, LS i można go czasami zobaczyć na F.
Nie miałęm przyjemnosci jechać niemieckim MANem, ale z zewnatrz polskie wygladają o wiele, wiele lepiej. Co to foateli to w polskich są bardzo wygląda, chociaż z biegiem lat zaczynaja trzeszczeć strasznieJ-31 pisze:A czy w jakiś sposób one się jeszcze różnią o tych wyprodukowanych w Polsce. Np. fotele, jakość wykonania ?