Lion's City GL/GXL

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Lion's City GL/GXL

Post autor: ep40 »


Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ten GL zdecydowanie wymaga 4. drzwi.
A przegub w GXL-u wyrypisty, chciałbym, żeby w polskich przegubach coś takiego się pojawiało :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Świetne są te MAN-y. Są przede wszystkim bardzo dobrze rozwiązane technicznie. Szczególnie ciekawym elementem jest tutaj przegub, choć trzeba przynać, iż jest chyba trochę wężsy, niż standardowo. Opróćz tego mam nieodparte wrażenie, że w przegubie również jest nieco ciasniej. Mimo wszystko jednak tego typu MAN-y przydały by się w Polsce, choć i tak nasi przewoźnicy wolą kupować Lionsy City G.
plocmaster pisze:Ten GL zdecydowanie wymaga 4. drzwi.
E tam, w Polsce 3-drzwiowy MAN GL byłby w sam raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

E tam, w Polsce 3-drzwiowy MAN GL byłby w sam raz.
Chyba sobie jaja robisz, prawie wszystkie nowe przeguby 18m w Polsce są 4-drzwiowe, a ty twierdzisz, że 3 drzwi w jeszcze większym autobusie wystarczą :wall:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Chyba sobie jaja robisz, prawie wszystkie nowe przeguby 18m w Polsce są 4-drzwiowe, a ty twierdzisz, że 3 drzwi w jeszcze większym autobusie wystarczą
Zapewniam cię, że w niektórych miastach są 3-drzwiowe 18-metrowce (vide Częstochowa) i tam takie rozwiązanie raczej się spełnia. Poza tym ilość drzwi w 18-metrowcu i dłuższym (w przypadku fabrycznie nowych autobusów) dobierana jest głównie przez przewoźnika i uwierz mi, że w nie każdym mieście, gdzie jeżdża 18-metrowce są aż tak wysokie potoki do wykorzystywanai 4-tych drzwi (zwłaszcza, jak wprowadzi się zasadę wsiadania i wysiadania okreslonymi drzwiami). Poza tym piszesz, że MAN GL powinien mieć 4 pary drzwi. W takim razie na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek nie wiedząc nawet, czy montaż 4-tych drzwi jest w tym przypadku opłacalny?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hehe... Ja nawet się spodziewałem, że MAN (NEOMAN) nie chcąc być gorszy stworzy dłuższego przegubowca, Evobus zrobił to już wcześniej.... :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Poza tym piszesz, że MAN GL powinien mieć 4 pary drzwi. W takim razie na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek nie wiedząc nawet, czy montaż 4-tych drzwi jest w tym przypadku opłacalny?
Częstochowa to wyjątek, a skoro większość mniejszych autobusów w Polsce ma, o ile to możliwe, 4 drzwi, to ten nie powinien mieć mniej…

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Fajowy jest ten MAN GXL ;) nigdy takiego rozwiązania, a szczególnie w autobusach przegubowych nie widziałem. Czy te 2 podwójne osie zza przegubem są skrętne ?
Poza tym jak dobrze zauważyłem ten przegub jest przeźroczysty, czego normalnie się nie spotyka w tego typu autobusach :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MKM Shadow pisze:Czy te 2 podwójne osie zza przegubem są skrętne
Ostatnia tak.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Ostatnia tak.
Dzienki za odp. ;) myślałem, że obie tylne osie się skręcają, szkoda, że tylko jedna z nich, ciekawiej by to wyglądało jakby obie skręcały :)
Ostatnio zmieniony 2006-12-13, 21:58 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

MKM Shadow pisze:nigdy takiego rozwiązania, a szczególnie w autobusach przegubowych nie widziałem.
Jest jeszcze Mercedes CapaCity czyli taki Citaro.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Czy tylko jeszcze w Mercedesie tym czy w innych markach/ modelach są takie rozwiązania ?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

MKM Shadow pisze:Czy tylko jeszcze w Mercedesie tym czy w innych markach/ modelach są takie rozwiązania ?
Nie, wydaje mi się, że tego typu rozwiązanie stosowane jest jeszcze w jakimś 18-metrowcu (18-metrowcach). :).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:18-metrowcu (18-metrowcach)
Ale przy takim rozwiazaniu to juz bedzie wiecej niz 18 czyli 19.5.

Mattor20056

Post autor: Mattor20056 »

Fajny MAN , szczególnie tym przegubem ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Kozik z Wawkomu pisze:Oprócz testowanego właśnie autobusu Mercedes-Benz CapaCity na testy do Warszawy przybędzie pod koniec stycznia jego 4-osiowy konkurent a mianowicie MAN Lion's City GXL.

Autobus powstał z połączenia pierwszego członu z przegubowego MANa Lion's City GL o długości 18,75m oraz drugiego członu, powstałego z obcięcia tylnej części autobusu 15 metrowego, jego długość całkowita wynosi 20,5m, czyli jest dłuższy od CapaCity o 1 metr. MAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).

Zapraszam uczestników Wawkomu do dzielenia się wszelkimi informacjami, spostrzeżeniami i opiniami na temat tego GXL'a który będzie testowany w Warszawie.
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=5598

Znowu cytuje Wawkom, ale tą informacje słyszałem już wcześniej, więc to prawda , witamy kolejny testowiec w Warszawie. :mruga: Następny po tym będzie jeszcze dłuższy, już dwuprzegubowiec.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

MAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).
Jak się doczytał J_31 Capa zabiera 183 pasażerów, więc niekoniecznie Man będzie mniej pojemny ;)
Cóż mogę powiedzieć tylko jedno - cieszę się, że zobaczymy również GXLa i mam nadzieje, że skopie tyłek Mercowi :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście, ciekawy jestem skąd Kozik ma te dane (wg. niego CapaCity zabiera 193), ja jednak opieram się na tym co napisał producent wewnątrz CapaCity - czyli 183 ;)

A co do GXL, z ciekawości czekam na kolejnego 20-metrowca. Aż nie mogę się doczekać :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak tak dalej pójdzie, to początek autobusu będzie na ¯oliborzu, a koniec już na Służewcu.
A co do pojemności — myślę, że każdy z tych autobusów pomieści ponad 200 pasażerów :]

nolem

Post autor: nolem »

J-31 pisze:Rzeczywiście, ciekawy jestem skąd Kozik ma te dane (wg. niego CapaCity zabiera 193), ja jednak opieram się na tym co napisał producent wewnątrz CapaCity - czyli 183 ;)

A co do GXL, z ciekawości czekam na kolejnego 20-metrowca. Aż nie mogę się doczekać :)
Cóż... Zapewne po moich poprawkach, co do reszty danych, które tam podał, wreszcie zapoznał się ze stroną producenta...
Evobus.de pisze: Sitzplätze (miejsca siedzące):
37

Stehplätze (miejsca stojące):
156

Gesamt (razem):
193
Zaś co do samego przyjazdu MAN-a to jakaś plotka obiła mi się o uszy, ale nie wiem nic poza tym, że ma być pod koniec stycznia... Osobiście traktowałbym tą wiadomość z przymrużeniem oka, jeśli chodzi o termin przyjazdu. Brakuje mi jakichkolwiek pewnych informacji.

ODPOWIEDZ