Lion's City GL/GXL

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Kozik z Wawkomu pisze:Oprócz testowanego właśnie autobusu Mercedes-Benz CapaCity na testy do Warszawy przybędzie pod koniec stycznia jego 4-osiowy konkurent a mianowicie MAN Lion's City GXL.

Autobus powstał z połączenia pierwszego członu z przegubowego MANa Lion's City GL o długości 18,75m oraz drugiego członu, powstałego z obcięcia tylnej części autobusu 15 metrowego, jego długość całkowita wynosi 20,5m, czyli jest dłuższy od CapaCity o 1 metr. MAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).

Zapraszam uczestników Wawkomu do dzielenia się wszelkimi informacjami, spostrzeżeniami i opiniami na temat tego GXL'a który będzie testowany w Warszawie.
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=5598

Znowu cytuje Wawkom, ale tą informacje słyszałem już wcześniej, więc to prawda , witamy kolejny testowiec w Warszawie. :mruga: Następny po tym będzie jeszcze dłuższy, już dwuprzegubowiec.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

MAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).
Jak się doczytał J_31 Capa zabiera 183 pasażerów, więc niekoniecznie Man będzie mniej pojemny ;)
Cóż mogę powiedzieć tylko jedno - cieszę się, że zobaczymy również GXLa i mam nadzieje, że skopie tyłek Mercowi :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście, ciekawy jestem skąd Kozik ma te dane (wg. niego CapaCity zabiera 193), ja jednak opieram się na tym co napisał producent wewnątrz CapaCity - czyli 183 ;)

A co do GXL, z ciekawości czekam na kolejnego 20-metrowca. Aż nie mogę się doczekać :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak tak dalej pójdzie, to początek autobusu będzie na ¯oliborzu, a koniec już na Służewcu.
A co do pojemności — myślę, że każdy z tych autobusów pomieści ponad 200 pasażerów :]

nolem

Post autor: nolem »

J-31 pisze:Rzeczywiście, ciekawy jestem skąd Kozik ma te dane (wg. niego CapaCity zabiera 193), ja jednak opieram się na tym co napisał producent wewnątrz CapaCity - czyli 183 ;)

A co do GXL, z ciekawości czekam na kolejnego 20-metrowca. Aż nie mogę się doczekać :)
Cóż... Zapewne po moich poprawkach, co do reszty danych, które tam podał, wreszcie zapoznał się ze stroną producenta...
Evobus.de pisze: Sitzplätze (miejsca siedzące):
37

Stehplätze (miejsca stojące):
156

Gesamt (razem):
193
Zaś co do samego przyjazdu MAN-a to jakaś plotka obiła mi się o uszy, ale nie wiem nic poza tym, że ma być pod koniec stycznia... Osobiście traktowałbym tą wiadomość z przymrużeniem oka, jeśli chodzi o termin przyjazdu. Brakuje mi jakichkolwiek pewnych informacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Jak tak dalej pójdzie, to początek autobusu będzie na ¯oliborzu, a koniec już na Służewcu :]
Sorry takie cuda możliwe są wyłącznie w Wąchocku :retard:

cypherq

Post autor: cypherq »

Czy ktoś wie może, z czego korzysta Lions City GL do komunikacji z centralą? Tzn. chodzi mi o to, czy wzorem Solarisów ma zamontowane Wi-Fi lub GPS?

Ostatnio widziałem ekran na którym pokazywany jest obraz z kamery z tyłu autobusu, pod spodem jak zwykle płynęły reklamy, ale po środku widniało okienko błędu Windowsa XP na dole informacja o neostradzie. Wie ktoś może jak działa ten system?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To chyba indywidualna kwestia przewoźnika, poza tym chyba chodzi Ci o LC G a nie GL :P

cypherq

Post autor: cypherq »

Tzn. w Katowicach działa linia 37 na której jeździ przegubowy MAN i wg. strony producenta jest to GL, chyba, że coś źle zrozumiałem.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

cypherq pisze:Tzn. w Katowicach działa linia 37 na której jeździ przegubowy MAN i wg. strony producenta jest to GL, chyba, że coś źle zrozumiałem.
Nie. Katowickie "Lwy" to modele NG313 Lion`s City G a nie GL.

Poza tym chyba cały ten monitoring, który stosuje PKM Katowice opiera się na Windowsie XP, podobno jest tam nawet możliwość połączenia się z internetem, ale czy akurat za pomocą Wi-Fi tego nie jestem pewien. Podobno nawet jest możliwość oglądania TV na tych monitorach :P

W MANach NL222 #131-#134 również taki sam system jest ;)

ODPOWIEDZ