NL 2x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MAN NL283

Post autor: J-31 »

Panewniczanin pisze:Grunt, że w ogóle jakaś jest...
No tak, ale po co, skoro nie spełnia swoich zadań. W autobusie było nadal duszno... ;)

To w tym momencie klima, to tylko pożeracz paliwa - czyli generuje koszty... :o:

[ Dodano: 2005-08-01, 13:19 ]
voy pisze:
Kierowca stosował zasadę "pasażer otwiera sobie drzwi przyciskiem". Niewiele to pomogło... :mruga:
Wg mnie to dobra zasada. Panuje we wszystkich pojazdach na przycisk... to znaczy panowała. Teraz to jest wolna amerykanka w Gdańsku. W jednym pojeździe trzeba samemu drzwi otwierać a w innym kierowca otwiera. To mi się bardzo nie spodobało. (...)
Zgodnie z tym co Napisałeś, jest "wolna amerykanka". Rano jechałem SU12 - i kierowca otwierał za każdym razem drzwi.... ;)
To mi przypomina akcję "ciepły guzik" w Warszawie - gdzie motorniczy i kierowcy mają obowiązek jedynie aktywować przyciski otwierania drzwi. A ci z kolei, robili różnie, jak każdemu było wygodniej... :nuts:
Ostatnio zmieniony 2005-08-01, 12:28 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Damhan

Post autor: Damhan »

voy pisze:Niestety, te najnowsze posiadają fotele Stera co powoduje, że są bardziej niewygodne od wcześniejszej serii, gdzie siedzenia są wygodne.
A te wcześniejsze jakie są?

voy

Post autor: voy »

Chyba Kiel... ale dokładnie nie wiem. Może jakiś starszy Ster, bardziej udany? Szczerze mówiąc nie wiem.

Damhan

Post autor: Damhan »

Na pewno wygodne są te siedzenia zamontowane w najnowszych poznańskich modernizacjach stopiątek tzw. Motyl.

voy

Post autor: voy »

Te takie dziwne?
W MPK Rzeszów jest jeden taki fotel przysłany od producenta, stoi na drugim piętrze w biurowcu :P

Damhan

Post autor: Damhan »

voy pisze:Te takie dziwne?
W MPK Rzeszów jest jeden taki fotel przysłany od producenta, stoi na drugim piętrze w biurowcu :P
Tak takie dziwne. One są firmy Ster, czy jakiej. Zaraz zresztą sprawdzę.

lejos

Post autor: lejos »

Zagranicze Many pojawiaja sie na A-3. Obecnie stoi jeden biały z pomarańczoeym tyłem nl223 z 2 wejściami.

Podi

Post autor: Podi »

Jasne i jeszcze długo będą się pojawiać, w końcu zajezdnia A-3 jest w pewnym sensie "serwisem" Man-a.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Podi pisze:Jasne i jeszcze długo będą się pojawiać, w końcu zajezdnia A-3 jest w pewnym sensie "serwisem" Man-a.
Dokładnie. A to, że są na A3 to już od razu zakup..., a może tylko testowe. :idea: A z resztą to, ze Ikary kasują to już nic nie poradzimy. :/ Do lejosa: Masz może fotkę tego biało-pomarańczowego MANa?

Podi

Post autor: Podi »

Dzisiaj był on w hali. Prawdopodbnie go przemalują i pójdzie do Ostrowa Wielkopolskiego.

NEO_DAB

Man Nl 2x3 w PKS Gliwice...

