NG xx2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-24, 19:27

Za ile mniej więcej SPPK odkupiło te MAN-y od Norwegów? :).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-07-24, 20:57

Pewnie ok. 150-200 tys. zł.
Te MAN-y to prędzej NG272, ale może być inaczej.
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-24, 21:42

Zależy, z jakiego regionu Norwegii zostały sprowadzone te MAN-y. Poza tym tam jest chyba trochę mniej NG272, niż w Niemczech.

Milenium

Post autor: Milenium » 2006-07-24, 21:47

plocmaster pisze:Te MAN-y to prędzej NG272, ale może być inaczej.
Norwegia, czy nie Norwegia wersja silnika mogła być inna. Bardzo ładnie wygląda w tym "czerwonym". Może go nie przemalują...

wocash

Post autor: wocash » 2006-07-24, 22:33

Z pewnością jeszcze długo zostaną w swoich starych barwach. Nawet przegubowce z BVG jeszcze nie zostały pomalowane.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-08-01, 11:14

Ja z kolei kilka razy miałem możliwość zobaczenia MAN-a NG272 KM Płock Sp. z o.o. Niestety tylko widziałem, bo ile razy chciałem go sfocić on mi uciekał.... i był dosyć szybki... :chytry:

I muszę przyznać, że zewnętrznie ten autobus sprawiał sympatyczne wrażenie. Niestety nie wiem jak jest w środku ;)
Obrazek

kombino

Post autor: kombino » 2006-09-05, 09:26

Jakiś czas temu Gryf wzbogacił się o 4drzwiowego NG272 #7284,a teraz w bazie pojazdów ZKM Gdynia pojawił się kolejny NG272 #7286-pewnie zniknie niedługo 7486,a pewne jest,że wszystkie dziadki podobnie jak ikarusy znikną do końca 2006 :chytry:

7284 jest nietypowy już z racji ilości drzwi-a także ma na prawej ścianie obniżoną szybę-brzydko to wygląda ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-05, 10:49

kombino pisze:7284 jest nietypowy już z racji ilości drzwi-a także ma na prawej ścianie obniżoną szybę-brzydko to wygląda
Czy Mógłbyś zobrazować to jakąś fotką ? ;)
Obrazek

kombino

Post autor: kombino » 2006-09-05, 11:04

Niebardzo :P Widziałem go tylko raz :chytry: Nie focę z resztą :D A i jeszcze jedno: niebawem znikną z sieci też 7281 i 1223 czyli 2 największe neoplanowskie straszydła(Neoplan to też Man ;) )

wocash

Post autor: wocash » 2006-10-26, 20:38

O zakupie 7 przegubowych NG272 przez SPAK informowałem już na forum poprzez zamieszczony przeze mnie news. Chciałbym powiadomic iż owe pojazdy pojawiły się wreszcie na szczecińskich liniach (na razie w liczbie sztuk 3). Są to wozy o numerach #1252, #1254, #1256. Autobusy na razie jeżdżą bez wyświetlaczy a zamiast nich mają wstawione dykty.
Fotki:
[ 1 ]
[ 2 ]
[ 3 ]
[ 4 ]
[ 5 ]
[ 6 ]
[ 7 ]

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-26, 20:59

Całkiem nieźle prezentują się te MAN-y :). Niestety, ich jedynym mankamentem jest brak
wocash pisze: wyświetlaczy a zamiast nich mają wstawione dykty.
ale mam nadzieję, ze za jakiś czas SPAK zamontuje w tych MAN-ach odpowiednie wyświetlacze i nie trzeba będzie użerać się z tablicami :). Jeśli byłaby taka możliwość to prosiłbym szczecińskich MKM-ów o wykonanie zdjęć wnętrz tych MAN-ów, bądź też o ich opisanie :).

wocash

Post autor: wocash » 2006-10-27, 20:04

Adrian_ pisze:ale mam nadzieję, ze za jakiś czas SPAK zamontuje w tych MAN-ach odpowiednie wyświetlacze i nie trzeba będzie użerać się z tablicami :).
Nie trwało to długo i dzisiaj rano firma Pixel zamontowała przeprogramowane i gotowe już do pracy wyświetlacze we wszystkich NG272. Teraz tylko czekać aż na mieście pojawi się reszta wozów.
Fotki:
[ 1 ] [ 2 ]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-30, 10:52

wocash pisze:Nie trwało to długo i dzisiaj rano firma Pixel zamontowała przeprogramowane i gotowe już do pracy wyświetlacze we wszystkich NG272.
Rzeczwywiście te wyświetlacze dodają wiele autobusom MAN-a. Teraz wyglądają one o wiele ciekawiej. No i najważniejsze. Zewnętrzna informacja pasażerska jest teraz z prawdziwego zdarzenia :P
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-16, 22:04

