Strona 8 z 8

: 2008-04-10, 15:41
autor: pmaster
ppln pisze:To żart czy te NG272 są naprawdę aż tak kiepskie?
Spokojnie, to tylko taki mało śmieszny żart. Mam bogate doświadczenia związane z każdym z tych modeli autobusów i odkurzacz do NG272 ma się jak furmanka obita wewnątrz skajem do Opla Kadetta E.

: 2008-04-14, 11:05
autor: J-31
ppln pisze:To żart czy te NG272 są naprawdę aż tak kiepskie? 3-drzwiowy, 12-letni O405GN spokojnie bije odkurzacza na głowę, więc z MANami musi być naprawdę kiepsko...
plocmaster pisze:Spokojnie, to tylko taki mało śmieszny żart. Mam bogate doświadczenia związane z każdym z tych modeli autobusów i odkurzacz do NG272 ma się jak furmanka obita wewnątrz skajem do Opla Kadetta E.
Panowie, ja myślę, że dzisiaj wrażenia każdego z nas są inne, ponieważ już nie można kupić fabrycznie nowego MAN-a NG272. Dostępne są jedynie używane pojazdy.

I tu zaczyna się pewnien problem. Ponieważ tak naprawdę nie wiemy jak długo były eksploatowane NG272 zarówno te płockie jaki i ten, którego opisał Kędzior. Tzn. jak długo eksplotowali je poprzedni użytkownicy.

A drugi problem to nie wiadomo jak dbano o te autobusy, u poprzednich właścicieli. ;)

Jednakże z jedym mogę się zgodzić zarówno z Ppln jak i z Plocmasterem. MAN NG272/NG313 bije na głowę Jelcza M181. I trochę szkoda, że polscy przewoźnicy, kiedy MAN oferował NG313, wybierali Jelcze M181 (np. MPK Łódź, MZA Warszawa, czy KM Płock Sp. z o.o) :)

PS. Kędzior, bardzo fajny opis. Brawo :)

: 2008-04-14, 15:20
autor: pmaster
J-31 pisze:I tu zaczyna się pewnien problem. Ponieważ tak naprawdę nie wiemy jak długo były eksploatowane NG272 zarówno te płockie jaki i ten, którego opisał Kędzior. Tzn. jak długo eksplotowali je poprzedni użytkownicy.
Dwa płockie są z 1994, dwa inne nie wiem z którego roku, ale pewnie można sprawdzić.
J-31 pisze:A drugi problem to nie wiadomo jak dbano o te autobusy, u poprzednich właścicieli.
Pewnie na początku nieźle, a potem, jak zbliżała się ich sprzedaż na Wschód, coraz gorzej
J-31 pisze:I trochę szkoda, że polscy przewoźnicy, kiedy MAN oferował NG313, wybierali Jelcze M181 (np. MPK Łódź, MZA Warszawa, czy KM Płock Sp. z o.o)
No cóż, NG313 był wtedy dla wielu za drogi

: 2008-05-01, 20:52
autor: imarcin
Nie wiem czy było to gdzieś pisane, ale w Szczecinie spłonęły 3 MAN-y NG312 należące do SPPK.
Kurier Szczeciński pisze:„Pierwszy pożar wydarzył się wieczorem 28 marca. W pojeździe spalił się silnik, instalacje, wnętrze komory silnika i otuliny. Prawdopodobnie doszło do wycieku paliwa, które - choć nie powinno - zapaliło się w trakcie normalnej eksploatacji. Tego pojazdu nie da się raczej odbudować. Mniejsze straty stwierdzono w autobusie, który również podczas jazdy z pasażerami zapalił się w połowie kwietnia. Jego powrót na linie jest możliwy, choć naprawa może potrwać miesiące. Najmniejsze straty są w MAN-ie, który zapalił się w miniony piątek. W nim spalił się tylko przewód wysokiego ciśnienia, który prawdopodobnie pękł, powodując pożar. Ten pojazd może uda się uruchomić jeszcze dziś. Ale sam fakt, że w krótkim czasie zapaliły się aż trzy z pięciu autobusów tej samej marki i tego samego typu, jest niepokojący."

: 2008-05-01, 22:51
autor: faja_k
No to ładnie macie. One były na tej samej zajezdni?

: 2008-05-02, 09:53
autor: J-31
Hmmm. To rzeczywiście dziwne. A czy to są te NG312, które SPPK eksploatuje od nowości, czy to są może jakieś "używki" ?

: 2008-05-06, 09:45
autor: imarcin
KKS pisze:No to ładnie macie. One były na tej samej zajezdni?
Tak
J-31 pisze:Hmmm. To rzeczywiście dziwne. A czy to są te NG312, które SPPK eksploatuje od nowości, czy to są może jakieś "używki" ?
Są to autobusy eksploatowane od nowości zakupione w 1998 roku.