Post autor: NEO_DAB »

1.09.2006 widziałem wieczorem przy dworcu PKP w Gliwicach MAN-a NL 2x3 należącego o PKS Gliwice... Na lii 183 pojawił się wspominiany już w innym temacie Solbus jest to prototypowy model SN 11. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tak przy okazji: czym się ten NL263F różni NL263 bez F? Ja jak na razie zauważyłem tylko dziwną linię okien (zwłaszcza kierowcy) i mały świetlik.
BTW coś ostatnio popularna ta 3. generacja wśród pojazdów z drugiej ręki. Ciekawe, kiedy z Zachodu przyjedzie pierwszy Solaris? ;-)

ppln

Post autor: ppln »

To na 100% jest NL? Bo ma IMHO na NL-kę za wysoką linię okien.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

To jest na 100% MAN NU263. Dla porównania: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-93112.html

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Skąd masz 100 % pewności ? Z zewnątrz potrafisz rozpoznać jakiej mocy jest silnik ? Może się podzielisz wiedzą jak to robisz ? Też tak chcę :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dziwny pisze:Skąd masz 100 % pewności ? Z zewnątrz potrafisz rozpoznać jakiej mocy jest silnik ? Może się podzielisz wiedzą jak to robisz ? Też tak chcę
Przypatrz się dobrze obydwu zdjęciu, to się dowiesz, skąd mam taką pewność. Po primo autobus ze zdjęcia z TWB ma linię okien na tym samym poziomie, co gliwicki MAN, po sekundo ten sam układ świateł, po tercio taki sam wyświetlacz. Jedyne co mi sie nie zgadza w opisie tego MAN-a to układ drzwi 1-1-0, gdyż MAN-y SU263 miały zazwyczaj układ 1-2-0.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Jedyne co mi sie nie zgadza w opisie tego MAN-a to układ drzwi 1-1-0, gdyż MAN-y SU263 miały zazwyczaj układ 1-2-0.
Właśnie się zgadza, bo to NU263. :mruga:
A jaką linię okien, światła i wyświetlacz ma powiedzmy NU313? Tak tylko chciałem wiedzieć xD

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Adrian_ pisze:Przypatrz się dobrze obydwu zdjęciu, to się dowiesz, skąd mam taką pewność. Po primo autobus ze zdjęcia z TWB ma linię okien na tym samym poziomie, co gliwicki MAN, po sekundo ten sam układ świateł, po tercio taki sam wyświetlacz. Jedyne co mi sie nie zgadza w opisie tego MAN-a to układ drzwi 1-1-0, gdyż MAN-y SU263 miały zazwyczaj układ 1-2-0.
Denna teoria. Po pierwsze linia okien o niczym tu nie świadczy- jest taka sama jak w MANach Sx i równie dobrze mogę powiedzieć że jest to SL2x3 ze śmiesznym przodem. Po drugie układ świateł jest taki bo to były początki ich produkcji. Po trzecie okienko na wyświetlacz zawsze jest dopasowywane do rozmiarów samego wyświetlacza. Po czwarte niekoniecznie musi to być pojazd 260-konny, a np. 220-konny.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Adrian_ pisze:Przypatrz się dobrze obydwu zdjęciu, to się dowiesz, skąd mam taką pewność.
Ja się pytałem skąd wiesz jaka jest moc silnika, że to Nx263 a nie np. 223 czy 313 ? Linie okien i wyświetlacze mnie nie interesowały :wall:

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nowy autobus w MZK Skierniewice

Post autor: Jacbull »

Dziś na linię 6 (Armii krajowej - Podleśna) wyjechał nowy MAN NL223. Nie jest taki nowy, gdzyż rok produkcji to 2001...
Jest to już szósty sprowadzony MAN do Skierniewic. Wszystkie sprowadziła firam Alkom z Warszawy. Myślę, że najlepsza linia dla niego to zatłoczona linia 5 (Dąbrowice - Kolbego). Ale cóż... Ważne, że jeździ i nie musimy już tłoczyć się w starych jelczach takie jak ten na zdjęciu poniżej.
Obrazek
Obrazek (zdjęcia moje)

Skasowany niedawno M11 nr ES 01370:
Obrazek

I co myślicie o nowym MAN-ie ? :mruga:

ODPOWIEDZ