Od 1,5 miesiąca MZK Zielona Góra eksploatuje5 używanych MAN-ów NG272. Autobusy te przyszły do MZK jako używane. Ich wcześniejszym operatorem był niemecki przewoźnik o nazwie Infra-Verkehr Fuhrt. Autobusy te są z 1994r. Mają nr taborowe 172-176. Najczęściej można je spotkać na linii 32, która obsługiwana jest przez niskopodłogowe przeguby. Jest to już 3-cia dostawa przegubowych MAN-ów do MZK Zielona Góra. Poprzednie wyglądały tak:
-2000r.-był to rok, kiedy tbor zielonogórskiego MZK zasilił pierwszy przegubowy MAN. Był to MAN NG312 (jedyny zakupiony NG312 przez MZK ZG). Autobus ten został wyprodukowany w 1999r. i do MZK przybył jako fabrycznie nowy. Otrzymał nr taborowy 166
-2004r.- w tym roku do MZK Zielona Góra dotarła druga dostawa przegubowych MAN-ów. Były to MAN-y NG272 z 1992r. Wszystkie były używkami. Otrzymały nr taborowe 167-171. Wszystkie jeździły w BSVAG Braunschweig :). Łącznie MZK Zielona Góra eksploatuje 1 MAN-a NG312 oraz 10 MAN-ów NG272 :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-18, 12:35

Ciekawy jestem, czy MZK ZG przemalowała te autobusy, czy nadal jeżdżą one w barwach poprzedniego właściciela. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-12-18, 16:15

Po płocku: przód i pewnie tył biało-żółto-zielony, reszta jak była, z tym że oni byli na tyle mądrzy, żeby okleić to reklamami.
BTW jeden z ich NG272 ma tak samo pomalowane boki jak płocki 662. :P
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2008-04-09, 23:16

We Wrocławiu jeździ obecnie jeden NG272 o numerze 8601.

Obrazek Obrazek

Układ drzwi: 2-2-2-0;

Typ: przegubowy autobus niskowejściowy
Stopnie w wejściach: 0-0-1-*

* - patrz "Układ drzwi"

Zawieszenie nieco sztywne; przy przejeździe po kostce czuć, że autobus skacze po niej.

Siedzenia - kanapy podobne do domowych; o ile większość z nich jest wystarczająco wysokich, tak zamontowane na nadkolach, są już bardzo niskie i trzeba uważać, żeby nie uderzyć głową, głowy pasażera siedzącego z drugiej strony za tobą.

Miejsce na nogi - nie ma za wiele miejsca na nogi, w Jelczach M121 jest pod tym względem lepiej

Układ siedzeń - w większości kanapy 2 osobowe po obu stronach i 3 osobowa kanapa za przegubem ustawiona bokiem do kierunku jazdy.

Silnik - brzmienie jego znamy dobrze z Jelczy 120MM,MM/1 i M121M.
Wydaje się, że ma mniej kopa od nich, ale w połączeniu z jego skrzynią biegów, zdaje się być równie żwawy, co jego następca - NG313.

Podsumowanie:
Autobus dobrze się trzyma jak na swój wiek, jest żwawy i dość wygodny dla pasażerów.
Jego czterodrzwiowa odmiana spokojnie mogłaby konkurować z Jelczami M181.

ppln

Post autor: ppln » 2008-04-09, 23:33

Kędzior pisze:spokojnie mogłaby konkurować z Jelczami M181.
To żart czy te NG272 są naprawdę aż tak kiepskie? 3-drzwiowy, 12-letni O405GN spokojnie bije odkurzacza na głowę, więc z MANami musi być naprawdę kiepsko...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2008-04-09, 23:45

ppln pisze:To żart czy te NG272 są naprawdę aż tak kiepskie? 3-drzwiowy, 12-letni O405GN spokojnie bije odkurzacza na głowę, więc z MANami musi być naprawdę kiepsko...
No powiedzmy sobie szczerze - nasz #8601 jest dobry tylko dlatego, że jeździł kiedyś po lepszych drogach.
Zapewniam cię, że gdyby od nowości był we Wrocławiu, to w porównaniu z M181 z lat późniejszych wypadłby podobnie :P

ppln

Post autor: ppln » 2008-04-09, 23:51

Kędzior pisze:Zapewniam cię, że gdyby od nowości był we Wrocławiu, to w porównaniu z M181 z lat późniejszych wypadłby podobnie
Zapewniam cię, że jeśli jest tak dobrą konstrukcją jak O405GN - to nie. Nasz #1791 (rok produkcji 1995, ex-tester, w Łodzi na stałe od 1997) jest w lepszym stanie niż większość odkurzaczy. Z 1996/1997 roku...

ODPOWIEDZ