MAN Lion's City

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Na upartego może być... ale już bym wolał duży szyberdach. :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Fajne te oświetlenie :)

Tigin

Post autor: Tigin »

Na tych zdjęciach wygląda pozytywnie kosmicznie ;) Ale obawiam się, że w rzeczywistości będzie gorzej

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Fajne, ale niepotrzebnie zmienia kolory. Choć w sumie łatwo byłoby go przerobić na discobus

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zastanawiam się tylko po co ta zmiana kolorystyki oświetlenia. Niby czemu ma to służyć ? ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Może można zamówić kolory podświetlenia pod kolor karoserii :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Od wtorku w SPPK testuje się ten wóz:
http://open.phototrans.net/15,321069,97.html
Przejechałem się nim, więc pozwolę sobie na trochę krytyki. Wóz jest ogólnie dobry, lecz owe ogólne wrażenie psują siedzenia Kiel Ideo w wersji bez wkładki, które w najlepszym wypadku są przeciętne. Na miano epic failu zasługuje ostatni rząd siedzeń przed wieżą - ich oparcia są twarde (niczym deska dla wózków w rzeźni) i wrzynają się w plecy.

Skoro się już wyżaliłem, to teraz czas na wielką zaletę tego wozu, czyli napęd. Testowane rok temu w SPAD i SPAK Volvo i Solaris nie były pod tym względem imponujące, lecz MAN rozwiązał to bardzo dobrze. Przyspieszenie jest płynne niczym w trolejbusie (choć nie jest to wykop jak w NL363...), a ponadto nie ma przerwy na załączenie diesla, bo tu koła są napędzane tylko przez silnik elektryczny. Sam diesel pracuje na jednostajnych obrotach, czasem się wyłącza. Ponadto go nie słychać, bo wnętrze jest dźwiękowo zdominowane przez rozwydrzoną aparaturę elektryczną (w Swingu jest ciszej), ale dla mnie to nie wada.

Jeśli poprawią siedzenia przed wieżą, to chętnie ujrzałbym dużą ilość tych sprzętów w Szczecinie, oczywiście jeśli pchanie się w hybrydy ma jakikolwiek sens.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Musisz wziąć pod uwagę to, że to jest pojazd prezentacyjny i producent z jakiegoś powodu wybrał taki typ foteli i taki sposób zabudowy przed wieżą. Natomiast zamawiający ma o wiele większy wybór foteli oraz inaczej może zamówić zabudowę tylnej części wozu ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Chyba jednak nie może. Hybrydy LC z "klasycznym" amfiteatrem z tyłu raczej chyba nie było. Zresztą gdzieś te akumulatory i silnik elektryczny musianoby schować.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Poza tym to te siedzenia przed wieżą (i oparcia w niby rzeźni za ostatnimi drzwiami) wyglądają na robione specjalnie dla tego modelu, a nie coś powszechnego. Takich rzeczy chyba nie zmienia się łatwo.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

shakkie pisze:lecz owe ogólne wrażenie psują siedzenia Kiel Ideo w wersji bez wkładki, które w najlepszym wypadku są przeciętne.
Jak długo na nich siedziałeś? W Opolu jest 10 LC z takimi siedzeniami i uważam je za jedne z bardziej wygodnych w ogóle.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Twarda wkładka jak i gąbka w Kiel'ach Ideo mają taką samą grubość. Jednakże te pierwsze faktycznie nie najlepiej wypadają pod względem komfortu. Śmiem twierdzić, że gorzej niż Stery z serii 6M.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Szymon pisze:Jak długo na nich siedziałeś?
Usiadłem na takim na chwilę, by sprawdzić co to jest. Miałem z nimi jednak wielokrotną styczność w Lionsach dostarczonych do SPPK w zeszłym roku.

Awatar użytkownika
Lionsek!
Posty: 53
Rejestracja: 2011-08-07, 21:44
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Lionsek! »

A propos liftingu...

http://truckfocus.pl/media/img/article/ ... tled-1.jpg

Moim zdaniem wygląda ładnie ;-)

Solcity

Post autor: Solcity »

MAN jak MAN, klasyczna sylwetka :). Swoją drogą ten Lion's FL od zwykłego za bardzo się nie różni... :retard:

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Jedynie srebrnym paskiem, więc nie wiem czy określanie tego liftingiem jest stosowne, raczej delikatny zabieg kosmetyczny...

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: MAN Lion's City

Post autor: Szymon »

Orientuje się ktoś ile palą Lion'sy M 10,5? Jest różnica w porównaniu do standardowego, załóżmy z tym samym silnikiem? Pytam o LC vs LC, bo mieliśmy na testach Citaro K i wypadł nawet gorzej, a nie mamy porównania do małego lewka ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: MAN Lion's City

Post autor: pmaster »

Podobno tyle samo, ale to niepotwierdzone

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: MAN Lion's City

Post autor: KB »

Szymon pisze:Orientuje się ktoś ile palą Lion'sy M 10,5? Jest różnica w porównaniu do standardowego, załóżmy z tym samym silnikiem? Pytam o LC vs LC, bo mieliśmy na testach Citaro K i wypadł nawet gorzej, a nie mamy porównania do małego lewka ;)
Jak bardzo gorzej, tzn. jak testy wypadły tego CitaroKa?

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: MAN Lion's City

Post autor: Szymon »

KB pisze:
Szymon pisze:Orientuje się ktoś ile palą Lion'sy M 10,5? Jest różnica w porównaniu do standardowego, załóżmy z tym samym silnikiem? Pytam o LC vs LC, bo mieliśmy na testach Citaro K i wypadł nawet gorzej, a nie mamy porównania do małego lewka ;)
Jak bardzo gorzej, tzn. jak testy wypadły tego CitaroKa?
Citaro K: 42l/100km vs Lion's: 36l/100km ;)

ODPOWIEDZ