Lion's City GL/GXL
Kozik z Wawkomu pisze:Oprócz testowanego właśnie autobusu Mercedes-Benz CapaCity na testy do Warszawy przybędzie pod koniec stycznia jego 4-osiowy konkurent a mianowicie MAN Lion's City GXL.
Autobus powstał z połączenia pierwszego członu z przegubowego MANa Lion's City GL o długości 18,75m oraz drugiego członu, powstałego z obcięcia tylnej części autobusu 15 metrowego, jego długość całkowita wynosi 20,5m, czyli jest dłuższy od CapaCity o 1 metr. MAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).
Zapraszam uczestników Wawkomu do dzielenia się wszelkimi informacjami, spostrzeżeniami i opiniami na temat tego GXL'a który będzie testowany w Warszawie.
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=5598
Znowu cytuje Wawkom, ale tą informacje słyszałem już wcześniej, więc to prawda , witamy kolejny testowiec w Warszawie. Następny po tym będzie jeszcze dłuższy, już dwuprzegubowiec.
Jak się doczytał J_31 Capa zabiera 183 pasażerów, więc niekoniecznie Man będzie mniej pojemnyMAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).
Cóż mogę powiedzieć tylko jedno - cieszę się, że zobaczymy również GXLa i mam nadzieje, że skopie tyłek Mercowi
Cóż... Zapewne po moich poprawkach, co do reszty danych, które tam podał, wreszcie zapoznał się ze stroną producenta...J-31 pisze:Rzeczywiście, ciekawy jestem skąd Kozik ma te dane (wg. niego CapaCity zabiera 193), ja jednak opieram się na tym co napisał producent wewnątrz CapaCity - czyli 183
A co do GXL, z ciekawości czekam na kolejnego 20-metrowca. Aż nie mogę się doczekać
Zaś co do samego przyjazdu MAN-a to jakaś plotka obiła mi się o uszy, ale nie wiem nic poza tym, że ma być pod koniec stycznia... Osobiście traktowałbym tą wiadomość z przymrużeniem oka, jeśli chodzi o termin przyjazdu. Brakuje mi jakichkolwiek pewnych informacji.Evobus.de pisze: Sitzplätze (miejsca siedzące):
37
Stehplätze (miejsca stojące):
156
Gesamt (razem):
193
Czy ktoś wie może, z czego korzysta Lions City GL do komunikacji z centralą? Tzn. chodzi mi o to, czy wzorem Solarisów ma zamontowane Wi-Fi lub GPS?
Ostatnio widziałem ekran na którym pokazywany jest obraz z kamery z tyłu autobusu, pod spodem jak zwykle płynęły reklamy, ale po środku widniało okienko błędu Windowsa XP na dole informacja o neostradzie. Wie ktoś może jak działa ten system?
Ostatnio widziałem ekran na którym pokazywany jest obraz z kamery z tyłu autobusu, pod spodem jak zwykle płynęły reklamy, ale po środku widniało okienko błędu Windowsa XP na dole informacja o neostradzie. Wie ktoś może jak działa ten system?
Nie. Katowickie "Lwy" to modele NG313 Lion`s City G a nie GL.cypherq pisze:Tzn. w Katowicach działa linia 37 na której jeździ przegubowy MAN i wg. strony producenta jest to GL, chyba, że coś źle zrozumiałem.
Poza tym chyba cały ten monitoring, który stosuje PKM Katowice opiera się na Windowsie XP, podobno jest tam nawet możliwość połączenia się z internetem, ale czy akurat za pomocą Wi-Fi tego nie jestem pewien. Podobno nawet jest możliwość oglądania TV na tych monitorach
W MANach NL222 #131-#134 również taki sam system jest